Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 967
Hei! Trenger litt hjelp med å finne et kabinett, vifter & cpu-kjøler som passer til specs’a jeg har fra før. Cpu’n bikka 90 grader når jeg spilte God of War idag + kjøleren & kabinettet jeg har nå er ikke det beste mtp på optimal kjøling. Vil at det skal se bra ut så gjerne glass frem og på siden av kabinettet, RGB vifter og helst plass til 360mm kjøler.

Specs:
Hovedkort: Asus Rog Strix z490-f
Cpu: i9 10900k
Skjermkort: RTX Asus Rog Strix 3080ti
Gpu: ASUS Rog Strix 1200w
Kjøler jeg har nå er Cooler Master 240ML v2

Pris rundt 5-6 hvis det er mulig, men ikke verdens undergang om det blir litt mer
Sist endret av jaffarbigbag; 12. januar 2023 kl. 22:50.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Prøvd å remontere kjøleren?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Prøvd å remontere kjøleren?
Vis hele sitatet...
Skal bytte pasta imorgen, men har uansett lyst på en liten upgrade.

Skal selvfølgelig stå psu på strømforsyningen og ikke gpu!
Sist endret av jaffarbigbag; 13. januar 2023 kl. 09:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du vil iallefall topp-montere din neste radiator da du sikkert har så høye temps pga luft i systemet. Om jeg var deg ville jeg kjøpt dette, dette og disse.
Sist endret av Mozzie; 13. januar 2023 kl. 10:55.
Ser det er mange komponenter fra Asus her så da hadde det passet bra med kabinett fra Asus som f.eks. ROG Helios. Jeg har det selv og er kjempefornøyd, det har plass til 3x140 mm vifter i front og i toppen. Er også et vindu der PSU skal være sånn at det er mulig å se displayet på PSU.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Du vil iallefall topp-montere din neste radiator da du sikkert har så høye temps pga luft i systemet. Om jeg var deg ville jeg kjøpt dette, dette og disse.
Vis hele sitatet...
Takker!
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Du vil iallefall topp-montere din neste radiator da du sikkert har så høye temps pga luft i systemet. Om jeg var deg ville jeg kjøpt dette, dette og disse.
Vis hele sitatet...
Kjøpte det du linka til, 2 pk av de 3 viftene. Hvordan ville du ha montert de for best kjøling? Skjønner at radiatoren til kjølinga skal suge inn luft, men hvilken av de 2 andre ville du satt til og blåse luft ut fra kabinettet og ville du montert den til siden eller i bunn?
Cant go wrong with Lian Li

Kjøpte Lian Li O11 Dynamic Evo og har aldri sett meg tilbake. Tok innmaten fra Antec 1200 putta på egen bygd vannkjøling. Det kabinettet er faktisk midcase så en del mindre enn antec 1200 Nå er den stille som faen, og med helt klar væske til kjøling og grohemmer for alger etc ser du på fælt lite vedlikehold. Om du går for farget væske så bør du tenke litt på oppsett av hele loopen


Jada vannkjøling er oppskrytt bla bla; Alt avhenger av luftstrøm og rom temp. Eller du kan ta ei kasse, hold vannet på omtrent 12 grader og bare legg radiatoren i vannet :P noe under det vil du få et helvette med kondens
Sist endret av 420master; 16. januar 2023 kl. 20:04.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Kjøpte det du linka til, 2 pk av de 3 viftene. Hvordan ville du ha montert de for best kjøling? Skjønner at radiatoren til kjølinga skal suge inn luft, men hvilken av de 2 andre ville du satt til og blåse luft ut fra kabinettet og ville du montert den til siden eller i bunn?
Vis hele sitatet...

Unnskyld sent svar men så ikke ditt spørsmål før nå. Jeg ville hatt 3stk i bunn som intake under GPU og hatt radiator i topp som blåste ut luft.

Deretter ville jeg gått på youtube og brukt dette programmet til å laget en stille custom CPU kurve og sette intake viftene etter GPU temperatur. Deretter sett på muligheter for undervolting av ihvertfall skjermkort.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Unnskyld sent svar men så ikke ditt spørsmål før nå. Jeg ville hatt 3stk i bunn som intake under GPU og hatt radiator i topp som blåste ut luft.

Deretter ville jeg gått på youtube og brukt dette programmet til å laget en stille custom CPU kurve og sette intake viftene etter GPU temperatur. Deretter sett på muligheter for undervolting av ihvertfall skjermkort.
Vis hele sitatet...
Monterte det slik og det funker helt konge Pc’n ligger på 35 grader når jeg spiller csgo, ca 55 på warzone.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Monterte det slik og det funker helt konge Pc’n ligger på 35 grader når jeg spiller csgo, ca 55 på warzone.
Vis hele sitatet...
Ja håper du er fornøyd med ett lekkert oppsett. Jeg sliter selv ikke med temperaturer men ett slikt kabinett er det jeg vurderer å oppgradere til kun pga muligheten for ferskluft direkte til skjermkort.

Jeg ville sett på undervolting, eller voltage optimalisering, av skjermkorte ditt. Last ned Afterburner og RTSS og finn din avg base gaming clock og deretter sett en voltage curve litt over som makser ut på f eks 950mV, PCen din vil kjøre enda mye stillere da og hvis du bruker speedfan fornuftig som jeg linket til over så vil du få en rå maskin. Den er allerede kul altså, men skikkelig konfigurert og på stell er sexy.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Ja håper du er fornøyd med ett lekkert oppsett. Jeg sliter selv ikke med temperaturer men ett slikt kabinett er det jeg vurderer å oppgradere til kun pga muligheten for ferskluft direkte til skjermkort.

Jeg ville sett på undervolting, eller voltage optimalisering, av skjermkorte ditt. Last ned Afterburner og RTSS og finn din avg base gaming clock og deretter sett en voltage curve litt over som makser ut på f eks 950mV, PCen din vil kjøre enda mye stillere da og hvis du bruker speedfan fornuftig som jeg linket til over så vil du få en rå maskin. Den er allerede kul altså, men skikkelig konfigurert og på stell er sexy.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for gode tips, skal definitivt sjekke ut!