Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 11500
BRAND ∞ STRONG
Ventet til prøven hennes kom tilbake ren så vi slipper å spekulere i det, men jeg må si det virket mer som et
angrep på henne som person enn at det var et reelt grunnlag for å mistenke narkobruk.
Ble hun angrepet fordi hun er ung, kul og om jeg må si det ganske fin?

Vårt eget storting og folkevalgte fremstår som en kjedelig gjeng i forhold, men lurer det noen «melgjeng» under overflaten?

Hvis du skulle festet med noen norske politikkerer, hvem og hvorfor?
Keep it clean!
Sist endret av vindaloo; 24. august 2022 kl. 16:23.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg aner ingenting om det finske politiske landskapet eller Marin selv, men kritikerne hennes skulle vel aldri tilfeldigvis være politiske motstandere?

Ellers kan man alltid stole på oss for å være noen misbilligende jævler hver gang noen ser ut til å ha det gøy på noen måte. Finnene er vel ikke stereotypisk sett så mye mer løsslupne.
Hun blir angrepet fordi hun er en kriminell politiker, som alle de andre...

At hun oppfører seg som ei forfyllet hore når hun er statsminister tar seg ikke ut, men hva kan man forvente?
Mens historiens mektigste mannlige ledere har drukket sprit før hvert jobbmøte får ikke damer i offentligheten ta seg en liten fest på fritida engang. Lenge leve kvinnehatet
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Mens historiens mektigste mannlige ledere har drukket sprit før hvert jobbmøte får ikke damer i offentligheten ta seg en liten fest på fritida engang. Lenge leve kvinnehatet
Vis hele sitatet...
Du drar umiddelbart feministkortet. Søtt... Har du vurdert å finne ut hvordan du ble slik?

Folk hadde vært kritiske til Jonas også, om han hadde stått å jukket på en annen mann på kokainfylla ..
Sist endret av Montezuma; 24. august 2022 kl. 17:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Folk hadde vært kritiske til Jonas også, om han hadde stått å jukket på en annen mann på kokainfylla ..
Vis hele sitatet...
Men no er det jo reint faktisk ikkje det som er tilfellet? Det er dansing, påkledd, i alkoholrus. Noko ein relativt stor del av befolkinga gjer på eit eller anna tidspunkt.

At du er stuck i eit moralistisk samfunnssyn frå 50-tallet er så, men det er stortsett ikkje den standarden resten av oss held oss til. Tar du deg ein bytur på ein tilfeldig fredag vil du sjå oppførsel som er relativt mykje meir utsvevande enn det der.
Jeg stemmer FOR mer utsvevende, utagerende og generelt levende politikere. Savner nesten Trump så kjedelige resten er (Mimir er morsom da).
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Helt ok det hun har gjort, men tipper yngre og eldre velgere er uenig.

Som vanlig
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Helt ok det hun har gjort, men tipper yngre og eldre velgere er uenig.

Som vanlig
Vis hele sitatet...
Hvor kommer stemmene fra, da?

Narkotesten tok hun fredag forrige uke. Kokain kan oppdages i urin i 2 dager og MDMA i 3-4 dager. Så eventuell narkobruk fra den festen var ikke lenger mulig å oppdage når hun tok testen. Men bra PR å ta den da.

Det er uansett videoen der hun er utro mot mannen som er verst syns jeg (https://www.youtube.com/watch?v=T3KvlSDgHx4). Den videoen greide de å overdøve ved å pushe de andre videoene der hun bare danset med venninner.
Sist endret av bluedan86; 24. august 2022 kl. 19:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Det er uansett videoen der hun er utro mot mannen som er verst syns jeg (https://www.youtube.com/watch?v=T3KvlSDgHx4). Den videoen greide de å overdøve ved å pushe de andre videoene der hun bare danset med venninner.
Vis hele sitatet...
Utroskap skal folk som er i forholdet få definere. Folk i forskjellige forhold har forskjellige rammer, og det er ei privatsak mellom dei det angår.

Det har veldig lite med rolla som statsminister å gjere.
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Narkotesten tok hun fredag forrige uke. Kokain kan oppdages i urin i 2 dager og MDMA i 3-4 dager. Så eventuell narkobruk fra den festen var ikke lenger mulig å oppdage når hun tok testen. Men bra PR å ta den da.

