Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1086
Jeg har kjøpt meg ny stasjonær PC, men var ikke fornøyd med grafikken, så jeg kjøpte meg geforce GTX 960 Gaming 2G.
Når jeg skulle installere det, viste det seg at den ikke passet til PC'n min...
Den passet, men tror det er noe med PSU (?) Det var iallefall en kort liten ledning med 6 hull, som jeg ikke fant noe sted å "putte"

Fikk beskjed om å koble til PSU eller no, når jeg startet opp... kremt.

Har en slik PC:
http://www.expert.no/stasjonaer-pc/a...sktop/p/24314/

Antakeligvis trenger jeg en ny del, men jeg vet ikke hva. Kanskje jeg til og med må ha ny PC? Er det noen som kan hjelpe meg?

Sorry, men jeg er helt grønn på dette...
Sist endret av Wallpaper; 24. mars 2015 kl. 18:37. Grunn: skrivefeil
Du trenger en slik kabel fra PSU http://ww2.justanswer.com/uploads/fb...3_pcie6pin.jpg

Og må koble den til på skjermkortet ditt. (Øverst til høyre på bildet) http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxx/wp-cont...-strix-top.jpg
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Som Snilepisk sier trenger du en PCIE-kabel (fra PSU), se bildet hans. Finn hullet og plugg den inn. I mitt tilfelle var det ikke noe som kom opp på skjerm når jeg startet PC-en første gang. Grunnen var at jeg ikke hadde satt det ordentlig inn. Det sa "klikk" og alt men nada på skjermen. Løsningen var og rett og slett skru hovedkortet fra kabinettet og sette det ordentlig inn. Du trenger ikke ny PC hvis det er det eneste problemet. Husk å slå av strømmen mens du gjør dette. Det kan også være at du må laste ned driver selv hvis ikke Windows Update gjør det for deg. Lykke til!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vær obs på at med slike generiske ferdigbygde maskiner fra slike butikker ofte har veldig gjerrig psu, så sjekk at du har en som er kraftig også.
Regner med han ikke har den pci-e strømkabelen i og med at R7 240 henter strøm fra pci-e sporet. Som Fleff nevner ovenfor, sjekk psu. Har mine tvil her.
Trådstarter
2 0
Takk for svar! Jeg er usikker på hvordan man sjekker psu - men tror kanskje jeg må ha noe annet enn en kabel. Det bildet snilepisk postet ser akkurat ut som den som fulgte med grafikkortet.
Hvis jeg bare trenger kabel - hva googler jeg da? Og hvis jeg trenger noe annet (eh... kan man kjøpe ny psu?)
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Regner med han ikke har den pci-e strømkabelen i og med at R7 240 henter strøm fra pci-e sporet. Som Fleff nevner ovenfor, sjekk psu. Har mine tvil her.
Vis hele sitatet...
Sitat av OP
men var ikke fornøyd med grafikken, så jeg kjøpte meg geforce GTX 960 Gaming 2G.
Vis hele sitatet...
Hvis den ikke henter strøm fra hovedkortet skal det holde å sette det inn i sloten, ja, er i hvert fall tilfellet med mitt GeForce GTX 750. Kan forøvrig hende han må presse hardt. Hadde hjertet i halsen når jeg satte det inn. Et tips er at gull-"tennene" som skal i sporet er paralelle med sloten :P Er åpenbart, men kan være lite synlig om man ikke ser det veldig nært.
Sist endret av Duckie; 24. mars 2015 kl. 23:12.