Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1415
Jeg har hatt Asus hovudkort z87 /Skjermkort (gtx 680)

Bytter nå ut Asus med MSI z97 Gaming 7 hovudkort..Og et MSI GeForce GTX 980

Jeg er fornøgd med Asus, men vil prøve noe annet.


Hva synes dere er best? Begrunn gjerne

Asus vs MSI?
Før i tiden var det mye større forskjeller på produsentene, nå mye mindre. Tidligere var det slik at MSI ofte hadde funksjoner som KUN virket hvis man hadde helt rette og ikke helt feilfrie driverpakker i, slik at om du bruke det på annet enn det operativsystemet som det var støttet for sammen med den typen komponenter som var vanlig å bruke på den tiden så ville du få sære og helt idiotiske feil.

Som et eksempel (mer enn 10 år siden) så hadde jeg et MSI hovedkort som plent nektet å se at det var partisjoner på harddisker med mindre det var koplet til en diskettstasjon (floppy). Ut over det var det helt fint.

Nå er ikke forskjellene så store lenger. MSI oppdaget også at de hadde fått et dårlig rykte og gikk godt inn for å fikse det og har etter hvert en av de bedre hjemmesidene og leser man av MS-nummeret som står på hovedkortet er det kjapt og enkelt å finne drivere og slikt. Asus på den annen side er litt tunggrodd der, men ikke blant de verste. Når det kommer til skjermkort er mange av MSI sine kjøleløsninger opp i mot perfekte, både som kjøling og ang støy, men der har Asus hengt seg godt med med sine løsninger.

Så begge er egentlig like gode. Kjøp etter lommeboken, ikke etter merker.

Det lengstkjørende hovedkortet jeg har hatt var et billigbillig MSI kort med en forholdsvis svak AMD cpu, denne ble brukt i flere år som router men døde til slutt av gipsstøv etter å ha stått på en byggeplass. Til spillemaskiner så velger jeg egentlig mest på vane Asus, men jeg har gode erfaringer med de og noen av løsningene er ganske greie.
Uvaksinert 👍
Jeg ville valgt MSI uten tvil. Asus er fryktelig dårlige på service og oppdateringer. Hovedkortene dems trenger som regel en hel dynge med bios oppdateringer før de virker. Raid kontrollere og annet ekstrautstyr er som regel utdatert når det endelig kommer firmware og drivere som fungerer.
Trådstarter
19 0
Sitat av daffe Vis innlegg
Jeg ville valgt MSI uten tvil. Asus er fryktelig dårlige på service og oppdateringer. Hovedkortene dems trenger som regel en hel dynge med bios oppdateringer før de virker. Raid kontrollere og annet ekstrautstyr er som regel utdatert når det endelig kommer firmware og drivere som fungerer.
Vis hele sitatet...
Je, har et z87 Asus hero. Måtte oppdatere alt mulig før det funka..Og spesiell cpu støtte, hadde msi mb før det, va nøgd

Så håper msi e verdt pengene