Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  181 18248
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Minste jenta (Blue diesel Auto) kommer seg også, og jeg vet problemet! La et lag med worm castings i bunn fordi coco'en var tørr og rant ut av dreneringshullene, det gjør at PHen blir høy fordi den aldri tørker ut...
Idiotisk, men nå lar jeg henne tørke godt mellom hver vanning, og fargen er allerede bedre, så håper jeg at henne setter røttene godt ned i castingen sånn at den også tørker ut fort! Godt man gjør feil så man kan lære.
Vis hele sitatet...

Man lærer hele veien så lenge man er observant og har kjærlighet til det

Hvilke potter bruker du igjen?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Man lærer hele veien så lenge man er observant og har kjærlighet til det

Hvilke potter bruker du igjen?
Vis hele sitatet...
Ja, er noe i det

Jeg bruker helt vanlig firkant-potter, denne lille 3L, også de 2 photo'ene har 12L.

Men har kjøpt 8 x 12,5L Air pots Så det blir spennende!
Sist endret av CannaLars; 30. april 2023 kl. 12:28.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Ja, er noe i det

Jeg bruker helt vanlig firkant-potter, denne lille 3L, også de 2 photo'ene har 12L.

Men har kjøpt 8 x 12,5L Air pots Så det blir spennende!
Vis hele sitatet...
Kult ja de airpotsa har jeg lest om var gode til auto.

De blir ganske salty etterhvert de firkantene har jeg lagt merke til. Men bedre med firkant enn runding da, ihvertfall på fabric pot
Sitat av Jerna Vis innlegg
Kult ja de airpotsa har jeg lest om var gode til auto.

De blir ganske salty etterhvert de firkantene har jeg lagt merke til. Men bedre med firkant enn runding da, ihvertfall på fabric pot
Vis hele sitatet...
Bruker ikke fabric denne runden, turte ikke første runden min med coco, for tenkte at man måtte vanne flere ganger om dagen.

Men har i senere tid lært at det handler mye mer om hvor mye man KAN vanne coco og ikke så mye hvor mye man MÅ vanne. Fordelen med masse vann er masse næring, men er vist ikke så farlig om coco tørker litt ut mellom hver vanning, så fra nå av blir det kun fabric eller air pots for det er jo mye bedre for røttene!
En mann, alle!
6 0
Sitat av Jerna Vis innlegg
Er det antibac 95% overflaterens?
Vis hele sitatet...
Hadde det vært i Trøndelag før den metanol skandalen, så hadde det vært 96%.

Fra spøk til hobby, hvor får man tak i 95% sprit som kan brukes uten å tilbehør med ukjente giftstoffer oppi greia? Regner med at ikke ikke-drikke stoffer og slikt ikke ikke dunster bort like fort som alkohol?
Sitat av Suveren Vis innlegg
Hadde det vært i Trøndelag før den metanol skandalen, så hadde det vært 96%.

Fra spøk til hobby, hvor får man tak i 95% sprit som kan brukes uten å tilbehør med ukjente giftstoffer oppi greia? Regner med at ikke ikke-drikke stoffer og slikt ikke ikke dunster bort like fort som alkohol?
Vis hele sitatet...
Denne er 95% etanol og 5% vann, helt trygt å bruke!
95%etanol, litt isopropanol og resten vann.
Mvh
▼ ... noen uker senere ... ▼
CannaLars's Avatar
Trådstarter


Stikker bare innom for en rask update. Har kappet ned de 2 små Auto'ene for de sto bare i veien og det var fint å ha litt medisin på lager igjen!

Durban poison (på bildet) har slitt litt med varmestress, men har løst det problemet og ser alt mye bedre ut!
CannaLars's Avatar
Trådstarter


Her skjer det ting! Flere spennende frø blir hentet til uka og telt nr. 2 driver jeg å setter opp i skrivende stund.

Tanken er iallefall for det meste å gro auto i det ene og photo i det andre.

Så i dette nye teltet blir første runde (om jeg ikke blir tatt i tollen ) :
1 x Charlotte's dream CBD Auto
1 x 1:1 Silver Lime Haze Auto
1 x Red jack auto
1 x Critical kush auto

4 planter i ett 80x80x180cm telt, bør gå om jeg ikke trener de for hardt, eller hva tenker dere?
Kult opplegg det høres ut som det blir ett tight opplegg du kjører
▼ ... over en uke senere ... ▼
CannaLars's Avatar
Trådstarter


Durban poison blir faktisk kappet ned i morgen, thricomene er alle cloudy og 15-20% amber og da gidder ikke jeg å vente så lenge at dette blir sovemedisin Charlotte's dream CBD blir å gå minimum 1 uke til.