Det er uansett videoen der hun er utro mot mannen som er verst syns jeg (https://www.youtube.com/watch?v=T3KvlSDgHx4). Den videoen greide de å overdøve ved å pushe de andre videoene der hun bare danset med venninner.
Vis hele sitatet...
Kanskje hun er i et åpent forhold. Statsministere er faktisk ekte mennesker, stort sett med en eller annen form for seksualitet. Ja, Erna også..
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Utroskap skal folk som er i forholdet få definere. Folk i forskjellige forhold har forskjellige rammer, og det er ei privatsak mellom dei det angår.

Det har veldig lite med rolla som statsminister å gjere.
Vis hele sitatet...
Som statsminister er personlig moral relevant. De representerer regjeringen, og på lik måte som Jeltsins fyll var pinlig for Russland og Giskes tette danser med ungpiker var pinlig for Arbeiderpartiet er hennes tette danser med tilfeldige menn pinlig for den finske regjeringen.

Dette går ut over hennes evne til å samle støtte i folket, og hemmer evnen hennes til å gjøre jobben sin skikkelig. Hun burde hatt dømmekraft til å ikke havne i slike situasjoner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Som statsminister er personlig moral relevant. De representerer regjeringen, og på lik måte som Jeltsins fyll var pinlig for Russland og Giskes tette danser med ungpiker var pinlig for Arbeiderpartiet er hennes tette danser med tilfeldige menn pinlig for den finske regjeringen.
Vis hele sitatet...
Ikkje heilt samanliknbare situasjoner.

Jeltsin sin alkoholbruk gjekk utover jobben han skulle gjere. Giske sin omgang med kvinner var brot på interne retningslinjer i partiet, og i beste fall i gråsone mtp. norsk lov.

Er det tilfelle i denne saka? Går det utover jobben?
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Dette går ut over hennes evne til å samle støtte i folket, og hemmer evnen hennes til å gjøre jobben sin skikkelig. Hun burde hatt dømmekraft til å ikke havne i slike situasjoner.
Vis hele sitatet...
Kun fordi det vert ei mediesak. Har vi behov for å vite alt om privatlivet til alle? Og korleis hemmar det jobben?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Som statsminister er personlig moral relevant.
Vis hele sitatet...
Til en hvis grad enig. men hva umoralsk er hun skyldig i?
Den eneste umoralske handlingen jeg ser her er at noen på denne festen delte bilder og film.
De burde ha vært mer diskre når hun var en deltageren.
Sist endret av vindaloo; 24. august 2022 kl. 19:40.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ikkje heilt samanliknbare situasjoner.

Jeltsin sin alkoholbruk gjekk utover jobben han skulle gjere. Giske sin omgang med kvinner var brot på interne retningslinjer i partiet, og i beste fall i gråsone mtp. norsk lov.

Er det tilfelle i denne saka? Går det utover jobben?
Vis hele sitatet...
Giskes dans var så og si lik hennes. Eneste forskjellen er at hennes dansepartner også kysset nakken hennes.

De interne retningslinjene arbeiderpartiet har har de av en grunn. De krever en høyere moralsk standard for sine representanter enn det loven krever fordi de vet at hele partiet mister legitimitet hvis de lar representantene herje fritt.


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kun fordi det vert ei mediesak. Har vi behov for å vite alt om privatlivet til alle? Og korleis hemmar det jobben?
Vis hele sitatet...
Statsministeren bør ha et privatliv som tåler dagslys, i alle fall så lenge de innehar vervet. For om ikke mediene avslører det vil andre aktører, som Russland, forsøke å utnytte det for utpressing.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Til en hvis grad enig. men hva umoralsk er hun skyldig i?
Den eneste umoralske handlingen jeg ser her er at noen på denne festen delte bilder og film.
De burde ha vært mer diskre når hun var en deltageren.
Vis hele sitatet...
Dansingen er forsåvidt helt grei. Litt kleint at en 36 år gammel småbarnsmor fester som ei tenåringsjente, men det er helt greit å være klein.

