Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 374
Hei, jeg er på utkikk etter ny bærbar pc.

Først og fremst: jeg er veldig fan av å jobbe remote! Så lenge jeg har wifi /4G overalt, så kan jeg bare koble meg med teamviewer eller anydesk til den kraftige pcen jeg har hjemme(programmering / design osv).


Så for akkurat dette, så er det ikke nødvendig for meg med en "kraftig" bærbar pc. Så lenge jeg har en bærbar pc som har god og lang batteri levetid, så bryr jeg meg ikke om ytelse, så lenge jeg uansett skal bruke hovedpcen som ligger hjemme til programmering og diverse jobb.

Det som er viktig for meg, er at hvor jeg enn sitter, så skal jeg slippe å tenke "men er det stikk kontakt i nærheten? hva om jeg må lade, må jeg bytte plass?"

Jeg skal kunne bare ta å sprette opp pcen, slå den på, koble meg via anydesk, og jeg er good to go.


Med dette trenger jeg ikke så dyr pc heller. Har hørt at chromebooks skal ha bra batteri levetid. Er det noen som kan anbefale?

er åpen for andre forslag (som blant annet mac)
Hvis ikke pris var av særlig prioritet hadde jeg utvilsomt gått for en mac med Apple chip. Fordi den kan gjøre jobben uten å måtte koble til en annen PC, har godt batteritid, føles bra å jobbe på, og er mindre begrenset en chromeOS. Bonus poeng for smooth økosystem om du tilfeldigvis også har andre apple produkter, f.eks iPhone.
Chromebook er søppel du bør avstå fra å kjøpe.
Gikk på den feilen selv og endte opp med en ubrukelig laptop med ChromeOS jeg ikke blir kvitt.