Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 12318
Jeg har fått takk i nye 100mg med 5-MeO-DMT nå og siden det forrige gang gikk opp i røyk uten noen særlig funk untatt ett par lættiser og en del spying så vil jeg gjerne at folk forteller hvordan dere røyker 5-MeO-DMT.
En sånn indianer pipe som Tias nevnte har jeg desverre ikke tilgang på, bare forskjellige lum og mais/flaske komboen.
Det vi gjorde forrige gang var å lage en sølvfolie "skje" og bruke en trakt til å trekke med når man varmet opp med lighter.
Dette ga for dårlig effekt, lurer litt på om grunnen kan være at vi brukte kun ett(eller to?) lag med sølvpapir og det tok rimelig fort fyr oppi "skjea" og all røyken kom opp på èn gang, takket være en vid trakt så fikk vi alt inn likevel men funken var som sagt for dårlig.. Når jeg tok ett eller to lag til så ble det flytende og røyken kom altfor sent til å klare å få noe fornuftig trekk ut av det.. begynner å bli lei av å prøve å feile med noe jeg har så kjært og så lite av liksom.. 10mg kan vel ikke være for lite??
Det jeg har lurt litt på er om det går ann å strø det i mekket med hasj/tobbakk og kanskje litt Yopo for å forsterke effekten, tenne på lenge, og ta det på bongen med maisern..
Hva syns dere om denne idèen? Jeg vil gjerne ha så mange svar/teorier på hvordan det best burde foregå, så ikke vær beskjedne, jeg trenger såårt hjelp til dette!!
Som sagt så begynner å bli lei av å prøve å feile med noe jeg har så kjært og så lite av liksom..

PS: Sorry Tias, men jeg fant ut at jeg kanskje fikk bedre respons ved å lage ny tråd med ny tittel..

Lurer forresten på hvordan det ligger ann med Valium/diazepam og DMT, jeg vet at valium har en virketid på 5 dager, er det altså lurt å vente 5 dager etter att du har spisst noen vival da..? åssen ligger det ann med andre benzo`s?
Jeg har for vane å ta 2 x 0,4 temgesic (buprenorfin) til frokost (bare for vane, gjør det laangt fra hver dag og er IKKE hekta... fysisk anyway), har DET noe å si på DMT trippen og da spessielt siden det er 5-MrO og at MAOIs som kjent har diverse virkninger på diverse stoffer.
Har ikke tid til å skrive mer nå, men som dere skjønner, jeg lurer på mye, så bare kom med alt dere vet eller har hørt, har dere hørt så si så isåfall..
Og JA, jeg har gjennomlest Erowid 11 ganger bare idag, så jeg har forsket MYE på det, men likevel aldri nok svar å få..
På forhånd takk..!
bare ikke ta valium 10t før trippen så har det ikke noe å si
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, hvis du har en maiser så er det jo ikke så dumt å prøve med bare den da... Min indianerpipe blir av samme prinsipp, og er egentlig bare en helt vanlig pipe med langt skaft. Har også positiv erfaring med å røyke 5-MeO-DMT på en annen, mindre pipe. Ikke bong altså, tror kanskje det blir litt vel mye å trekke hvis man skal tømme et bongekammer...

Å blande med andre ting er kanskje ikke så dumt, forhindrer forhåpentligvis at stoffet smelter da, men det kan kanskje bli mye røyk å puste inn på en gang. Prøv!
jeg røyka det på vanlig mais pipe med litt hasj mekk i bunn det fungerer fint det

men hva med å bruke vaporizer fungerer det?
Jeg har lite peil på RC`er så jeg bare lurer, er du nødt til å røke det for å skjenne rusen? Kan du ikke droppe det i siggpapir eller lignende?
Juno's Avatar
Trådstarter
Du kan snorte en ca dobbel dose av det du skulle røyket, men oralt er det ikke aktivt, da må du få i deg noen MAOI`s først.
▼ ... over et år senere ... ▼
Måten jeg røyker N,N-DMT. Flaske bong. Litt daminia eller noe annet IKKE aktivt stoff. En dose DMT oppå det og litt mere daminia oppå. Holder lighteren så nærme at dmt`en smelter og til slutt tar daminiaen fyr og da trekker jeg godt ned. Passer på å få ned all røyken. Så bam ... cannon fired at brain. Trikset er at flammen ikke skal komme i kontakt med spicen. DMT smelter ved 45 grader. Så man trenger ikke mye varme for å fordampe det. Eller kan man bruke en lyspære vaporizer men det smaker svidd gummibåt.
Sist endret av inferis; 23. juli 2007 kl. 23:09.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vapo2 (Lightbulb-vaporizer) fungerer som bare det. Har røyket en blanding av N,N-DMT og 5-MeO-DMT i en sånn med STOR suksess flere ganger. Som inferis sier kan det smake litt funky, men hallo, det er jo DMT vi snakker om her.
Bruk stormlighter og få en assistent til å varme opp matrealet til "bulben" er helt hvit av damp. Trekk så dyyyypt inn imens assistenten din fortsetter å varme opp hele tiden (lighteren kan bli veldig varm, så vær forsiktig) Hold det inne så lenge du klarer før du blåser ut og øyeblikkelig tar et nytt dypt trekk uten å puste vanlig luft imellom.
Etter to sånne trekk føler man seg HELT lost og de fleste vil da føle at de ABSOLUTT ikke trenger mer. Det er da man skal ta et-to trekk til på samme måten. Og vips, så er du "der"

