Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1488
BRAND ∞ STRONG
580



Fuji Neopan Acros 100 (i digital utgave DxO FilmPack v6.0) & Photoshop
ISO: 800
Eksponering: 1/70 sec
Blender: f/2
Håndholdt

and beyond..



Ilford Pan F Pluss 50 (i digital utgave DxO FilmPack v6.0)
ISO: 800
Eksponering: 1/90 sec
Blender: f/2
Håndholdt

Begge med Fujifilm X-E1 + XF18mmF2 R (klikk for større)

Underveis



Ilford Pan F Pluss 50 (i digital utgave DxO FilmPack v6.0)
ISO: 400
Eksponering: 1/240 sec
Blender: f/5.6
Sist endret av vindaloo; 19. april 2023 kl. 20:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er en del lettere å gi bildekritikk hvis du sier hva det er du har tenkt. I det første antar jeg at det er perspektiver og linjer som har fanget oppmerksomheten din? Prøvde du noen flere vinkler? Ble litt for rett på den murkanten i midten kanskje, og bussen er akkurat ikke midtstilt men ikke 1/3 heller.

Bilde to er jo bare en mørk og en lys halvdel, jeg ser ikke hva der er engang. Er det et vann bak der? Hva har du tatt bilde av?

I det siste funker kontrastene og komposisjonen litt bedre. Men skjønner fortsatt ikke helt hva du har tatt bilde av. Det er en fyr som sitter med telefonen sin på bussen. Man ser ikke nok av ansiktet til at det formidler noe særlig, men samtidig for mye at han fremstår anonym hvis det var poenget. Man ser ikke nok av omgivelsene til å få inntrykk av om han er helt alene i en tom buss eller i sin egen verden blant mange medpassasjerer, om noe slikt var tanken.

Beklager hvis det var litt negativt nå, jeg bare sliter med å forstå hva det er du vil, så det fremstår som om du har knipset litt tilfeldig rundt deg. Kan godt hende jeg har oversett poenget, så fortell gjerne hvorfor du tok bilde av akkurat de motivene , hva du har prøvd å få til i komposisjonen, og hva du har gjort i photoshop. Jeg tror du går flere tilbakemeldinger også da.

Edit: Da du skrev "bidra" tenkte jeg det var med bildekritikk. Slo meg nå at du kanskje ville ha oss til å bildra med bilder. Isåfall fremstår jo min post som unødvendig og ganske bitchy, beklager det! Jeg synes det er gøy at folk poster bilder
Sist endret av *pi; 20. april 2023 kl. 07:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Edit: Da du skrev "bidra" tenkte jeg det var med bildekritikk. Slo meg nå at du kanskje ville ha oss til å bildra med bilder. Isåfall fremstår jo min post som unødvendig og ganske bitchy, beklager det! Jeg synes det er gøy at folk poster bilder
Vis hele sitatet...
Tenkte på bidrag i form av bilder ja.
Skutt med samsung s21. redigert on the fly på instagram





Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tenkte på bidrag i form av bilder ja.
Vis hele sitatet...
Sorry Har hengt en del i bildekritikkforum før, så det bare kom automatisk.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kult med bilder! Men det er ingenting som heter Ilford Pan F Pluss 50 i digital utgave. Å skyte Pan F med 50 ISO er ment å være en masochistisk øvelse
▼ ... over en uke senere ... ▼
Et bidrag fra en amatør



Tatt med telefonen.
Sist endret av Jens1; 30. april 2023 kl. 14:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Her er noen av mine tidligere bilder fra når jeg først startet ut som dere sikkert kan se. Husker ikke kameraet, men var en Canon og mener 50mm linse.



Sist endret av Ole Dumm; 21. februar 2024 kl. 08:51.


DSC05486.jpg by Hans Christian Løberg, on Flickr

Sony ILCE-6400
E 30mm F3.5 Macro
ƒ/3.5 30.0 mm 1/4000 100
Sist endret av Gloss; 21. februar 2024 kl. 21:23.