Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 866
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, etter å ha snoket lenge har man sett at det er mange her som har erfaring med utrolig mye rart, og jeg håper noen kan hjelpe meg her.

Jeg har i den siste tiden innsett at jeg har et alkoholproblem, trenger noen øl for å få sove ordentlig, og det skjer for ofte at jeg drikker hjemme alene for å få tankene bort fra hverdagen til den grad at jeg slokner på sofan etter x antall pils eller hva jeg nå har hjemme. Dette er et problem.
Har lyst å få hjelp, men er redd for å gå til fastlege med dette ettersom man hører historier om folk som har blitt fratatt lappen etter å ha innrømt dette til legen, jeg er avhengig av den i jobb, og vil ikke tenke på hva som kjer som jeg mister jobben.
Aldri kjørt i rus og drikker aldri så mye dagen før arbeid at dette er et tema.
hvor kan jeg henvende meg for å få hjelp uten at lappen og jobben er i fare?
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp, så var det jo den meldeplikten.
Jeg sier ikke at det er dumt å kontakte helsevesenet, det er jo det mest fornuftige for å få hjelp, men for å svare konkret på ditt spørsmål: Må du kontakte helsevesenet da? Kan du ikke bruke nettverket rundt deg, vennene dine, foreldrene dine og alle som bryr seg om deg? Hvis du virkelig vil, klarer du en hel dag uten alkohol.

Jeg gjorde det. Jeg brukte min far veldig fornuftig, jeg sørget for at alle utbetalingene mine fra NAV gikk rett på hans konto. Når jeg trenger penger, vippser han det umiddelbart. Han kan eventuelt få bekreftelse på hva jeg faktisk brukte pengene på, hvis han ønsker det.

Ikke bry deg om du kommer til å drikke imorgen eller ikke, det er idag du skal la være. Drikk imorgen isteden. Eller tenk deg om en gang til, og klar enda en dag uten...

Masse lykke til!!
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Henvend deg til Anonyme Alkoholikere google kurs i din by eller ring den anonyme støttelinja på 91177770 åpent alle dager kl 18-22 og ukedager kl 11-15.
Det er veldig fint å komme inn i et nettverk hvor man blir inspirert av andre som også vil bli rusfri, lære av de som har klart det, bygge selvtillit og håp for fremtida. jeg likte AA godt.
Ingen sier noe til legen din.

Du kan også få råd på Rustelefonen 91508588 kl 11-18.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
tusen takk begge to,

1: jeg har desverre ingen i livet mitt jeg kan legge det ansvaret/byrden på virker som om vi har vært i en litt lik situasjon, økomomiske problemer og mye motgang har til slutt blitt for mye.

2: tusen takk, det var et godt tips skal sjekke det ut, målet mitt er på sikt å slutte med alkohol fullstendig da jeg nå har innsett at det er ingen ting som heter et par øl for meg, er alt eller ingenting.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vært gjennom det samme, edru 369 dager nå. Jeg gikk gjennom helsevesenet da det uansett skjedde noe som gjorde at fe ble involvert, da la jeg like greit alle kortene på bordet. Jepp, førerkortet røk direkte så det ble en vinter uten.
At du ikke kjører påvirket, men er avhengig av bil i jobb?? Come on, du drikker til du slokner på sofaen alt for ofte og trenger bil på jobb? Selvfølgelig har du promille noen ganger. Jeg dømmer deg ikke, var sånn selv. Ble tatt en gang også forsåvidt.

Uansett, når jeg uansett la kortene på bordet fikk jeg hjelp, og valgte selv antabus noen mnd til jeg fikk klarnet opp hodet. Sluttet med de tablettene etter noen mnd. Leverte månedlig blodprøver i 6 mnd for førerkortet, og 12 mnd for å få tilbake jaktvåpenet mitt(våpen ryker også på helse gjennom fylkesmannen).

I etterkant har det vært pinlig, flaut, skamfullt osv, men like fullt det viktigste jeg har gjort i mitt liv. 15 år med alkoholmisbruk var nok, jeg er fortsatt under 40 og måtte få orden på dette nå.
Jeg satt som det og kjente på at dette er ikke bra, kjente at jeg må slutte før det går galt. Til slutt gikk det galt. Ta mitt råd, stopp mens du kan, før det blir involvert leger, sykehus, politi, psykiatri osv.

Hvor i landet bor du?