Videoen der hun danser tett med en annen mann hun ikke er gift med mens han kysser nakken hennes derimot demonstrerer svak moral, og den syns jeg er på et helt annet nivå enn de andre videoene.

Utover det viser det dårlig dømmekraft å være venner med folk som deler slike videoer av henne.
Sist endret av bluedan86; 24. august 2022 kl. 19:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
..men kritikerne hennes skulle vel aldri tilfeldigvis være politiske motstandere?
Vis hele sitatet...
nei det kan umulig se for meg, hun har nok hele det Finske folk mot seg når det kommer til nakenhet og alkohol
Meg bekjent finnes det ingen tradisjon i Finland for å sitte nakne sammen i badstue, slå hverandre med bjørkeris
eller å drikke vodka.
Sist endret av vindaloo; 24. august 2022 kl. 20:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Giskes dans var så og si lik hennes. Eneste forskjellen er at hennes dansepartner også kysset nakken hennes.
Vis hele sitatet...
Ja, sånn utover settingen, der ein profilert politiker trenger seg på relativt unge personer, og har ein historikk med ting som ligg tett opp mot seksuell trakassering av folk i partiet, også viare.

I tilfelle det ikkje er åpenbart: sex er OK. Valdtekt er ikkje OK.
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
De interne retningslinjene arbeiderpartiet har har de av en grunn. De krever en høyere moralsk standard for sine representanter enn det loven krever fordi de vet at hele partiet mister legitimitet hvis de lar representantene herje fritt.
Vis hele sitatet...
Retningslinjene handler om å ikkje havne i situasjoner der ein kan snakke om å utnytte maktforhold. Dei omhandlar ikkje privatsfæren, og tek ikkje opp å ligge med andre enn eventuell ektefelle.

Viare: I situasjonen som er filma er begge relativt profilerte personer. Det er ingenting som tilseier at det er utnytting av eit maktforhold.
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Statsministeren bør ha et privatliv som tåler dagslys, i alle fall så lenge de innehar vervet. For om ikke mediene avslører det vil andre aktører, som Russland, forsøke å utnytte det for utpressing.
Vis hele sitatet...
Dei fleste har ting vi ikkje ønsker å snakke høgt om. Å stille urealistiske krav til statsministrar gjer at vi risikerer å gå glipp av kompetente politikarar, og heller ende opp med folk som ikkje bryr seg eller har eit teflonimage, t.d. Bolsnaro, Trump.

Kanskje er det betre å godta at dei og er mennesker?
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Videoen der hun danser tett med en annen mann hun ikke er gift med mens han kysser nakken hennes derimot demonstrerer svak moral, og den syns jeg er på et helt annet nivå enn de andre videoene.
Vis hele sitatet...
Moral?

Forøvrig har du ikkje svart på korleis det hemmar ho i jobben. Tvert imot har du komt opp med totalt nye argumenter.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Litt kleint at en 36 år gammel småbarnsmor fester som ei tenåringsjente, men det er helt greit å være klein.
Vis hele sitatet...
Jeg har kjent mange småbarnsmødre oppigjennom årene. Hvis det er noen som trenger en fest innimellom så er det de.

Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Utover det viser det dårlig dømmekraft å være venner med folk som deler
slike videoer av henne.
Vis hele sitatet...
Det her er bare piss
Sist endret av vindaloo; 24. august 2022 kl. 20:23.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, sånn utover settingen, der ein profilert politiker trenger seg på relativt unge personer, og har ein historikk med ting som ligg tett opp mot seksuell trakassering av folk i partiet, også viare.

I tilfelle det ikkje er åpenbart: sex er OK. Valdtekt er ikkje OK.

Retningslinjene handler om å ikkje havne i situasjoner der ein kan snakke om å utnytte maktforhold. Dei omhandlar ikkje privatsfæren, og tek ikkje opp å ligge med andre enn eventuell ektefelle.

