Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2070
Er det egentlig noe cons med å røyke grønt rent?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste con er vel at du kanskje får LITT mer ut av å blande med en sigg, men det er ikke så betydelig
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg personlig liker å blande inn litt sigg uansett. Synes jointen brenner og smaker bedre slik.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Er det egentlig noe cons med å røyke grønt rent?
Vis hele sitatet...
Overhodet ikke.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brenner ikke like jevnt så det blir litt waste, sikkert greit hvis du har enorme mengder men.
Vape grønt rent er tingen! Dry herb vape er kongen!
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vess man ikke blander me sigg klør det ekstermi i halsen
Kan ikke komme på noe cons med rent grønt. Værste jeg kommer på er at jointen slukker fort, men det kan være kjekt og det…
Mvh
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vess man ikke blander me sigg klør det ekstermi i halsen
Vis hele sitatet...
Kommer an på kvaliteten. Ikke all weed som er sånn
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri opplevd kløe i halsen av joint, og jeg har røykt dem reine i 10 år.

Eneste con med rein joint er vel at den ikke brenner like bra, men øver du deg på å rulle en god og solid joint så merker du minimalt til det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vess man ikke blander me sigg klør det ekstermi i halsen
Vis hele sitatet...
For tørre buds og mangel på curing er min første tanke her.
Sist endret av CannaLars; 28. mai 2023 kl. 15:37.
At ikke den brenner like bra har jeg opplevd selv noen ganger. Da kniper jeg ut 0.1 - 0.2g med god brunt og mixer inn, da brenner den bedre og slukker ikke hele tiden.
Men stort sett har jeg tørr og fin weed, knall med rent grønt og blir gode joint´s som brenner bra. Aldri opplevd at det brenner ujevnt og blir noe som helst waste…

Mvh
Nei, men å røyke reint i pipe trekk med hasj så sparer jeg en del penger for å si det mildt.
Har bedrocan 22% å den klør som faan når jeg røyker reint så det me kvaliet stemmer ikke,de har også cura den bra
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jaysa brenner ujevnt, det river mer i halsen og er litt mer sløs som nevnt.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skaff en one hitter for å ha høyest mulig yield. er du fri for grønt en dag kan du pusse den og røyke gugga.
Knowledge is power
Madrox's Avatar
22 4
Liker å blande med div urtemixer som er fri for terpentiner osv. Får kjøpt dem på div headshops på nett�� men Fr(ied)day kosen er det blunt papir uten smak, urtemix, liiittegrann marlboro gold, grønt å en liten klype brunt��
Hvis man røyker pipe/bong ønsker man ett lag med urter/te eller tobakk om man er røyker øverst for å lettere få fyr og for å unngå å ødelegge THC-molekylene som ikke tåler den høye varmen fra lighteren.
Sitat av Madrox Vis innlegg
Liker å blande med div urtemixer som er fri for terpentiner osv. Får kjøpt dem på div headshops på nett�� men Fr(ied)day kosen er det blunt papir uten smak, urtemix, liiittegrann marlboro gold, grønt å en liten klype brunt��
Vis hele sitatet...
Urtemixer med terpentiner vil du ikke ha.
Urtemixer med terpener derimot, det skal du ikke undervurdere
Sikkert lett å blande de to der.

Flere pros en cons ved å røyke rent, enda bedre er det igjen å vape.
Hvis dere absolutt vil blande med tobakk er det bare to valg spør du meg.

Hvis du røyker tobakk til vanlig: rødmix. Sigaretter er drittørre og inneholder alt mulig rart.
Hvis du ikke røyker tobakk til vanlig: kent white. dessverre er dette en sigarett, så ser at jeg motsier meg selv litt, men den inneholder bortimot 0 nikotin. så slipper du å bli helt skækk av nikotinrus.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pro: du røyker mindre siden du egentlig er avhenngig av nikotinen i spliffen
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hvis dere absolutt vil blande med tobakk er det bare to valg spør du meg.

Hvis du røyker tobakk til vanlig: rødmix. Sigaretter er drittørre og inneholder alt mulig rart.
Hvis du ikke røyker tobakk til vanlig: kent white. dessverre er dette en sigarett, så ser at jeg motsier meg selv litt, men den inneholder bortimot 0 nikotin. så slipper du å bli helt skækk av nikotinrus.
Vis hele sitatet...
Amberleaf er den beste IMHO, crackerne i utlandet foretrekker den og den hitter hardt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Amberleaf er den beste IMHO, crackerne i utlandet foretrekker den og den hitter hardt
Vis hele sitatet...
Mye mulig, men har ikke prøvd det.

Anbefaler uansett å bare røyke rent.. Hvis det brenner ujevnt må man enten rulle bedre eller så kanskje weeden er for tørr?

Aller helst bare kjøp en skikkelig vaporiozer, da varer 1 gram plutselig 1-2 dager.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Mye mulig, men har ikke prøvd det.

Anbefaler uansett å bare røyke rent.. Hvis det brenner ujevnt må man enten rulle bedre eller så kanskje weeden er for tørr?

Aller helst bare kjøp en skikkelig vaporiozer, da varer 1 gram plutselig 1-2 dager.
Vis hele sitatet...
Helt enig!

En god tobakkerstatning er Herbakko, mindre ujevn brenning
Nice, nice.

Synes egentlig joint er litt sløs da, selv om det er koselig av og til. Savner dagene når man kunne ha glassbong stående.
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Har bedrocan 22% å den klør som faan når jeg røyker reint så det me kvaliet stemmer ikke,de har også cura den bra
Vis hele sitatet...
Jeg syntes bedrocan var fin å røyke når jeg fikk tak i noen bokser for flere år side . Kan ikke huske at den var noe vond å trekke på heller, ikke sånn som når man får dårlig flushet weed iallfall.

Kanskje du bør prøve litt mindre trekk om du vil røyke den rent? Jeg røyker jo sigaretter til vanlig, så for min del liker jeg å ha litt tobakk i uansett, men jeg prøvde å røyke den rent uten noen problemer.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig mening:

Uten sigg:
Digg smak
Brenner lenge
Blir stein
Lukter MYE


Med sigg:

Hoster mindre/ingenting pga kjemikaliene i sigg.
Brenner bedre
Blir stein
Tobakken gjør kanskje at lukten er mer "stealth"
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Er det egentlig noe cons med å røyke grønt rent?
Vis hele sitatet...
Yes,du slipper den unødvendige tobakken som er skadelig
Anonym bruker
"Taktløs Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Yes,du slipper den unødvendige tobakken som er skadelig
Vis hele sitatet...
Det er vel en pro og ikke con?