Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  181 17519
I denne tråden vil jeg legge ut hva jeg gror, metoder jeg bruker og alt rundt egentlig. Lager en ny tråd da min forrige grologg heter min første runde.

Målet er å legge ut logg fra alle mine fremtidige grows mest for å se tilbake på det selv, men kanskje andre har glede av det jeg legger ut også!

Kort introduksjon:
Jeg gror CBD, CBG og THC som medisin til meg og min partner og startet med dette i oktober 22 og er nå på min andre runde med cannabis noen gang. Har MASSE igjen å lære, men hvem vet, kanskje til og med jeg kan lære bort noe en dag!
Hvordan skjuler du lukten? Har hørt rykter om folk som blir dyrker blir tatt pga naboene klager over den drøye lukten til onkel blå.
Nå gror jeg:
Purple kush auto
Charlotte's web x Blue dream CBD (Charlotte's dream)
Durban poison

Lys: 240w led 20 timer på 4 av.
Substrat: 50/50 Biobizz Light Mix og Canna Coco Pro, går over til 70/30 coco/perlite ved neste ompotting.
Næring: Canna coco A+B
PH: 6.0
Temperatur: 26-27 på dagen og 18-20 om natta
Telt: Secret jardin HS80 (80x80cm)


Plantene 14/02-2023


Plantene 16/02-2023 imponerende vekst på under 2 døgn!
Sist endret av CannaLars; 16. februar 2023 kl. 23:20.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av dåven Vis innlegg
Hvordan skjuler du lukten? Har hørt rykter om folk som blir dyrker blir tatt pga naboene klager over den drøye lukten til onkel blå.
Vis hele sitatet...
Korrekt dimensjonert kullfilter på avsug i ett grotelt er så godt som luktfritt! Og holde teltet lukket i størst mulig grad, enkelt og greit

Flott utførelse CannaLars! Inspirert
Sist endret av Mr.Septik; 16. februar 2023 kl. 23:19.
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Korrekt dimensjonert kullfilter på avsug i ett grotelt er så godt som luktfritt! Og holde teltet lukket i størst mulig grad, enkelt og greit
Vis hele sitatet...
Ja, har ett kullfilter inni teltet med avtrekk og ett utenfor når jeg har teltet åpent under blomstring.
Fine bilder


Noen strains lukter mer enn andre.

Noen strains er avlet frem med tanke på manglende kullfilter.


LST har begynt på Purple kush og de 2 andre vokser godt!
Sitat av CannaLars Vis innlegg


LST har begynt på Purple kush og de 2 andre vokser godt!
Vis hele sitatet...

Ser bra ut. Bruker du kompost innimellom kanskje?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ser bra ut. Bruker du kompost innimellom kanskje?
Vis hele sitatet...
Bruker wormcasting i jordblandingen, bortsett fra det kun Canna coco A+B og CalMag etter behov
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har bare grodd DWC før, men er nå på dag 26 i min første plante i jord. Har noen fan leaves (husker ikke hva de heter på norsk), som begynner å gulne (nitrogenmangel ser det ut til), men er usikker på hvor jeg skal legge PPM på i næringen.
Vannet med 185 ppm i går, men mistenker at det er noe lite (1 ml calmag + 1 ml micro + 2 ml bloom av Flora trio, til 4 liter vann).
Autoer trenger jo ikke så mye. I dwc hadde jeg kun et par dager over 700 ppm, men hvor legger man seg på i jord?
Bruker plantasjen blomsterjord med leca, og har blandet i en del perlitt. Hadde egentlig ikke forventet å måtte mate den riktig enda, så jeg er kanskje litt for forsiktig med næringen.
Hentet noen godsaker i dag!!
98 frø burde holde en stund!
Sist endret av CannaLars; 21. februar 2023 kl. 22:12.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Hentet noen godsaker i dag!!
98 frø burde holde en stund!
Vis hele sitatet...

Nydelig kanskje frysern er det beste plassen for lengre tid? Og beskytta fra lys og fukt selvfølgelig
Sitat av Jerna Vis innlegg
Nydelig kanskje frysern er det beste plassen for lengre tid? Og beskytta fra lys og fukt selvfølgelig
Vis hele sitatet...
De er i en sort boks med silica gel pakker i fryseren!


Klarte ikke la vær, etter jeg fikk mer frø ville jeg plante én til auto! Det ble Blue diesel 20 dager etter de andre i teltet, jaja får en smakebit da
Kjenner til følelsen, nå som jeg kom over en feil jeg har gjort med lite isolasjon på gulvet under pottene vurderer jeg å sette i gang flere frø selv, fikk et CBD critical cure frø med på kjøpet fra en kompis.

Diesel typene er ganske gode, har ikke prøvd alle så tar gjerne i mot en røykerapport om du orker!

Ca. 7ml i krukka, for gadd ikke få opp mer i sprøyte da det var noe herk med så lite.