Viare: I situasjonen som er filma er begge relativt profilerte personer. Det er ingenting som tilseier at det er utnytting av eit maktforhold.
Vis hele sitatet...
Sitat fra kvinnen i videoen som felte Giske:
– Videoen ser verre ut enn det var. Det var ikke noe mer enn en dans. Det var vi som tok kontakt med han, ikke omvendt. Det var ikke noe annet enn hyggelig tone. Vi opplevde det som uproblematisk og greit, og han gikk vel fra utestedet før vi gjorde, sier hun til NRK.
Vis hele sitatet...
https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som...var-1.14441359

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dei fleste har ting vi ikkje ønsker å snakke høgt om. Å stille urealistiske krav til statsministrar gjer at vi risikerer å gå glipp av kompetente politikarar, og heller ende opp med folk som ikkje bryr seg eller har eit teflonimage, t.d. Bolsnaro, Trump.

Kanskje er det betre å godta at dei og er mennesker?
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er helt betimelig å stille krav om å ikke være utro. Jeg kan ikke fatte at det skal være urealistisk. Hadde du ment det samme om hun var mann?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Moral?

Forøvrig har du ikkje svart på korleis det hemmar ho i jobben. Tvert imot har du komt opp med totalt nye argumenter.
Vis hele sitatet...
Ref. tidligere innlegg:

Dette går ut over hennes evne til å samle støtte i folket, og hemmer evnen hennes til å gjøre jobben sin skikkelig. Hun burde hatt dømmekraft til å ikke havne i slike situasjoner.
Vis hele sitatet...
En politiker er avhengig av tillit. Folk stoler ikke på utro griser.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det her er bare piss
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det piss å forvente at en statsminister har standarder for de hen omgås med? Dette er ikke en gang barndomsvenner. Det er andre kjendiser hun ble kjent med etter hun ble kjent selv.
Sist endret av bluedan86; 24. august 2022 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Hvorfor er det piss å forvente at en statsminister har standarder for de hen omgås med? Dette er ikke en gang barndomsvenner. Det er andre kjendiser hun ble kjent med etter hun ble kjent selv.
Vis hele sitatet...
Fordi det er nærmest umulig å vite hvem som vil gjøre noe sånt.
Hun ville vært temmelig alene i så fall hvis hun bare kunne omgi seg med mennesker hun kunne stole 100% på
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Sitat fra kvinnen i videoen som felte Giske:

https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som...var-1.14441359
Vis hele sitatet...
Giske hadde mange andre varsel på seg frå før. Hadde det kun vore den videoen som nevnt i artikkelen du lenker til hadde eg vore einig med deg. Men det var ikkje kun den videoen.
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Jeg syns det er helt betimelig å stille krav om å ikke være utro. Jeg kan ikke fatte at det skal være urealistisk. Hadde du ment det samme om hun var mann?
Vis hele sitatet...
Ja, det bør faktisk vere opp til personane det gjeld å avklare slikt. Folk har ekstremt ulike grenser når det gjeld aksept for kva partneren gjer på og ikkje.
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
En politiker er avhengig av tillit. Folk stoler ikke på utro griser.
Vis hele sitatet...
Ah, korleis veit du det?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Fordi det er nærmest umulig å vite hvem som vil gjøre noe sånt.
Hun ville vært temmelig alene i så fall hvis hun bare kunne omgi seg med mennesker hun kunne stole 100% på
Vis hele sitatet...
Influencere er typen som vil gjøre noe sånt. Influencere er typen hun velger å henge med.

Når hun drar på fyllefest bør hun i alle fall gjøre det med venner hun kan stole litt på. Hvis hun stoler bare litt på influencer-venner som henger med henne fordi hun er kjendis er hun dum.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Influencere er typen som vil gjøre noe sånt. Influencere er typen hun velger å henge med.

Når hun drar på fyllefest bør hun i alle fall gjøre det med venner hun kan stole litt på. Hvis hun stoler bare litt på influencer-venner som henger med henne fordi hun er kjendis er hun dum.
Vis hele sitatet...
Det der er ikkje argumentasjon. Det der er å klistre merkelapper som du har negative tanker om på tilfeldige personer, og derfor konstantere at personane har negativ innvirkning.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Giske hadde mange andre varsel på seg frå før. Hadde det kun vore den videoen som nevnt i artikkelen du lenker til hadde eg vore einig med deg. Men det var ikkje kun den videoen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare denne videoen i dette tilfellet heller. Sanna Marin har ganske mange saker på seg allerede.

