Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 7975
Jeg lurte på hva slags vekt folk bruker på å veie opp mdma osv? Kan en få tak i det på elkjøp osv?
Milligramsvekt på ebay, dealextreme osv.
Trådstarter
15 2
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Milligramsvekt på ebay, dealextreme osv.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
This is bat country!
gregory's Avatar
Som mentalmelt sier, Ebay eller Dealxtreme. Koster deg 50-100 kr. Funker fjell!
Jeg har kjøpt denne og den funker som bare det!

La meg også legge til at den samme vekten selges på shady.no for 249,- så den skal være pålitelig
Er det en kvalitetsgaranti at det selges på shady.no?

Det er jo ikke en milligramsvekt engang =)
Sist endret av mentalmelt; 12. januar 2016 kl. 22:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Er det en kvalitetsgaranti at det selges på shady.no?

Det er jo ikke en milligramsvekt engang =)
Vis hele sitatet...
Hehe, neida, men i litt større grad enn AliExpress er det jo De hadde ikke solgt noe som ikke virker vil jeg tro
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Jeg har kjøpt denne og den funker som bare det!

La meg også legge til at den samme vekten selges på shady.no for 249,- så den skal være pålitelig
Vis hele sitatet...
Men nå er vel denne bare ned til 0.1g, ikke milligram. Blir ikke det litt for høyt til å kunne dosere MDMA med tanke på at en standard dose er 100-200mg?

Da er det i såfall noen av disse TS burde se på.
Sist endret av Lacertosus; 12. januar 2016 kl. 22:53.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Men nå er vel denne bare ned til 0.1g, ikke milligram. Blir ikke det litt for høyt til å kunne dosere MDMA med tanke på at en standard dose er 100-200mg?
Vis hele sitatet...
Jo, det burde jeg faktisk lagt merke til! Bruker denne til cannabis, hehe, men tenker å kjøpe meg denne nå for MDMA. Fornuftig?
Enig. Vekten bør ha tre desimaler.

Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Jo, det burde jeg faktisk lagt merke til! Bruker denne til cannabis, hehe, men tenker å kjøpe meg denne nå for MDMA. Fornuftig?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte noen sånne for noen år siden. De er OK. ikke den mest praktiske jeg har hatt, men grei til prisnivået.

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Da er det i såfall noen av disse TS burde se på.
Vis hele sitatet...
Ikke de heller. Best å gå for en vekt som måler ned på milligrammet.
Sist endret av mentalmelt; 12. januar 2016 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Jo, det burde jeg faktisk lagt merke til! Bruker denne til cannabis, hehe, men tenker å kjøpe meg denne nå for MDMA. Fornuftig?
Vis hele sitatet...
Tja, er jo milligram. Er vel heller kvaliteten det går på i det tilfellet. Slik jeg forstår det ser det ut som den kan veie opp mot 20g.

Edit: La ikke merke til at det var 0.001g og ikke 0.01g. Med tanke på prisen; kjør på. Men jeg ville ikke hatt så store forventninger til kvaliteten med tanke på pris.
Sist endret av Lacertosus; 12. januar 2016 kl. 22:59.
http://www.ebay.com/itm/30g-x-0-001g...sAAOSwaNBUkrZz

Denne er jeg godt fornøyd med. Den er billig, så den har ikke presisjonen til profesjonelt laboratorieutstyr, men den er bra nok til formålet og har et praktisk design.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
http://www.ebay.com/itm/30g-x-0-001g...sAAOSwaNBUkrZz

Denne er jeg godt fornøyd med. Den er billig, så den har ikke presisjonen til profesjonelt laboratorieutstyr, men den er bra nok til formålet og har et praktisk design.
Vis hele sitatet...
Ikke verst! 13.3cm lengde x 9.5cm bredde x 0.33cm, får vel denne greit ned i en bukselomme?
Funker den greit til større saker som cannabis også?
Sist endret av Lacertosus; 12. januar 2016 kl. 23:04.
Min er faktisk litt annerledes og mer praktisk. Min har en plate som stikker litt opp istedenfor den runde gropen som bare passer til medfølgende skål. Fint å kunne bruke andre ting enn den skålen.

Ikke så bra i bukselomma nei. Litt for stor.

Her er den:
http://www.ebay.com/itm/Precision-Je...8AAOxyFrNRwHU-
Sist endret av mentalmelt; 12. januar 2016 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://shady.no/products/jennings-jm...kt-20g-x-0002g

Har flere kompiser som bruker den der til mdma og cola, og noen helt andre som bruker den til selvlading av kuler
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
http://shady.no/products/jennings-jm...kt-20g-x-0002g

Har flere kompiser som bruker den der til mdma og cola, og noen helt andre som bruker den til selvlading av kuler
Vis hele sitatet...
Wow, 20 års garanti!
Burde være kvalitet når de faktisk tørr og gi 20års garanti.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Er det en kvalitetsgaranti at det selges på shady.no?

