Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  122 15511
Rinkebysvorska‘n
Jeg har en sønn (<1 år) sammen med forlovede som jeg har vært sammen med i over fem år. Vi har bodd sammen utenlands i to år, bodd hver for oss under corona, etterpå har jeg stått som garantist for å hjelpe henne med visum og flytte til Norge så vi kan være sammen

Jeg har jobba ræva av meg for å hjelpe kjærringa med å flytte hit og nå føler jeg at hun og barnevernet spytter på meg. BV gjør alt de kan for å hjernevaske henne til å hate meg og de har siden dag 1 bestemt seg for at jeg er en dårlig fyr, uten å ha fakta på bordet. Fysisk og psykisk mishandling fra hennes side mot meg har de aldri nevnt, selvom hun har tilstått å ha brukt vold mot meg i retten. Jeg har aldri vært fysisk mot henne til tross for at hun bruker vold mot meg, dette har hun også bekrefta i retten. Hun sparker meg i leggen, lugger, klyper. Jeg kan prøve å laste opp bilde av hvordan leggen min så ut før jeg ble kasta på cella av politiet, halve leggen var dekka av blåmerke og sår.

Jeg sier ikke og har heller aldri sagt at jeg er en perfekt far, det er første barn for begge to.Jeg har røyka cannabis over lengre perioder med et par pauser, noen korte og noen lange. I perioden vi bodde sammen utenlands har jeg ikke brukt noen andre rusmidler enn alkohol. Jeg går nå på urinprøver pga barnevernet og forsøker å holde meg unna rus. Har røyka mellom 2-3 gram de siste to månedene - med en negående kurve. Jeg misbrukte kokain i 3-4 måneder før barnet barnet ble født, dette angrer jeg veldig på. Slutta med kokain i fjor, i ettertid har jeg kun brukt det som smertelindrende i forbindelse med ekstrem tannverk mens jeg venta på tannlegetime. Jeg kan sitte på utesteder/nasch med folk som drar linere og det frister meg ikke i det hele tatt selvom det ligger rett foran trynet mitt. Drikker litt alkohol for å hjelpe med abstinensene fra cannabis - røyka i nesten 15 år. På det verste var det 3+ gram daglig. For min aldersgruppe så er mitt rusbruk nå i dag moderat, egentlig heller lavere. Har tenkt å kutte ut alkohol 100% men er ikke lett når jeg sitter alene uten dama og ungen. Er så jævlig deppa. De bor på et "familiesenter" på andre siden av byen og vi har nesten ikke kontakt. De prater om meg som om jeg skulle vært sprøytenarkoman og det er jeg drittlei av!!! Helvete jeg er forbanna

Jeg kunne fortsatt å skrive men velger å heller vente på noen svar før jeg utdyper meg videre.

Fikk 24 dager for vold mot tjenestemann og trusler mot politi. De prøvde egentlig å sikte meg for vold mot min forlovede, til tross for at hun hele veien har sagt at det ikke stemmer. Det fantes aldri bevis for det og det har heller aldri skjedd. Den saken er henlagt. Politiet kom pga husbråk, greit nok, men er det rart at jeg skjeller henne ut når hun oppfører seg som en voldelig psycho? Jeg mener jeg har grunn

nn. 24 dager ubetinget pga politiet ikke gjør jobben sin. Svin!!!

https://imma.gr/120182xa6236
Sist endret av WouwseP; 9. mai 2023 kl. 00:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ser ikke helt hva du lurer på, så beklager om jeg har oversett noe.
Det er sikkert godt å få lettet litt på trykket ved å skrive litt om det.


Skyt meg om jeg tar feil, men det virker som du kanskje er litt «hevngjerrig» på dama, i og med at du poster ett bilde av skadene hun har påført deg. Det er så klart helt greit å reagere på vold, men enten må du ta avstand fra henne, eller så må du tilgi. Hvis man skal straffe hverandre for ting som er blir gjort så blir man værende i fortiden, og den fortiden virker ikke som ett godt sted å være med tanke på at dere nå har ett barn dere må ta vare på.

Dette virker som ett såpass turbulent forhold at jeg ikke vet om det er forsvarlig ovenfor barnet at dere voksne har noe mer kontakt utover det som kreves, jeg ville vært forsiktig med å flytte sammen iallfall, men jeg håper at det ordner seg etterhvert.
jeg vil anbefale deg til å ikke møte henne alene, ta alltid med vitne
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter det du beskriver høres det ikke ut som om noen av dere burde han omsorg for et barn og spesielt ikke sammen som et par. Nå er damen din på et familiesenter sier du? Mest sannsynlig vil nok hun bli fratatt omsorgen etter endt opphold. Det er stort sett dette BV bruker familiesenter til, for å vurdere omsorgsevnen kontinuerlig. De gjør dette kun i tilfeller der det er stor sannsynlighet for at omsorgsevenen til foreldre er så dårlig at det foreligger grunn for omsorgsovertakelse.
Det er lite gode råd å gi her synes jeg.

-Få deg advokat så du ikke mister kontakt med ditt barn

-Ny dame så du får jobbet litt med dine følelser rundt dette

Har vært i samme situasjon selv etter husbråk men uten vold.

Mistet kontakten med 3 barn etter eks flyttet til en annen plass i landet og ble ingen bvt sak etter undersøkelse sak men sivilrett istedetfor. Jeg datt da mellom noe fordi mordere som har drept mødre får besøk av sine barn i fengsel har jeg fått med meg mens jeg ikke har sett mine barn på ca. 4 år pga en sivil sak hvor det ble hevdet at jeg var psyk uten å gi noe som helst grunnlag til dette eller noe jeg hadde gjort bortsett fra noe 20 år tilbake i tid hvor det gikk ganske så galt en stund, mens jeg faktisk var på andre siden av jordkloden og arbeidet så syntes de det var en god ide og bruke mitt fødselsnummer og helserulleblad.