Og selv om Giske hadde mange andre saker - dette var grunnen til at han gikk. Hvorfor kan ikke Sanna Marin kritiseres for å gjøre akkurat det samme og attpåtil litt til?

Merk at jeg aldri har sagt at hun bør fratre stillingen på grunn av dette - bare at det hun gjorde var uanstendig for en statsminister.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ah, korleis veit du det?
Vis hele sitatet...
Påstår du at folk flest ikke bryr seg om utroskap?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det der er ikkje argumentasjon. Det der er å klistre merkelapper som du har negative tanker om på tilfeldige personer, og derfor konstantere at personane har negativ innvirkning.
Vis hele sitatet...
Det er ikke tilfeldige personer. Det er det som er hele poenget med argumentet.
Sist endret av bluedan86; 24. august 2022 kl. 20:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hun har vist glede og liv som en normal person på hennes alder. Skal statsministere være sjelløse roboter uten personlighet og egen fritid?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av freewilly Vis innlegg
Hun har vist glede og liv som en normal person på hennes alder. Skal statsministere være sjelløse roboter uten personlighet og egen fritid?
Vis hele sitatet...
Enig.
Samme hvem som sitter med makten vil det alltid være noen som leter etter feil og svakheter de kan utnytte, men å
ta noen fordi de viser seg som et menneske er usselt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Påstår du at folk flest ikke bryr seg om utroskap?
Vis hele sitatet...
Poenget er at du ikke har rett til å definere hva som er utroskap og hvilke grenser to voksne mennesker som Sanna Marin og ektemannen har satt for seg og sitt forhold.
Sitat av Tias Vis innlegg
Poenget er at du ikke har rett til å definere hva som er utroskap og hvilke grenser to voksne mennesker som Sanna Marin og ektemannen har satt for seg og sitt forhold.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har jeg rett til å definere hva jeg selv mener som utroskap, og deretter hva jeg selv anser som et anstendig monogamt forhold.

Cuckoldry er perverst.
Hva er egentlig problemet til dere som reagerer? Dama var på fest, som 99% andre. Hun drakk kanskje én drink, eller kanskje ti, det spiller ingen rolle for det er privatlivet hennes og hun gjør da ikke noe upassende i det hele tatt.
Å sammenligne henne med Trond Giske som har lang bakgrunn som fyllacreep mot yngre damer i politikken blir helt søkt.
Å kalle henne en hore fordi hun danser og morer seg er faen meg enda mer søkt, hva er galt med dere? Har dere aldri vært på fest før eller har dere så labert liv at dere føler så sterkt for å hate folk/damer som nyter livet et lite øyeblikk?
Det blir for dumt ass. Jeg har mange venner og bekjentskaper i politikken og alle er vanlige folk som tar seg en fest eller tre i helgene, og det er akuratt sånn det skal være med vanlige folk i politikken som og ikke bare en eller annen businessminded elite som ikke vet hvordan det er å være vanlig folk. Politikere skal representere folket og vi er alle mennesker og må få lov til å være det samme hva slags jobb vi har.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Selvfølgelig har jeg rett til å definere hva jeg selv mener som utroskap, og deretter hva jeg selv anser som et anstendig monogamt forhold.

Cuckoldry er perverst.
Vis hele sitatet...
Lol.

Du prøver ikkje å definere det for deg. Dine grenser er det som angår deg i dine forhold. Der er vi forskjellige, og du står fritt til å stille andre krav enn meg.

Du prøver å påtrykke dine standarder på den finske statsministeren. Du prøver og å påtrykke det finske folk din standard, ved å påstå at utruskap vil svekke statsminsiteren.

Forøvrig er det totalt avslørande at du drar inn termer som 'cuckoldry'. Det er vel ingenting som tyder på det?
Sist endret av vidarlo; 24. august 2022 kl. 22:59.
Dere aner ikke hvor mye jeg gir faen i hva hun gjorde på den private festen hun deltok. Huff, jeg aner ikke, men jeg gråter seriøst over hvor mye faen jeg gir i det.

