Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 8052
1. The wire.
2. Sopranos.
3. Six feet under.
4. Oz.
5. Entourage ( Filmen var bs.)
6. Deadwood ( Filmen var heller ikke det helt store.)
Vært der, gjort det.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
The witcher
Mandolorian
Euphoria
Last of us
White lotus
Vis hele sitatet...
The Last Of Us er vel ett spill?
Trådstarter
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
The Last Of Us er vel ett spill?
Vis hele sitatet...
Serien kom tidligere i år
Vært der, gjort det.
Jeg vil si at Black Books topper listen ganske bra, men den er kanskje litt for ukjent? Den måten han spiller en fordrukken med gi faen attitude på, er sykt bra prestert og originalt!

Sitat av VonMunter Vis innlegg
Serien kom tidligere i år
Vis hele sitatet...
Oh, det visste jeg ikke! Takk!
Sist endret av SaerDnAX; 25. mai 2023 kl. 13:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Wire
Sopranos
I May Destroy You
Euphoria
White Lotus

...
Beef
Snowfall

Glemte noen

Riget
Seinfeld
Twin Peaks (90tallet)
Simpsons
Klovn
Sist endret av slependen; 25. mai 2023 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har folket her sett "from"? Den gir meg litt samme vibe som lost uten at jeg helt greier å sette fingeren på hvorfor. Vel, Harold Perrineau er med her også og det handler om en gruppe mennesker som er "stuck" en plass. Det er en skrekk/thrillerserie, noe jeg egentlig ikke er særlig glad i, men akkurat denne har jeg likt godt so far! Anbefales
BRAND ∞ STRONG
Inspirert av mine egne bevingede ord
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Sånne topp tre lister gir som regel ikke noe godt eller helhetlig bilde på smak med mindre
man deler opp og lager topp tre komedie, drama, action osv.. Blir ikke rettferdig å skulle
sette Zoolander opp mot Pulp Fiction, den bør vurderes for det den er.
Vis hele sitatet...
Topp tre Humor Serier
  • Parks and Recreation
  • Seinfeld
  • Silicon Valley
Sist endret av vindaloo; 5. juni 2023 kl. 08:14.
Sitat av VonMunter Vis innlegg
Har folket her sett "from"?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke min sjanger, men endte opp med å se alt som har kommet så langt fordelt på to ettermiddager/kvelder sammen fruen. En av de bedre seriene jeg har sett de siste åra.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av VonMunter Vis innlegg
Har folket her sett "from"? Den gir meg litt samme vibe som lost uten at jeg helt greier å sette fingeren på hvorfor. Vel, Harold Perrineau er med her også og det handler om en gruppe mennesker som er "stuck" en plass. Det er en skrekk/thrillerserie, noe jeg egentlig ikke er særlig glad i, men akkurat denne har jeg likt godt so far! Anbefales
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, den skal jeg sjekke, så rett og slett jævlig skummel ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av VonMunter Vis innlegg
Har folket her sett "from"? Den gir meg litt samme vibe som lost uten at jeg helt greier å sette fingeren på hvorfor. Vel, Harold Perrineau er med her også og det handler om en gruppe mennesker som er "stuck" en plass. Det er en skrekk/thrillerserie, noe jeg egentlig ikke er særlig glad i, men akkurat denne har jeg likt godt so far! Anbefales
Vis hele sitatet...
Nettop sett det ferdig. Og ja, det minner meg om Lost i den forstand at det er ekstremt mye man ikke vet Synes sesongavsluttningen var bra. Mulig denne serien tar 5. plassen Til narcos, for har virkelig kost meg med den. Gleder meg til ny sesong!
Sist endret av Revklo; 27. juni 2023 kl. 22:30.
Sitat av VonMunter Vis innlegg
Har folket her sett "from"? Den gir meg litt samme vibe som lost uten at jeg helt greier å sette fingeren på hvorfor. Vel, Harold Perrineau er med her også og det handler om en gruppe mennesker som er "stuck" en plass. Det er en skrekk/thrillerserie, noe jeg egentlig ikke er særlig glad i, men akkurat denne har jeg likt godt so far! Anbefales
Vis hele sitatet...
Den serien er jævlig bra, men har ikke starta på det siste som har kommet ut enda siden du lurte.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Breaking Bad
The Big Bang Theory
Shameless US
Kongen av Queens
Homeland

