Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 787
Etter at jeg formatert PCn min så fryser spill jeg spiler. Noen ganger fungerer de igjen etter 20-30 sek, mens andre ganger lukkes spillene eller jeg blir kastet ut. Det er kun spillene som fryser, ikke pcn. Jeg kan feks navigere på windows mens spillet fryser.

Fremstår som det er et problem med RAM, da ctrl+alt+del viser ekstremt høyt ramforbruk mens spillet fryser. Jeg har 18 GB ram som skal holde masse + god pc generelt. Det funket som nevnt helt fint før jeg formaterte. Jeg har innstallert skjerkortdriver. Jeg har også skrudd ned lavest på grafikkinnstillingerp å spillet, men det skal ta i alle fall "middels" helt fint.

Har noen peiling på hva problemet kan være?
Har du noe antivirus kjørende? Det kan feks være at den scanner disken spillet ditt kjører på.
Hva slags harddisker har du og hvordan har du satt opp partisjonen?
Takker for svar.

Jeg kjører ikke antivirus. Har ingenting verdt å sikre på denne pcn.

Jeg tror faktisk du stiller et veldig godt spørsmål til slutt. Jeg har to disker, en HDD og en DDR. Jeg husker jeg ville ha OS på DDR og minimalt med annet her. Sjekket nå og ser at spillet ligger på HDD harddisken. I min logikk er det stor sjanse for at spillet fryser / avsluttes fordi HDD-disken skriver langt saktere og får problemer når spillet krever litt...?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
HDD vs SSD gjør ting tregere, men får ikke ting til å kræsje.
Antivirus er inkludert i Windows, men pleier ikke å lage problemer - ytelse, kanskje, sannsynligvis ikke kræsj.
Hvis ting funket før reinstallasjon, tipper jeg heller driverproblemer enn minneproblemer, men hvis du vil kjøre memtest kan du jo alltids gjøre det for å utelukke. Win+X og velg Device Manager/Enhetsbehandling, se om noe har en slags advarsel? Problemer med slikt etter reinstallasjon var vanligere før.
Se om spillene dine har en logg eller noe du kan sjekke for hint?