Huff. Nei, huff, sånn har vel nå verden blitt med sosiale medier, nedsatt impulskontroll, cp-skade hos visse presidenter, løgn og fanteri.

Kan ikke gjenta det nok ganger: Jeg gir så inni helvete faen i hele greia, la nå den jævla fruen være i fred, hallo? Er det vanskelig eller, media? Det fins noe som heter å la være. Hvorfor har ikke media benyttet seg av sin rett til å la være å bry seg om dette i det hele tatt?
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Sitat fra kvinnen i videoen som felte Giske:

https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som...var-1.14441359



Jeg syns det er helt betimelig å stille krav om å ikke være utro. Jeg kan ikke fatte at det skal være urealistisk. Hadde du ment det samme om hun var mann?



Ref. tidligere innlegg:



En politiker er avhengig av tillit. Folk stoler ikke på utro griser.



Hvorfor er det piss å forvente at en statsminister har standarder for de hen omgås med? Dette er ikke en gang barndomsvenner. Det er andre kjendiser hun ble kjent med etter hun ble kjent selv.
Vis hele sitatet...
DU KAN IKKE VITE AT HUN VAR UTRO.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Lol.

Du prøver ikkje å definere det for deg. Dine grenser er det som angår deg i dine forhold. Der er vi forskjellige, og du står fritt til å stille andre krav enn meg.

Du prøver å påtrykke dine standarder på den finske statsministeren. Du prøver og å påtrykke det finske folk din standard, ved å påstå at utruskap vil svekke statsminsiteren.

Forøvrig er det totalt avslørande at du drar inn termer som 'cuckoldry'. Det er vel ingenting som tyder på det?
Vis hele sitatet...
Poenget jeg svarte på var at de kanskje har et forhold der hun kan rote med folk på byen. Et slikt forhold er definisjonen av cuck.

Jeg dømmer henne for svak kjønnsmoral. Det er min rett. Likefullt som det er hennes rett til å leve som hun vil. Men hun kan ikke gjøre det uten å forvente at det påvirker folks syn på henne.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
DU KAN IKKE VITE AT HUN VAR UTRO.
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=T3KvlSDgHx4
Sist endret av bluedan86; 25. august 2022 kl. 01:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Jeg dømmer henne for svak kjønnsmoral. Det er min rett. Likefullt som det er hennes rett til å leve som hun vil. [i]Men hun kan ikke gjøre det uten å forvente at det påvirker folks syn på henne.
Vis hele sitatet...
De er en del som har mange meninger om hvordan kvinner burde leve, hvor deres plass er, hva som riktig for en kvinne å si og mene.
Heldigvis tar plattformer som Facebook, Twitter og TikTok dette på alvor og utestenger folk som prøver dytte kvinner 70 år tilbake i tid.
Sist endret av vindaloo; 25. august 2022 kl. 01:20.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
De er en del som har mange meninger om hvordan kvinner burde leve, hvor deres plass er, hva som riktig for en kvinne å si og mene.
Heldigvis tar plattformer som Facebook, Twitter og TikTok dette på alvor og utestenger folk som prøver dytte kvinner 70 år tilbake i tid.
Vis hele sitatet...
Jeg mener akkurat det samme om menn. Og menn har møtt konsekvenser og fordømmelse for akkurat det samme som hun her gjør. Utroskap er utroskap, uavhengig av om det er menn eller kvinner som begår det.

Å forsøke å fremstille dette som en kjønnssak er manipulativt, men det har åpenbart fungert. Det er skremmende.
Sist endret av bluedan86; 25. august 2022 kl. 01:25.
Sitat av Montezuma Vis innlegg

At hun oppfører seg som ei forfyllet hore når hun er statsminister tar seg ikke ut, men hva kan man forvente?
Vis hele sitatet...
Javel? Dansing er kun for horer? Og det er vel ikke uvanlig at folk nyter noe godt i glasset i hyggelig lag? Tror ikke hun gikk til valg på avholdenhet fra alkohol.

Vet du hva, av det jeg har sett i videoer av henne ser jeg ingen grunn til og hisse meg opp.

