Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  181 18234


Da er siste hard trimmingen før jeg byttet til 12/12 gjort! Har også gjort noe treninger med piperensere da det ikke gir skader på grenene.

De gikk også i nye (siste) potter i forrige uke

Har også bestilt nytt lys, jeg gikk for Spiderfarmer SE3000, gleder meg masse til å prøve det!
Det ser ut som du har kontroll på det blir fort å gro ut av teltet om man ikke passer på
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det ser ut som du har kontroll på det blir fort å gro ut av teltet om man ikke passer på
Vis hele sitatet...
Har heldigvis 180cm telt, men ja 😅
Har ikke grodd ren sativa før, så jeg spiller det litt safe og flipper lørdag 08.04.2023
Da har den fått 3.5 uke på seg fra den knakk greina og 2 uker fra de gikk fra 2,4L potter til 10L
Det er ren sativa ? Oi! Lykke til. Jeg har lest om flere som kjører 12/12 fra frø for å få til å ha de innendørs.

14 uker blomstringstid på noen av de og
Ja, i følge frøbanken så er den ikke tuklet med siden den ble tatt ut av Durban i Sør Afrika, men den er nok krysset noe, for de fleste er jo det! Den blir vist ikke krise høy, men blir fort 3 ganger så høy under 12/12. ��
Sist endret av CannaLars; 28. mars 2023 kl. 20:00.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Har heldigvis 180cm telt, men ja 😅
Har ikke grodd ren sativa før, så jeg spiller det litt safe og flipper lørdag 08.04.2023
Da har den fått 3.5 uke på seg fra den knakk greina og 2 uker fra de gikk fra 2,4L potter til 10L
Vis hele sitatet...
Herlig Hvilken sativa strain?
Har prøvd å grodd sativa dominant strain selv av denne typen. Må sette i blomst nesten med en gang. Min fylte ut godt over hele teltet mitt i bredden på 1,5 x 1,5 og det er 2.30-2-40 høyt og ikke så mye å gå på.
Kom aldri i mål med min fordi den daua ut. Jeg dyrka i hydro og hadde nok for lite reservoar som fucker med næringsverdiene osv.
Fett, lykke til
Durban poison, blir 120-140cm, så litt mer enn bare en phenotype, er nok litt indica i den for å holde den litt lavere enn 2+ meter!

Purple kush auto 2 uker i blomst.

I dag switchet lyset til 12/12 noe før jeg først tenkte, men både at Blue diesel Auto begynte å blomstre og at Durban poison har helet seg helt etter brukket gren gjorde at det ikke var noen grunn til å vente!!

Durban poison

Nyter de korte dagene og vokser masse
Sitat av CannaLars Vis innlegg

Durban poison

Nyter de korte dagene og vokser masse
Vis hele sitatet...
Flott plante.Har du et tips ang strain for vondter?Har tantanka pure som skal prøves ut men ikke kommet så langt ennå i grofasen.
Sitat av above Vis innlegg
Flott plante.Har du et tips ang strain for vondter?Har tantanka pure som skal prøves ut men ikke kommet så langt ennå i grofasen.
Vis hele sitatet...
Takk!

Jeg har ikke gjort dette så lenge, men til nå har Purple kush vært den beste smertestillende! Men sjekk ut denne lista:
https://www.leafly.com/strains/lists/condition/pain

*funker hvis du kopierer linken og ikke trykker på den for meg iallefall*
Sist endret av CannaLars; 6. april 2023 kl. 11:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.


Blue diesel er i startfasen av Blomstring og nekter å strekke seg noe særlig, blir veldig fornøyd om jeg bikker 25g ferdig tørket og trimmet på den her altså! Jaja, noe blir det
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Blue diesel er i startfasen av Blomstring og nekter å strekke seg noe særlig, blir veldig fornøyd om jeg bikker 25g ferdig tørket og trimmet på den her altså! Jaja, noe blir det
Vis hele sitatet...
Alt er bedre en ingenting
Sitat av above Vis innlegg
Alt er bedre en ingenting
Vis hele sitatet...
Er iallefall den innstillingen jeg må ha med så ræva frø
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Er iallefall den innstillingen jeg må ha med så ræva frø
Vis hele sitatet...
Gått på et par smeller ang gener.Er fan av RQS og Barneys farm.Har du hørt med Generalen?Han har frø nå https://generalenshampa.se
Sitat av above Vis innlegg
Gått på et par smeller ang gener.Er fan av RQS og Barneys farm.Har du hørt med Generalen?Han har frø nå https://generalenshampa.se
Vis hele sitatet...
Dette var fra growerschoice.nl (igjennom seed-city) har vært fornøyd med dem før, men har hørt spesielt mye bra om Braneys så tenker å kjøpe noe derfra igjennom seed-city neste gang!


