Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1542
Heisann.

Har noen erfaring med dropshipping? Har funnet en nisje, og tenker og kjøpe produktene fra Kina/USA. Finnes ulike grupper på Facebook, hvor man kan kjøpe direkte fra selgeren, og de sender ut mye raskere, maks 10-11 dager, fremfor direkte fra aliexpress f.eks.

Ang ads, så blir det nok og bruke tiktok, og instagram, og muligens kjøpe etterhvert.
Hva slags produkter?
dropshipping har gått litt ut på dato, er uendelig mange som driver med det og er svært få som faktisk tjener noe på det.
Trådstarter
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
dropshipping har gått litt ut på dato, er uendelig mange som driver med det og er svært få som faktisk tjener noe på det.
Vis hele sitatet...
Stemmer det? Jeg vet om iallefall 2 som driver med dette, og de tjener greit. Problemet er og finne et produkt som folk vil ha, modellen er jo bra.
Jeg vil påstå det finnes maaange andre alternativ som er mer verdt det. Det er stor konkurranse på dropshipping, og det skal mye til for at akkurat du lykkes.
Fuck Mr. Plod!
hvorfor ikke heller tjene på de som dropshipper?

"hva da?"
ja du kan selge noe dropshippere vil ha.

evt. så kan du være affiliate for en jævlig bra dropshipping butikk, da trenger du bare reklamere og ikke risikere tid/penger = 30% av salget

hvis du ikke klarer affiliate så klarer du ikke drive en butikk.
Sist endret av Nøddy; 1 uke siden kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helt ærlig min kompis. Hvis denne dropshipping ideén din hadde vært så smart og lukrativ hadde du aldri spurt på Freak forum. Dette er en gammel, gammel ting. Du er veldig sent ute og jeg kan nesten love deg at med alle utgifter og logistikk, kan du kanskje få 150kr profitt etter alle tusenlappene du har brukt. Sorry men du er for sent ute, og hvis du var tidlig ute hadde det ikke sett så mye bedre ut for deg. No hate friend.
Sist endret av OblivionAccess; 1 uke siden kl. 21:23.
Mitt råd om for å tjene ekte penger: Få deg en vanlig jobb. Invester litt i diverse krypto hver måned mens du leser deg opp på markeded og etterhvert blir skikkelig god på feltet. Dette tjener du mye mer på en dropshipping bullshit som det KANSKJE var penger i for 7-8 år siden. Evt om du har arv/bra startkapital som jeg var heldig å ha investerer du i eiendom. Der er det mest å hente
Fuck Mr. Plod!
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Mitt råd om for å tjene ekte penger: Få deg en vanlig jobb. Invester litt i diverse krypto hver måned mens du leser deg opp på markeded og etterhvert blir skikkelig god på feltet. Dette tjener du mye mer på en dropshipping bullshit som det KANSKJE var penger i for 7-8 år siden. Evt om du har arv/bra startkapital som jeg var heldig å ha investerer du i eiendom. Der er det mest å hente
Vis hele sitatet...
om boligmarkedet kræsjer da? antall barn per innbygger synker, noen må ville bo i alle de nye husene/leilighetene som kommer.

folk invisterer i leiligheter i kina i byer ingen vil bo i, blir vel snart sånn i andre deler av verden. de er hjernevasket da, men det er vel alle som tror bolig vil gå opp opp opp opp i mange år til.

krypto (top 10 coins -memes)
Sist endret av Nøddy; 1 uke siden kl. 23:04.
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
hvorfor ikke heller tjene på de som dropshipper?

"hva da?"
ja du kan selge noe dropshippere vil ha.

evt. så kan du være affiliate for en jævlig bra dropshipping butikk, da trenger du bare reklamere og ikke risikere tid/penger = 30% av salget

hvis du ikke klarer affiliate så klarer du ikke drive en butikk.
Vis hele sitatet...
Veldig lur ide, er en gjeng på snapchat som driver med dette. Men igjen, koster endel og man må gjerne ha et bra nettverk for og nå ut.
Sitat av Vekst Vis innlegg
Det er dødshardt å tjene penger på det, spesielt sett i sammenheng med norsk lønn.

Du har ingen differensiering om du bare selger det alle andre selger. Ingen har lyst til å vente ukesvis på shipping. Om du ikke kan konkurrere på shipping eller differensiering må du ofte konkurrere på pris - og det er kineserene best på.

Du må også finne en markedskanal som er lønnsom. Det som muliggjorde dropshipping i utgangspunktet var SoMe markedsføring på typ IG/FB. Prisene der har gått til værs og målrettingen har blitt dårligere. Det kan gjøres - men det er langt fra like lett som det var før.

For å konkurrere må du ha en solid merkevare, god UX på nettsiden, en passende målgruppe og tilhørende produkter til den målgruppen og en god salgskanal.

Ikke for å være kjip, kjør på om du vil lære, men ikke forvent at du tjener penger. Derimot, om du klarer å source produkter som ikke er det samme som alle andre, finner deg en god målgruppe, klarer å kommunisere til den målgruppen på en lønnsom måte, leverer god kundeservice og har et lager i Norge så kan du kanskje starte opp en nettbutikk for det norske markedet. Fellesnevneren for de jeg kjenner som har klart seg med nettbutikk er at de har en spisset målgruppe, gode produkter og kjenner målgruppen (gjerne fra å være en del av det miljøet du prøver å tilby produkter til).
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.ph...21#post3792321
Sitat av klattus Vis innlegg
Heisann.

Har noen erfaring med dropshipping? Har funnet en nisje, og tenker og kjøpe produktene fra Kina/USA. Finnes ulike grupper på Facebook, hvor man kan kjøpe direkte fra selgeren, og de sender ut mye raskere, maks 10-11 dager, fremfor direkte fra aliexpress f.eks.

Ang ads, så blir det nok og bruke tiktok, og instagram, og muligens kjøpe etterhvert.
Vis hele sitatet...

Heisann, mitt navn er Simon og jeg har holdt på med dropshipping i et par år, og hvis du er intresert kan vi ta en samtale der jeg kan gi den noen tips og prøve å lære deg det grunnleggende + tips og triks som funket for meg.
Sitat av lotus765 Vis innlegg
Heisann, mitt navn er Simon og jeg har holdt på med dropshipping i et par år, og hvis du er intresert kan vi ta en samtale der jeg kan gi den noen tips og prøve å lære deg det grunnleggende + tips og triks som funket for meg.
Vis hele sitatet...
Selger du kurs og? Hvorfor ikke poste det