Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3002
Har en liten balkong. Kun plass til lite rundt kafebord og to stoler. Sitter på utstilling der, er naboer på alle kanter. Kan jeg uten å søke eller spørre sameiet, sette opp to sponplater på balkongen så jeg kan få røyke siggen min i fred uten å bli nedglant? De blir frittstående så er ikke snakk om at jeg ødelegger noe a
Blir neppe godkjent pga brannfare, uniform utseende, vrang formann eller annet piss. Men for all det, det er jo bare å søke.
Men av erfaring vet jeg at selv om en bare skal ha noe som tar av for vinden som en nøytral "gardin" av seilduk er det ofte vanskelig.

Bor du i selveier er det sikkert lettere, bor du i borettslag er det store sjanser for at "formann mao" legger deg for hat.
BRAND ∞ STRONG
+
Tenk hvordan blokker ville sett ut til slutt hvis det var fritt frem for alle å modifisere sin balkong.
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
+
Tenk hvordan blokker ville sett ut til slutt hvis det var fritt frem for alle å modifisere sin balkong.
Vis hele sitatet...
Akkurat det driter jeg veldig i. Bare vil ikke ha styret på nakken jeg. Men da vil jeg tru det går bra, kommer til å legge sponplatene på gulvet når de ikke er i bruk. Setter de opp når vi skal ut for å lufte oss
BRAND ∞ STRONG
Sitat av mendez Vis innlegg
Akkurat det driter jeg veldig i.
Vis hele sitatet...
Ja det var nettopp derfor jeg sa det.
Sponplater får du garantert motreaksjoner på fra naboer og styret, men du kan jo prøve deg med en sånn bambusvegg eller plantevegg og se hvor lenge den får stå der uten at noen blander seg. Hender jeg ser sånne rundt om kring.
Kjøp 1 eller 2 av disse. Og vist du er lur så lar du dem ikke stå uttrukket hele tiden. Veldig enkelt og montere. Og veldig enkelt og ta opp og ned. Samme patent som på bilbelter. Bare og trekke ut. Og når du skal ha dem inn. Så løsner du dem fra låsen, så snurrer den seg inn selv.

https://www.clasohlson.com/no/Uttrek...hoCwh4QAvD_BwE
Sist endret av 5FDP; 13. april 2023 kl. 21:14.
Trådstarter
Er jo ikke dum. Jeg vet jeg kunne kjøpt men akkurat nå har jeg ikke råd å jeg skal drive med dette i morgen og lørdag. Da må jeg ta det jeg har liggende
Sitat av mendez Vis innlegg
Er jo ikke dum. Jeg vet jeg kunne kjøpt men akkurat nå har jeg ikke råd å jeg skal drive med dette i morgen og lørdag. Da må jeg ta det jeg har liggende
Vis hele sitatet...
Ok beklager for at jeg prøvde og være hyggelig, skal ikke gjenta seg
Dette varte ikke lenge med andre ord?
Sitat av mendez Vis innlegg
Ta d helt med ro. Jeg har blekk overalt og også på halsen og i ansiktet og jeg tjener sannsyneligvis mer enn de fleste på dette forumet. Og ingen sier en dritt om blekket
Vis hele sitatet...
Trist at en av de som angivelig tjener mest her inne på forumet ikke har råd til noe annet enn å slenge opp noen sponplater på balkongen.
La meg gjette.. Er du en av de som henger opp tepper i vinduene dine også? Du kunne jo vurdert å gjort det samme på balkongen.
Sist endret av DrDeath; 14. april 2023 kl. 00:51.
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Dette varte ikke lenge med andre ord?


Trist at en av de som angivelig tjener mest her inne på forumet ikke har råd til noe annet enn å slenge opp noen sponplater på balkongen.
La meg gjette.. Er du en av de som henger opp tepper i vinduene dine også? Du kunne jo vurdert å gjort det samme på balkongen.
Vis hele sitatet...
Yo saken er kompleks kompis. Sjalue faen som ikke unner noen sukse lol
Sist endret av mendez; 14. april 2023 kl. 08:11.
Sitat av mendez Vis innlegg
Yo saken er kompleks kompis. Sjalue faen som ikke unner noen sukse lol
Vis hele sitatet...
Saken er ikke kompleks om du er blakk.

