Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1439
Okei. Her er saken.. Nettopp sett ferdig Dexter på ca 1 måned (sesong 1-4)
kan mildt sagt si jeg ble avhengig
Men det jeg da lurer på er, er det noen som har noen som helst peiling på om det finnes noen lignende serie?
Som altså inneholder en Dobbeltperson, både god og ond..

Takk på forhånd
Vet ikke helt om det er det du er ute etter, men de to sesongene av Carnivàle som ble laget er veldig bra. Litt god/ond tematikk ihvertfall.
Vet ikke om noen serier, men må bare få sagt at Dexter er en av de beste seriene jeg har sett! Elsker hvordan ting får brutale vendinger hele tiden. Feks siste episode i sesong 4.
Breaking Bad er definitivt serien du leter etter! Stol på meg. Sesong 1 og 2 er ute, og nummer 3 begynner nå denne måneden. Liker du Dexter vil du elske Breaking Bad.
Mener å huske at det går en serie på tv3 på søndager. Djevelens løpegutt eller noe.
Apropo Dexter.
Nå som han har fått kreft, blir det mer Dexter?
har ikke sett programmet men er ikke "My own worst enemy" i samme gate?
Angående Breaking bad så er det en helt grei serie, virker det som. Personlig gikk jeg litt lei i sesong 2, så har ikke sett alt ennå. Tanken bak serien er genial imo, men var for mye prating og kjedelige scener for min del. Noe som endte opp med at jeg prioriterte andre serier og glemte Breaking Bad.
Sitat av LoRd Vis innlegg
Apropo Dexter.
Nå som han har fått kreft, blir det mer Dexter?
Vis hele sitatet...
Ny sesong er i produksjon
Han har hatt kreft de siste to sesongene btw. Han gikk på cellegift i starten av s.3, man kan sa at han bruker parykk der.
Trådstarter
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Ny sesong er i produksjon
Han har hatt kreft de siste to sesongene btw. Han gikk på cellegift i starten av s.3, man kan sa at han bruker parykk der.
Vis hele sitatet...
Takk gud for det. De som lager serien skal ha cred... Alle skuespillerne får ut det beste i seg virker det som, ingen som overspiller/er dårlig i den rollen de har.. Perfekt serie... Og breaking bad er satt på listen, regner med jeg tar en kikk på det ikveld
Trådstarter
Er det ingen flere serier som likner på dexter?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Njord Vis innlegg
Er det ingen flere serier som likner på dexter?
Vis hele sitatet...
Det er begrenset hvor mange moderne serier som ligner på hverandre. Litt av greia er vel å være nyskapende.
Sitat av Njord Vis innlegg
Takk gud for det. De som lager serien skal ha cred... Alle skuespillerne får ut det beste i seg virker det som, ingen som overspiller/er dårlig i den rollen de har.. Perfekt serie... Og breaking bad er satt på listen, regner med jeg tar en kikk på det ikveld
Vis hele sitatet...
Virkelig? Jennifer Carpenter er den dårligste skuespilleren som noensinne har levd. Hadde det ikke vært for at Micheal Hall (Dexter) spiller så sinnsykt bra og historien generelt i Dexter er ekstremt bra, så hadde jeg latt vær å se på serien bare på grunn av hun.

Alle andre filmer hun har spilt i har hun også ødelagt, til tross for at filmene faktisk kunne vært bra hvis de bare hadde valgt en annen skuespiller. Den damen burde aldri fått lov til å være foran et kamera, ever!

Ellers vil jeg også anbefale Breaking bad - fantastisk bra serie.
Som nevnt over er my own worst enemy en kar med good/bad kvaliteter. Den står for tur hos meg hvertfall. Så breaking bad 1 og 2. Den er dritfeet, og blir råere og drøyere hver episode ommentrent.
Trådstarter
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Virkelig? Jennifer Carpenter er den dårligste skuespilleren som noensinne har levd.
Vis hele sitatet...
var i lykkerus, men klart, ikke alle som er like bra... men de fleste er det
men hu er ikke så bad da; p
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Virkelig? Jennifer Carpenter er den dårligste skuespilleren som noensinne har levd. Hadde det ikke vært for at Micheal Hall (Dexter) spiller så sinnsykt bra og historien generelt i Dexter er ekstremt bra, så hadde jeg latt vær å se på serien bare på grunn av hun.

Alle andre filmer hun har spilt i har hun også ødelagt, til tross for at filmene faktisk kunne vært bra hvis de bare hadde valgt en annen skuespiller. Den damen burde aldri fått lov til å være foran et kamera, ever!

Ellers vil jeg også anbefale Breaking bad - fantastisk bra serie.
Vis hele sitatet...

Du er ikke helt riktig spikra sammen om du mener at Jennifer Carpenter er en dårlig skuespiller og attpåtil ikke leverer i Dexter. Rollen hun gjør i Dexter er både seriøs og komisk til tider. Dexter hadde absolutt ikke vært like bra/interessant/morsomt om det ikke hadde vært for henne. Er en grunn til at Dexter er så populær som det er. Tviler på de fortsatt hadde hatt henne i serien om folk ikke likte karakteren hennes.
Vil dere ha en ordentlig serie, se på Lost eller Prison Break.
din røver
Zeco's Avatar
Breaking bad er som sagt en sykt bra serie. En annen serie jeg elsker er supernatural, selv om det er en ganske annen film-sjanger enn Dexter.
Hvis du liker avansert plott og perfekt (!) dialog, se The Wire (link). Kan være litt "tungt" å komme inn i, men når du først drukner i den så kommer du ikke ut. Forøvrig 9.7/10 på imdb, og yndlingsserien til Obama (kan være både positivt og negativt).

Sons of Anarchy (link) kan også være perfekt for deg, den er også litt mer lettbent enn The Wire, men med et spennende plott som alltid drar deg framover og som leker med moralske gråsoner.