4 frø ble også plantet i dag, men det ble ikke Critical kush da jeg klarte å kjøpe vanlig frø og ikke fem, så da blir det Frosty Gelato istedenfor, og det er en strain jeg gleder meg masse til!
Sist endret av CannaLars; 24. mai 2023 kl. 18:13.
Stilig, ser ut som det hjalp veldig med nett. Har lest mye om strains som er 2:1 cbd / thc i det siste. Synd at slikt så og si ikke eksisterer på markedet.
CannaLars's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Stilig, ser ut som det hjalp veldig med nett. Har lest mye om strains som er 2:1 cbd / thc i det siste. Synd at slikt så og si ikke eksisterer på markedet.
Vis hele sitatet...
Ja, nett funker bra for å holde oppe tunge blomster.

2:1 hadde vært bra, men er veldig fornøyd med den jeg har valgt ut den har 10-11% THC:CBD og er en energisk sativa! Perfekt day time strain!!



Og da var henne kuttet ned og henger nå i tørketeltet

Til admins: kan vi ikke automatisk sammenslå 2 innlegg? Det er sykt dritt..
Sist endret av CannaLars; 25. mai 2023 kl. 12:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fin busk du har der ja lurte på om det var nødvendig å tørke hvis du skal lage rosin av det ? Skulle være nok å ha I fryseren til det skal brukes til å lage noe ut av?
CannaLars's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fin busk du har der ja lurte på om det var nødvendig å tørke hvis du skal lage rosin av det ? Skulle være nok å ha I fryseren til det skal brukes til å lage noe ut av?
Vis hele sitatet...
Man kan slenge alt i fryseren og lage bubble hash og senere presse det, men jeg har kun utstyr til å lage dry shake, så da bør det tørkes også fryses. Men dessuten har jeg blitt helt frelst av dry herb vaping, så dette skal tørkes og cures. Også blir både noe av budsa og shake presset senere (:



Bud fra 6 ukers høstingen
Sist endret av CannaLars; 25. mai 2023 kl. 17:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Man kan slenge alt i fryseren og lage bubble hash og senere presse det, men jeg har kun utstyr til å lage dry shake, så da bør det tørkes også fryses. Men dessuten har jeg blitt helt frelst av dry herb vaping, så dette skal tørkes og cures. Også blir både noe av budsa og shake presset senere (:



Bud fra 6 ukers høstingen
Vis hele sitatet...
Kjempemessig ja dry herb vaping er best. Det og edibles
CannaLars's Avatar
Trådstarter


Dag 1 på min neste run er her! Red Jack er den ivrigste, blir spennende å se om det er den som yielder mest!
Sist endret av CannaLars; 27. mai 2023 kl. 00:08.
Spennende har du prøvd tomatgjødsel pellets? Prøver noen nå av nysgjerrighet
CannaLars's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Spennende har du prøvd tomatgjødsel pellets? Prøver noen nå av nysgjerrighet
Vis hele sitatet...
Nei, men prøver noe nytt nå! Canna bio og egen jord-blanding


Da har dem alle kommet seg i hver sin Air-pot
Sist endret av CannaLars; 27. mai 2023 kl. 15:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Spennende har du prøvd tomatgjødsel pellets? Prøver noen nå av nysgjerrighet
Vis hele sitatet...
Hold oss oppdatert,nyskjerrig selv
CannaLars's Avatar
Trådstarter


Så fornøyd med tørketeltet mitt!

15.5°C og 60% RH er det jeg sikter på.
CannaLars's Avatar
Trådstarter


Charlotte's dream CBD står fortsatt (ensom) i teltet.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Så fornøyd med tørketeltet mitt!

15.5°C og 60% RH er det jeg sikter på.
Vis hele sitatet...
Wow, nå har jeg innsett at jeg tørker med alt for høy temp og kanskje litt lite RH. Ikke rart mine buds ikke har den gode lukta.
CannaLars's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Wow, nå har jeg innsett at jeg tørker med alt for høy temp og kanskje litt lite RH. Ikke rart mine buds ikke har den gode lukta.
Vis hele sitatet...
Tørking i riktig klima er veldig viktig! Tørker det for fort mister man thricomer og man får en gress/høy-aktig smak. Tørker man for sakte får man bud rot og mugg. Så i 15.5°C og 60% RH så bruker dem ca. 10-14 dager på å bli ferdig og klar til cure og det er sweet spotten!

Håper du får løst utfordringene så du kan få buds du fortjener etter det flotte arbeidet du har gjort
Ferdig tørket i dag, etter kun 7 dager... tror jeg hadde viften på for høy hastighet, synd for dem var overtørket og jeg tenkte ikke på å sjekke på dem så tidlig når jeg hadde nært perfekt klima, de kan jo teknisk sett cure i de forholdene, så må være for sterk vind... Leit, men kun min andre innhøsting så er fortsatt tidlig i læringsfasen!


