Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 668
Vet at paint-ferdighetene mine er ok minus, men håper jeg gjør meg forstått!

Planlegger å skaffe ett til telt identisk med det jeg har sånn at jeg har ett telt til photo-planter og ett telt til auto-planter. Trenger jeg da 2 ventilasjons uttak? dytter filtrert luft fra teltet og ut igjennom veggen i dag, kan jeg da bare koble opp med en Y-kobling til det oppsettet jeg har i dag? Vil luften krype tilbake i ett av teltene eller vil alt bare gå ut? Jeg tenker med like stort telt, like mye luft inn i teltet og samme viften vil det gå fint. Kan noen bekrefte? Bilde av min idè:
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Hvis du har en vifte mellom teltene og veggen vil du fortsatt oppnå undertrykk i begge teltene. Viften må selvfølgelig kanskje oppgraderes, men ellers det samme.
Edit: faen, du snakker om 2 vifter. Sorry. Dette kan jo brått trykke litt lukt tilbake igjen. Hva med én større vifte?
Sist endret av Skinny; 8. april 2023 kl. 00:31.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Hvis du har en vifte mellom teltene og veggen vil du fortsatt oppnå undertrykk i begge teltene. Viften må selvfølgelig kanskje oppgraderes, men ellers det samme.
Vis hele sitatet...
Viften og filteret må oppgraderes, jeg må da gå opp fra 125mm systemet jeg har nå og risikerer lys-lekkasje. Derfor tenker jeg har dette blir mye lettere og ikke langt unna i pris, kanskje til og med billigere.
Sist endret av CannaLars; 8. april 2023 kl. 00:32.
Y-tkobling skal fungere fint i det tilfellet.

Regner med begge viftene er like etter kullfilter og før y-koblinga? Ikke sjans at noe kommer "krypende" tilbake da.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Vet at paint-ferdighetene mine er ok minus, men håper jeg gjør meg forstått!

Planlegger å skaffe ett til telt identisk med det jeg har sånn at jeg har ett telt til photo-planter og ett telt til auto-planter. Trenger jeg da 2 ventilasjons uttak? dytter filtrert luft fra teltet og ut igjennom veggen i dag, kan jeg da bare koble opp med en Y-kobling til det oppsettet jeg har i dag? Vil luften krype tilbake i ett av teltene eller vil alt bare gå ut? Jeg tenker med like stort telt, like mye luft inn i teltet og samme viften vil det gå fint. Kan noen bekrefte? Bilde av min idè:
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert dette er en mulighet for deg, men mitt forslag er(om du planlegger 2 vifter uansett) å bruke 1 vifte med y-kobling rett før viften med kullfilter til slutt(fra toppen av teltene) .



Den andre viften ville jeg koblet fra der du nå dytter ut filtrert luft, til å hente inn frisk luft(utenfra) og blåse inn(i bunn) av begge teltene med nok en y-kobling etter viften.

Gjerne vifter du kan stille styrken så du får det undertrykket og fuktigheten du ønsker
Sist endret av Kloakk; 8. april 2023 kl. 08:43.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Y-tkobling skal fungere fint i det tilfellet.

Regner med begge viftene er like etter kullfilter og før y-koblinga? Ikke sjans at noe kommer "krypende" tilbake da.
Vis hele sitatet...
Ja, identiske filtere og vifter!

Sitat av Kloakk Vis innlegg
Det er ikke sikkert dette er en mulighet for deg, men mitt forslag er(om du planlegger 2 vifter uansett) å bruke 1 vifte med y-kobling rett før viften med kullfilter til slutt(fra toppen av teltene) .



Den andre viften ville jeg koblet fra der du nå dytter ut filtrert luft, til å hente inn frisk luft(utenfra) og blåse inn(i bunn) av begge teltene med nok en y-kobling etter viften.

Gjerne vifter du kan stille styrken så du får det undertrykket og fuktigheten du ønsker
Vis hele sitatet...
Godt forslag, men passer min situasjon bedre å bare koble opp på det eksisterende ventilasjonssystemet som jeg har bygd og ha begge kullfilter inni teltene (for plass besparing)
Sist endret av CannaLars; 8. april 2023 kl. 09:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.