Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 674
Okei her kommer kanskje årets dummeste spørsmål. Har googlet en stund men kommer ikke frem til ett klart svar.

Mistet førerretten pga manglende edruelighet (alkohol, om det er relevant) for noen år siden har fått førerkortet nå. Men er nødt til å fornye det om noen måneder, får ordnet med helseattest fra lege så det er i orden.

Men hvor skal jeg egentlig levere attesten? Leverte første gang til politiet for å få gyldig vandel hos vegvesenet. Så går ut i fra at jeg skal levere den til politiet denne gangen også, men på nettet står det at helseattest skal leveres til vegvesen?
Den skal leveres til biltilsynet når du fornyer førerkortet. Hvorfor spurte du ikke legen når du var der?
Bare første gangen du skal levere til politiet,slik att de fjerner "sperren" så vegvesenet får fornyet førerkortet ditt.
Har vært litt usikker rundt dette selv, kan ikke vegvesenet fornye hvis man ikke har gitt til politiet først? Tok meg noen år pause fra prøvene og lot lappen gå ut på dato, for så og begynne igjen uten at noen spørsmål ble stilt, trenger vel ikke å snakke med politiet igjen?