Høst i juni! CBD begynner å nærme seg slutten og har hatt litt over 1 uke med nedtrapping av næring og det syns
Fine tjukkaser som gror i høyden der ja ph tester du vannet som renner av ?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fine tjukkaser som gror i høyden der ja ph tester du vannet som renner av ?
Vis hele sitatet...
det ligger på 5.8


Dag 10 i Auto-teltet
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Dag 10 i Auto-teltet
Vis hele sitatet...
Fin liten oppdatering jeg har lyst til å tipse deg om noe jeg nettopp lærte om selv, air socks.

Greien er at man kobler en 'air sock' på vifte også legges denne air socken eller henges under canopy, denne sokken har mange hull og sprer lufta bra.

Kan være ett kryss eller en tube. Eller custom løsning.

Dette skal være bedre enn roterende vifter, disse feiler ofte også. Dårlige greier.

Plukka opp tipset av dr Bruce Bugbee tror jeg navnet hans var. Syns det virket som ett såpass bra tips at jeg måtte dele det videre
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fin liten oppdatering jeg har lyst til å tipse deg om noe jeg nettopp lærte om selv, air socks.

Greien er at man kobler en 'air sock' på vifte også legges denne air socken eller henges under canopy, denne sokken har mange hull og sprer lufta bra.

Kan være ett kryss eller en tube. Eller custom løsning.

Dette skal være bedre enn roterende vifter, disse feiler ofte også. Dårlige greier.

Plukka opp tipset av dr Bruce Bugbee tror jeg navnet hans var. Syns det virket som ett såpass bra tips at jeg måtte dele det videre
Vis hele sitatet...
Får se hvor avansert jeg gidder å gjøre ting etterhvert, men for nå funker dette fjell for min 3. runde med planter i hele mitt liv!

Men takk for tips!
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fin liten oppdatering jeg har lyst til å tipse deg om noe jeg nettopp lærte om selv, air socks.

Greien er at man kobler en 'air sock' på vifte også legges denne air socken eller henges under canopy, denne sokken har mange hull og sprer lufta bra.

Kan være ett kryss eller en tube. Eller custom løsning.

Dette skal være bedre enn roterende vifter, disse feiler ofte også. Dårlige greier.

Plukka opp tipset av dr Bruce Bugbee tror jeg navnet hans var. Syns det virket som ett såpass bra tips at jeg måtte dele det videre
Vis hele sitatet...
Bruker du ikke vifte til denne airsocken? I så fall feiler vel den like ofte.

Problemet er at man lett får stillestående luft i hjørner, man vil ha en vifte med fart i for å lage turbulens rundtom i teltet. Har aldri prøvd airsock selv, men det høres ut som at du får mindre luftsirkulasjon av den.
Dessuten, hva er problemet med vifter? De funker jo knall som de er.
Stinker broscience lang vei, no offense.
Sist endret av Ripen; 8. juni 2023 kl. 03:20.
Sitat av Ripen Vis innlegg
Bruker du ikke vifte til denne airsocken? I så fall feiler vel den like ofte.

Problemet er at man lett får stillestående luft i hjørner, man vil ha en vifte med fart i for å lage turbulens rundtom i teltet. Har aldri prøvd airsock selv, men det høres ut som at du får mindre luftsirkulasjon av den.
Dessuten, hva er problemet med vifter? De funker jo knall som de er.
Stinker broscience lang vei, no offense.
Vis hele sitatet...

Fiksert vifte funker bra. Oscillerende vifter feiler ofte. Plastdeler som får dårlig kontakt osv.

Beste er vel 3-4 vifter, en i hvert hjørne som blåser en vei

I teorien skal du få god luftsirkulasjon under canopy.

Bro science ? Tja..det er dr Bruce bugbee det kommer fra. Mannen som jobber med matdyrking i rommet for NASA bl a.

Prøvde å vise til noen eksempler for deg men min Google fu har visst blitt dårlig.
Sist endret av Jerna; 8. juni 2023 kl. 06:35.


I et svakt øyeblikk tok jeg å toppet denne med FIM-metoden bare 13 dager inn i veg, den var mer enn dobbelt så høy som de andre og tenkte å gjøre FIM, men så i en ikke edru tilstand gjorde jeg det 1 uke tidligere enn planlagt Så her blir det eksperiment på høyt nivå

Dagen etter var hun glad og fornøyd, så satser på at henne ikke la merke til det jeg gjorde

▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lars!Du blir hengt ut på kvinneguiden https://forum.kvinneguiden.no/topic/...mment=32642522
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lars!Du blir hengt ut på kvinneguiden https://forum.kvinneguiden.no/topic/...mment=32642522
Vis hele sitatet...


Hun Janne der var ett kroneksempel på noen som ikke har nok med seg selv.

