Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7816
Har vært en del ute og tatt bilder de siste ukene. Har prøvd å være litt mer 'artistisk' med bildene enn tidligere, med varierende resultater

Ta gjerne en titt på instagram for flere bilder på: urbex_nor

Kjøpte røykgranater for første gang









Mye leting på nettkart ledet meg hit..






Noen bilder fra et sted de fleste kjenner til Syntes det er utrolig synd de kuttet ned alle trærne som stod rundt betongblokkene..







▼ ... noen uker senere ... ▼
Denne fabrikken ble lagt ned rundt 2000 etter en storbrann som gjorde det lite lønnsomt å restaurere. Det var to år siden jeg besøkte stedet sist, men lite har endret seg.



Mye av utstyret ligger fortsatt strødd rundt omkring i bygget










▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg var ute og reise litt i sommer og fikk oppleve steder som ikke er i min umiddelbare nærhet (Oslo)

En nedlagt gruve i Midt-Norge med et nærmest amerikansk utseende. Denne gruva ble bruke noe sporadisk, og driften var oppstartet allerede på 1720-tallet. Gjennom tidene har gruva blitt modernisert med togskinner og elektrisitet så fort det ble introdusert i landet.



Enda et bilde fra andre siden av bygget.



En gammel nedlagt kraftstasjon lokalisert i et nydelig område.



Enda en gammel kraftstasjon lokalisert i ei lita bygd.
Kraftverket blir tidvis brukt som en rekvisitt til skuespill, og tribuner og scener blir bygget rundt kraftstasjonen.



En gammel Toyota Hiace med modifikasjoner.
En vedovn er satt inn i bagasjerommet, og er sannsynligvis brukt som oppholdsrom under jaktsesongen.



Forlatt gårdshus i Akershus. Stedet ble en gang i tiden brukt til husing av gårdshjelp, men ettersom gårdsdriften ble modernisert med traktorer og skikkelig maskineri var det ikke lenger bruk for mange hender på gården, som endre med at huset ble stående ubrukt. Det var umulig å ferdes i huset da det ikke lenger fantes et gulv å stå på.

Kule bilder, Særlig Hiace`en Var det noe spennende å se inni kraftverket!? og hvor har du kjøpt røykgranater?
Sitat av H72 Vis innlegg
Kule bilder, Særlig Hiace`en Var det noe spennende å se inni kraftverket!? og hvor har du kjøpt røykgranater?
Vis hele sitatet...
Tusen takk Det første kraftverket var låst, så fikk ikke sett så mye fra det dessverre. Jeg tror det brukes delvis som museum, så det kan fint hende at det er noe utstyr i det! Det andre kraftverket stod åpent og har rester av turbiner og noe annet utstyr Det kan være litt vrient å komme seg inn dit, da man må gå gjennom en eiendom for å komme til en stige som leder deg ned til kraftverket.

Røykbombene kjøpte jeg på paintballweb. De er ganske rimlige (bortsett fra frakten), og varer overraskende lenge! De jeg brukte varte i ca. 1 minutt og 15 sekunder ^^
Takk for at deler dette med oss Veldig intressant å se sånne gamle ting, som er helt unike.
Sitat av downlow Vis innlegg
Takk for at deler dette med oss Veldig intressant å se sånne gamle ting, som er helt unike.
Vis hele sitatet...
Det er veldig hyggelig å høre at du setter pris på det! Skal definitivt fortsette å dele mer etterhvert som steder besøkes ^^
Dette er jo bare fabelaktige bilder. Det første bildet ditt kunne jo vært fra et fremtidig Assassins Creed spill. Bra!
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Dette er jo bare fabelaktige bilder. Det første bildet ditt kunne jo vært fra et fremtidig Assassins Creed spill. Bra!
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk for det U.S.Marshall!
▼ ... noen uker senere ... ▼
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Flotte bilder ass. Har litt å ta igjen nå... Mange norske steder jeg ikke har vært!
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Flotte bilder ass. Har litt å ta igjen nå... Mange norske steder jeg ikke har vært!
Vis hele sitatet...
Takk for det! Du henger kanskje litt etter i Norge, men da har du mye å se frem til
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har jeg fått fingern ut av ræva og kommet meg ut nok en gang for å utforske litt! Det hele begynte med at jeg en dag satt på nett og skummet gjennom urbex-funn fra andre utforskere, da jeg kom over noen bilder av småfly jeg aldri hadde sett tidligere! Jeg tok kontakt med fotografen som var hyggelig nok til å dele lokasjonen med meg, noe som alltid er en hyggelig overraskelse Jeg satte meg på (den nå vinterparkerte) motorsykkelen min og truttet på vei mot nye eventyr. Været den dagen var veldig ustabilt og helt fantastisk til foto! Jeg kunne rett og slett ikke spurt om bedre vær! Jeg kjørte inn på en skogsvei frem til jeg sklei i gjørma med sykkelen og bestemte meg for å ta beina fatt. Etter å ha kavet meg gjennom skog og mark, kjempet med hjortelusflua (!!) var jeg endelig fremme!







Det er ikke hver gang jeg får bruk for maska