Durban er i blomst og strekker seg bra, SCROG-nettet har reddet meg stort, men må snart la den vokse oppover da de 3 andre også trenger lys!
Veldig nice, de ser skikkelig friske og gode ut!


Purple kush auto er fremdeles liten, men endelig friskmeldt! Gule blader med grønne årer og jeg gjettet riktig, vannet med CalMag Pro og vipps er henne glad og grønn igjen
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Purple kush auto er fremdeles liten, men endelig friskmeldt! Gule blader med grønne årer og jeg gjettet riktig, vannet med CalMag Pro og vipps er henne glad og grønn igjen
Vis hele sitatet...
Et tips hvis du er usikker i fremtiden er å se på grønnfargen ellers på planten. Jo lysere den er jo mindre Nitrogen/lavere ph. Jeg liker at bladene er litt mørkere enn limegrønn, det er liksom "safe-zone". Hvis jeg dermed plutselig på et tidspunkt legger merke til at de er lime-grønne så kan jeg ta tak i det allerede da, istedet for å vente til det hemmer veksten.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Et tips hvis du er usikker i fremtiden er å se på grønnfargen ellers på planten. Jo lysere den er jo mindre Nitrogen/lavere ph. Jeg liker at bladene er litt mørkere enn limegrønn, det er liksom "safe-zone". Hvis jeg dermed plutselig på et tidspunkt legger merke til at de er lime-grønne så kan jeg ta tak i det allerede da, istedet for å vente til det hemmer veksten.
Vis hele sitatet...
Ja, pleier å følge med, men så ført viste de begge de små tegn på overvanning og da lot jeg de bare tørke ut litt, men så kom jeg på at de står i coco og da har de heller blitt undervannet litt så de var både tørste og sultne

Men takk for tips, kompis
Sist endret av CannaLars; 11. april 2023 kl. 19:10.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Dette var fra growerschoice.nl (igjennom seed-city) har vært fornøyd med dem før, men har hørt spesielt mye bra om Braneys så tenker å kjøpe noe derfra igjennom seed-city neste gang!
Vis hele sitatet...
Kommer det seg gjennom tollen? Blir ikke frø beslaglagt?
Sitat av Tinnie Vis innlegg
Kommer det seg gjennom tollen? Blir ikke frø beslaglagt?
Vis hele sitatet...
Tydeligvis da, hvis ikke hadde jeg jo ikke hatt frø
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Tydeligvis da, hvis ikke hadde jeg jo ikke hatt frø
Vis hele sitatet...
Har aldri turt å bestille frø utenlands i frykt for å bli fersket av tollvesenet, men i guess det er vel verdt en sjans..
Sitat av Tinnie Vis innlegg
Har aldri turt å bestille frø utenlands i frykt for å bli fersket av tollvesenet, men i guess det er vel verdt en sjans..
Vis hele sitatet...
De lukter ikke, og er knøttesmå, finnes vel ikke enklere ting å få inn?
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
De lukter ikke, og er knøttesmå, finnes vel ikke enklere ting å få inn?
Vis hele sitatet...
Nei nei, de lukter nok ikke. Men vet tollvesenet har beslaglagt tusenvis av frø. De finner vel ut slikt ved hjelp av den røntgen scan maskinen de bruker. Men i guess, det er ofc lettere å smugle inn frø enn buds selvsagt.

Btw for de som driver med dette, er det veldig dyrt å komme i gang? Vet det kreves en del utstyr som grotelt, lys, vedlikehold og strøm etc. Men ca hva pris klasse må man forvente å måtte gå ut med for å begynne?
Sitat av Tinnie Vis innlegg
Nei nei, de lukter nok ikke. Men vet tollvesenet har beslaglagt tusenvis av frø. De finner vel ut slikt ved hjelp av den røntgen scan maskinen de bruker. Men i guess, det er ofc lettere å smugle inn frø enn buds selvsagt.

Btw for de som driver med dette, er det veldig dyrt å komme i gang? Vet det kreves en del utstyr som grotelt, lys, vedlikehold og strøm etc. Men ca hva pris klasse må man forvente å måtte gå ut med for å begynne?
Vis hele sitatet...
Den letteste metoden er å bestille til poste restante og tar med fra Sverige over til Norge da det er lov i Sverige.

Du kan gi så mye du vil, men blir for en 10 lapper for et greit telt som har plass til 2-3 planter og alt utstyr.
Det du bør legge mest penger i er skikkelig lys og godt med ventilasjon med kullfilter.