Ble en liten batch på ca. 10ml RSO av trimmen fra de 3 plantene jeg hadde forrige runde. Testet litt nå for 15 minutter siden, så får se hvordan dette går!
Sist endret av CannaLars; 27. februar 2023 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
01.05.22


Hard topping i dag + litt oppknekking (HST)
Nice work!

Ser jeg rett at du har tatt 3 bladpar fra den til venstre?

Aldri turt å trimme så mye på unge planter, men dette inspirerte litt.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Nice work!

Ser jeg rett at du har tatt 3 bladpar fra den til venstre?

Aldri turt å trimme så mye på unge planter, men dette inspirerte litt.
Vis hele sitatet...
Ja, alt under, totalt 3 bladpar ble trimmet.
Gir mye luft under planta, som alltid er et stort pluss, og selv unge planter tåler en støyt
Kult, ja det er overraskende hvor mye de kan tåle så lenge resten av omgivelsene er gode.

Skal teste dette når jeg kloner mora jeg holder på med fortiden.

Keep it green!
Sitat av CannaLars Vis innlegg
01.05.22


Hard topping i dag + litt oppknekking (HST)
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det ispinner oppi pottene? Markering ?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hvorfor er det ispinner oppi pottene? Markering ?
Vis hele sitatet...
Ja, bare markering
Sitat av CannaLars Vis innlegg

Ca. 7ml i krukka, for gadd ikke få opp mer i sprøyte da det var noe herk med så lite.

Ble en liten batch på ca. 10ml RSO av trimmen fra de 3 plantene jeg hadde forrige runde. Testet litt nå for 15 minutter siden, så får se hvordan dette går!
Vis hele sitatet...
Hadde du ville skrevet litt om hvordan du lager olja?

Selv har jeg aldri lagd olje, vet det er mange metoder der ute, har bare erfaring med å lage ice-o-lator med sånne filterposer og vann.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Hadde du ville skrevet litt om hvordan du lager olja?

Selv har jeg aldri lagd olje, vet det er mange metoder der ute, har bare erfaring med å lage ice-o-lator med sånne filterposer og vann.
Vis hele sitatet...
Tok plantemateriale i 95% sprit i ett glass og inn i fryseren over natta. Så silte jeg vekk plantemateriale og lot glasset stå i vinduskarmen med cheese cloth over åpningen i 2 dager. Etter det varmet jeg det på lav varme i en kjele til det sluttet å boble og var konsentrert nok til å vite at det ikke var noe alkohol igjen (drikker ikke, så er nøye på det)
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Tok plantemateriale i 95% sprit i ett glass og inn i fryseren over natta. Så silte jeg vekk plantemateriale og lot glasset stå i vinduskarmen med cheese cloth over åpningen i 2 dager. Etter det varmet jeg det på lav varme i en kjele til det sluttet å boble og var konsentrert nok til å vite at det ikke var noe alkohol igjen (drikker ikke, så er nøye på det)
Vis hele sitatet...

Er det antibac 95% overflaterens?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Er det antibac 95% overflaterens?
Vis hele sitatet...
Jupp! Bare deionisert vann i de 5%
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Jupp! Bare deionisert vann i de 5%
Vis hele sitatet...
Aha! Superb. Du gjør en kjempejobb
Sitat av Jerna Vis innlegg
Aha! Superb. Du gjør en kjempejobb
Vis hele sitatet...
Takk for det!!
04.03.23


Hun tok den harde behandlingen bra


Dyrt å kjøpe trim tray med kief screen, så lagde det selv! Skjevt og stygt, men funker nok fint!

Gleder meg til å se hvor mye kief den klarer å skaffe meg!
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Dyrt å kjøpe trim tray med kief screen, så lagde det selv! Skjevt og stygt, men funker nok fint!

Gleder meg til å se hvor mye kief den klarer å skaffe meg!
Vis hele sitatet...
Slags skjerm/netting du har der? Gleder meg skikkelig til å se hva du får til der
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Slags skjerm/netting du har der? Gleder meg skikkelig til å se hva du får til der
Vis hele sitatet...
Det er 150 micron netting jeg kjøpte på ebay. Har også bestilt 110 micron som jeg tenkte å prøve å lage Live resin med!
Ja, det skal bli veldig spennende!
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Det er 150 micron netting jeg kjøpte på ebay. Har også bestilt 110 micron som jeg tenkte å prøve å lage Live resin med!
Ja, det skal bli veldig spennende!
Vis hele sitatet...
Tøøft, aldri tenkt på å lete etter slikt på ebay. Noe som er litt tåpelig siden jeg bestiller alt mulig annet rart der. Takk for tipset
Stilig liker diy opplegg.

Er fornøyd med min egen harvest more trimbin. Tror den kosta 500 kr da jeg kjøpte den. Veldig lik din.

Du kan visstnok få av endel kief uten at det går utover kvaliteten på blomstene så veldig.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Stilig liker diy opplegg.