p.s. Men vær så snill. Ikke gjør dette for å "få lættis" eller "bli helt føkka". DMT er for mange, inklusive meg, det helligste fysiske matrealet i universet. Vis respekt. Ikke bruk DMT, praktiser DMT....
Sist endret av Vasall; 28. september 2007 kl. 19:21.
Vasall: Helt enig. DMT krever ytterlig respekt. Jeg har ikke prøvd dette stoffet selv, rettogslett pga en stor respekt. Jeg har enda ikke turt å begi meg ut på en opplevelse som DMT eller 5-MeO-DMT kan gi. Jeg vil tro at DMT ikke er lett tilgjengelig for de som ikke er av de spesielt interesserte, så tror ikke unge, uerfarne brukere får tak i dette stoffet med enkelthet simpelthen bare for å bli helt borte.

Fått inntrykk av at bare erfarne psykonauter som vet hva de driver med har testet dette stoffet, og jeg håper det forblir sånn. Etter hvilke kunnskaper jeg har tilegnet meg så er det så absolutt ikke et leketøy, men et meget givende molekyl som burde bli behandlet med silkehansker. Om jeg skulle gitt det et navn, ville jeg kalt det for "Guds weed" på lik linje som jeg vil kalle datura "Satans weed". DMT er virkelig gudmoren av all psykedelia, og antagelig det mest potente og kraftige stoffet kjent av mennesket til å noensinne gå på denne jorden.

Så til alle der ute: Ikke røyk dette bare for gøy, men med stor respekt og begi dere ut på en kortvarig opplevelse som ikke mange er heldige nok til å oppleve.
Jeg ser på Salvia på samme måte som dere ser på DMT.
Men uansett, DMT er mer potent en Salvia men har lest at en salviatripp kan være mye verre enn en DMT tripp? Trodde DMT var mye sykere?
Jeg vil ikke beskrive DMT som sykt, det er et ord som passer mye bedre til Salvia.

DMT er riktig nok det drøyeste jeg kan tenke meg, men det oppfattes samtidig som veldig naturlig og riktig. Du utsetter deg selv for det mest ekstreme og merkeligste du noen gang har opplevd, men samtidig så føles det som om du kommer hjem på en måte, eller drar til steder hvor du på et eller annet plan hører hjemme..

DMT er for meg det aller helligste sakramentet, mens Salvia virker mye mer fremmed og nådeløst. Det kan vel ha noe med å gjøre at DMT og andre tryptaminer er en naturlig del av vår biokjemi, ja alkaloider generelt, mens Salvorin A er ikke et tryptamin. Det er ikke en gang et alkaloid, så stoffet i seg selv er mye mer fremmed for kroppen vår enn det DMT er.

Har ikke hatt de kraftigste Salvia-opplevelsene akkurat, men det lille jeg har erfart har ikke akkurat fristet meg til å gjøre det igjen. Jeg personlig assosierer det mer med et helt crazy dataspill enn med spiritualitet. Men for å være rettferdig, så skal det også være sagt at Salvia utvilsomt har spirituelle verdier..

Når det kommer til den farmakologiske potensen av stoffene så er jo strengt tatt Salvorin A mye kraftigere enn DMT, men så er jo til gjengjeld doseringene på DMT som oftest langt høyere enn på Salvorin.

