Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1609
hei jeg er da utdannet bygg ingeniør (bachelor) men får ikke jobb etter å ha brukt et år på å søke i diverse plasser. ønsker tips og råd til hva jeg kan gjøre evnt ta kurs eller en eller annen sertifisering jeg er ikke interessert i å studere noe lengre en ett år har prøvd meg på master men droppet ut grunne lite motivasjon.

har gått til karriere veiledere osv men får veldig generelle råd som ikke går spesifikt på hva jeg skal gjøre.

det jeg håper på er at jeg kan ha en jobb med mulighet til å jobbe remote men er og åpen for det meste.

all hjelp mottas med takk
Har du fått noen til å gå gjennom søknaden din? Gi CVen din til ChatGPT og instruer den til å ta i mot stillingsutlysninger så ber du den skrive søknader og spesialisere CVen for arbeidsplassen. Og vet ikke hvor vanlig remote er på byggingeniør jobber, sikkert ikke veldig vanlig for nyutdannede vil jeg tro
Sist endret av ruskelusk; 6. juni 2023 kl. 18:33.
Sitat av thenorwegiandud Vis innlegg
har prøvd meg på master men droppet ut grunne lite motivasjon.
Vis hele sitatet...
Det høres jo litt ut som et problem da.

Hvis du vil ha jobben, så må du gå på intervju og fortelle dem hvorfor de må ansette akkurat deg.

Og da må du jo være motivert. Er du tømrer? Jeg ville heller søkt jobb som det, få en fot innenfor i et mellomstort firma.

Bli godt likt, og søk så jobb i det firmaet, da har du et sted å begynne.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Det høres jo litt ut som et problem da.

Hvis du vil ha jobben, så må du gå på intervju og fortelle dem hvorfor de må ansette akkurat deg.

Og da må du jo være motivert. Er du tømrer? Jeg ville heller søkt jobb som det, få en fot innenfor i et mellomstort firma.

Bli godt likt, og søk så jobb i det firmaet, da har du et sted å begynne.
Vis hele sitatet...
har vært på 2 intervjuet over alle de 40+ plassene jeg har søkt men kom ikke lengre.

hadde gjort det om det var mulig gikk studie på videregående så kan si er smuthull for bygg ingeniør for oss som gikk studie har ikke noe form for praktisk erfaring en kun å regne matte
Det er en lei situasjon da. Det må være veldig slitsomt å ikke komme dit du vil.

Det eneste tipset jeg har å komme med er å ta en jobb iallefall.
Ikke gå arbeidsledig. Det er noe jeg har hørt, at en fremtidig arbeidsgiver vil se på som positivt. Hvis du utvikler deg på en eller annen måte, så kan det hende at du får en ny kjangs senere.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Som utdannet ingeniør bør du kvalifisere til NITO-medlemskap. Det er en god idé å være i en forening, og disse tilbyr blant annet hjelp med CV og søknader gratis. (Samt juridisk hjelp hvis du skulle trenge det, osv.)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg forstår at det kan være utfordrende å finne jobb. Først og fremst er det viktig å oppdatere CV-en din og tilpasse søknadene til hver jobb du søker på. Videre kan det være lurt å utvide ditt profesjonelle nettverk ved å delta i bransjerelaterte arrangementer og knytte kontakt med tidligere kolleger og venner. Vurder også å registrere deg på nettsteder som Finn.no og LinkedIn for å se etter tilgjengelige stillinger. Til slutt, vær tålmodig og vedholdende i søket ditt, da det kan ta litt tid å finne den rette jobben. Lykke til!