Er fornøyd med min egen harvest more trimbin. Tror den kosta 500 kr da jeg kjøpte den. Veldig lik din.

Du kan visstnok få av endel kief uten at det går utover kvaliteten på blomstene så veldig.
Vis hele sitatet...
Ja, fant til rundt 500kr utenom fakt og moms og da lagde jeg likegodt selv da jeg hadde bretta fra flere år tilbake som jeg brukte til andre prosjekter så kostet dette meg under 100kr


Her trenes det hard
HST - high stress training og leaf strip på Durban poison da den vokser MYE kjappere enn den andre, blir spennende å se hvordan hun takler det!
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Her trenes det hard
HST - high stress training og leaf strip på Durban poison da den vokser MYE kjappere enn den andre, blir spennende å se hvordan hun takler det!
Vis hele sitatet...

Ser ut som du får en veldig bra struktur der

Snedig hvor forskjellig de kan vokse ja
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ser ut som du får en veldig bra struktur der

Snedig hvor forskjellig de kan vokse ja
Vis hele sitatet...
Ja, prøver på en helt kvadratisk form, noe jeg neppe får til

Ja, selv 2 Sativa dominante strains kan vokse helt forskjellig, tydeligvis 😅
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Gøy med plantetrening! Jeg savner dyrking så sjukt.
Har dog aldri prøvd den "kiropraktiske" metoden du har brukt der, men har lest at det skal funke bra. Følger med i spenning :-)
Sist endret av Skinny; 13. mars 2023 kl. 23:07.


Nå har jeg begynt å trene Blue diesel også, har vokst sakte fordi den fikke en litt røff start, den satt litt fast i frøskallet så de første frøbladene ble skadd så den ble stresset og fikk mindre lys grunnet skadene, men nå har den vokst som ett uvær de siste 2-3 dagene, så nå oppfører den seg som en auto, endelig!
Den skal kun være 40% indica fra strainen Blue forestberry, men til nå vokser den mer som indica, litt kjipt for de vokser så lavt 😅
Nice, skal lage en liten update selv, har ny strain på gang. Godt at den kom seg ut av frøskallet!
Før var jeg veldig sånn: ikke rør de, la de klare det selv, men jeg har nå vært borti et par ganger der jeg har måttet forsiktig pirke frem noen spirer slik de fikk leve.

Keep up the good work dude!


HST [High stress training] del 2: ufrivillig!! 😅

Den ene tråden hadde løsnet ila. natten så skulle jeg bare strekke den ned til der den var og da sa det knekk... Fant frem den teipen jeg hadde med minst lim også får jeg håpe (regner med det) at dette går veien! Jeg vil naturligvis oppdatere!
Sist endret av CannaLars; 16. mars 2023 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har klart å knekke greiner selv, brukte gaffateip for å holde det på plass og såret leget seg og planten vokste fint. Tror det her kommer til å gå bra
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Har klart å knekke greiner selv, brukte gaffateip for å holde det på plass og såret leget seg og planten vokste fint. Tror det her kommer til å gå bra
Vis hele sitatet...
Regner med det, den knakk i bøyen på en måte, så den lagde kun ett snitt, var ikke mye fibre som ble revet fra hverandre, tror det hjelper mye!
Men leste litt om det og det kan ta opptil 2 uker før den begynner å vokse igjen, noe som passer meg fint for Charlotte's dream CBD vokser en del saktere så da får den tatt igjen litt.


Jeg er nå en PAX mann!!
Flowermate Aura var grei, men dette blir bra! Hadde dessverre ikke råd til Mighty+ nå, men tror PAX 3 blir å dekke behovet meget godt!


Treningen gikk over all forventing da forrige frø med Charlottes dream CBD var så treg. Tror jeg klarer over 200g ferdig trimmet og tørket denne gangen, ihvertfall lov å håpe!
Sitat av CannaLars Vis innlegg


Jeg er nå en PAX mann!!
Flowermate Aura var grei, men dette blir bra! Hadde dessverre ikke råd til Mighty+ nå, men tror PAX 3 blir å dekke behovet meget godt!
Vis hele sitatet...
Hvor mye satte dette deg tilbake økonomisk? Vurderer tilsvarende selv.
Sitat av haiskalle Vis innlegg
Hvor mye satte dette deg tilbake økonomisk? Vurderer tilsvarende selv.
Vis hele sitatet...
2390kr for PAX 3 med concentrate insert


Purple kush auto begynte å blomstre på lørdag, så nå kan ikke 10 uker (er det jeg satser på) gå fort nok!
Denne grodde jeg forrige runde også det var en veldig bra strain, likte den mye bedre enn den andre indica'en jeg grodde forrige runde (BCN Critical XXL).

Mellow hode-høy, fantastisk smertestillende og mye mindre hangover dagen etter.


De begynner å fylle seg godt inn etter 2 runder med topping og trening!