Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1396
Er det noen som vet hva slags program lærerne på videregående skole bruker i Norge nå til dags for å sjekke plagiat? Har funnet noen på nettet men virker noe ustødige så vil helst ha noe på nivå med det lærere bruker.
Skriv heller dine egne tekster og verk i stedet for å kopiere andres verk.. For det første så er det jævla slarkete, for det andre så er det respektløst for de som har brukt timer av sine liv til å lage/skrive verket og for det tredje så er det vanskelig i 2022 å komme unna plagiat, siden det brukes ganske avanserte plagiatkontrollalgoritmer på skolene idag.

Skal du først plagiere noe/noen og må ta skippertak så er det beste valget å finne noe på engelsk og oversette det til fint norsk. Men igjen, du lærer jo ingenting om du bare kopierer noe og sier det er ditt. Det å lære er vel hele formålet med å gå skole, vel?
Sist endret av TrippyPippi; 19. desember 2022 kl. 19:36.
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Skriv heller dine egne tekster og verk i stedet for å kopiere andres verk.. For det første så er det jævla slarkete, for det andre så er det respektløst for de som har brukt timer av sine liv til å lage/skrive verket og for det tredje så er det vanskelig i 2022 å komme unna plagiat, siden det brukes ganske avanserte plagiatkontrollalgoritmer på skolene idag.

Skal du først plagiere noe/noen og må ta skippertak så er det beste valget å finne noe på engelsk og oversette det til fint norsk. Men igjen, du lærer jo ingenting om du bare kopierer noe og sier det er ditt. Det å lære er vel hele formålet med å gå skole, vel?
Vis hele sitatet...
Det fins flere portaler igjennom Norges langstrakte land. Og når jeg gikk på vgs for et x antall år siden så snek vi godt igjennom ved og bruke google transelate til et språk også tilbake igjen og da hadde den kødda til setningene så mye at vi måtte redigere så mye at det hadde tatt kortere tid og krefter på å skrive selv
hvis det er its learning de enda bruker paa skolen, saa sjekker de det oppimot hva andre har levert for deg. Med andre ord, alt som har blitt plagiatrert for, kommer til aa bli sjekket opp mot deg ogsa.

Jeg retta en skriveleif engang paa den ene innleveringen min, og laereren min skulle ta med for 99% plagiatri. Ga beskjed til henne at hun burde lett klare aa finne det jeg evt har kopiert, og forklarte hva som hadde skjedd. Den godtok hun.

Bruk det for hva du vil, men jeg ville anbefale deg og ikke gjoere drugs og vaere flink paa skolen mkayyyy
Hvis skolen bruker Teams til innleveringer bruker de antagelig Turnitin som plagiatkontroll. Noen bruker kanskje Ouriginal?
[quote=TrippyPippi;3804204

Skal du først plagiere noe/noen og må ta skippertak så er det beste valget å finne noe på engelsk og oversette det til fint norsk. Men igjen, du lærer jo ingenting om du bare kopierer noe og sier det er ditt. Det å lære er vel hele formålet med å gå skole, vel?[/QUOTE]


Altså, det skole pensumet mange har i dag er i mine øyne og mange meningsfeller sine ubrukelig i dagens samfunn. Så og si ALT vi skal «lære» er å huske diverse årstall etc men all den informasjonen er i lomma vår i dag. Det tar så lite tid og finne ut og det er tull at det er pensumet alle må igjennom. Så HVIS man skulle hatt noe fakta fra steinalderen i jobb i dag, tar deg nøyaktig 2 min å finne ut av og sjansen er stor for at de som har lært dette på skolen og glemt det og må google uansett
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Husker når jeg gikk på VGS oversatte jeg den plagierte teksten med google translate gjennom to språk, så tilbake til norsk. Så er det bare å rette opp I feil så det ser ut som en nordmann har skrevet det. Enten det eller å plagiere en tekst på nynorsk og oversette til bokmål vice versa. Funker hver gang, er ikke vanskelig å lure et slikt enkelt system.
Sitat av 420master Vis innlegg
Altså, det skole pensumet mange har i dag er i mine øyne og mange meningsfeller sine ubrukelig i dagens samfunn.
Vis hele sitatet...
Det gjør deg og dine meningsfeller til idioter. Du forstår ikke verden basert på ting du kan finne ut av, du gjør det basert på det du (ikke) vet.

Ting som kunnskap, innsikt og forståelse kan du ikke finne på Wikipedia på 5 minutter.