Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  629 430469
Først - takk for et utmerket program! Men det er jo alltid noe da;-)
Når jeg spiller av programmet i VLC virker lyd og undertekst helt fint, men videoen står på høykant! Høyre side av videoen er nederst...
Er det innstillinger i vlc som må endres - eller noe annet jeg må fikse?)

I divx er videoen derimot helt ok, måtte bare laste ned ac3 filter for å få lyd...

Sitat av Senior47 Vis innlegg
Først - takk for et utmerket program! Men det er jo alltid noe da;-)
Når jeg spiller av programmet i VLC virker lyd og undertekst helt fint, men videoen står på høykant! Høyre side av videoen er nederst...
Er det innstillinger i vlc som må endres - eller noe annet jeg må fikse?)

I divx er videoen derimot helt ok, måtte bare laste ned ac3 filter for å få lyd...
Vis hele sitatet...
Svarer megselv: Fant ut av det! Husk å huke vekk "Transform" i VLC så blir alt så mye bedre
Noen mulighet å laste ned gamle/arkiverte videoer fra nrk sine sider med snippsat sitt program? Prøvde med denne videoen: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/331688/ i 1.4 versjonen, men fikk denne feilmeldingen:

"Traceback (most recent call last):
File "drag_drop.py", line 71, in OnData
File "urllib2.pyo", line 126, in urlopen
File "urllib2.pyo", line 392, in open
File "urllib2.pyo", line 254, in get_type
ValueError: unknown url type: www.nrk.no/nett-tv/klipp/331688/"

Takk!
Noen mulighet å laste ned gamle/arkiverte videoer fra nrk sine sider med snippsat sitt program?
Vis hele sitatet...
Nei det gamle systemet var noe helt annet.

Les fra post #115 og i post #124 skrev jeg et program for automatisering.
Kjører koden fra post #124,får jeg ferdig ffmpeg kommando.

Kode

ffmpeg -i mmsh://straumod.nrk.no/disk03/Brennpunkt/2008-01-29/Brennpunkt_29_01_08_1000_331688_20080129_213000.wmv -c copy brennpunkt.wmv
Du kjører da denne og den laster ned klipp 331688 som du ønsker.
Sist endret av snippsat; 5. november 2013 kl. 17:48.
Takk til snippsat for genialt program .

Det jeg lurer på er, hvordan får jeg lastet ned tv-programmer som er delt opp i flere deler, f.eks del 1-5. Har fått til å laste ned del 1 siden den er først, men når jeg skal laste ned del 2 f.eks så blir del 1 lastet ned automatisk på nytt.

Virker som om programmet ikke registrerer "#del=2" "#del=3" osv. visst du skjønner hva jeg mener. Det er sikkert bare en bagatell, men er det mulig å få fikset dette?
Sist endret av ojsledge; 7. november 2013 kl. 06:18.
f.eks del 1-5. Har fått til å laste ned del 1 siden den er først
Vis hele sitatet...
Strikking er gøy
Har vært opp før og jeg skrev noe kode for en stund siden her
Det blir da litt manuelt opplegg du må gjøre,har ikke tatt dette med i wx_nrk.

Du må da bruke Python 2.7.5 og kjøre "nrk_minutt.py" i samme mappe hvor du har ffmpeg.
Forandre linje 17 til "2:5" og linje 32 kan du kan kalle filenavn del_2.
Da lastes del_2 ned,for del_3 bare forandre til 3:5...
Sist endret av snippsat; 7. november 2013 kl. 16:52.
Skulle laste ned denne - http://tv.nrk.no/serie/lilyhammer/km...ng-2/episode-4 - for å se den på et bedre tidspunkt og plassering... men bare halve filen ser ut til å bli lagret - selv etter flere forsøk.
Er det noe galt med denne fila, har NRK endret noe i systemet, eller er det noe annet som går galt?
Hvis jeg starter episoden direkte kan jeg spole helt til slutten - så den virker å være grei slik...

Tidligere har dette gått helt fint, på samme maskin som nå.