Det er jo ikke en milligramsvekt engang =)
Vis hele sitatet...
Hvordan skal det være kvallitetsgaranti på shady.no, når man får akkurat de samme produktene til greit over 1/3 del av prisen på aliexpress, dealextreme, Han som driver shady.no handler fra nettopp disse sidene, men legger på noen hundre kroner ekstra pr vekt! Han handler selv fra nettopp disse sidene
Sitat av susiserken Vis innlegg
Hvordan skal det være kvallitetsgaranti på shady.no, når man får akkurat de samme produktene til greit over 1/3 del av prisen på aliexpress, dealextreme, Han som driver shady.no handler fra nettopp disse sidene, men legger på noen hundre kroner ekstra pr vekt! Han handler selv fra nettopp disse sidene
Vis hele sitatet...
Har du noe å vise til?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Milligramsvekt på ebay, dealextreme osv.
Vis hele sitatet...
Beklager, men litt off-topic:
Har fått en oppfatning om at man blir veldig mistenkt med en gang man besitter en miligramsvekt. Det er jo egentlig ganske logisk, med tanke på at de blir mye brukt ved salg av ulovligheter. Hvis man ser for seg at vekten blir sjekket i tollen. Tollerne har vel ikke noe hjemmel i å eventuelt tipse politiet?

Høres sikkert ekstremt paranoid ut, men bedre å være på den sikre siden. Nå er det heller ikke noe salg jeg holder på med.
Shady har bra kundeservice da, handla endel bonger, papir, klipsposer og sånt der, har fått med 2 vekter gratis som "bonus" og litt forskjellig småplukk som bluntpapir osv

Og det har skjedd 2 ganger at bongene har vært knust når de kom fram, sendte bilde på mail og dagen etter blei det sendt på nytt

Betaler gjerne litt ekstra for sånn kundeservice Men den vekta der har ikke jeg behov for, jeg selger ikke mer og HVIS der skulle skje at det blei ett salg så har jeg digital kjøkkenvekt som er mer enn nøyaktig nok og har stor nok bolle til og fylle opp. Men 99,9% av det jeg dyrker er eget bruk
Yo dudes, ligg unna nettbutikker, de er overpriced as fuck.
Finn.no har et par gode, levert billig og bra fra privatpersoner (som tar inn i bulk fra dealextreme.com sikkert).
Jeg syns det er verdt å bruke et par kroner ekstra i forhold til ebay, mtp at du får den på 1-2 dager vs 1-2 uker.

Du får vekter ned til 30-40 kr på ebay, men ofte er det dropshippa fra dealextreme, så du må vente 3 uker på pakka. Da kan du likesågodt bestille selv fra dealextreme.com
Trådstarter
15 2
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig forskjellen på den, og den jeg linka til? Her:

http://eu.banggood.com/Wholesale-War...-Uk-71670.html
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:17.
anbefaler denne

http://www.ebay.com/itm/10g-0-001g-L...MAAOSwKtlWndk6

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Beklager, men litt off-topic:
Har fått en oppfatning om at man blir veldig mistenkt med en gang man besitter en miligramsvekt. Det er jo egentlig ganske logisk, med tanke på at de blir mye brukt ved salg av ulovligheter. Hvis man ser for seg at vekten blir sjekket i tollen. Tollerne har vel ikke noe hjemmel i å eventuelt tipse politiet?

Høres sikkert ekstremt paranoid ut, men bedre å være på den sikre siden. Nå er det heller ikke noe salg jeg holder på med.
Vis hele sitatet...
slike vekter brukes til å veie gull, sølv etc ikke så misstenksomt det
Sist endret av K93; 6. februar 2016 kl. 11:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Blåser liv i denne tråden.

Har en milligramsvekt kjøpt fra eBay. Ikke blitt brukt på en stund (brukt kun 1 gang egentlig hehe..)
Den skal kunne veie fra 1 mg til 20 gram. Fulgte med et lite lodd som skal veie 20 g. Men når jeg veier loddet så mener den at loddet veier 20.050 gram ca. Vet ikke hvordan jeg kalibrerer den eller om det går an.

Så mitt spørsmål er da: er denne vekta nøyaktig nok til å veie MDMA? Vil den være mer nøyaktig på doser rundt 100-120 mg? At det bare er en "prosentvis" feil?
Du har vekta og du har loddet. Bare finn ut hvordan du kalibrerer den. Det er vel ikke så mange knapper og muligheter på den at det ikke lar seg gjøre.
Dobbeltsjekk med et kronestykke, det veier 4,35 g.
Kan anbefale Gemini-20, rimelig og god vekt!

https://www.ebay.com/p/American-Weig...Gram/710082813
Sist endret av Lyra; 16. september 2017 kl. 04:31.