Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1089
Hei

Jeg har ca 2 timer opptak jeg skulle ha skrevet. Norsk Ett møte med 5 stk. Jeg vet jeg kan bruke word og bare lydfila gå og så gå inn å redigere. Men jeg synes ikke den vR så god. G jeg tenkte at det må jo være en "prium" løsning eller fra enten Microsoft eller Nnen konkurrent.

Noen i mitt yndlings community som har noen tips?

Norgoa
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Prium?
Vis hele sitatet...
Kan være "premium"?
Kanskje OpenAI Whisper?
Mener Google docs også har en slik funksjon. Har aldri prøvd den, men det kan være verdt et forsøk.

Synd Norge er et lite land. Hadde det vært på engelsk, har jeg flere gode forslag

Fant en til du kan prøve:

happyscribe.com/ ish 250kr så har du 85% riktig tekst hevder de.
Sist endret av ØstreAker; 24. februar 2023 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du laster det opp som film i sharepoint/onedrive, så kan du legge på automatisk teksting. Funker sånn halvveis og den trenger redigering etterpå.
Har testet ut det meste i jobbsammenheng. Brukt mye tid på å finne et program som kan transkribere godt, men jeg har ikke lykkes. Happpyscribe kan være et godt alternativ, mye god funksjonalitet, men veldig ofte brukte jeg lenger tid enn om jeg hadde transkribert selv, fordi det er så mye redigering i ettertid som krever at du må lytte til opptaket på nytt.

Med engang det er dialekt feks så svikta alle programmene. Det jeg har hatt mest suksess med er faktisk å gjøre det i Word eller Google docs, men om det fungerer bra eller dårlig kommer veldig an på kvalitet på lydopptaket og dialekter etc. Har ikke testet ut OpenAi Whisper tho

Beste løsningen jeg fant var å betale tekstforfattere til å gjøre jobben.
Sist endret av skrpappa; 26. februar 2023 kl. 18:57.
Det koster ikke så mye og la en tekstforfatter gjøre jobben.
Men hvorfor kan du ikke gjøre det selv, tar MAX 4 timer.
Jeg har laget et program som fungerer godt til å lage tekst basert på norsk tale. Den klarer ulike dialekter bra, og to timer er null problem.

Bare send meg fila som PM, så kan jeg sende deg den transkriberte teksten tilbake.
▼ ... over en måned senere ... ▼
clcr.me/RonjafraOslo
2 0
Google docs er et godt bud