Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 821
Hei, har ei venninne som vil starte på et bachelor nettstudium i psykologisk helsearbeid. Har dere noen tips om bøker for nybegynnere for å tyvstarte litt. Sette seg litt inn i ting og tang før man evt begynner.

Tips tas i mot med takk.
Dette er lenge siden, siste utgave kom i 2009, så må nok på biblioteket for å finne den, men mener å huske at den dekket mye og var lettlest

https://www.bokkilden.no/abnormalpsy...duktId=4020684
Det beste er vel bare å kontakte utdanningsstedet og be om pensum/litteratur liste? Da vet dere konkret hvilke bøker og emner dere trenger og da er det oppdatert. Når jeg tenker meg om trenger dere vel strengt ikke det engang, på studiestedets nettsider er det helt sikkert en oversikt over dette.
Sist endret av _abc_; 3. mai 2023 kl. 11:23.
Siden man ikke trenger noe særlig til forkunnskaper for det studiet der, så tror jeg det holder i massevis å møte opp første skoledag med masse motivasjon. På Bachelorstudier så bruker man ofte det første semesteret på innføring av fagene.

Hvis det er lenge siden hun har gått på skolen, burde hun kanskje refreshe opp studieteknikkene hennes.

Hilsen en med en bachelorgrad.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det beste er vel bare å kontakte utdanningsstedet og be om pensum/litteratur liste?
Vis hele sitatet...
Pensumlista er tilgjengelig der man kan søke på studiet. Virker som venninna til TS liker å ta snarveier.
Sist endret av Superspurv; 3. mai 2023 kl. 13:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Nei, det er lenge siden siste skolegang og hun ville vel egentlig forberede seg litt. Ikke nødvendigvis pensum heller, mer sånn typ psykologi for dummies. Om dere hadde forslag til bøker.

Det ene bokforslaget som kom takker jeg for, lenke er videresendt.
om hun vil forberede seg så les pensum, evt. noe av det som er ført opp som tilleggslitteratur.
er det for tungt stoff for henne, så er det vel langt bedre å starte den kampen nå, før arbeidskrav og oblisgatoriske greier
Sist endret av _abc_; 3. mai 2023 kl. 17:18.
Folie à deux
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Nei, det er lenge siden siste skolegang og hun ville vel egentlig forberede seg litt. Ikke nødvendigvis pensum heller, mer sånn typ psykologi for dummies. Om dere hadde forslag til bøker.

Det ene bokforslaget som kom takker jeg for, lenke er videresendt.
Vis hele sitatet...
Be henne lese psykologi/psykiatri for sykepleiere, og start gjerne med 1 år. Her får man basispakken og litt til, en veldig god start. Hvis hun interesserer seg for dette så er det naturligvis bra - ikke bare for mennesker hun med tiden vil møte, men for hennes egen del også