Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5449
Hei,
Finner ingen aktiv tråder om Bodø og omkrets så oppretter en ny en. Her er noen steder jeg husker. Flere av disse har jeg ikke vært inni, selv om jeg ønsker det. Trenger vel en dirk for å gjøre det
  1. Bremnes fort (Bodø): Her er det flere kanonstillinger og bygninger å gå inn i. Deler er låst. KART
  2. Jentofthaugen (Bodø): Kjenner plassen men har ikke vært der. KART
  3. Bodøsjøveien Bunker (Bodø): Deler er åpent for å klatre i. En dør er låst. KART
  4. Bodøsjøveien fangeleir / tunnel (Bodø): Veldig nært i forhold til punktet ovenfor. Minnesmerke for fangeleiren og en halvferdig tunnel. Husker ikke hvor dyp denne er. KART
  5. Grønnåsen bunker (Bodø): Flere bunkere og skyttergraver man kan gå i. Veldig mange som har vært her. Ingen låste dører KART
  6. Sentralskole (Fauske): Gammel skole på Fauske som er stengt. I dag står den nesten tom men vinduer og dører spikret igjen. Mulig og komme seg inn der uten og bryte seg inn. 3 etg stor bygning og temmelig creepy på kvelden. KART

Noen andre som har erfaringer fra Bodø?
Sist endret av Simon; 5. juni 2017 kl. 13:57.
Er student her, viste ikke om de stedene der. Gleder meg til å sjekke de ut
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ref. punkt 3/4. Dette anlegget har nok en slags forbindelse med en åpen sjakt i toppen av den haugen. Dette er et inngjerdet område på toppen, vær forsiktig dersom du/dere ferdes. Jeg har ikke vært nedi hullet, men det leder nedover, ligger noe jernskrammel i og. Ha alltid med tau og gjerne en person ekstra som sikkerhet.

Ellers har vi tyskerhaugen ved NPS. Her har vært et stort anlegg under krigen. Noen av bunkersene er låst, andre åpne.

Hm, hva mer har vi. Står du i Parkveien ved sykehuset og ser mot havet (sykehuset på venstre hånd, og rensåsen på høyre) så er der en 2-3 dører i fjellet på høyresiden hvor du kan gå inn, langt inn i fjellet. Uvisst hva dette er/har vært.

Kjører du kystriksvegen fra Bodø, sørover, så kommer du til en tunnel som heter Storvikskartunnelen. Rett før denne, så er det en parkeringsplass på venstre hånd, der står det en informasjonsplakat om gruver i området. Vis forsiktighet her, da mye er rast og det er usikkert. Ha med masse tau og ekstra folk om du skal hit.

Kommer sikkert på mere etterhvert.

Minner om at du/dere bør vise respekt og forsiktighet ved UE, slik at andre også kan få utforske.