Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1681
Jeg grafser brutalt til meg en post her for å hylle en av de beste regisørene opp igjennom tidene. Denne mannen vet hvordan man skal overføre ting visuelt. Nevner her et par filmer folk virkelig burde se:

Clockwork Orange 1971

Full Metal Jacket 1987

Eyes Wide Shut 1999

The Shining 1980

Dette er de jeg til nå har sett, vis det er noen som har sett noen andre filmer av overnevnte, så post svar!


Stanley Kubrick Website
Jeg tror jeg har en film som heter Stanley Kubrick - A Life in Pictures eller noe sånt, som kun handler om han.. interessert?
yep, men må vente til jeg får litt raskere linje... sender deg en pm i nærmeste framtid.
Hvordan er det mulig å ikke ha sett "2001: A space odyssey"?
En av mine favorittfilmer, brukte faktisk nettop 350 kroner på en special collectors edition av denne filmen.
Og ja, Kubrick er genial...
er det nu jeg skal nevne at jeg hater stanley kuberick....
filmene hans er noe av det dårligste som er laget i hele film historien alle filmene hans (utenom full metal jacket) suger, ingne tvil om det, hvordan folk kan like clockwork orange fatter jeg ikke...
Kjøpte Full Metal Jacket på DVD for en 2 uker siden...über rå film!!
Opprinnelig postet av paparoach
er det nu jeg skal nevne at jeg hater stanley kuberick....
filmene hans er noe av det dårligste som er laget i hele film historien alle filmene hans (utenom full metal jacket) suger, ingne tvil om det, hvordan folk kan like clockwork orange fatter jeg ikke...
Vis hele sitatet...
leide clockwork på dvd her om dagen og jeg vil påstå det motsatte. han treffer spikeren så jævlig på noen ting, men til tider er jeg enig i at den blir veldig sær.
Better than thou.
Det som var med Kubrick var at alle filmene han lagde som har blitt store hatet han selv. De som han derimot likte har ingen hørt om engang nesten. Har A Clockwork Orange, Full Metal Jacket og 2001: A Space Odessy på DivX hvis noen er interessert.
/me har The Shining på DivX (gamle versjonen)
Noen som har den nye som vil trade?
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Kubrick EIER! Husker hvor vettskremt jeg ble av The Shining første gang

Må ikke glemme A.I, selv om han ikke rakk å regissere den selv da. Hadde nok vært mye bedre om han gjorde det
Uff, har ikke sett en av de, men hører at Full Metal Jacket er rå...

Edit:
Hey hey... AI har jeg sett
Sist endret av Chubby; 17. juni 2002 kl. 12:03.
a.i så jeg på kino, og når sant skal sies, jeg har aldri sovnet på en film på kino før, men det gjorde jeg på a.i...
Better than thou.
Jeg og. Sovnet forresten på Cast Away også. :P
noob killer
elukS's Avatar
Som en STOR kubrick fan vil jeg få hive meg på den ubegrensede hyllingen av vår tids største filmskaper

2001 og clockwork for ever !!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av paparoach
a.i så jeg på kino, og når sant skal sies, jeg har aldri sovnet på en film på kino før, men det gjorde jeg på a.i...
Vis hele sitatet...
det var ikke kubrick som regisserte a.i. det var spielberg. men det var opprinnelig kubrick som hadde påtatt seg jobben.
Better than thou.
Men det var Kubrick som skrev manuset såvidt jeg husker?
Kjøpte en Stanley Kubrick DVD collection for en stund siden... Inneholdt Lolita, 2001: A Space Odyssey, A Clockwork Orange, Barry Lyndon, The Shining, Full Metal Jacket, Eyes Wide Shut, og dokumentaren A Life In Pictures. Savnet bare Dr. Strangelove. Det er vel stort sett de Kubrick-filmene jeg har sett. Alle bra filmer... A Clockwork Orange er nok den jeg liker best.

Men det var Kubrick som skrev manuset såvidt jeg husker?
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på det, men det var ihvertfall han som kom opp med konseptet.
Better than thou.
Det var ikke Speilberg som skrev manuset alene ihvertfall.

Husker forresten når jeg våknet opp igjen under filmen, det første jeg ser er noen helt syke aliens som flyter rundt med de roligste stemmene noensine. Helt sprøtt. :P
Opprinnelig postet av mr_eff
Kjøpte en Stanley Kubrick DVD collection for en stund siden... Inneholdt Lolita, 2001: A Space Odyssey, A Clockwork Orange, Barry Lyndon, The Shining, Full Metal Jacket, Eyes Wide Shut, og dokumentaren A Life In Pictures.
Vis hele sitatet...
Hvor mye kosta den pakka?
Kubrick var filmverdenens største kultfilm-skaper, fikk stooor respekt for ham etter å ha lest et 15-siders intervju i en bok om film-filosofi og slikt. A Clockwork Orange, FMJ, og 2001: A space Odyssey er stjernefilmer av ypperste merke. The Shining er rå, med Jack Nicholson som flipper ut. (Med øks i hånda og stemmer i hodet.) Må få tak i flere av hans filmer...
Sist endret av plumRad; 17. juni 2002 kl. 17:27.
Var det ikke Kubrick som skrev manuset til Eyes Wide Shut også? Den med Cruise boy og Kidman.. Den var fatkisk helt ok den også..
Better than thou.
Tror han regiserte nesten hele filmen. Døde under innspillingen eller rett etter den var ferdig.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, var ikke The Shining noe med et hotell og greier?
Tror ikke jeg har sett noen filmer av han utenom eventuelt The Shining.
Har veldig lyst til å se 2001: A Space Odyssey...
rekylvinyl.no
Glem ikke den GENIALE Dr. Strangelove!

Kuberick er en mann av et feit kaliber.
Hans filmer er blandt mine aller største filmopplevelser.
De gir stor ettertanke.
Men det gjør meg vondt å tenkte på alle hans store filmprosjekter som han ikke rakk å sette til live.

Tenkt hva verden har gått glipp av!
vel egentlig litt enig i at A1 var langtråkig, men selve filmen fikk meg til å tenke over et par ting. men det var stort sett hjerneknyt tanker, vanskelig å sette seg inn i tankegangen til en robot med menneskefølelser osv...
clockwork som ruler shiz'et da!

Husker jeg så litt av den for en god tid siden, måtte se resten, hadde jo fått intrykk av att det var en voldsfilm
Akkurat ferdig med å se 2001: A space odyssey nå.. Det var en bra film.. faktisk jævlig skremmende noen steder. Man må bare være obs på at begynnelsen er noe treig og kan få alle og enhver til å gi opp håpet. Man må være genuint interessert i å se den...
Hvor mye kosta den pakka?
Vis hele sitatet...
Rund femten hundre spenn.
når man snakker om sære filmer, må jo Empire State Building av Andy Warhol, og sleeping girl også av overnevnte nevnes. forøvrig er kubrics filmer fantastiske.
Sist endret av Kamuflash; 20. juni 2002 kl. 01:00.