Senior47
Jeg får også feil nå,

Lilyhammer episode 4
Broen episoide 8
Begge stanser ca halvveis
Downton Abbey episode 10-11-2013 vil ikke laste ned i det hele tatt

Alle spiller fint i nettleseren

Noen som forstår hva som skjer?
Sitat av Senior47 Vis innlegg
Skulle laste ned denne - http://tv.nrk.no/serie/lilyhammer/km...ng-2/episode-4 - for å se den på et bedre tidspunkt og plassering... men bare halve filen ser ut til å bli lagret - selv etter flere forsøk.
Er det noe galt med denne fila, har NRK endret noe i systemet, eller er det noe annet som går galt?
Hvis jeg starter episoden direkte kan jeg spole helt til slutten - så den virker å være grei slik...

Tidligere har dette gått helt fint, på samme maskin som nå.

Senior47
Vis hele sitatet...
Jeg reagerte også på det samme, men så prøvde jeg å laste ned med lavere kvalitet så det ut til å fungere, litt bad med lav kvalitet da :/
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Jeg reagerte også på det samme, men så prøvde jeg å laste ned med lavere kvalitet så det ut til å fungere, litt bad med lav kvalitet da :/
Vis hele sitatet...
Har prøvd "medium" kvalitet - med samme resultat, stopper omtrent halvveis - muligens litt lenger enn høy kvalitet. "Low" laster ned hele, men som du sier, kjedelig med lav kvalitet da.

En løsning hadde vært fint
Det er noen sendinger som har en liten feil eks Lilyhammer episode 4(22:40)
Dette ser man også i nettleseren,denne feil får ffmpeg til og stoppe.
Skal se litt på om det er noen "timeout" innstillinger i ffmpeg som kanskje kan hjelpe til ved sånne feil.
Sist endret av snippsat; 14. november 2013 kl. 20:12.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Det er noen sendinger som har en liten feil eks Lilyhammer episode 4(22:40)
Dette ser man også i nettleseren,denne feil får ffmpeg til og stoppe.
Skal se litt på om det er noen "timeout" innstillinger i ffmpeg som kanskje kan hjelpe til ved sånne feil.
Vis hele sitatet...
Vil oppfordre til å sende en mail til NRK ved lignende hendelser senere. Velg [Kontakt NRK] nederst på siden og fyll ut kontaktskjemaet på siden som kommer opp. (Antakeligvis går det an å sende epost direkte også, men jeg har ikke sjekket adressen).

Episode 4 for sesong 2 av Lilyhammer er rettet opp. Jeg hadde problemer både i Flash-spilleren og ved avspilling vha VLC.
Det samme skjer på episode 9 av Broen. Den stopper ved 3:00, 3:20 og 3:30. (basert på oppløsning). Jeg har ikke greid å se noen feil når man ser det i nettleseren. Dvs. det ser ut som om fremføringen ikke hakker, el.
Sist endret av Anwar; 19. november 2013 kl. 17:19.
Sitat av Anwar Vis innlegg
Det samme skjer på episode 9 av Broen. Den stopper ved 3:00, 3:20 og 3:30. (basert på oppløsning). Jeg har ikke greid å se noen feil når man ser det i nettleseren. Dvs. det ser ut som om fremføringen ikke hakker, el.
Vis hele sitatet...
Siden det skjer såpass tidlig prøvde jeg med "-v debug" og får følgende:

Kode

[http @ 0000000005f5cbe0] request: GET /i/no/open/21/219937a4cb2c6ae9c9bd8e1031dc9ebce11602e6/219937a4cb2c6ae9c9bd8e1031dc9ebce11602e6_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/segment19_4_av.ts?null= HTTP/1.1
User-Agent: Lavf/55.21.100
Accept: */*
Connection: close
Host: nordond13b-f.akamaihd.net
Cookie: _alid_=QvrdlkccZewKuMZ7F92kPg==

