Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 646
Hei.

Jeg har nylig blitt innkalt til jobbintervju for en stilling som krever "kjennskap til sykehusdrift". For å stille litt forberedt til intervjuet tenkte jeg å høre om noen her kunne dele noen erfaringer rundt begrepet/temaet sykehusdrift. Stillingen er innenfor administrasjon/bemanning og ikke pasientnære tjenester.

Selv har jeg lang fartstid fra kommunale helsetjenester og kjenner denne type drift godt, men når det kommer til sykehus er jeg litt blank. Er det noen her som kan forklare kort og enkelt om sykehusdrift? F.eks litt rundt bemanning på en somatisk sengepost.

Mulig det er vanskelig å si noe om drift, da avdelinger/seksjoner sikkert organiseres forskjellig rundt i det ganske land, men noe generelt rundt sykehusdrift hadde vært fint å høre om
Du er kalt inn til intervju og er vurdert som kvalifisert for jobben. Gratulerer!

Mitt tips er derfor å stole på de kunnskapene du har og være ærlig på det du trenger mer kunnskap om og ønsker å lære.

Faller du bort i noe du blir fortalt på et anonymt forum kan det få noen oppfølgingsspørsmål som du ikke kan svare på.

Alternativt last ned dos-spillet Theme Hospital, så skjønner du greia.
Sist endret av reklame; 13. februar 2023 kl. 16:11.