Hvorfor er du sint? Fordi hun er sjefen i Finland og en helt vanlig kvinne i midten av 30 åra tenker du hun burde bli totalavholds? Gjelder det kun kvinner eller forventer du at Jonas'n drikker saft i hyggelige lag? kanskje du stiller for store krav?

Sitat av Montezuma Vis innlegg

Folk hadde vært kritiske til Jonas også, om han hadde stått å jukket på en annen mann på kokainfylla ..
Vis hele sitatet...
hun jukket vel ikke, det er vel dansing? Hvor gammel er du? Det er kanskje kun vals, reinlender og sparking av hatt fra pinne som er dansing for deg, alt annet er satans verk?

Sitat av bluedan86 Vis innlegg

Det er uansett videoen der hun er utro mot mannen som er verst syns jeg (https://www.youtube.com/watch?v=T3KvlSDgHx4). Den videoen greide de å overdøve ved å pushe de andre videoene der hun bare danset med venninner.
Vis hele sitatet...
Ja kanskje de klinte eller at hun ikke avfeide han om han kysset henne i nakken. Kanskje fikk han bj og ligg og full pakke? So what. Trofast og gift gjennom et langt liv er ikke normalt lengre. Da er hun jo bare helt vanlig? Eller kanskje hun og gubben har en avtale? Eller kanskje hun bare ble revet med fordi hun endelig hadde barnefri og ferie fra jobben?

Tror du folk er umoralske svin som ikke kan styre landet om de ligger rundt og er gift?
Hvis man ikke evner å se at denne saken er blåst totalt ut av proporsjoner av krefter som ønsker å påvirke internpolitikken i et land som relativt nylig knytter seg tettere til en organisasjon på fire bokstaver så er man enten naiv eller rett og slett dum.
Det var jo ikke dansevideoen som felte Giske. Det som felte Giske var at han jevnt over hadde oppført seg som en gris i hele karrieren sin. Dansevideoen i seg selv hadde aldri vært fellende, men den viste jo tydelig at han ikke forstod at han, gitt bakgrunnen, må legge seg godt under alment aksepterte grenser for å gjenreise tilliten. Dansevideoen var sånn sett ikke noen skandale overfor personene som var involvert, men det viste at han ikke evnet eller ønsket å gjøre det som skulle til for å fungere i partiet.

Angående Marin: Det er litt uvant å se en statsminister sånn, men det er fordi det er litt uvant å se en 35 år gammel statsminister. Hvis man tenker seg litt om, så kan det ikke være veldig overraskende at en 35-årig politiker oppfører seg som en 35-åring på fritiden. Jonas og Erna oppfører seg som 60-åringer, ikke fordi de er mer ansvarlige og moralske, men fordi de er 60-åringer.
Sist endret av *pi; 25. august 2022 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
Poenget jeg svarte på var at de kanskje har et forhold der hun kan rote med folk på byen. Et slikt forhold er definisjonen av cuck.

Jeg dømmer henne for svak kjønnsmoral. Det er min rett. Likefullt som det er hennes rett til å leve som hun vil. Men hun kan ikke gjøre det uten å forvente at det påvirker folks syn på henne.



https://www.youtube.com/watch?v=T3KvlSDgHx4
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har sett videoen din. Hva som er utroskap er opp til hun og partneren å bestemme, ikke deg. Selv ikke om du hadde vært finsk statsborger. Kanke skjønne hvor du har fått kp'ene dine fra.
Jeg liker Finlands statsminister og håper hun får fortsette i jobben, men seksuelt utfordrende dans midt på natta når du tydeligvis er påvirket av noe og lar deg bli filmet viser dårlig dømmekraft som statsminister
Uansett hvilken alder og kjønn du tilhører. Du kommer ikke bort fra det
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Du drar umiddelbart feministkortet. Søtt... Har du vurdert å finne ut hvordan du ble slik?