Korrupt bvt og politi ja og det sitter fosterhjem og andre og klør i henda etter å tjene penger på slikt. De familiesenterne eller krisesenter er operert av private med store økonomiske interesser.

I din sak som du beskriver er det sikkert mye som har gått feil og det er fint at du blir satset på som rusfri, det betyr at de ikke har til hensikt med at du skal forsvinne helt.

Ser vanskelig ut at en av dere skal få omsorgen, delt omsorg eller at dere skal få til noe som ett par.

Kan prøve å snu på noe ved å kun være en støttende venn til begge om du klarer å glemme hat/kjærlighet.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Forvent lite sympati i denne prosessen, den handler om barnet og ikke foreldrene i første omgang. Derfor må du søke å ha så mye på stell som du kan hvis du vil fortsette å ha omsorg for barnet. Rus er ikke nødvendigvis en sterk grunn alene gitt ellers ok øvrige forhold og står politisk svakere enn noengang

Det du må kjenne på er hva som er sant, trenger dere egentlig hjelp, er det et fungere forhold, vil du egentlig at det skal fikses, vil du egentlig innfri kravene som det kan medføre?

Det er mulig å gå til familieterapi som et lavterskeltilbud innen i bv systemet fks
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg ser ikke helt hva du lurer på, så beklager om jeg har oversett noe.
Det er sikkert godt å få lettet litt på trykket ved å skrive litt om det.


Skyt meg om jeg tar feil, men det virker som du kanskje er litt «hevngjerrig» på dama, i og med at du poster ett bilde av skadene hun har påført deg. Det er så klart helt greit å reagere på vold, men enten må du ta avstand fra henne, eller så må du tilgi. Hvis man skal straffe hverandre for ting som er blir gjort så blir man værende i fortiden, og den fortiden virker ikke som ett godt sted å være med tanke på at dere nå har ett barn dere må ta vare på.

Dette virker som ett såpass turbulent forhold at jeg ikke vet om det er forsvarlig ovenfor barnet at dere voksne har noe mer kontakt utover det som kreves, jeg ville vært forsiktig med å flytte sammen iallfall, men jeg håper at det ordner seg etterhvert.
Vis hele sitatet...
Det her har vært jævlig tungt og beklager sen respons herfra. Skal innrømme at det her er tema som jeg ikke greier lese/skrive om uten å ha tatt noen pils først. Jeg skal lese resten her og og svare asap. Greier ikke her og nå.

poenget mitt med å lage tråden, det er ikke for å få sympati eller medlidenhet, det er fordi jeg vil samle erfaringer og info om hvor råttent det spillet deres er. Løgnene og bedraget. Gjerne andre som har opplevd BÅDE barnevernet i barndommen og senere igjen som forelder. Som meg.

Jeg kan backe opp det jeg skriver men da får det være ansikt til ansikt. Fikser referat fra retten og hva som har blitt sagt, legger det ikke ut her.

Såkalte “barnevernet” er katastrofe, fullt av pedofile barnemishandlere og dem bruker masse speed/piller/cola etc. Jeg kjenner barnevernsstudenter så dette er ikke vissvass nei. Og de jeg er i møte med ser jeg det på/kjenner det på oppførselen deres. Neste gang skal jeg dopteste de

har flere andre «ess» i ermet, for å kalle det det


Altså for pokker, bare se sjæl!!! De er dømt hauger av ganger i menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg! Det her er ikke MINE påstander, det er facts.

Er det ikke nærmest krav om å være pedofil for å få bli fosterforeldre? Hører om misbruk og overdoser med jevne mellomrom, altså med barn som har gått til grunne PGA de skitne kakkerlakkene der.

«Barnets beste» yeah right. Penger penger penger!!! Motbydelig.

Si fra så kommer det flere kilder Kan velge og vrake jeg

https://www.dagbladet.no/nyheter/gig...evern/80186038

Takk alle, kommer tilbake til det her og da skal jeg forsøke å være kliss edru.

Hu kjerringa er bare et offer, hu blir lurt trill rundt av pedofilene. Jeg er glad for å bli kvitt henne

PS, ja jeg vet:

Kan ikke kreve doptest av dem, men jeg kan si at nå er det deres tur til å pisse, om jeg skal vurdere å gjøre det igjen for de Det der er ikke noe «ess» i og for seg, det er ærlig sak.

Jeg kan spille skittent hvis de gjør det, ikke problem

Sier det som det er:

jeg greier ikke kutte både alkohol og cannabis samtidig. Jeg trenger LITT tid på meg til å trappe ned og bli kvitt en dårlig vane før jeg kan begynne på den neste. Vurderer sterkt å reise 1-3 måneder til et muslimsk land (kutte alkohol) eller dra til Filippinene for å kutte cannabis.

Andre drugs er null problem, det er jeg ferdig med.

Det var en som står (stod) meg nært i familien som tysta til pedofilene. Hu satt der før fødselen på sykehuset og prata dritt om meg til sykepleierne. Hun har også sagt at hun skal «være far i stedet for meg». Det er bestemora mi

Samme person beskyldte meg for å gjøre ting jeg ikke hadde gjort, som tenåring. Har også sørga for at bånd mellom meg og søskenbarn har mista kontakt, ved å trekke i tråder og starte faenskap. Dette er noe jeg må få fram, for jeg er det du kan kalle «the black sleep».
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er så lett rusmisbruker som påstått burde det være mulig å gå cold turkey på cannabis i bytte mot foreldreansvar. Alkohol mot cannabisabstinenser var ny for meg og også noe jeg tolker i retning av av du har en eller annen rusrelatert problematikk barnevernet stusser på. Vet om flere (oppegående, riktignok) foreldre som røyker cannabis og fortsatt har barna etter kontakt med barnevernet. I de tilfellene har det ikke vært snakk om omsorgsovertakelse, som forresten er siste utvei og kun situasjonen til ett av fem barn som får tiltak fra barnevernet pdd.

