Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1245
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du har stjålet klær altså uten at de har bipet den i kassen? Fordi det opplevde jeg en gang at selvom det ikke var noe alarm på klærne så pep det mens jeg gikk inn i en lindex butikk med hm klesplagget jeg hadde stjålet.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å stjele slik er bare lavmål, og man fortjener å bli tatt. Husk at butikker har mange skjulte alamer som slår ut, både i klær, under prislapp etc. om du ikke har råd til å kjøpe, så sparer du heller penger til de klær du trenger.
Det er RFID gjemt inne i prislappene, bare prøv å riv/klipp opp merkelappen så ser du at det er noen tynne strimler inni den. Det står også skrevet på lappen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Radio-...identification

Er ikke verre enn å dekke den med sølvpapir eller gjemme det inne i butikken.

Når du først skal gjøre deg til kjeltring så er det kanskje bedre å gå på litt dyrere butikker? Ting på H&M koster som regel 100-300kr per plagg. Du skal være bra desperat om du velge å ta den risikoen for en så beskjeden sum, men jeg skjønner at noen kanskje gjør det for spenningen også.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å stjele slik er bare lavmål, og man fortjener å bli tatt. Husk at butikker har mange skjulte alamer som slår ut, både i klær, under prislapp etc. om du ikke har råd til å kjøpe, så sparer du heller penger til de klær du trenger.
Vis hele sitatet...
Det hjelper ingen at man kommer med slik moralisering.
Alle vet at man ikke skal stjele, men tror du at noen har latt være bare fordi noen på ett forum sa at han burde kjøpe varene isteden?
Sist endret av DrDeath; 2. juni 2023 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Villig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde du tatt av lappen som var på plagget før du gikk inn i den andre butikken?
Er ofte en skjult magnetstripe på taggen som må blir avmagifisert i kassen når en kjøper et plagg.
Opplevd det selv at noe jeg har kjøpt piper. Da har ikke taggen/lappen på plaggene blitt avmagnetifiset, skjedd en feil i kassa ved betaling.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde du tatt av lappen som var på plagget før du gikk inn i den andre butikken?
Er ofte en skjult magnetstripe på taggen som må blir avmagifisert i kassen når en kjøper et plagg.
Opplevd det selv at noe jeg har kjøpt piper. Da har ikke taggen/lappen på plaggene blitt avmagnetifiset, skjedd en feil i kassa ved betaling.
Vis hele sitatet...
Nei prislappen var på

Noen sier at prislappen kan pipe, mens andre sier den ikke gjør det så blir aldri helt klok på det. Men hva er vitsen med sånne tykke runde magnetalarmer da om uansett bare prislappen piper ved utgangen?
Anonym bruker
"Villig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ekstra sikkerhet, den store tykke dingsen piper uansett hvis en går ut av butikken med en sånn dingst festa på plagget. Har hørt at den piper gir fra seg lyd hvis den blir fjernet for hånd, da hører jo de som jobber i butikken det. Kan jo klippe den ut, men da blir jo igjen plagget ganske skada.

De er der for en grunn, at ingen skal stjele fra butikken.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei prislappen var på

Noen sier at prislappen kan pipe, mens andre sier den ikke gjør det så blir aldri helt klok på det. Men hva er vitsen med sånne tykke runde magnetalarmer da om uansett bare prislappen piper ved utgangen?
Vis hele sitatet...
Prislappene på plaggene til H&M kommer allerede festet på klærne, men som du har sett så er den ikke 100% treffsikker, derfor har butikkene sin egen alarm som også er litt vanskeligere å fjerne.

Regner med de fleste som stjeler på H&M er folk som gjør det på impuls i prøverommet hvis de ser at den store/runde alarmen ikke har blitt festet på plagget.
Disse folka vil mest sannsynlig ikke være klar over dette med prislappene, og dermed bli tatt.


På wish selges det forskjellige verktøy for å fjerne alle slike anti-theft dingser. Mye enklere enn å klippe hull i plaggene.

Tror de «rutinerte» bruker noe som ligner på en liten krok, man får også kjøpt magneter og mye annet som skal kunne åpne alle slike alarmer.
Ellers er det jo ganske vanlig at folk bruker poser og bagger som er «preppet». Det vil si at de er innredet med mylarfolie eller sølvfolie slik at signalet blokkeres.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ekstra sikkerhet, den store tykke dingsen piper uansett hvis en går ut av butikken med en sånn dingst festa på plagget. Har hørt at den piper gir fra seg lyd hvis den blir fjernet for hånd, da hører jo de som jobber i butikken det. Kan jo klippe den ut, men da blir jo igjen plagget ganske skada.

De er der for en grunn, at ingen skal stjele fra butikken.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at alarmene er festet på varene for å forhindre stjeling? Har du kilder på det?
Sist endret av DrDeath; 2. juni 2023 kl. 18:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Villig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du sikker på at alarmene er festet på varene for å forhindre stjeling? Har du kilder på det?[/quote]

Nei, kan ikke si jeg er sikker på det, men hvorfor er de der da?

Har også hørt at hvis en prøver å fjerne en slik lås så åpnes en fargeampull som ødelegger plagget.
Har hørt om det, kanskje noen spesielle butikker har det. Kun hørt snakk om det, og kan ikke referere til noen kilder.

Er bare med i diskusjonen, kanskje noen som har jobbet i butikk vet noe mer?
( jeg skal Google det mer for min egen nyskjerrighet)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Er du sikker på at alarmene er festet på varene for å forhindre stjeling? Har du kilder på det?
Vis hele sitatet...
Du vil ha en kilde på at tyverialarm er tiltenkt å forhindre tyveri?
Sitat av robhol Vis innlegg
Du vil ha en kilde på at tyverialarm er tiltenkt å forhindre tyveri?
Vis hele sitatet...
Jeg troOoOor det var ironi
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
klart det ikke er ironi. tror dere slikt ligge åpnet på nett ? det finnes 1000 måter å sikre varer i butikk og hver kjede og butikk har sine rutiner. selv HM har sikkert strengere rutinere visse steder enn andre spes om de har mer svinn enna andre. med logikk vil jeg tro Ferner Jacobsen etc med dyere klær har bedre sikring enn HM, men hvem vet. Brått har HM like bra