Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1159
Hei! Finnes det noen av de større selskapene som tar inn voksenlærlinger offshore? På plattform tenker jeg på.
Alle fag er aktuelle.
Har fagbrev i betong, men vil veldig gjerne prøve meg offshore!
Tror det er vanskelig da dem får flere 1000 søknader av håpefulle ungdommer. Men vist du for eksempel bruker penger og tar boredekks kurs. Så vil du ha muligheter for og komme deg. Og evt ta fagbrev etter 5 år.
Trådstarter
10 1
Hva med offshorekran kurs? Er det noen som helst mulighet og få fast jobb ute etter et sånt kurs?
Sitat av Vicioussid91 Vis innlegg
Hva med offshorekran kurs? Er det noen som helst mulighet og få fast jobb ute etter et sånt kurs?
Vis hele sitatet...
Du kan sikkert være heldig. Men hadde ikke brukt penger på det. Folk står omtrent i kø for kranfører jobber. Og mange har fagbrev som kranfører. Enkleste veien ut er stillas. Men da hadde jeg heller prøvd meg innen boring.
Tar du hva som helst så er vel ISO veien og gå. Nærmere bestemt maler eller stillas arbeider.

Maling finnes det ikke folk og få tak i i Norge. Så der er vel den sikreste og enkleste veien og komme seg ut.
Men fy å faen mye drittarbeid du må gjøre som maler.
Savner virkelig ikke den tiden der.

Hadde 158ish som ufaglært "lærling" for 6 år siden, begynte på land og over doblet lønna, så det er ikke så attraktivt offshore annet enn masse fri for de som liker det.
Da ville jeg heller prøvd meg på prosessteknikk på land først, og så søkt meg offshore.
New generation
colakork's Avatar
Hva jobber du med akkurat nå da?
Sitat av freakypedro Vis innlegg
Tar du hva som helst så er vel ISO veien og gå. Nærmere bestemt maler eller stillas arbeider.

Maling finnes det ikke folk og få tak i i Norge. Så der er vel den sikreste og enkleste veien og komme seg ut.
Men fy å faen mye drittarbeid du må gjøre som maler.
Savner virkelig ikke den tiden der.

Hadde 158ish som ufaglært "lærling" for 6 år siden, begynte på land og over doblet lønna, så det er ikke så attraktivt offshore annet enn masse fri for de som liker det.
Vis hele sitatet...
Støtter denne. ISO bransjen er helt ødelagt. Men di jeg har snakket med. Har pleid og ligge på rundt 25000 utbetalt og 2/4 rotasjon. Så noen er fornøyd med det. Og komme seg inn for operatør bedriftene er ikke lett uten fag brev. boreselskapene er ikke like vanskelig. Tar man boredekks kurs så har man mulighet for og tjene gode penger og ha 2/4 rotasjon. Her begynner man på boredekk som roughneck og noen får stilling som dekksopperatør for og ta del i alt som har med løfting av containere til og kjøre ut drillpipe. Det som er litt kjekt er at har man fått jobb. Så er det muligheter for og rykke opp i stillinger men skal man langt opp så må fagskole påregnes
Trådstarter
10 1
Sitat av colakork Vis innlegg
Hva jobber du med akkurat nå da?
Vis hele sitatet...
Jeg er kranfører på land, på byggeplass.