For å få hele bildet hadde det vært interessant å vite hva du gjorde for 20 år siden de bruker mot deg.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
20 år siden? Er du morsom eller, det som har skjedd her: Jeg har fått noen av de jævligste BV folka å gjøre med som er mulig. De forskjellsbehandler, vet du ikke det? Trynefaktor.

Han BV fyren (ja en mann) jeg er i møte med er en middelaldrende feit stakkar uten baller, så ja, jeg skjønner at han hater meg; jeg er alt det han aldri kan bli. Han er 160 ca, jeg er nesten 190 og bredskuldra uten å være feit.

«The black sheep» skulle det stå, autocorrect er også kakkerlakk opplegg
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 17:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
20 år siden? Er du morsom eller, det som har skjedd her: Jeg har fått noen av de jævligste BV folka å gjøre med som er mulig. De forskjellsbehandler, vet du ikke det? Trynefaktor.

Han BV fyren (ja en mann) jeg er i møte med er en middelaldrende feit stakkar uten baller, så ja, jeg skjønner at han hater meg; jeg er alt det han aldri kan bli. Han er 160 ca, jeg er nesten 190 og bredskuldra uten å være feit.

«The black sheep» skulle det stå, autocorrect er også kakkerlakk opplegg
Vis hele sitatet...


Men hva har skjedd i saken din ? Helt konkret? Det skriver du ingenting om. Det er 7 mnd siden du opprettet denne tråden så noe må jo ha skjedd? Hvem har omsorg for barnet nå?
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Tror sønnen min er med mora, men jeg vet egentlig ikke pga vi har null kontakt. Ikke telefon eller melding, ingenting.

Vet det har gått tid ja! Men ikke glem at jeg har deala med andre ting, jeg er ferdig med den dommen, rettssaker +++ masse mer drit.
Se så.. TS er omsider tilbake i tråden med viktig oppdatering: det er alle andre det er noe galt med.
•Bestemor trekker i tråder og får søskenbarn til å kutte kontakt med han
•Barnevernet er pedofile
•Hun han har barn med er et hespetre

Ikke ett ord om det viktigste, nemlig barnet. Du fyrer løs her med tung skyts men vit at den største taperen her er ungen. Ikke bare skal hn måtte vokse opp med en mor og far som hater hverandre, pappa er også i konflikt med barnets oldemor og onkler/tanter. Har ikke en jævla dritt å si til deg TS ---------> mine tanker går til barnet.
Sist endret av yAWN; 22. desember 2023 kl. 17:36.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
«20 år siden»

Hva sikter dere til? Har jeg skrevet det? Hæ wtf
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
«20 år siden»

Hva sikter dere til? Har jeg skrevet det? Hæ wtf
Vis hele sitatet...
Om du er ærlig med deg selv nå, hadde _du_ ønsket ha en far som oppfører seg og er akkurat der du er i livet nå ? Om du fremstår like ustabil i virkeligheten som du gjør her inne , så forstår jeg veldig godt barnevernet er bekymret.

Du hadde skadet den ungen for livet med flere psykiske lidelser uten _tvil_ basert på informasjonen du skriver i denne tråden.

Om du faktisk bryr deg om ungen din, søk profesjonell hjelp nå / slutt rus deg.
Sist endret av WierdoZ; 22. desember 2023 kl. 17:41.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Du har gode poeng yAWN, og jeg er i stor grad enig med deg, MEN;

Jeg tenker som så; at jeg må kjempe for meg selv først - for å kunne kjempe for sønnen min. Det er nesten bare løgner de kommer med. 90% eller mer er uten noen rot i virkeligheten, resterende 10% er tvilsomme men jeg kan diskutere.

Det de har gjort med meg har de også gjort mot ungen. Så enkelt/Så vanskelig

Sitat av WierdoZ Vis innlegg
Om du er ærlig med deg selv nå, hadde _du_ ønsket ha en far som oppfører seg og er akkurat der du er i livet nå ? Om du fremstår like ustabil i virkeligheten som du gjør her inne , så forstår jeg veldig godt barnevernet er bekymret.

Du hadde skadet den ungen for livet med flere psykiske lidelser uten _tvil_ basert på informasjonen du skriver i denne tråden.

Om du faktisk bryr deg om ungen din, søk profesjonell hjelp nå / slutt rus deg.
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke haha typisk

Jobber du i barnevernet du eller? Hersketeknikker funker ikke på meg vennen <3
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Du har gode poeng yAWN, og jeg er i stor grad enig med deg, MEN;

Jeg tenker som så; at jeg må kjempe for meg selv først - for å kunne kjempe for sønnen min. Det er nesten bare løgner de kommer med. 90% eller mer er uten noen rot i virkeligheten, resterende 10% er tvilsomme men jeg kan diskutere.

Det de har gjort med meg har de også gjort mot ungen. Så enkelt/Så vanskelig
Vis hele sitatet...
Det kan godt være dem lyver og tar feil beslutninger. Men jeg tror ikke barnevernet gjør dette for å skade deg og ungen din. Det kan være at dem mistolker deg og situasjonen, eller at du fremstår mindre troverdig basert på oppførselen din.


«Jeg tenker som så; at jeg må kjempe for meg selv først - for å kunne kjempe for sønnen min.»

Helt riktig! Gjør du det så vinner du nok til slutt , og ungen din vil være stolt over å ha en pappa som deg! Men da må du oppsøke profesjonell hjelp, for sjansen du klarer det alene er minimal ut fra hvordan du oppfører deg her og fremstår.