Hounorable mention: Fargo, Riverdale, Haven, Better Call Saul, Maid
Vis hele sitatet...
Glemte helt av Chuck, den er definitivt topp 5!
X files.
Seinfeld.
South Park.
Family Guy.

Husker Brisco County Jr, med Bruce Campbell fra Evil Dead, som en super western serie, men mulig den ikke hadde holdt mål om vi hadde sett den igjen.
Sist endret av DigDug; 15. juli 2023 kl. 10:01.
BRAND ∞ STRONG
Har glemt denne altfor mange ganger nå

Hannibal

Mads Mikkelsen er fantastisk
som Hannibal.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har glemt denne altfor mange ganger nå

Hannibal

Mads Mikkelsen er fantastisk
som Hannibal.
Vis hele sitatet...
Mads Mikkelsen er fantastisk som alt
Trailerpark Boys.

Star Trek enterprise.

Bonanza.

Rick and Morty. / Solar opposities.

X-Files.
Sist endret av slitenRealist; 15. juli 2023 kl. 18:00.
Breaking Bad
The OA
Sense8
Euphoria
Succession

Honorable mentions: Whose Line is it Anyway, Seinfeld, Rick and Morty, The Mick
▼ ... noen uker senere ... ▼
Breaking Bad
Sopranos
The Wire
TWD
Top Boy
For å være litt original her: Monarch of the Glen. Ellers blir det mye det samme som allerede er nevnt; The Office (US), The Wire, South Park, og Community.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Inspirert av mine egne bevingede ord


Topp tre Humor Serier
  • Parks and Recreation
  • Seinfeld
  • Silicon Valley
Vis hele sitatet...
Black books
IT guys
Father ted
Game of trones.
Bones.
Grimm.
Hvite gutter.
Neste sommer.
Skit jeg kommer på i farta:
  • Black Mirror
  • Prison Break
  • Dilbert
  • One Punch Man
  • House of Cards
X-files, Breaking Bad og Better Call Saul er de eneste jeg klarer å låse svaret på, resten varierer fra dag til dag.

Det siste jeg har sett er vell Vice Principals, Eastbound and down, Stranger Things og Mindhunter. Alle ganske fine serier.
@DrDeath Kan anbefale Righteous Gemstones, beste Danny McBride serien til nå. Megakirke settingen funker veldig bra å McBride og ikke minst John Goodman er utrolig bra i sine roller. Og en som var ukjent for meg, Tony Cavalero gjør serien vel verdt å bruke tid på.

@slitenRealist Takk for Solar opposites tipset. Utrolig at jeg ikke har hørt om den før som ivrig R&M fan.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg vet ikke hva jeg ellers skulle liste opp, sikkert The Wire (Sopranos er vanskelig å ta som annet enn en modernistisk spøk: “a mafia boss walks into a psychoanalyst’s office”), kanskje The Twilight Zone og The Outer Limits - de originale - samt selvfølgelig de tre første rundene av Star Trek - og det ble vel ca. fem - men for denne anledningen har jeg lyst til å nevne:

Anime-serien Berserk, fra 1997 - selv så jeg den ganske enkelt i engelsk dub på youtube. Mangaen, hvorav serien tar for seg første del, har jeg ikke lest, men hadde sikkert vært verdt å kikke på. De andre anime-forsøkene har jeg hørt er helt forferdelige. Det er ikke første episode, som kan være vanskelig å komme igjennom, eller slutten, som er grunnen til denne vurderingen. Den er i sin helhet et forbløffende, fornemt, og delikat kunstnerisk produkt. Den - serien, de 25 episodene - er, etter min mening, faktisk vidunderlig vakker, og ekte kunst: en original visjon, og mer rik på dynamiske spørsmål enn flate svar; ikke overraskende har alle jeg har snakket med, som også har elsket den, gjort det av forskjellige grunner. Takk Gud for dem: Adel og ånd - tross mye av det andre manga-dritet, som de selvfølgelig nødvendigvis må skape, forstår i det minste japanerne langt bedre enn oss hva føydalisme er.

Om ikke over, så heller ikke under Kurosawa.
Sist endret av exocytose; 26. januar 2024 kl. 05:16.
1. Seinfeld.
2. What we do in the shadows.
3. Ray Donovan.
4.The Knick
5.Mr. in between
Utbrent og utvanna
Frelsaren's Avatar
Band of Brothers
The Pacific
The Wire
It's always sunny in Philadelphia
South Park
Generation kill
Game of thrones
Betther call saul
Death note
True detective s01
Twin Peaks

Sopranos

The Wire

Breaking Bad

Deadwood

Dette er serier de fleste kjenner til, men Twin Peaks føler jeg mange har gått glipp av. En helt fantastisk og spesiell serie. Hadde lyst å ta med Dexter også, men fuck, topp 5 er vanskelig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av exocytose Vis innlegg
Anime-serien Berserk, fra 1997 - selv så jeg den ganske enkelt i engelsk dub på youtube. Mangaen, hvorav serien tar for seg første del, har jeg ikke lest, men hadde sikkert vært verdt å kikke på. De andre anime-forsøkene har jeg hørt er helt forferdelige. Det er ikke første episode, som kan være vanskelig å komme igjennom, eller slutten, som er grunnen til denne vurderingen. Den er i sin helhet et forbløffende, fornemt, og delikat kunstnerisk produkt. Den - serien, de 25 episodene - er, etter min mening, faktisk vidunderlig vakker, og ekte kunst: en original visjon, og mer rik på dynamiske spørsmål enn flate svar; ikke overraskende har alle jeg har snakket med, som også har elsket den, gjort det av forskjellige grunner. Takk Gud for dem: Adel og ånd - tross mye av det andre manga-dritet, som de selvfølgelig nødvendigvis må skape, forstår i det minste japanerne langt bedre enn oss hva føydalisme er.

Om ikke over, så heller ikke under, Kurosawa.
Vis hele sitatet...
Protip: Sørg for å se det siste halvminuttet av hver episode, etter rulletekstene, for det som tilsynelatende er en oppsummering av neste ukes episode, men egentlig består av merkverdige og interessante filosofiske betraktninger relevante for det enigmatiske universet.

Jeg ser forresten at en setning i mitt anbefalende innlegg var så slapt formulert at den inviterer til misforståelse: Jeg mente absolutt ikke å si at manga generelt er drit, bare at mesteparten av det som produseres i et moderne masseproduksjonssamfunn nærmest av nødvendighet er det. Allikevel - tvers igjennom denne moderniteten - finner man en forståelse for føydalismens karakter som er langt mer fraværende i Vesten. Jf. Kurosawa for en fremtredende skikkelse i den sammenheng.
1: Twin Peaks
2: Twin Peaks
3: Twin Peaks
4: Twin Peaks
5: Against the Wind / Mot alle vindar, John English
Band of Brothers

Breaking bad

Attack on Titan, hvis man inkluderer anime

Stranger Things

One Piece. Den nye live action-serien på Netflix. Hadde lave forventninger men ble veldig overrasket over hvor bra den var. Skikkelig gøy serie.

Finnes nok bedre serier men dette er de jeg kommer på akkurat nå.
Som våken nattevakt, er dette en tråd jeg kan sette pris på. Veldig mange gode forslag her!
BEEF-fjorårets beste!