Om du hadde tjent så fett med penger hadde du kjøpt deg ny leilighet, og ikke satt opp sponplater når du skulle tatt deg en røyk.
Hvis det er et borettslag eller sameie du bor i så burde du sjekke om de kanskje allerede har bestemt at det ikke er lov, eller at du må kjøpe en spesifikk farge. Hvis ikke er de fra Clas Olson et godt alternativ. Og trekker du de inn når du ikke bruker balkongen, som du burde om du vil de skal vare mer enn en halv sesong, så gjetter jeg at du kan komme deg unna med det uansett.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvis det er et borettslag eller sameie du bor i så burde du sjekke om de kanskje allerede har bestemt at det ikke er lov, eller at du må kjøpe en spesifikk farge. Hvis ikke er de fra Clas Olson et godt alternativ. Og trekker du de inn når du ikke bruker balkongen, som du burde om du vil de skal vare mer enn en halv sesong, så gjetter jeg at du kan komme deg unna med det uansett.
Vis hele sitatet...

Men det fra Clas kan du bare drite i. For han skal rocke sponplater.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Men det fra Clas kan du bare drite i. For han skal rocke sponplater.
Vis hele sitatet...
OG styre med å sette de opp og ned hver gang han skal ut å bruke balkongen. Som om ikke dét får naboer til å stirre rart og lure på hva han driver med
Sitat av celtseus Vis innlegg
OG styre med å sette de opp og ned hver gang han skal ut å bruke balkongen. Som om ikke dét får naboer til å stirre rart og lure på hva han driver med
Vis hele sitatet...
Tror ikke planen var og ta dem ned igjen.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Tror ikke planen var og ta dem ned igjen.
Vis hele sitatet...
Tror det

Sitat av mendez Vis innlegg
Men da vil jeg tru det går bra, kommer til å legge sponplatene på gulvet når de ikke er i bruk. Setter de opp når vi skal ut for å lufte oss
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Endteopp med å skjære tilll en ikea pappeske. Ble jo smooth
Sitat av mendez Vis innlegg
Endteopp med å skjære tilll en ikea pappeske. Ble jo smooth
Vis hele sitatet...
Kan du legge ut bilde av herligheten?
Sitat av mendez Vis innlegg
Endteopp med å skjære tilll en ikea pappeske. Ble jo smooth
Vis hele sitatet...
Kudos til deg. Du setter jo særpreg på balkongen din. Og du farger opp nabolaget! Kanskje du blir et kulturelt innslsag?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kudos til deg. Du setter jo særpreg på balkongen din. Og du farger opp nabolaget! Kanskje du blir et kulturelt innslsag?
Vis hele sitatet...
Støtter du dette?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Støtter du dette?
Vis hele sitatet...
Ser du ikke ironien? Nei, jeg støtter det ikke, men er jo litt morsomt. Tror nok formannen i borettslaget/sameiet tar tak i dette veldig fort. Har skrevet mer om dette i tidligere innlegg, men de har jo blitt "moderert" bort.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ser du ikke ironien?
Vis hele sitatet...
Ikke umiddelbart, men jeg stoler på deg hvis du sier det finnes en.
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kudos til deg. Du setter jo særpreg på balkongen din. Og du farger opp nabolaget! Kanskje du blir et kulturelt innslsag?
Vis hele sitatet...
Skulle kun ha det der i 2 dager, hadde en slags one man festival. Så det er slutt nå. Å gikk kjempefin uten en eneste klage. Grunnen til at innlegga dine blir sletta er fordi du alltid er ute etter meg å prøver å felle meg men failer
Sitat av mendez Vis innlegg
Grunnen til at innlegga dine blir sletta er fordi du alltid er ute etter meg å prøver å felle meg men failer
Vis hele sitatet...
Den biffen fikser du selv kompis
Sist endret av easethepain; 17. april 2023 kl. 03:17.
Sitat av mendez Vis innlegg
Skulle kun ha det der i 2 dager, hadde en slags one man festival. Så det er slutt nå. Å gikk kjempefin uten en eneste klage. Grunnen til at innlegga dine blir sletta er fordi du alltid er ute etter meg å prøver å felle meg men failer
Vis hele sitatet...
Det tror du vel ikke på selv engang? Du hadde ikke stilt spørsmålet i post 1 slik du gjorde om dette kun var for en dag eller to. Da hadde du bare tatt deg til rette akkurat slik du endte opp med.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det tror du vel ikke på selv engang? Du hadde ikke stilt spørsmålet i post 1 slik du gjorde om dette kun var for en dag eller to. Da hadde du bare tatt deg til rette akkurat slik du endte opp med.
Vis hele sitatet...
Nettopp det jeg tenkte også.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det tror du vel ikke på selv engang? Du hadde ikke stilt spørsmålet i post 1 slik du gjorde om dette kun var for en dag eller to. Da hadde du bare tatt deg til rette akkurat slik du endte opp med.
Vis hele sitatet...
Mann jeg driter i deg og hva DU måtte mene om meg