Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 990
Driver å vurderer om folkehøyskole er noe for meg, er ikke veldig sosial, har asperger og har prøvd vanlig utdanning men det er bare noe jeg ikke klarer å føle meg motivert for, samt er det så mye press på karakterer.
Men jeg har fortstatt lyst til å forbedre meg innen kunst, så da er fhs det beste valget jeg har. Men jeg har lest at mange ser på fhs som bare et år på å sosialisere, det er ihvertfall sånn folk har beskrivet det, det er ikke akuratt målet mitt med et sånt skole år.

Hvordan har dere som også ikke er så sosiale opplevd folkehøyskole? Er det mye press om å være sosial?
Det finnes en del skoler hvis det er skapende kunst du skal holde på med. Du søker med portfolio, ikke karakterer og de er ment som forberedende skoler for høyere utdanning innfor kunst.

Prosjektskolen
Strykejernet
Einar Granum
Kunstskolen i Bergen
Asker kunstskole

Det er det jeg vet av i storbyene, men det finnes mange fler. De fleste er også støttet av lånekassa så du får stipend og lån.

Jeg har selv gått på en skole som dette, og du finner allslags folk der, sosiale og tilbaketrukne, rare og straighte, og alle kan få være som de mer eller mindre vil
Det vil gå veldig fint. Folkehøyskole er for alle.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Ikke noe i veien med å være en hermit på FHS. Kommer såklart litt ann på kullet du går med, men om alle er idioter så hadde de fortsatt vært idioter selv om du var ekstrovert. Er introvert og hadde et fantastisk år på FHS i 2008. Har fremdeles kontakt med 2 av de rundt 200 som var der, den dag i dag. Ser jeg på som en win.
Sist endret av Joey; 7. desember 2022 kl. 01:27.