Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 419
Ser valium har en halveringstid på rundt 100 timer, mens effekten skal bare vare i 6 timer, skjønner ikke dette, er det mulig å ta en valium når uken starter og bare flyte på halveringstiden. Vil jeg bli avhenging hvis jeg tar det kun en gang i uken? Og vil dette funke. Holder på å miste jobb pga angst.. så må finne noe som fungerer uten at jeg ødelegger meg. Har jobb hus bil som jeg gjerne vil beholde. Ellers noen tips angående fornuftig benzo bruk. Har kun ksalol ligggende…
Det er på grunn av den lange halveringstiden at Valium blir brukt for nedtrapping/seponering av benzodiazepiner, så det er klart at effektene varer lengre enn 6 timer. Det er den mest «stabile» av alle benzodiazepiner som brukes medisinsk idag.

Utover det så har Valium 3 aktive metabolitter, blant annet Oxazepam(sobril) og Temazepam. Disse har jo en langt kortere halveringstid så det er bare visse elementer av effekten som strekker seg ut over de 100+ timene.