Strøm er avhengig av strømprisen, jeg har ett led lys på 240w og det er ikke så ille, en standard varmeovn er på 2000w.
Sist endret av CannaLars; 13. april 2023 kl. 09:11.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Strøm er avhengig av strømprisen, jeg har ett led lys på 240w og det er ikke så ille, en standard varmeovn er på 2000w.
Vis hele sitatet...
Og gror man på vinteren, i et rom som likevel trenger oppvarming, så er utgiftene til strøm tilnærmet 0, da man ellers ville måtte varme opp med en varmekilde.

Gror selv i en leilighet jeg ikke leier ut, og må uansett ha på noe varme der, så ikke vannet fryser, så i praksis koster strøm til groingen meg 0 kr.


Durban poison
7 dager i blomst, 16 dager i 12/12



Charlotte's dream CBD
0 dager i blomst, 16 dager i 12/12

Godt jeg har bestilt meg eget telt til tørking for disse blir ikke høstet likt!
Smooth sailing
Går relativt smooth nå, men har vært helt tom for buds i flere uker alt, så er det noe som går galt nå så er det grunnet tålmodigheten
blir bra å få satt opp telt nr. 2, sånn at vi aldri går tom igjen!
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Går relativt smooth nå, men har vært helt tom for buds i flere uker alt, så er det noe som går galt nå så er det grunnet tålmodigheten
blir bra å få satt opp telt nr. 2, sånn at vi aldri går tom igjen!
Vis hele sitatet...
Kjedelig! Godt å høre du planlegger å ikke repetere det, kjedelig situasjon ja.

Ikke bli for utålmodig da så utrolig stor forskjell på buds som har blitt cura 1 uke vs 4-8

Hvis du har det travelt kan du kanskje riste av litt trikomer eller lage edibles kanskje.

Jeg syns det er genialt at man kan vape blomster og lage edibles med avb senere. Selvsagt om den ikke er for mørk. Blir medisinert 2 ganger på samme varene.
Sist endret av Jerna; 15. april 2023 kl. 23:37.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Kjedelig! Godt å høre du planlegger å ikke repetere det, kjedelig situasjon ja.

Ikke bli for utålmodig da så utrolig stor forskjell på buds som har blitt cura 1 uke vs 4-8

Hvis du har det travelt kan du kanskje riste av litt trikomer eller lage edibles kanskje.

Jeg syns det er genialt at man kan vape blomster og lage edibles med avb senere. Selvsagt om den ikke er for mørk. Blir medisinert 2 ganger på samme varene.
Vis hele sitatet...
Ja, skal cure en del for dry herb vaping, men presser også en del, fikk igjen en del på skatten og jeg gikk løpsk! Ett telt til, tørketelt, rosin press og mer frø

Ja, blir både shake og rosin ved høsting som jeg kan ha mens jeg venter på cure!

AVB er helt vilt bra greier, men er tom for det også
Sist endret av CannaLars; 15. april 2023 kl. 23:46.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Ja, skal cure en del for dry herb vaping, men presser også en del, fikk igjen en del på skatten og jeg gikk løpsk! Ett telt til, tørketelt, rosin press og mer frø

Ja, blir både shake og rosin ved høsting som jeg kan ha mens jeg venter på cure!

AVB er helt vilt bra greier, men er tom for det også
Vis hele sitatet...

Fantastisk godt å lese det går veien.

I mellomtida kan du sjekke ut bilder fra diverse grows rundtomkring for å se forskjell på uke 8 og uke 10 i Blomstring. Helt vilt hvor mye mer vekt de legger opp de ukene.

Neste gang skal det brukes nett. Det hjelper på vekta med støtte visstnok.

Grattis med utstyret
Sist endret av Jerna; 15. april 2023 kl. 23:51.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fantastisk godt å lese det går veien.

I mellomtida kan du sjekke ut bilder fra diverse grows rundtomkring for å se forskjell på uke 8 og uke 10 i Blomstring. Helt vilt hvor mye mer vekt de legger opp de ukene.

Neste gang skal det brukes nett. Det hjelper på vekta med støtte visstnok.

Grattis med utstyret
Vis hele sitatet...
Ja, ser på grows hele tiden!

De begge er 8-9 uker, så jeg planlegger å flushe Durban poison i uke 8 og høste i uke 9, så da er datoen 10.06.23 sommer, sol og Durban poison må være en uslåelig combo!

Nett er i det minste veldig bra på å støtte topptunge greiner!