Og når man snakker om selve opplevelsen, så kan man egentlig ikke si at den ene er noe kraftigere enn den andre. Det kommer jo bare ann på hvor mye man inntar av hvert stoff..
Sist endret av mentalmelt; 30. september 2007 kl. 13:01.
Tja, for å legge til litt mer etter hva mentalmelt har sagt, så er jo også dette individuelt, og kommer anpå mengde. Jeg har ikke noe erfaring med noen av de, men en person kan synes salvia er det værste, mens en annen kan synes DMT er det værste. Men begge stoffene er kraftige, og skulle jeg valgt et av de, basert på hva jeg tror jeg ville sittet igjen med mest i ettertid, ville jeg valgt DMT. DMT er for meg et mye mer interessant stoff enn salvia.
Nå skjeier vi HELT av temaet her,(som var hvordan man røyker 5-MeO-DMT) MEN:

Må gjøre meg enig med Sky og mentalmelt her, uten å afeie Salvias potensiale. DMT-opplevelser føles alltid fulle av mening. Det er alltid en følelse av en hensikt, et budskap, en lærdom, en avsløring i DMT-riket. En formidling av en hemmelighet. Alt føles virkeligere enn virkelig og sannere og ærligere. Og alle trippene sender meg til det samme stedet.

Salvia på den andre siden får bare hele rommet jeg sitter i til å "gå bananas" for å si det sånn. Opplevelsen føles på langt nær like intens som DMT-opplevelser, men er langt mer usammenhengende, forvirrende, til tider fysisk ubehagelig og effekten er tilsynelatende "random" siden det ikke er noe særlig sammenheng imellom Salvia-trippene jeg har hatt. Jeg har såvidt skimtet en mulig spirituell kontekst i Salvia selv, men jeg tror det kan ta tid og erfaring med planten før man kan håndtere den dissosiative effekten uten å ende opp med å stirre blankt ut i rommet imens man ser ut som et spørsmålstegn.

Ser man bort ifra selve opplevelsen og ser på hvordan psyken forandrer seg på disse stoffene, ser man tydelig en vesentlig forskjell. Som med Ketamin mister jeg, på høye Salvia-doser, så kontakt med hvem, eller hva jeg er(eller noe annet, for den saks skyld) at jeg rett og slett er ute av stand til å prossesere den informasjonen som kommer inn gjennom øynene mine. Det hele føles ut som en veldig utsvevende drøm. Alt i rommet "flipper ut", men jeg forstår ikke hva rommet er, så mesteparten av trippen kan jeg ikke tenke klart over om det er noe budskap der.

Med DMT derimot mister jeg helt kontakt med kroppen min og rommet/stedet jeg fysisk er i/på, men min mentale tilstedeværelse er ikke redusert et fnugg. Om noe så er den wattet en god del opp. Man føler seg 10 000 ganger mer våken enn normalt uten være det minste gira.
Den eneste forvirring som skjer er pga overveldende forbauselse over hva som faktisk blir vist til meg, når mitt tredje øye åpner seg.

Jeg tviler ikke på Salvias sjamanistiske potensiale. Og jeg har stor respekt for denne planten, men jeg mistenker at inntaksmetoden kan ha mye å si for verdien av det. Tradisjonelt ble Salvia brukt som substitutt når healer-sjamanene ikke hadde tilgang på Psilocybin-sopp. Da rullet de bladene til sigar-liknende ruller og tygget på dem i 15-20 min. Virkestoffene (Primært Salvinorin A) blir da absorbert gjennom munnhulen og gir en svært anderledes tripp. Den bygger seg langsomt opp over flere timer og er generelt lettere å forberede seg på, håndtere, forstå konteksten av og integrere inn i hverdagslivet. De dissosiative effektene skal også være mindre dominerende da.

DMT-versjonen av dette blir jo da å drikke Ayahuasca, som jeg mener er svært nyttig for folk som også røyker DMTdamp, da jeg har lagt merke til at jeg under inflytelse av Ayahuasca kan(og bør) prosessere det jeg har opplevd på DMTdamp på en konstruktiv og positiv måte.

Salvinorin A finnes i EN type plante. Slik jeg ser det, er et kraftig sjamanistisk verktøy.
DMT finnes OVER ALT, i hundrevis(om ikke tusenvis) av planter og dyr. Det produseres tilogmed naturlig av den menneskelige hjerne og brukes som en neurotransmitter(med ukjent hensikt) av oss alle. Mysteriet rundt DMT går forbi det å være en sjamanistisk hjelpemiddel til å bli både "The Spirit Molecule" som Dr. Rick Strassman kaller det, og svært mulig det jeg vil kalle "Det sjamanistiske grunnstoffet", grunnlaget vi alle har for å forstå den ærlige sannheten om hva, hvor og hvorfor vi er...
Sist endret av Vasall; 30. september 2007 kl. 16:49.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvorfor tar dere flere små trekk istedenfor 1 stort trekk ved inntak av 5-meo-dmt eller n,n-dmt?
Hvem gjør det? Flere store trekk er tingen..
Hvorfor ikke et giga trekk istedenfor mange store? Hvorfor plage seg selv med så mange trekk når du bare kan ta et veldig stort et.
Du kan ikke trekke mer enn du har lungekapasitet til. Det hjelper ikke å kalle det gigantisk =) Det blir ikke større av den grunn.. Flere store trekk er bedre fordi da får du i deg mye mer røyk enn du får med ett..
Dessuten kan det fort bli ubehagelig å trekke inn "gigantiske" trekk på en gang, da dampen fra DMT ikke kan sies å være direkte behagelig å få nedover systemet. Videre så tar vaporiseringen av stoffet litt tid, slik at du nesten er nødt til å dele det opp i 3-4 lange trekk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Går det bra å røyke DMT via bøtte? Jeg har røyket bøtte i mange år,så å si, jeg har lunger av stål.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I teorien så ja, men hvorfor?
Mengden dmt man røyker er ganske liten (når man har rent stoff), og jeg ser for meg veldig mye søl om du skulle miste kontrollen over kroppen (noe som skjer sekundet du får røyken på lungene, tro meg) og dette over bøtta etc.