Nei, jeg jobber ikke i barnevernet. Jeg gir deg bare råd basert på hva du skriver i denne posten.

Ønsker deg og ungen din alt godt!
Sist endret av WierdoZ; 22. desember 2023 kl. 17:51.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
20 år siden? Er du morsom eller
Vis hele sitatet...
Beklager, siste setningen skulle ikke vært med. Fint om du svarer på resten, men det virker tydelig på måten du uttrykker deg på at du er sint. Vær mindre sur, så hjelper det. Gidder ikke gi deg noen bedre råd, du holder jo på som et barn selv med den drittkastinga mot noen som i de fleste tilfeller bryr seg mer om barns velferd enn gjennomsnittet.

Men du har selvfølgelig bare hatt uflaks og møtt en gjeng pedoer, det er jo ekstremt kritikkverdig og heldigvis totalt usannsynlig. Hvis dette er måten du uttrykker deg gjennom tekst lurer jeg på hvordan du fører deg i virkeligheten?

Vil påstå at når det blir et spørsmål om øl eller cannabis vs. foreldrerett så burde den allerede vært inndratt. Uten å kjenne mer enn din side av saken virker det som barnevernet gjør det riktige her.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Sier det som det er:

jeg greier ikke kutte både alkohol og cannabis samtidig. Jeg trenger LITT tid på meg til å trappe ned og bli kvitt en dårlig vane før jeg kan begynne på den neste. Vurderer sterkt å reise 1-3 måneder til et muslimsk land (kutte alkohol) eller dra til Filippinene for å kutte cannabis.

Andre drugs er null problem, det er jeg ferdig med.
Vis hele sitatet...
Ja du virker i det minste ærlig som sier det som det er. Men når det gjelder barn, familieliv, BV og tillit så holder det ikke å bare skulle prøve å kutte ut. Det er for de fleste oppegående siviliserte mennesker i samfunnet nulltoleranse og når du tar kokain for tannverk så mister du bare tilliten og rykker tilbake til start hva angår tillit.

I stedet for å drømme deg bort med å reise til andre sida av jordkloden hvor gresset overraskende nok ikke er grønnere så kan du gjøre som andre alkiser og rusavhengige. Dra i behandling og gå på f.eks AA/NA møter. Lykke til.
Sist endret av Dough; 22. desember 2023 kl. 17:54.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Yes, da beklager jeg hvis jeg har kommet fram som litt vel krass men altså jeg har ikke dårlig samvittighet for det. De der fortjener all stek de kan få.

Det finnes sikkert barneverns ansatte som har gode intensjoner men jeg greier ikke spore det her altså.

«For 20 år siden» da hadde ikke jeg fått mitt første ballehår en gang! Det var derfor jeg stussa på det i stad

Jeg har reist vekk på «rehab» før og det har funka bra det, prøv å les første innlegget mitt igjen kanskje. Eller den tråden min «to år i Asia». Det var mye av grunnen jeg dro vekk, få en pause fra den bobla jeg levde i. Det er skrevet for flere år siden.

Da jeg bodde i Asia så var det null annet enn alkohol og jeg drakk heller ikke hver dag -eller mengder som er spesielt uvanlig for nordmenn i utlandet (vil jeg tro)

«Ikke i Asia» OBS: Skrev noe feil beklager, i Thailand: null annet enn alkohol. Røyka joints i Kambodsja/Vietnam når jeg måtte dra for å fikse visum. Det var strengt fortsatt i Thailand når jeg var der

Jeg vet at jeg sier mye detaljer om meg selv nå men det får bare være.
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 18:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg

Jeg har reist vekk på «rehab» før og det har funka bra det, prøv å les første innlegget mitt igjen kanskje. Eller den tråden min «to år i Asia». Det var mye av grunnen jeg dro vekk, få en pause fra den bobla jeg levde i. Det er skrevet for flere år siden.

Da jeg bodde i Asia så var det null annet enn alkohol og jeg drakk heller ikke hver dag -eller mengder som er spesielt uvanlig for nordmenn i utlandet (vil jeg tro)
Vis hele sitatet...
Å oppholde seg utenlands er ikke det samme som å dra i behandling. Denne tilliten jeg prøver å få deg til å forstå er ferskvare. Det er bare å begynne på nytt sånn du skisserer det her, vise til rusfri tid, endret livsstil, bli litt mindre bitter.
Du nevner at du vitner folk striper kokain og du kan lett unngå fristelser. Min far og som selv far, er dette situasjon vi aldri kommer over. Vi stabile menneskene drar ikke på nattklubber eller sittende på bar langt på natt.

Vi drar ut, drikker oss små full å sier noe dumme og flaue ting. Drar hjem og sover. Alltids noen dophoder overalt, men aldri sett det du beskriver.

Unnskyld her, men føler litt narsissist tendenser her. Alle har feil, men du er perfekt. Selv refleksjon har du godt av, sett deg ned å skriv ned situasjon engang til, men fokuser på deg og ikke alle andre.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Er under 30, såvidt

Greit det du skriver Kain men jeg vet ikke hvor du er fra? Jeg er fra Oslo, og her er det normalt nå til dags, trenger ikke oppsøke det en gang. Jeg kan godt ta feil men jeg har en følelse av at du ikke forstår hvordan det er her jeg ferdes og hva som er «normalen» her.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Er under 30, såvidt

Greit det du skriver Kain men jeg vet ikke hvor du er fra? Jeg er fra Oslo, og her er det normalt nå til dags, trenger ikke oppsøke det en gang. Jeg kan godt ta feil men jeg har en følelse av at du ikke forstår hvordan det er her jeg ferdes og hva som er «normalen» her.
Vis hele sitatet...
Dette er bare en illusjon. Når jeg var på din alder var det ikke et toalett i Oslo jeg ikke hadde snorta på. Og jeg er i en bransje med MYE moro. Er fortsatt i bransjen bortsett fra at colaen er fraværende. Hvordan tror du det har seg?
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Mulig jeg tok feillaltså. Kanskje det er illusjon, jeg vet ikke hvordan det var på tiden du snakker om.