Folk hadde vært kritiske til Jonas også, om han hadde stått å jukket på en annen mann på kokainfylla ..
Vis hele sitatet...
Det er bare fakta at haugevis av menn med makt og i politikken har vært overstadig beruset på jobb og på fritiden med smårips på fanget på jobb og fritiden i årevis uten at noen har hevet et bryn, men en dame som koser seg på fest og ikke plager noen nei det er jordas under gang! Når Jensemann holdt tale så dritings at han snøvla syns de fleste det var morsomt og sjarmerende og når det gikk dansevideo viralt av Støre i Pride ble han hyllet for å være som folk flest. Hvis du ikke klarer å observere kjønnsforskjellene er du dum.
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Det er bare fakta at haugevis av menn med makt og i politikken har vært overstadig beruset på jobb og på fritiden med smårips på fanget på jobb og fritiden i årevis uten at noen har hevet et bryn, men en dame som koser seg på fest og ikke plager noen nei det er jordas under gang! Når Jensemann holdt tale så dritings at han snøvla syns de fleste det var morsomt og sjarmerende og når det gikk dansevideo viralt av Støre i Pride ble han hyllet for å være som folk flest. Hvis du ikke klarer å observere kjønnsforskjellene er du dum.
Vis hele sitatet...
Er faktisk enig i dette. Det forventes nok oftere at kvinner skal ha høyere moral, være mer "riktige" og "dannede", mens menn "er menn". Oppspinnet rundt Sanna Marin er jo et klassisk eksempel på dette.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Medusa Vis innlegg
Er faktisk enig i dette. Det forventes nok oftere at kvinner skal ha høyere moral, være mer "riktige" og "dannede", mens menn "er menn". Oppspinnet rundt Sanna Marin er jo et klassisk eksempel på dette.
Vis hele sitatet...
Case in point:

Sitat av Montezuma Vis innlegg
Du drar umiddelbart feministkortet. Søtt... Har du vurdert å finne ut hvordan du ble slik?

Folk hadde vært kritiske til Jonas også, om han hadde stått å jukket på en annen mann på kokainfylla ..
Vis hele sitatet...
Missforstå meg rett, det finnes folk som "drar feministkortet" i tåpelige situasjoner, men i det her tilfellet må du være en blind skadeskutt flaggermus for å ikke se at Sanna Marin holdes til tåpelig høye standarder. Det er særdeles komisk å se "puritanistene" dra alskensk ville teorier ut av ræva si om narkotikabruk uten et fnugg av bevis for å smøre mer på svertekampanjen.

Går det egentlig bra med deg Montezuma? For det her er et særdeles skrikende eksempel på et farlig nivå av kvinnehat.
Sist endret av Dodecha; 25. august 2022 kl. 16:41.
Jeg sier bare at det er ingen grunn til å putte folk i bås... For alt du vet så identifiserer hun seg ikke som kvinne en gang.

Det er oppførselen som er uverdig, at du identifiserer henne som kvinne har ingen ting med saken å gjøre.
Da kan du kanskje forklare meg mer om det skrikende eksempelet på et nivå av kvinnehat, for jeg ønsker ikke å være kvinnehater, og klarer ikke å se at jeg er det...
bluedan86:

Du tar virkelig kaka nå, utroskap har fått nye og mye strammere rammer.
I en alder av 35 så har jeg lært at dansing av det intime slaget i fylla defineres som utroskap om du er gift.
Takk for oppklaringen.

Tror jeg må levle up stalker ferdighetene mine sånn at jeg kan passe på så ikke kona er utro om hun er på nattklubb med venninnene sine.
Det kan jo hende hun drikker for mye og danser ukritisk med andre menn.

Til andre må jeg bare si. Haters gonna hate
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Da kan du kanskje forklare meg mer om det skrikende eksempelet på et nivå av kvinnehat, for jeg ønsker ikke å være kvinnehater, og klarer ikke å se at jeg er det...
Vis hele sitatet...
Du kalte henne ei forfyllet hore basert på litt moderat festing. Skjønner du ikke at det virker temmelig kvinnehatende? Om ikke i premiss, så i hvert fall i måten du formulerer deg på.
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Da kan du kanskje forklare meg mer om det skrikende eksempelet på et nivå av kvinnehat, for jeg ønsker ikke å være kvinnehater, og klarer ikke å se at jeg er det...
Vis hele sitatet...
Og når du også følger opp med kjønnsidentitet så er det tydeligvis at det er mye du sliter med av liberale verdier.