Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 877
Noen datakyndige sjeler som kan si om denne er verdt prisen?

Pc skal brukes av en gutt som liker å game, men spiller foreløpig ikke de mest krevende spillene.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=241735526
Spørs hvilken oppløsning han skal spille på. Hvis det er 1080p så er den veldig bra og holder i massevis. Hvis det heller ikke er særlig krevende spill så holder 2070 super også. Prisen var heller ikke særlig høy.
Nei CPUen der er rett og slett ikke god nok dagens spill, så 5000 er alt for mye for en slik PC i ett slikt grusomt kabinett. Jeg tenker at å by 3k og strekke seg til 3,5k avhengig av budsjett er mer fair. For du trenger nytt hovedkort og CPU for en glad gamer, det finnes også gjerne billig på Finn. En R5 5600X og ett AM4 B550 hovedkort vil gjøre susen, ihvertfall med ett bedre sett DDR4 RAM. CPUen i maskinen er fra 2014, men skjermkortet og PSU ser jeg på som mest verdi.
Kan diskuteres. Uten å se om delene er fra den dyrere siden så må jeg si nei.
Ville ikke betalt mer enn 3k for denne. For gammel.
Ville ikke kjøpt noe under 8gen i5/i7. Å siden det er spilling min nvidia 2070. ser dette dukker opp til ca6k på finn til tider.

Ps! Test maskinen skikkelig. Sett for mange komme på verkstedet med semi defekte maskiner de har kjøpt på finn. Mange rundlurt.
Ikke bare slå den av/på. Spill et spill noen min. Stresstest cpu og skjermkort 5-6 min. Sjekk temperatur. Sjekk S.M.A.R.T.-status.

Alt dette kan glatt gjøres på 15 min. Ikke 100% sikkert , men hvis det er noe alvorlug galt så klarer du å fremprovosere noe på denne måten
Sist endret av Lattergal; 3. juni 2023 kl. 13:00.