Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3199
Jeg har leitet meg grønn etter en Wordpress-bildekarusell-plugin som oppfyller noen krav:

Den må skalere / holde seg både i bredden og i høyden, slik at man alltid har hovedmenyen og footeren på skjermen uavhengig av skjermstørrelsen (uten at man behøver å scrolle), men bildet må beholde proporsjonene, illustrert her:



Man må enkelt kunne bytte ut bilder backend.
Det må være en karusell, altså flere bilder som skifter.
Aller helst skal det også kunne gå an å legge på tekst over.
Burde ev. ikke koste skjorta.

Karusellen jeg syns funker best så langt er Slider WD, her oppfylles alt utenom høydekravet.

Simple Full Screen Background Image Plugin gjør i stor grad det jeg ønsker mtp. skalering, men som navnet tilsier er dette bare ett bilde uten mulighet for å legge på tekst.

Er det noen som vet om noe som kan funke, ev. som vet om en annen løsning?
▼ ... over en uke senere ... ▼
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Fant en løsning som funker knallbra; Slider Revolution.

Slider Revolution har en fullskjermsbildekarusell hvor man kan definere elementer (i mitt tilfelle header og footer) man ønsker å «trekke fra» for at bildekarusellen skal beholde riktig størrelsesforhold, i forhold til resten av siden, uavhengig av skalering.