Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1496
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Hei godtfolk,
Risikerer jeg å miste uførestrygden min ved å dyrke og selge Cannabis?
Det er ikke snakk om store summer, typ 10.000 pr tredje måned. Nok til å dekke de satans kommunale avgiftene, det begynner å bli dyrt og vanskelig å beholde et hus som enslig!
Tror nok ikke en kan ha noe ekstra inntekt om en er ufør.
Ja hvis du rapporterer kapital inntekter på salget.
Eller hvis du må sone hvis du blir busta, mister du vel trygda under soning
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Trådstarter
@Dial-up man kan faktisk ha noen tusen i mnd ved siden av ufør, men Cannabis teller selvsagt ikke. Men det er jo ikke dermed sagt at man umiddelbart mister trygden.
Jeg ville vært mer redd for onkel blå, enn nav, når det kommer til gartner virksomhet

Dette er jo en kontant buisness og nav får aldri vite det engang, med mindre du er så dum at du blander sort og hvit økonomi. Bruk de 10 000 i kontanter på mat, drikke, røyk og alt annet og betale de kommunale avgiftene med hvite penger
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Ja hvis du rapporterer kapital inntekter på salget.
Eller hvis du må sone hvis du blir busta, mister du vel trygda under soning
Vis hele sitatet...
Blir det noe særlig soning av 3-400 gram? Hadde en kompis som ble busta med 500g, fikk 60 timer samfunnstjeneste og liten bot.

Sitat av Båtbåtbåt Vis innlegg
Jeg ville vært mer redd for onkel blå, enn nav, når det kommer til gartner virksomhet

Dette er jo en kontant buisness og nav får aldri vite det engang, med mindre du er så dum at du blander sort og hvit økonomi. Bruk de 10 000 i kontanter på mat, drikke, røyk og alt annet og betale de kommunale avgiftene med hvite penger
Vis hele sitatet...
Det spørs, jeg er langt mer redd for å miste uførestrygden enn for å sitte 30 dager i buret. Jeg snakker om å miste trygden permanent altså, for å være helt tydelig.
Sist endret av Skinny; 5. mars 2023 kl. 14:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis de tar deg for tilvirkning av dop for salg, så er straffa strengere enn hvis du dyrker for eget bruk

Derfor er det jævli viktig og alltid huske eget bruk. Sålenge det er eget bruk så får de ikke tatt deg for salg
Sitat av Skinny Vis innlegg
Hei godtfolk,
Risikerer jeg å miste uførestrygden min ved å dyrke og selge Cannabis?
Det er ikke snakk om store summer, typ 10.000 pr tredje måned. Nok til å dekke de satans kommunale avgiftene, det begynner å bli dyrt og vanskelig å beholde et hus som enslig!
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg sterkt på, men i forhold til fengsel.

"Hvis du soner i fengsel eller andre institusjoner, får du uføretrygd i den måneden du starter soningen og måneden etter. Deretter blir utbetaling av uføretrygden stanset. Utbetalingen settes i gang igjen den måneden du blir løslatt. Forsørger du barn, vil du likevel få utbetalt 50 prosent av uføretrygden."
Sitat av Skinny Vis innlegg
Blir det noe særlig soning av 3-400 gram? Hadde en kompis som ble busta med 500g, fikk 60 timer samfunnstjeneste og liten bot.



Det spørs, jeg er langt mer redd for å miste uførestrygden enn for å sitte 30 dager i buret. Jeg snakker om å miste trygden permanent altså, for å være helt tydelig.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg heller tatt en ekstra jobb, du kan vel tjene 40k eller noe sånt vedsine uten at det påvirker uføretrygd'n. Så slipper du å risikere fengsel og at Nav blir kobla inn
Det er vell tvilsomt at du ryker inn ved en liten grow, og hvis du gjør det så blir det nok ikke mange ukene. Aldri hørt om noen som har mistet trygden på grunn av kjøp/salg, men gjør som Båt sier, bruk pengene kontant på utgifter du kan betale kontant så går dette bra så lenge du holder kjeft og ikke har en grow gående mens du driver å selger.
Er bare inntekt som gir pensjonspoeng som teller som arbeidsinntekt når man er ufør. Så du kan sitte som eier av f.eks industri og bare ta utbytte, så kan du ha 10 mill i året og beholde trygda, så lenge det ikke er pensjonsgivende inntekt. Skatte må du seff uansett.

Dyrke tjall og miste trygda? Unnskyld meg, men det er det dummeste jeg har hørt om noen gang. Er du helt på nett?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Er bare inntekt som gir pensjonspoeng som teller som arbeidsinntekt når man er ufør. Så du kan sitte som eier av f.eks industri og bare ta utbytte, så kan du ha 10 mill i året og beholde trygda, så lenge det ikke er pensjonsgivende inntekt. Skatte må du seff uansett.

Dyrke tjall og miste trygda? Unnskyld meg, men det er det dummeste jeg har hørt om noen gang. Er du helt på nett?
Vis hele sitatet...
Jeg har snakket med en i helsevesenet som påstår at jeg mister trygda om jeg blir tatt for salg, det er derfor jeg spør. Hvis ikke du klarer å se hvordan de to potensielt kan henge sammen er det vel du som ikke er helt på nett..
Høres ut som du jobber, og da er du jo ikke ufør.
Anonym bruker
"Stinn Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Høres ut som du jobber, og da er du jo ikke ufør.
Vis hele sitatet...
Er ikke uvanlig å jobbe å være ufør akkurat.
Har ALDRI vært borti noen som har mistet trygd pga av salg av rusmidler, har selv blitt tatt noen ganger mens jeg gikk på trygd var aldri noe tema at man skulle miste trygden. Straffen får du hos politiet ikke NAV. Skal du i tillegg straffes dobbelt først fra politiet så fra NAV liksom?

Det du deriomt kan oppleve er beslag/inndragning av eventuelle gevinster/fortjeneste på salg av rusmidler vist di kan dokumentere slikt.
Sist endret av gudfaren; 5. mars 2023 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Jeg har snakket med en i helsevesenet som påstår at jeg mister trygda om jeg blir tatt for salg, det er derfor jeg spør. Hvis ikke du klarer å se hvordan de to potensielt kan henge sammen er det vel du som ikke er helt på nett..
Vis hele sitatet...
Tipper den personen sier det er for å skremme deg fra å bruke rusmidler.
Nei, du kan ikke PERMANENT miste trygden for dette. Du kan midlertidig få den redusert eller tatt helt bort dersom du registrerer inntekten hos nav som vanlig arbeidsinntekt som overgår 50.000 i året. Ellers ville du nok lett kunne finne noen nyhetssaker allerede som omhandler dette.
Sist endret av einsteindragon; 5. mars 2023 kl. 23:30.