Nok en påminner om at vi lever på 50 tallet her i Norge
At en trist kjærring bruker meg som et eksempel på å bidra til "normalisering av narkotika", som har drukket alkohol én gang i mitt liv og aldri tatt noen substanser før jeg fant ut i en alder av nesten 30 at jeg skulle gro egen medisin for meg og konas kroniske smerter tar jeg nok så lett
Anonym bruker
"Fregnete Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå kjeda jeg med skiikkelig, men er ikke det samme skrullingen som har klaga på freak før?
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er disse prikkene?https://imma.gr/121394x12ad7
Planten nærmer seg ny fase. Så flotte ut.
Tror du fortsetter best som du har gjort det.
Men vær pinlig nøye på lyset. Natt og dag. Og vanningen.
Helt normalt at bladene forandrer seg litt, når de vokser.
Lykke til videre.
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Planten nærmer seg ny fase. Så flotte ut.
Tror du fortsetter best som du har gjort det.
Men vær pinlig nøye på lyset. Natt og dag. Og vanningen.
Helt normalt at bladene forandrer seg litt, når de vokser.
Lykke til videre.
Vis hele sitatet...
Det gikk ikke så bra denne runden, fikk anbefaling om å bruke 1/4 næring på auto, men de fikk alvorlig næringsmangel.. Har fått de sånn halvveis på beina igjen, men fortsatt langt fra 100%. Men har heldigvis 2 telt og jeg jobber med å fylle hele 80x80 med én plante med Gorilla girl F1 fra SweetSeeds og den er i topp form! Vokst litt sakte for jeg har helt glemt å skru opp styrken på lyset fra spiring, men planten er frisk og fin!

Takk for oppmuntringen
Ser ingen grunn til å gi autoer mindre næring. Har alltid gitt de samme behandling som foto.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Ser ingen grunn til å gi autoer mindre næring. Har alltid gitt de samme behandling som foto.
Vis hele sitatet...
Og det blir min praksis fremover også, gammel info som sitter igjen også blir det gitt som fakta på reddit.. Jaja, man lærer heldigvis best av egne feil og jeg er trygg på at 3 av 4 klarer seg helt til de er ferdig i blomst nå, så ikke katastrofe, men får en del mindre å høste..
Mulig det kan gjelde enkelte landraces som er ekstra nøysomme, men de er nok også veldig trege.
Jeg gir mine rundt 600 ppm i kokos, gidder ikke å finne ut hvor mye mer de egentlig tåler. Fikk 110g fra to Tangiematics sist, ble så trangt at jeg sikkert ville fått like mye med enkel plante. Skal jeg øke yield må jeg nok ha mer plass og lys.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Mulig det kan gjelde enkelte landraces som er ekstra nøysomme, men de er nok også veldig trege.
Jeg gir mine rundt 600 ppm i kokos, gidder ikke å finne ut hvor mye mer de egentlig tåler. Fikk 110g fra to Tangiematics sist, ble så trangt at jeg sikkert ville fått like mye med enkel plante. Skal jeg øke yield må jeg nok ha mer plass og lys.
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg har bare frø av vel etablerte autoer som helt klart tåler like mye som photo-typer! Så neste runde blir det full næring
Har også driti meg ut med for lite næring. Ikke på auto men en sativa landrace. Jævli surt når man ikke får fullt potensiale ut av en grow med 3-4 måneder flower. Står så mye dritt på nett.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Har også driti meg ut med for lite næring. Ikke på auto men en sativa landrace. Jævli surt når man ikke får fullt potensiale ut av en grow med 3-4 måneder flower. Står så mye dritt på nett.
Vis hele sitatet...
Ja, det er skikkelig surt, spesielt når det skjer med FIRE planter, frø er faen ikke billig
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Ja, det er skikkelig surt, spesielt når det skjer med FIRE planter, frø er faen ikke billig
Vis hele sitatet...
Bare en av grunnene til at jeg ikke orker å styre med autos.

Er det noe spesielt med den strainen som gjør du prøver autos nå?


Blir kanskje så jeg setter opp telt igjen, en gang en dyrker, alltid en dyrker!
Lage frøa sjøl vet dere får tusenvis på en frøgrow

Klarte for min del å selektivt pollinere individuelle buds uten at hele planten ble full av frø

Savner Norcan ass.. og Grøntlys fra Danmark..

Kommer en geriljalogg herfra og snart
Sist endret av Bønnemann1; 3. august 2023 kl. 15:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Bare en av grunnene til at jeg ikke orker å styre med autos.

Er det noe spesielt med den strainen som gjør du prøver autos nå?


Blir kanskje så jeg setter opp telt igjen, en gang en dyrker, alltid en dyrker!
Vis hele sitatet...
Ja, autoer er kjappe, men det er jo det som er både positivt og negativt med dem!

Ikke mer spesielt enn at jeg ville prøve dem alle

Få det opp, mann!!