Jeg husker for 5-10 år siden så var det ikke det samme som nå, spesielt med kokain.

PS: Jeg kan ta feil på dette her… Dette er ikke facts men heller mine antagelser + venner: må tilbake til 80-90 tallet for å finne tilsvarende omfang som nå.

Jeg prater med folk som er 70+ også, ikke bare unge folk. Kjenner gamle kjeltringer som er ferdig med det livet men har vært dypt i dritten. Både i Norge og Europa ellers.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Mulig jeg tok feillaltså. Kanskje det er illusjon, jeg vet ikke hvordan det var på tiden du snakker om.

Jeg husker for 5-10 år siden så var det ikke det samme som nå, spesielt med kokain.

PS: Jeg kan ta feil på dette her… Dette er ikke facts men heller mine antagelser + venner: må tilbake til 80-90 tallet for å finne tilsvarende omfang som nå.

Jeg prater med folk som er 70+ også, ikke bare unge folk. Kjenner gamle kjeltringer som er ferdig med det livet men har vært dypt i dritten. Både i Norge og Europa ellers.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at uansett omfang så er det bare der om du er med på det og henger med feil folk. På et eller annet tidspunkt bør man bli voksen. Samfunnet forventer det av foreldre og de fleste tar ansvar når de blir foreldre. Det er ikke noe unikt med historien din annet enn at det bare er du som kan endre den. Selv har jeg ikke barn men måtte kutte ut for å overleve. Det er ingen unnskyldning at det er overalt. Det er du som velger hvem du henger med. Det er en helt naturlig prosess oppe i dette med å bli rusfri å gjøre noen valg på hvem man henger med og hva man velger å bruke fritiden sin på.
Jeg har jobba i barnevernet og måten du fremstår på her hadde ikke fått meg til å tenke at alt er chill. Hadde heller fått meg til å ta på lesebrillene. Du må ta en grundig kikk i speilet og roe ned. Du heter jo til og med makkamann ffs.
Sist endret av Astro Man; 22. desember 2023 kl. 19:05.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Preach, takk for gode innspill til alle egentlig, men spesielt

Dough, Wierdoz, MeaCulpa, Kjartan27,MenOfMetal

Setter sinnsykt pris på det

Ikke umulig jeg skriver en PM senere tidspunkt/etter jul. Hvis det er ok seff

God jul til dere alle sammen.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg har jobba i barnevernet og måten du fremstår på her hadde ikke fått meg til å tenke at alt er chill. Hadde heller fått meg til å ta på lesebrillene. Du må ta en grundig kikk i speilet og roe ned. Du heter jo til og med makkamann ffs.
Vis hele sitatet...
Okei ja, du heter Astro Man, betyr det at du har vært i verdensrommet?

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg har jobba i barnevernet og måten du fremstår på her hadde ikke fått meg til å tenke at alt er chill. Hadde heller fått meg til å ta på lesebrillene. Du må ta en grundig kikk i speilet og roe ned. Du heter jo til og med makkamann ffs.
Vis hele sitatet...
Jeg har issues, det nekter jeg ikke for, men dere trykker ikke på riktig sted. Jeg har traumer/PTSD.
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 19:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
.



Okei ja, du heter Astro Man, betyr det at du har vært i verdensrommet?


.
Vis hele sitatet...
Ja, flere ganger. FØR jeg fikk barn.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Herlig

Kan ordne de papirene før nyttår, så det er bare å plinge på PM hvis noen av dere vil ha en pils i romjula og få dokumenter i stedet for mine ord. Jeg gidder ikke fylla men par pils skader ikke.

Jeg har vært åpen og ærlig her for jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre. Legger ikke skjul på at jeg også har gjort feil, jeg er ikke perfekt men jeg kan hvertfall se det selv.
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 21:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hyggelig å bli nevnt i en gammel tråd. Er egentlig utestengt for godt etter en tirade mot homofile her på forumet som jeg egentlig ikke er imot eller bryr meg så mye om men nok om det.

Greiene der tar på det og ikke lett å kommunisere godt norsk eller få en god personlighet med mye motstand og tilnærmet null støtte som ser ut som er normalen og at de jobber med at de vet alt og ikke noe tid til å prate for å få ting riktig for den riktigheten har de uten kommunikasjon.

Jeg personlig har egentlig gitt opp å få dreisen på noe i Norge men man skal aldri si aldri. Man blir ikke helt klok på at systemet er veldig ondskapsfult og lett å ta ting personlig men det fungerer dårlig men er grenser for hvor lang lunte man kan ha før man tar ordentlig igjen. Er man dame og spesielt innvandrer så tror jeg det er noe kvinnerettigheter som kommer inn i bildet og det er en selvfølge at de som har "importert" dame er fryktelig fæle og klarer ikke å koke egg engang eller vaske etter seg og slikt. Slik er det ved problemer og de finner noe å ta deg på. I mitt tilfelle så var det 20 år gammelt bankran.

Er forsåvidt fortsatt i Afrika men sluttet å blogge på fylla om det. Blitt mer stabilt med dama fra starten og slutta å drekke og røyke så jævlig.

Har faktisk begynt så vidt å få ett nettverk ang. Mineraler her borte som inneholder mange mennesker fra flere land så får jeg se om jeg blir en vellykket forhandler av krystaller og slikt på sikt. Lykkes som far har jeg personlig gitt opp med barnevern og NAV sin oppførsel hvor man ikke forstår grunnlaget demmes overhodet.