[http @ 0000000005f5cbe0] header='HTTP/1.0 404 Not Found'
[http @ 0000000005f5cbe0] http_code=404
[http @ 0000000005f5cbe0] HTTP error 404 Not Found
[matroska @ 0000000005f40660] Writing block at offset 43132028, size 395, pts 179925, dts 179925, duration 21, flags 128
[matroska @ 0000000005f40660] Writing block at offset 43132430, size 470, pts 179947, dts 179947, duration 21, flags 128
[matroska @ 0000000005f40660] Writing block at offset 43132907, size 6707, pts 179960, dts 179960, duration 40, flags 0
[http @ 0000000005f5cbe0] request: GET /i/no/open/21/219937a4cb2c6ae9c9bd8e1031dc9ebce11602e6/219937a4cb2c6ae9c9bd8e1031dc9ebce11602e6_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/segment19_4_av.ts?null= HTTP/1.1
User-Agent: Lavf/55.21.100
Accept: */*
Connection: close
Host: nordond13b-f.akamaihd.net
Cookie: _alid_=QvrdlkccZewKuMZ7F92kPg==

[http @ 0000000005f5cbe0] header='HTTP/1.0 404 Not Found'
[http @ 0000000005f5cbe0] http_code=404
[http @ 0000000005f5cbe0] HTTP error 404 Not Found
No more output streams to write to, finishing.
[matroska @ 0000000005f40660] Writing block at offset 43139621, size 423, pts 179968, dts 179968, duration 21, flags 128
[matroska @ 0000000005f40660] Writing block at offset 43140051, size 439, pts 179989, dts 179989, duration 21, flags 128
[matroska @ 0000000005f40660] end duration = 180040
frame= 4500 fps= 80 q=-1.0 Lsize=   42131kB time=00:03:00.01 bitrate=1917.3kbits/s
video:38522kB audio:3517kB subtitle:0 global headers:0kB muxing overhead 0.221374%
0 frames successfully decoded, 0 decoding errors
[AVIOContext @ 0000000005db3c60] Statistics: 568 seeks, 8981 writeouts
[AVIOContext @ 0000000002550220] Statistics: 70266 bytes read, 0 seeks
Vil gjette at grunnen til at det "virker" i nettleseren er fordi den prøver på nytt med lavere oppløsning når/hvis dette skulle skje. Eller noe slikt noe. Men årsaken til at det mangler enkelte fragmenter og at man i det hele tatt får denne 404-feilen kan man jo lure på.
Sitat av Anwar Vis innlegg
Det samme skjer på episode 9 av Broen. Den stopper ved 3:00, 3:20 og 3:30. (basert på oppløsning). Jeg har ikke greid å se noen feil når man ser det i nettleseren. Dvs. det ser ut som om fremføringen ikke hakker, el.
Vis hele sitatet...
Har du sendt melding til NRK da? Jeg har også problemer med siste episode av Broen, samt gårsdagens episode av Lilyhammer. Forsøker å se dem vha VLC på TV men avspillingen bare stopper. Forsøkte å laste ned vha ffmpeg for å spille offline men det samme skjer der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!

Har lest denne linken og må innrømme at jeg er ganske dårlig på data.

Har veldig lyst til å laste ned serier fra NRK som mine 2 små barn her i Thailand kan se på. Har en VPN-forbindelse til Norge, og kan se nett-tv, men linjene er alt for dårligere/ustabile til å "stole på" i direkte avspilling.

Kunne en av dere "explain it to me like I am a four-year old" ;-)

Jeg har en Windows maskin (mener det er 32 bit operativsystem).

Veldig takknemlig for all hjelp!
Kunne en av dere "explain it to me like I am a four-year old" ;-)
Vis hele sitatet...
Har du lest beskrivelsen i wx_nrk?
Den skulle være klar ikke avhengig noe ekstern nedlasting,bare og pakk ut og starte "drag_drop.exe".
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei,

Har lastet ned wx_nrk 1.4 og pakket ut. Startet opp drag_drop.exe. Fått frem programvinduet. Gått inn på tv.nrk.no (med både Chrome og Firefox). Men uansett hva jeg drag'er, får jeg ikke drop'et det i programvinduet. Får bare et forbudt ikon når jeg holder pekeren over drag_drop.exe vinduet.

Hva er det jeg ikke har forstått?

