Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 547
BRAND ∞ STRONG
Noen som har erfaring med Meike Linser?

De anmeldelsene jeg har sett har vært positive og jeg syns de virker rimelig priset, f.eks.

Meike 25mm f/1.8
Meike 35mm f/1.7
til henholdsvis 1,099 kr og 1,049. kr hos Japan Photo

Jeg bruker en del eldre linser med manuelt fokus fra før så mangel på AF er ikke noe deal-breaker for meg
og begge linsene kan brukes uten adapter på mitt Fujifilm kamera (X-Fatning)
Det heter objektiv.

Med såpass blender åpning så er det mye som kan bli veldig pent med bokeh. Har ikke erfaring med spesifikt de du lenka til men jeg tror de absolutt kan være kule
Sist endret av Expialidocious; 11. april 2023 kl. 22:11.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Det heter objektiv.
Vis hele sitatet...
I stand corrected


Har en del manuelle objektiver fra før bla. Minolta MD Rokkor 50mm f/1.7, Konica Hexanon AR 50 mm / F1.7
og Konica Hexanon AR 40mm F1.8 . Mange av standard objektivene fra 70 tallet holder høy Japansk kvalitet og er
rimelige (ofte bare noen hundrelapper) siden det finnes så mange av de.
De høres veldig morsomme å holde på meg, har bare lekt litt med noe 50mm f/1.8, utrolig hvor mye lys som kommer igjennom og hvor mørke omgivelser du kan ta bilder i med et brukbart kamera.

Har dog ikke vært heldig å leke med ting fra 70-tallet, du må gjerne vise noen bilder!
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Ligger noen tråder her