God jul og lykke til videre.

Velkommen til å lage ett nettverk med dette som tema da ikke mange forstår oss.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Det er sant jeg gidder ikke krangle for bagateller så da later jeg heller som jeg ikke forstår dem.

dude du treffer ganske bra i mye av det der. Vi kunne godt holdt kontakt. Ønsker deg alt det beste. Er det du som hadde Zambia tråden? Kos deg masse kompis.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Herlig

Kan ordne de papirene før nyttår, så det er bare å plinge på PM hvis noen av dere vil ha en pils i romjula og få dokumenter i stedet for mine ord. Jeg gidder ikke fylla men par pils skader ikke.

Jeg har vært åpen og ærlig her for jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre. Legger ikke skjul på at jeg også har gjort feil, jeg er ikke perfekt men jeg kan hvertfall se det selv.
Vis hele sitatet...
At du vil bruke tiden din på pils med fremmede fra Internett istedenfor å ordne opp i shiten din sier vell det meste.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
��

God jul til deg og <333

Sålenge dem har hjerne så driter jeg i hvor de er fra.

Jeg har møtt masse bra folk fra nettet før,så det er ikke noe jeg tenker over en gang. La oss si julebrus i stedet, er alle fornøyd da?
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 22:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Frkødelagt Vis innlegg
At du vil bruke tiden din på pils med fremmede fra Internett istedenfor å ordne opp i shiten din sier vell det meste.
Vis hele sitatet...
Det kan man tolke som man vil, jeg har en nabo som jobber innen psykiatri og h*n sier at det er bedre å ta en pils sammen enn å deppe.
Sier i grunn ingenting. Alkohol er et sosialt smøremiddel som også kan få folk til å prate når det ellers hadde vært vanskelig.
Det å snakke med vilt fremmede over en pils kan virke helt tullete for noen mens for andre er det å snakke med noen som ikke forhåndsdømmer.
Sist endret av NokErNok; 22. desember 2023 kl. 22:51.
Anonym bruker
"Enig Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En dag der du er nykter bør du lese igjen gjennom denne tråden og se hva du skriver.

For det virker ikke til at alt er helt greit. Du ser dine egne svakheter igjennom et bagatelliserende blikk, og alle som er "mot" deg gjennom et demonisert blikk.

Tror du virkelig at Norge har et helt barnevern som er fult av rusa pedofile? Tror du liksom at barnevernet i Kongo eller Pakistan ville tatt bedre vare på barna dine?

Jeg forstår at du har det vondt akkurat nå. Jeg anbefaler deg å snakke med psykolog (privat!), og på de ekstra tøffe dagene, ring gjerne AAT eller chat med Kirkens Nødhjelp.

Lykke til
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Ble i mye bedre humør av å få ut litt, det skal jeg si rett ut. så bare å kjøre på med personangrep, ingenting knekker meg.

Jeg har allerede overlevd ganske mye drit så det der bare preller av. Bra at de går på meg, for jeg gir så jævlig blanke F

Det er ikke tøft nå, det verste er over for lengst. Så sorry, jeg er på en stigende kurve
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 23:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg

Jeg har issues, det nekter jeg ikke for, men dere trykker ikke på riktig sted. Jeg har traumer/PTSD.
Vis hele sitatet...
Og dette er en gjenganger blant rusavhengige og alkiser. "Alle" har hatt en rævva oppvekst. De som sier noe annet vil gjerne bare ikke innrømme det. Eller de vet ikke hva det innebærer fordi de er så forkvakla av å normalisere sin egen rævva oppvekst.

Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Herlig

Kan ordne de papirene før nyttår, så det er bare å plinge på PM hvis noen av dere vil ha en pils i romjula og få dokumenter i stedet for mine ord. Jeg gidder ikke fylla men par pils skader ikke.

Jeg har vært åpen og ærlig her for jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre. Legger ikke skjul på at jeg også har gjort feil, jeg er ikke perfekt men jeg kan hvertfall se det selv.
Vis hele sitatet...
Og jeg som hadde tenkt å ta deg med på et AA møte.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Altså du ser det som en selvfølge at jeg er rusavhengig virker det som, altså hvordan kan noen andre vite hvordan det er å være meg? For å gå på et AA møte så er det vel forutsetning om at man ser seg selv som en «misbruker» og ikke bare en «rusbrukere»? Eller? Hahaha fy faen for noe rør.

Bare at dere ikke har evne til å være ærlig om egne problemer: Det betyr IKKE at jeg har samme problemet

Oppvekst ok? Skal vi diskutere det også?

Er åpen for å prøve AA-møte men ser ikke helt at det blir redningen for meg.

Ville heller brukt 50-100k på en jævlig bra ferie, det er beste muligheten jeg ser her og nå. Eller bare flytte for godt.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Altså du ser det som en selvfølge at jeg er rusavhengig virker det som, altså hvordan kan noen andre vite hvordan det er å være meg? For å gå på et AA møte så er det vel forutsetning om at man ser seg selv som en «misbruker» og ikke bare en «rusbrukere»? Eller? Hahaha fy faen for noe rør.

Bare at dere ikke har evne til å være ærlig om egne problemer: Det betyr IKKE at jeg har samme problemet

Oppvekst ok? Skal vi diskutere det også?

Er åpen for å prøve AA-møte men ser ikke helt at det blir redningen for meg.