Beklager på forhånd hvis svaret på spørsmålet mitt har blitt besvart tidligere, men jeg fant det ikke.
Får bare et forbudt ikon når jeg holder pekeren over drag_drop.exe vinduet.
Vis hele sitatet...
Se litt på brukerrettigheter UAC(User Account Control) slå av test igjen.
Prøv og kjøre som administrator høyere klikk på drag_drop.exe(kjør som administrator).
Se på rettigheter mappe "wx_nrk_64_1.4" egenskaper -> sikkerhet gi "alle tillatelser" til din bruker.
Det var noen tips da jeg tror det er brukerrettigheter på OS'et ditt er problemet.
Sist endret av snippsat; 9. desember 2013 kl. 00:08.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Testa litt dette men samme hva jeg gjør så får jeg ikke kopiert over adressen til drag&drop for nedlasting.....går ikke å skrive noe manuelt i boksen heller :/
får jeg ikke kopiert over adressen til drag&drop for nedlasting.....går ikke å skrive noe manuelt i boksen
Vis hele sitatet...
Står ingen steder at du skal kopiere eller skrive noe,det kun Drag and drop som fungerer.
Jeg har lastet ned wx_nrk_1.4, men når jeg dobbelklikker på "drag_drop"-filen, kommer det opp et svart vindu som forsvinner igjen etter et halvt sekund. Hva har jeg gjort galt?
Sitat av snippsat Vis innlegg
Står ingen steder at du skal kopiere eller skrive noe,det kun Drag and drop som fungerer.
Vis hele sitatet...
ja og det er det som ikke fungerer,men sikkert noe jeg gjør feil.
Uansett hva jeg gjør.....også det som står beskrevet i linken din her.... så vises ikke NRK linken i drag&drop boksen.
Uansett hva jeg gjør.....også det som står beskrevet i linken din her.... så vises ikke NRK linken i drag&drop boksen.[/quote]

Har du prøvd å ta tak i linken i TV.NRK.NO og dra den over til Wx_nrk programmet?

Når du gjør det, så er det ikke alltid at du ser at pekeren forandrer seg og viser deg "shorcut" symbolet med en gang. Uansett om pekeren endrer seg, eller ikke, så slipper du museknappen. Etterhvert (sekund) så skal linjen med linken komme opp. Jeg bruker ofte dette programmet med remote desktop, og da hender det at oppdateringen ikke er så kjapp, men det fungerer uansett.

Etter litt testing med en maskin som står "langt unna", så ser jeg at det tar litt tid før musepekeren endrer seg til en "shortcut", men det skjer alltid.

Hva er det som skjer når du drar linken over til programmet? Har du prøvd med en annen webbrowser?
Sitat av Anwar Vis innlegg
Uansett hva jeg gjør.....også det som står beskrevet i linken din her.... så vises ikke NRK linken i drag&drop boksen.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd med en annen webbrowser?[/quote]

Takk for tips....prøvde Google Chrome og da funka det.
Problemet nå er at noen programmer lar seg laste ned mens andre blir bare SRT tekst fila lasta ned......dette gjelder for eksempel siste Downton Abbey.
.dette gjelder for eksempel siste Downton Abbey.
Vis hele sitatet...
Det er en feil i stream overføringen i siste Downton Abbey,
det går an og kontakte NRK om problemet,som tatt opp i post #161.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Det er en feil i stream overføringen i siste Downton Abbey,
det går an og kontakte NRK om problemet,som tatt opp i post #161.
Vis hele sitatet...
Siste Downton Abbey ....jule spesial...ble tilgjengelig i går etter visning på tv......men tidligere DA episoder er nevnt her for en stund tilbake ser jeg nå.
Jeg får Https adresse error......vet ikke om det er noe NRK har gjort for å øke sikkerheten/hindre nedlasting på sine streams.
Https forbinder jeg med sikkerhet som for eksempel i nettbanker....
Men dette er langt utenfor min kompetanse he he
▼ ... noen uker senere ... ▼
Blir kanskje litt off topic dette, men ingen her som har noe kjennskap til å få tak i sendingene som ligger her: http://radio.nrk.no/serie/dj-friendl...914/09-01-2014 ?
Sitat av Nitrius Vis innlegg
Blir kanskje litt off topic dette, men ingen her som har noe kjennskap til å få tak i sendingene som ligger her: http://radio.nrk.no/serie/dj-friendl...914/09-01-2014 ?
Vis hele sitatet...
wx_nrk bruk "drag_drop_radio.exe"
Tusen takk for wx_nrk snippsat. Jeg har imidlertid møtt et problem:

