Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3009
Trenger en ekstra hylle i vinduet og kom over denne løsningen https://www.youtube.com/watch?v=iNIihNf3lrw. Tenkte det burde være greit å mekke selv, hvis jeg bare kan få tak i den festemekanismen. Noen som vet hva det heter?

Vinduet er forresten to meter bredt. Virker det sannsynlig at to slike fester i hver ende skulle holdt en planke full av chiliplanter?

Edit: Poenget er altså at jeg skal slippe å bruke spiker e.l. i veggen. Leier, så det ville nok vært upopulært.

På forhånd takk!

Edit 2: ffs. Vinduskarm*
Sist endret av DonAqua; 14. mai 2016 kl. 16:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blir litt usikker på hva de heter selv, men du ser jo at han har laget de selv i videoen.
Skal ikke være verre enn å ha en 90gr vinkel i stål med hull og mutter, så kan du f.eks. bruke en lang bolt hvor du fester en metallsirkel med gummi(eller så kan du kanskje bruke ferdige justerbare ben fra gamle hvitevarer som oppvaskmaskin,vaskemaskin,tørketrommel,kjøleskap).

Hvor mye vekt dette vil tåle avhenger av både tykkelsen på vinkelen, og enda viktigere, hva er veggene du skal feste mot laget av? Hvis det er gips ville ikke jeg forsøkt engang.

Bare min tanke på prosjektet, kanskje andre har mer å tilføye.