Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1352
Hei,

Jeg lurte på om noen har erfaring med å bestille sterke magneter på nettet. kommer den igjennom tollen? og leste noe om at du ikke kan frakta for sterke magneter med fly. sikkert på grunn av forstyrrelser i flysystemer?
Noen her som har prøvd dette, kom den noen gang frem? det er snakk om magneter på rundt 10 000- 12000 gauss
Aner ikke... Men syntes dem det er skummelt nok får dem vel legge dem i en kano da, å ta turen opp

Neida, om ikke Fly går greit, så sendes det nok bare med båt.
Koster som regel ikke mer, men tar lengre tid.
Den kommer nok gjennom tollen, men kan hende det blir svært vanskelig å levere den, siden den er så sterk så skal ikke se vekk ifra at den klistrer seg til bildøra!
Sitat av laf Vis innlegg
Hei,

Jeg lurte på om noen har erfaring med å bestille sterke magneter på nettet. kommer den igjennom tollen? og leste noe om at du ikke kan frakta for sterke magneter med fly. sikkert på grunn av forstyrrelser i flysystemer?
Noen her som har prøvd dette, kom den noen gang frem? det er snakk om magneter på rundt 10 000- 12000 gauss
Vis hele sitatet...
Vet at når vi sender slike magneter ut til Nordsjøen med helikopter, så må det være i en egnet, skjermet kontainer og at Veritas må sertifisere kontaineren for flight ved å måle magnetismen utenfor skjermingen. Det må MINST være en "Warning! Strongly Magnetic" advarsel utpå emballasjen, men for vanlig komersiell frakt vet jeg ikke hva andre regler gjelder. Beste er å spørre en courier eller frakt selskap om hva retningslinjer de har på magnetiske kolli.
Er det ikke bare å prøve da? Pass på å ikke ta samme fly som magnetene selv
Hvis du bestiller magneter så er det da den som sender som må gjøre det på en måte som er akseptabel. Mottager skal bare pakke opp pakken........