Ei lita pipe er mer en nokk, vi bruke bare et lite glassrør mens vi varmet 5-meo-dmt på aluminiumsfolie til det fordampet, og sugde inn dampen med røret.
Kan gå galt med bøtte ja.. miste kontroll og plupp ligger du og tripper med hodet nedi bøtta... Eller søl osv.. :P
Du har ett poeng der ja
Sitat av Dodecha
I teorien så ja, men hvorfor?
Mengden dmt man røyker er ganske liten (når man har rent stoff), og jeg ser for meg veldig mye søl om du skulle miste kontrollen over kroppen (noe som skjer sekundet du får røyken på lungene, tro meg) og dette over bøtta etc.

Ei lita pipe er mer en nokk, vi bruke bare et lite glassrør mens vi varmet 5-meo-dmt på aluminiumsfolie til det fordampet, og sugde inn dampen med røret.
Vis hele sitatet...
Okej, tråden handler om hvordan man røyker dmt så hvorfor ikke spørre?

Anyway, jeg fikk det svaret jeg trengte, eneste grunne til att bøtte muligens var bra, var mengden av røyk man fikk presset i lungene.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvorfor er alle så hard på smaken til DMT? Jeg har bare prøvd 5-MeO-DMT, men jeg syntes det er en temmelig fin lukt, litt som en syntetisk rose. Spesielt vondt på lungene var det heller ikke. Mulig det er annerledes med N,N-DMT fordi du må inhalere høyere mengder...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du synes 5-meo-dmt lukter syntetisk rose så må jeg nesten spørre om luktesansen din er i orden, eller om du kanskje har hatt det i en annen form enn rene krystaller, for de lukter svartsvidd gummi når de antennes.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om du synes 5-meo-dmt lukter syntetisk rose så må jeg nesten spørre om luktesansen din er i orden, eller om du kanskje har hatt det i en annen form enn rene krystaller, for de lukter svartsvidd gummi når de antennes.
Vis hele sitatet...
No way, DMT lukta er jo fantastisk!
Sist endret av Sky; 23. august 2010 kl. 17:34.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om du synes 5-meo-dmt lukter syntetisk rose så må jeg nesten spørre om luktesansen din er i orden, eller om du kanskje har hatt det i en annen form enn rene krystaller, for de lukter svartsvidd gummi når de antennes.
Vis hele sitatet...
Jeg røyket rene krystaller, fra en ypperlig leverandør. Syntetisk rose var kanskje en overdrivelse, men jeg syntes virkelig ikke røyken smaker ille, og ingen av de andre som jeg kjenner som har røyket det har ment noe annet. Luktesansen min funker fint til opplysning .
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av inferis Vis innlegg
Måten jeg røyker N,N-DMT. Flaske bong. Litt daminia eller noe annet IKKE aktivt stoff. En dose DMT oppå det og litt mere daminia oppå. Holder lighteren så nærme at dmt`en smelter og til slutt tar daminiaen fyr og da trekker jeg godt ned. Passer på å få ned all røyken. Så bam ... cannon fired at brain. Trikset er at flammen ikke skal komme i kontakt med spicen. DMT smelter ved 45 grader. Så man trenger ikke mye varme for å fordampe det. Eller kan man bruke en lyspære vaporizer men det smaker svidd gummibåt.
Vis hele sitatet...
Ehh.. Hva er egentlig daminia, og hvor får man tak i det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Damiana (Turnera diffusa) blir solgt som en legal high, det kan røykes og skal visst ha positive effekter på libidoet.

Inferis brukte det som en slags buffer om du vil, for om du bare har rent dmt i en pipe så vil det renne igjennom risten når det går over til flytende form under oppvarming.
Man må altså ha noe som suger til seg DMT'en som er i væskeform, og dette kan være mye: tobakk, te, inaktive urter etc.
Takk for infoen! :-)