Jeg sitter i utlandet på en ganske dårlig linje, og må derfor laste ned fra nettv. Jeg fikk dette fint til med f.eks. Broadchurch ep 1 og Mammon ep 2, MEN med både Broadchurch ep 2 og Sherlock ep 2 så stopper alltid nedlastingen på ett eller annet tidspunkt, forskjellig hver gang. Som regel lastes de første 30-50 min ned. Siden det stopper på ulike tidspunkt er det mulig det er kvaliteten på linja mi som har skylden. Er det mulig å få wx_nrk til å gjenoppta mislykkede nedlastinger? På forhånd takk.
wx_nrk er helt genial, men har den problemer med spesialkarakterer som : og ' ?
Prøvde å laste ned en episode av schrødingers, men da var det bare underteksten som ble lagret. Fikk lastet ned ved å bruke ffmpeg og sette inn .m3u8 linken der.

Schrödingers katt: Don't Worry, Be Happy


Og så en annen ting, er det mulig å lagre direktesendinger, eller blir de sendt ut på en helt annen måte enn de som ligger i arkivet?
Er det mulig å få wx_nrk til å gjenoppta mislykkede nedlastinger? På forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Kan ikke gjenoppta mislykkede nedlastinger ved dårlig linje.
Skal i neste versjon ta med en ren Python løsning i tillegg til ffmpeg versjonen, denne er mer stabil ved dårlig linje eller små feil i stream fra NRK.
wx_nrk er helt genial, men har den problemer med spesialkarakterer som : og ' ?
Vis hele sitatet...
Har tatt med det mest,men ser at anførselstegn i tittel navn er glemt og den gir feil i Schrödingers katt episoden,fikser dette i neste versjon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
snippsat: Når kan vi vente å se en oppdatert versjon av wx_nrk?
Jeg har også samme problem som flere her har skrevet i det siste at enkelte episoder ikke lastes helt ned (i høyeste kvalitet). For meg gjelder dette et par av KLM-programmene "Fjærsynet" (episode 5) og "Nachspiel" (episode 1 og 3).

Ellers vil jeg takke for et supert program!!!
Hvordan kommer jeg frem til bin-mappa i cmd?
Mine barn ble døpt i en TV-gudstjeneste og jeg har forsøkt flere av oppskriftene her uten hell.
Finnes det et snilt menneske der ute som får det til å fungere og som er villig til å laste dette ned for meg?
Sitat av Simplex Vis innlegg
Mine barn ble døpt i en TV-gudstjeneste og jeg har forsøkt flere av oppskriftene her uten hell.
Finnes det et snilt menneske der ute som får det til å fungere og som er villig til å laste dette ned for meg?
Vis hele sitatet...
Simplex,
dersom du legger ved en link hvor man kan finne den, så vil sikkert noen (inkludert meg) prøve.
Sitat av terrieren Vis innlegg
Vil oppfordre til å sende en mail til NRK ved lignende hendelser senere. Velg [Kontakt NRK] nederst på siden og fyll ut kontaktskjemaet på siden som kommer opp. (Antakeligvis går det an å sende epost direkte også, men jeg har ikke sjekket adressen).
Vis hele sitatet...
Hva skriver man i en slik e-post for å få problemet rettet, samtidig som man unngår at det virker mistenkelig?
Sitat av Anwar Vis innlegg
Simplex,
dersom du legger ved en link hvor man kan finne den, så vil sikkert noen (inkludert meg) prøve.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg også tenkt til å gjøre dersom noen meldte seg, men tenkte også at jeg kanskje skulle slippe å eksponere for hele verden hvem som stod bak brukernavnet. Skal sende deg lenke per PM.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Sett avspillingsmetode til 'link' på tv.nrk.no/innstillinger...
Vis hele sitatet...
Når jeg nå går tilbake og velger "Flash-spiller" og velger "lagre" så skjer det kun at iTunes åpnes og det kommer en merkelig avspillingslyd - det samme som skjedde da etter å ha satt den til "link".