Charlotte's dream CBD

Hjalp vist å klage! Nå har henne plutselig begynt å strekke seg og lagd blomster over natta!
King_IKKE_Toy
julianovon's Avatar
7 0
Hvor mange gram har du igjen ish etter tørke? Per plante
Sitat av julianovon Vis innlegg
Hvor mange gram har du igjen ish etter tørke? Per plante
Vis hele sitatet...
Det varierer, og det er heller ikke noe jeg bekymrer meg over da jeg ikke er en plug


Ikke mye som skjer her. De vokser bare, men føltes feil å ikke poste noe som helst på denne dagen, så håper alle som deltar får en trygg og fin feiring
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Ikke mye som skjer her. De vokser bare, men føltes feil å ikke poste noe som helst på denne dagen, så håper alle som deltar får en trygg og fin feiring
Vis hele sitatet...
Lookin good man.

Bare post, selv om det ikke har skjedd mye. Jeg ser synes slike poster har mye mer verdi enn mye av søppelet ellers her. Du er med på å dra opp kvaliteten her på bruket betraktelig mann!
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Lookin good man.

Bare post, selv om det ikke har skjedd mye. Jeg ser synes slike poster har mye mer verdi enn mye av søppelet ellers her. Du er med på å dra opp kvaliteten her på bruket betraktelig mann!
Vis hele sitatet...
Takker, det var hyggelig å høre!

Jeg er for ytringsfrihet, men ja, er mye rart her inne til tider
Og det samme til deg, fortsett med den gode jobben du gjør her inne og i teltet også!!
Har du dyrket ute før, eller vurdert å prøve det? Det hadde isåfall vært kult om du fikk opp en liten utendørs grow logg også, slik at du kan motivere oss som ikke har muligheten til å gjøre det innendørs også.

Kudos til både deg og @Expialidocious som har postet bilder fra hobbyen deres. Dyrking er noe av det mest givende jeg har drevet med. Jeg håper at jeg får fortsette med det igjen når tiden er moden.
Kos dere med plantene i dag på den grønneste dagen i året
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Har du dyrket ute før, eller vurdert å prøve det? Det hadde isåfall vært kult om du fikk opp en liten utendørs grow logg også, slik at du kan motivere oss som ikke har muligheten til å gjøre det innendørs også.

Kudos til både deg og @Expialidocious som har postet bilder fra hobbyen deres. Dyrking er noe av det mest givende jeg har drevet med. Jeg håper at jeg får fortsette med det igjen når tiden er moden.
Kos dere med plantene i dag på den grønneste dagen i året
Vis hele sitatet...
Nei, men tenker å prøve auto ute når jeg flytter eller det blir lov, hva enn som kommer først

Takk! Håper du også får muligheten, nå som Tyskland fikk det til kan vi ikke være altfor langt unna, i verste fall er jeg glad i røde pølser og de venter nok ikke lenge
Sist endret av CannaLars; 20. april 2023 kl. 15:52.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Takker, det var hyggelig å høre!

Jeg er for ytringsfrihet, men ja, er mye rart her inne til tider
Og det samme til deg, fortsett med den gode jobben du gjør her inne og i teltet også!!
Vis hele sitatet...
Tja blir lite oppdateringer her, dessverre må legge ned hele greia en stund. Har jo lyst å starte opp igjen en gang men vi får se.


Kan det være PH problemer som gjør at veksten er så veldig liten og bladene til den minste er så lyse?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Kan det være PH problemer som gjør at veksten er så veldig liten og bladene til den minste er så lyse?
Vis hele sitatet...
Ser ut som den har litt for lav pH, ja. Evt fått litt for mye PK?
Har du ikke ph-måler?

Edit: Altså, det er selvfølgelig snakk om Nitrogen-mangel, som ofte løses ved å øke pH'en med 0.5-1.0. Høyere pH øker Nitrogen-opptaket.
Man vil vanligvis ha lavere pH i blomst, og det kan være at næringen din var litt for sur for denne planten.
Sist endret av Skinny; 23. april 2023 kl. 20:42.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Ser ut som den har litt for lav pH, ja. Evt fått litt for mye PK?
Har du ikke ph-måler?

Edit: Altså, det er selvfølgelig snakk om Nitrogen-mangel, som ofte løses ved å øke pH'en med 0.5-1.0. Høyere pH øker Nitrogen-opptaket.
Man vil vanligvis ha lavere pH i blomst, og det kan være at næringen din var litt for sur for denne planten.
Vis hele sitatet...
Har fått PK 1 gang, men tror jeg måler runoff i morgen!


Durban poison 3 uker i blomst. Begynner å bli frosty
Ser fin og grønn ut


Minste jenta (Blue diesel Auto) kommer seg også, og jeg vet problemet! La et lag med worm castings i bunn fordi coco'en var tørr og rant ut av dreneringshullene, det gjør at PHen blir høy fordi den aldri tørker ut...
Idiotisk, men nå lar jeg henne tørke godt mellom hver vanning, og fargen er allerede bedre, så håper jeg at henne setter røttene godt ned i castingen sånn at den også tørker ut fort! Godt man gjør feil så man kan lære.