Ville heller brukt 50-100k på en jævlig bra ferie, det er beste muligheten jeg ser her og nå. Eller bare flytte for godt.
Vis hele sitatet...
Ikke flytt, bare se hvordan det gikk med bamsegutt. Masse penger men også like mye hets. Såvidt jeg vet skal det relativt grovt rusmisbruk til før BV griper inn men igjen det er ingen fasit.
Nå vil ikke jeg snakke for eller mot deg makkamann1, men jeg har vært vitne i rettsaker der det har vært kvinnfolk helt ut av styr for å si det mildt.
At du blir pissa på av BV hjelper ikke deg eller din sak, det er lett å bli påvirka. Man skal ikke stikke under en stol at Norge som er en så fin stat også har blitt dømt i Brüssel for brudd på menneskerettigheter pga BV om jeg ikke tar helt feil?
Men du sa du "spilte dum" lenger opp her? Det taler heller ikke for din sak. Det kan rett og slett tolkes som at du har lav sosial IQ (erfaring etter å ha jobba med en slik en) og i VÆRSTE fall kan din omsorgsevne stilles i tvil.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Ble i mye bedre humør av å få ut litt, det skal jeg si rett ut. så bare å kjøre på med personangrep, ingenting knekker meg.

Jeg har allerede overlevd ganske mye drit så det der bare preller av. Bra at de går på meg, for jeg gir så jævlig blanke F

Det er ikke tøft nå, det verste er over for lengst. Så sorry, jeg er på en stigende kurve
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i det der. Personangrep på personangrep men jeg forsøkte 3 ganger å være fornuftig selv ved å gå i arbeid fordi det forelå ikke noe kriminelt fra meg som med deg. Vet ikke hva det feiler folk, man har feilet så voldsomt i livet når man mister barn og hvis man da skal bo i Norge så må man virkelig kjempe for å komme seg "inn" igjen og da er alt greit men den veien er for tøff for mange med folk imot og noe fortid. Med dårlig språk etterhvert så er det viktig med en eller to man forholder seg til.

Mine tanker går til ett par barndomskammerater som har tatt livet av seg i lignende tilfeller.

Så har man det barnetillegget ved fars død som er på vei til å mangedoble seg så man får mye elendig energi imot seg på sin egen verdi.

Er ikke så god til å holde langvarig kontakt på kammerat nivå må ha en agenda, forretning eller familie for å fortsette kontakt i lengden.

Er i Zambia ja. Ikke bare fryd og gammen her heller men mottar mye mer av hva ett menneske trenger for å være ett menneske i utlandet og utenfor Europa. Ikke er det penge mas her heller.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Martiniafrika Vis innlegg
Kjenner meg igjen i det der. Personangrep på personangrep men jeg forsøkte 3 ganger å være fornuftig selv ved å gå i arbeid fordi det forelå ikke noe kriminelt fra meg som med deg. Vet ikke hva det feiler folk, man har feilet så voldsomt i livet når man mister barn og hvis man da skal bo i Norge så må man virkelig kjempe for å komme seg "inn" igjen og da er alt greit men den veien er for tøff for mange med folk imot og noe fortid. Med dårlig språk etterhvert så er det viktig med en eller to man forholder seg til.

Mine tanker går til ett par barndomskammerater som har tatt livet av seg i lignende tilfeller.

Så har man det barnetillegget ved fars død som er på vei til å mangedoble seg så man får mye elendig energi imot seg på sin egen verdi.

Er ikke så god til å holde langvarig kontakt på kammerat nivå må ha en agenda, forretning eller familie for å fortsette kontakt i lengden.

Er i Zambia ja. Ikke bare fryd og gammen her heller men mottar mye mer av hva ett menneske trenger for å være ett menneske i utlandet og utenfor Europa. Ikke er det penge mas her heller.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke dra så langt sør for å oppleve langt mere gjestfrihet enn her i Norge. Det er en skam.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Janteloven lenge leve Jada jada kjør på, mere!!! mere!!!

Deler av tråden her er godt eksempel på hvorfor jeg skal vekk fra det nisselandet her, for godt.

Dere gjør meg bare en tjeneste
Sist endret av WouwseP; 22. desember 2023 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Altså du ser det som en selvfølge at jeg er rusavhengig virker det som, altså hvordan kan noen andre vite hvordan det er å være meg? For å gå på et AA møte så er det vel forutsetning om at man ser seg selv som en «misbruker» og ikke bare en «rusbrukere»? Eller? Hahaha fy faen for noe rør.

Bare at dere ikke har evne til å være ærlig om egne problemer: Det betyr IKKE at jeg har samme problemet
Vis hele sitatet...
Nei ikke nødvendigvis. Men det er jo gjerne det man finner ut da når man prøver litt forskjellig om det er AA/NA eller en annen behandling at man ikke lenger er alene om dritten og det åpenbarer seg at det er en hel haug med andre som opplever akkurat den samme jævla dritten og kan være sammen om å løse problemet. Kort oppsummert, du slipper å være alene. Jeg surra også med de samme rusmidlene, ga opp cola så kunne jeg røyke og drikke helst i kombinasjon å bli skikkelig svimmel. Kutta ut røykinga og satt igjen alene og drakk. Skikkelig stas start på 30-åra.

Oppvekst ok? Skal vi diskutere det også?
Vis hele sitatet...
Nei men du nevnte traumer/PTSD...

Er åpen for å prøve AA-møte men ser ikke helt at det blir redningen for meg.
Vis hele sitatet...
Har gått en del i en gruppe i Oslo som er veldig fin med yngre og varierte medlemmer og mye blandingsmisbruk.

Ville heller brukt 50-100k på en jævlig bra ferie, det er beste muligheten jeg ser her og nå. Eller bare flytte for godt.
Vis hele sitatet...
Tipp topp, lykke til. Husk å logge på her og fortelle hvordan det går.

En digresjon fra tråden om depresjon og hvorvidt gresset er grønne på andre siden...