Så da er spørsmålet - hvordan skal vi få rettet opp dette?
Sist endret av Simplex; 31. januar 2014 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Simplex,
prøv HTML5. Det skal fungere på samme måe som Flash. Dersom du velger Flash, og linken åpnes i ITunes, så kan det hende at endringen ikke har blitt lagret, eller registrert som lagret. Dvs. dersom du lukker webleseren og åpner den igjen, så skal det fungere. Jeg tror at grunnen til at ITuneds åpner seg, er at du har laget en assosisjon med ITunes til den filtypen som brukes. Normalt skal å starte om webleseren være nok (etter at du har endret instillingene)
wx_nrk er helt genial. Takk snippsat, har lastet ned flere programmer med det programmet.

Er det noen som kan foreslå et godt program for brenning slik at det kan vises i en "vanlig" DVD spiller.
Hør selv brukt ConvertXDVD, finnes mange innstillinger, blir spesielt vanskelig med programmer i 4:3 og 16:9 blandet på samme plate.
Sitat av reiras Vis innlegg
Er det noen som kan foreslå et godt program for brenning slik at det kan vises i en "vanlig" DVD spiller.
Hør selv brukt ConvertXDVD, finnes mange innstillinger, blir spesielt vanskelig med programmer i 4:3 og 16:9 blandet på samme plate.
Vis hele sitatet...
Har du sett på Freemake Video Converter: http://www.freemake.com/free_video_converter/

Jeg har brukt den en stund, enkel og grei og veldig allsidig.
Sitat av Anwar Vis innlegg
Har du sett på Freemake Video Converter: http://www.freemake.com/free_video_converter/

Jeg har brukt den en stund, enkel og grei og veldig allsidig.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Siden jeg skrev innlegget har jeg prøvet ConvertXtoDvd med tilfredstillend resultat.
Det som var utfordringen var å få til beste resultatet for noen gamle 4:3 filmer m/teksting, blandet med 16:9. Tar lang tid å konvertere og må nesten brenne ut en DVD for å se det endelige resultatet. Vil prøve Video Converter som du linker til.

Prøvet Freemake Video Converter i går, uvisst av hvilken grunn låste programmet seg etter 5% konvertering, så jeg måtte avbryte det.
Vil prøve på ny en dag med mere tid og tålmodighet.
ConvertXtoDvd fungerer med tilfredstillende resultat.
Sist endret av reiras; 4. februar 2014 kl. 11:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av WalterWinter Vis innlegg
snippsat: Når kan vi vente å se en oppdatert versjon av wx_nrk?
Jeg har også samme problem som flere her har skrevet i det siste at enkelte episoder ikke lastes helt ned (i høyeste kvalitet). For meg gjelder dette et par av KLM-programmene "Fjærsynet" (episode 5) og "Nachspiel" (episode 1 og 3).

Ellers vil jeg takke for et supert program!!!
Vis hele sitatet...
Takk for KLM tipset
Håper NRK legger ut SKAI-TV også ettervært
Sitat av TCB Vis innlegg
Takk for KLM tipset
Vis hele sitatet...
Hvor ligger dette? Jeg har prøvd via A-Å (også under Underholdning), men finner det ikke.

Noen tips? :-)

Fant det ut selv ved å søke på KLM. Alt ligger under Fjærsynet og Nachspiel... :-)
Sist endret av Anwar; 28. februar 2014 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
snippsat: En mulig svakhet ved programmet ditt.

Jeg har prøvd å laste ned 200 år på 200 minutter.

Uansett hva jeg drar over, om det er del 1 eller del 2, så er det kun del 1 som vil bli lastet ned.

Har du mulighet til å gi en hjelpende hånd?
Uansett hva jeg drar over, om det er del 1 eller del 2, så er det kun del 1 som vil bli lastet ned.

Har du mulighet til å gi en hjelpende hånd?
Vis hele sitatet...
Har vært opp før,
når NRK har et langt program deles dette opp noen ganger i flere deler uten at url adressen forandres.
Har skrevet kode for dette,men da blir det litt manuelt opplegg.
Kan ta hvordan dette gjøres igjen.

Installere Python 2.7.6
Kopiere ffmepg.exe fra mappe wx_nrk_1.4 til mappe python27.
Lagre nrk_minutt.py i mappe python27.

Gjør forandiger på disse 3 linjer,så dem blir lik dette og lagre.

Kode

link = re.search(r'data-argument="(.*)manifest.*(del 2:2)', url)
url = 'http://tv.nrk.no/program/dvfj62001014/200-aar-paa-200-minutter#del=2'
f_name = 'del_2'
Start cmd navigere til mappe python27.
Skriv: python nrk_minutt.py
Eks.

Kode

Microsoft Windows [Versjon 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Med enerett.

C:\Users\Tom>cd\

C:\>cd python27

C:\Python27>python nrk_minutt.py
Sist endret av snippsat; 2. mars 2014 kl. 18:38.
Beklager at jeg er inkompetent her.


Jeg bruker notepad til å redigere nrk_minutt.py, er det "ok"? Eller burde jeg bruke et annet program?

I py-dokumentet finner jeg "link =", men ikke "url =" og "f_name"


Er det meninga det skal se slikt ut:?

re.search(r'data-argument="(.*)manifest.*(del 2:2)', 'http://tv.nrk.no/program/dvfj62001014/200-aar-paa-200-minutter#del=2')

Dog er jeg ikke sikker på hvor jeg finner "f_name".


Jeg prøvde å kjøre python med dette oppsettet, men da fikk jeg: "python: can't open file 'nrk_minutt.py': [Errno 2] No such file or directory"

Filnavnet heter forresten ikke *.py, men er *.htm og blir karakterisert som Chrome HTML Document
Sist endret av steffen_84; 6. mars 2014 kl. 18:32.
Jeg bruker notepad til å redigere nrk_minutt.py, er det "ok"? Eller burde jeg bruke et annet program?
Vis hele sitatet...
Ja.

Er det meninga det skal se slikt ut:?
Vis hele sitatet...
Nei du skulle bare bytte ut linjene,så de ble helt like det jeg postet.

Kopiere kode under og inn og lim inn i notepad.
Fil-->Lagre som...
Velg nå filetype "Alle filer"
Large i mappe python27 med navn "nrk_minutt.py",og gjør som beskrevet i posten min.

Kode

#nrk_minutt.py
'''
When NRK has a progam that take long time.
They spilt it up in diffrent parts,without changing the url adress
This is a example of download of differents part
'''
import urllib2
import re
import subprocess

def nrk(url, vid_quality,f_name):
    quality = {'low' : 'index_2',
               'med' : 'index_3',
               'high': 'index_4'}
    url = urllib2.urlopen(url).read()
    #link = re.search(r'data-media="(.*)manifest', url)
    link = re.search(r'data-argument="(.*)manifest.*(del 2:2)', url)
    link = link.group(1)
    link = re.sub(r'/\w/', '/i/', link)
    link_add = quality[vid_quality]+\
    '_av.m3u8?null=#EXT-X-STREAM-INF:PROGRAM-ID=1,BANDWIDTH=2390000,RESOLUTION=1280x720'
    fin_link = '{}{}'.format(link, link_add)

    process = subprocess.Popen('cmd.exe /k ',\
    shell=True, stdin=subprocess.PIPE,stdout=subprocess.PIPE,stderr=None)
    process.stdin.write("ffmpeg -i {} -c copy {}\n".format(fin_link, '{}.mkv'.format(f_name)))
    o,e=process.communicate()
    process.stdin.close()

if __name__ == '__main__':
    url = 'http://tv.nrk.no/program/dvfj62001014/200-aar-paa-200-minutter#del=2'
    vid_quality = 'high'
    f_name = 'del_2'
    nrk(url, vid_quality, f_name)
Sist endret av snippsat; 6. mars 2014 kl. 20:07.
Tusen takk!

Nå gav det mer mening.

Hva slags kvalitet er satt som standard, og hvordan velger jeg selv kvalitet på videoen?
Hva slags kvalitet er satt som standard, og hvordan velger jeg selv kvalitet på videoen?
Vis hele sitatet...
ligger et rimelig bra hint i koden vid_quality = 'high'
valg 'low','med','high'.
Sist endret av snippsat; 6. mars 2014 kl. 22:44.
Hei akkurat begynt og bruke wx_nrk, takk for kjempe jobb snipp!

Men sliter med at opptakene hakker på lyden hvert 2-3 sekund. Dette med ffmpeg cmd og med wx_nrk metode samme hvilken kvalitet jeg velger og forskjellige programmer.

Noen som har opplevd det samme evt har en løsning?