Over halvparten av depresjonene blir utløst av kjærlighetssorg, separasjon, skilsmisse, dødsfall, arbeidsledighet eller flytting til nytt sted.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dough; 22. desember 2023 kl. 23:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det kan man tolke som man vil, jeg har en nabo som jobber innen psykiatri og h*n sier at det er bedre å ta en pils sammen enn å deppe.
Sier i grunn ingenting. Alkohol er et sosialt smøremiddel som også kan få folk til å prate når det ellers hadde vært vanskelig.
Det å snakke med vilt fremmede over en pils kan virke helt tullete for noen mens for andre er det å snakke med noen som ikke forhåndsdømmer.
Vis hele sitatet...
Joda, men sett i kontekst av resten av det ts skriver er det jo ikke helt heldig, når rusbruk er en av grunnene til at han ikke får samvær med sønn. Er da virkelig denne pilsen til hjelp, når det da forværrer de problemer han prøver å drikke bort i utgangspunktet?
Sitat av Frkødelagt Vis innlegg
Joda, men sett i kontekst av resten av det ts skriver er det jo ikke helt heldig, når rusbruk er en av grunnene til at han ikke får samvær med sønn. Er da virkelig denne pilsen til hjelp, når det da forværrer de problemer han prøver å drikke bort i utgangspunktet?
Vis hele sitatet...
Ok, du har kanskje et poeng her. Kan vell kanskje si jeg leste litt fort igjennom men kan kanskje indikere noe høy rusbruk (iallfall tidligere), ulovlig eller ikke og det er veldig uheldig for vedkommende å da ty til alkohol f. eks det er sant.
Sist endret av NokErNok; 22. desember 2023 kl. 23:59.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Sitat av Martiniafrika Vis innlegg
Kjenner meg igjen i det der. Personangrep på personangrep men jeg forsøkte 3 ganger å være fornuftig selv ved å gå i arbeid fordi det forelå ikke noe kriminelt fra meg som med deg. Vet ikke hva det feiler folk, man har feilet så voldsomt i livet når man mister barn og hvis man da skal bo i Norge så må man virkelig kjempe for å komme seg "inn" igjen og da er alt greit men den veien er for tøff for mange med folk imot og noe fortid. Med dårlig språk etterhvert så er det viktig med en eller to man forholder seg til.

Mine tanker går til ett par barndomskammerater som har tatt livet av seg i lignende tilfeller.

Så har man det barnetillegget ved fars død som er på vei til å mangedoble seg så man får mye elendig energi imot seg på sin egen verdi.

Er ikke så god til å holde langvarig kontakt på kammerat nivå må ha en agenda, forretning eller familie for å fortsette kontakt i lengden.

Er i Zambia ja. Ikke bare fryd og gammen her heller men mottar mye mer av hva ett menneske trenger for å være ett menneske i utlandet og utenfor Europa. Ikke er det penge mas her heller.
Vis hele sitatet...
Grusomt trist med kompisene dine. Uff livet kan være hardt som faen. Heldigvis har jeg gode venner som støtter meg nå og det er gull, og 60% av familien fortsatt på min side. Du fortjener å få chille der sør for Sahara, unner deg det 100%


Null stress Martin, du får heller kontakte meg om du ønsker senere. Er god i geografi, har språkøre, kjenner folk her og der. Si gjerne fra om du vet om bra lovlig forretning utenlands.
Flytter snart jeg og forhåpentligvis. Vurderer Afrika også men da blir det enten Marokko eller Kapp Verde i første omgang, aldri vært i Afrika før men er kjent med de plassene der. Hørt Zanzibar er bra også men kan ikke mye om plassen.
Er fra Troms, men vært ofte på fest i Oslo og ofte sent på natten før jeg fikk barn. Aldri sett noen snorte kokain, tror det handle om hvor jeg går å hvem jeg henger med. Drar ut med stabile mennesker der rus ikke er et problem. Etter og lest hva du skriver i tråden, må jeg nesten stille meg på lag med eksen din og barnevernet. Hadde jeg jobbet i BV å lest hva du har skrevet, hadde jeg også skrevet bekrymingsmelding.

Du fremstår veldig ustabil og ikke egnet til å oppfostre barn basert på hva du skriver. Kan godt være jeg tar feil, kjenner ikke til situasjon eller hvem du er. Men møtes å drikke øl eller "julebrus", eller generelt møte folk fra et freak.no for å bevise noe er urelevant. Det er blitt nevnt flere ganger i tråden, du priotere hvordan du fremstår og ikke bekrymingen for barnet.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
Helt greit, dere må bare mene hva dere vil om meg, det kan jeg ikke ta fra noen
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KaiN Vis innlegg
Er fra Troms, men vært ofte på fest i Oslo og ofte sent på natten før jeg fikk barn. Aldri sett noen snorte kokain, tror det handle om hvor jeg går å hvem jeg henger med. Drar ut med stabile mennesker der rus ikke er et problem. Etter og lest hva du skriver i tråden, må jeg nesten stille meg på lag med eksen din og barnevernet. Hadde jeg jobbet i BV å lest hva du har skrevet, hadde jeg også skrevet bekrymingsmelding.

Du fremstår veldig ustabil og ikke egnet til å oppfostre barn basert på hva du skriver. Kan godt være jeg tar feil, kjenner ikke til situasjon eller hvem du er. Men møtes å drikke øl eller "julebrus", eller generelt møte folk fra et freak.no for å bevise noe er urelevant. Det er blitt nevnt flere ganger i tråden, du priotere hvordan du fremstår og ikke bekrymingen for barnet.
Vis hele sitatet...
Liten kommentar til der du sier om "aldri sett noen snorte kokain", her hvor jeg kommer fra (ca 1/5 del av innbygerne av Oslo) sniffer folk kokain fra bordet innpå nattklubbene og det er kjente plasser som "kolakøa". Dette er observert av folk som jobber der men egentlig ikke gidder å gjøre noe med problemet pga kundene de ville gått glipp av.
Rinkebysvorska‘n
Trådstarter
^endelig noen som sa det