Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3455
Hei!
I tiende klasse i vår hadde vi en oppgave i kunst og håndtverk, hva vi skulle lage kunne vi bestemme selv. Dette hadde vi i ca. 3 måneder, og jeg og to kompiser bestemte oss for å lage noe stort i minecraft, og lage en timelapse ut av det. Her er resultatet, vil gjerne få tilbakemelding på hva dere syns om det Både det vi bygget og selve timelapsen. Kan også uploade world filen senere, om noen har lyst til å ta en nærmere titt.

Karakteren vi fikk var forresten 6.

http://www.youtube.com/watch?v=siRnn...1&feature=plcp
Sist endret av EitZey; 26. september 2012 kl. 13:55.
Ha ha, utrolig artig å se på Kjempeflinke, det var virkelig fortjent en 6.
Sitat av emmma Vis innlegg
Ha ha, utrolig artig å se på Kjempeflinke, det var virkelig fortjent en 6.
Vis hele sitatet...
Takk for det!
Whoa, drit bra jobbet. Sykt fet musikk dere bruker også. Hvilken karakter fikk dere?
edit: Er det Taj Mahal dere bygget?
Sist endret av Juicekongen; 26. september 2012 kl. 14:11.
Jätte bra, jätte bra...

Ser potensialet til en 7'er i den der altså.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Whoa, drit bra jobbet. Sykt fet musikk dere bruker også. Hvilken karakter fikk dere?
edit: Er det Taj Mahal dere bygget?
Vis hele sitatet...
Fikk som sagt 6'er Er taj mahal ja :P
Det der er helt klart toppkarakter! jeg spiller minecraft selv, og vet hvor mye arbeid som skal til for og lage store prosjektlignende ting. Bra jobba
Sitat av EitZey Vis innlegg
Fikk som sagt 6'er Er taj mahal ja :P
Vis hele sitatet...
Glemte å lese det, my bad. Bra jobba, lurer bare veldig på hvordan dere fikk det til. Var det mye planlegging/sketching osv?
Er ikke så "skilla" i minecraft for å si det sånt, men jeg fatter hva det går ut på.
Sist endret av Juicekongen; 26. september 2012 kl. 14:25.
vell fortjent 6'er ! nå ble jeg stolt av og være norsk
Tusen takk for de gode tilbakemeldingene! Hadde ikke ventet såpass
Elsker måten dere ikke overdrev det, noen ganger lager man altfor mange ting på ett sted, vel fortjent 6'er
Hvor mange brukte dere på dette, Ts :P

Etter min mening fortjener dere 6 i standpunkt kun pga dette en prosjektet
Sitat av Smetown Vis innlegg
Hvor mange brukte dere på dette, Ts :P

Etter min mening fortjener dere 6 i standpunkt kun pga dette en prosjektet
Vis hele sitatet...
Faktisk så gjaldt det prosjektet nesten hele standpunktkarakteren det halvåret, noe som passet veldig greit siden jeg vanligvis får 3'er i kunst og håndtverk, men fikk nå 5er Brukte 30-40 timer på byggingen, men vi var bare 2 personer mestparten av tiden :P
Sist endret av EitZey; 26. september 2012 kl. 15:20.
Syns det var kjempe kult at dere fikk mulighet til å lage prosjektet i minecraft!
Viktig at kunst og håndverksfaget utvikler seg Kudos til dere og læreren deres!
"The content holder have not yet made this video available on mobile."

Darn :/
Utrolig tøfft projekt..

Kunne du lastet opp world filen ? <3
Det er bare akseptabelt på grunn av at dette er kunst & håndtverk (som er crap). Å blande inn Minecraft/spill i skole er som regel en dårlig kombinasjon.

Jeg så bare seks minutter, men dere er dyktige
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Liker at dere tok med at en bygde en tiss i et skoleprosjekt
Imponerende!

Var det bare dere tre? Hvor mange arbeidstimer la dere ned for prosjektet? Tegnet eller planla dere noe i forkant av prosjektet eller tok dere det på sparket?
dere har hvert fall utrolig god tålmodighet som orket å bygge dette... kp for ett utrolig bygg, å jeg vil gjerne også ha en kopi

Sitat av complex Vis innlegg
Det er bare akseptabelt på grunn av at dette er kunst & håndtverk (som er crap). Å blande inn Minecraft/spill i skole er som regel en dårlig kombinasjon.

Jeg så bare seks minutter, men dere er dyktige
Vis hele sitatet...
det var vel mest fordi de bygde en kopi av taj mahal, hadde nok ikke blitt godkjent om de bygde fritt
Vel, vi hadde ikke noen veldig plan, men ville bygge noe med arabisk stil og også taj mahal (selv om det ikke er arabisk, men virket fett å bygge i MC). Oppgaven vi fikk av læreren var egentlig bare at vi kunne bestemme selv hva vi skulle lage, de fleste laget enten noe skrot i sløyden, klippa bena av bukser og sa det var shorts, lagde en liten film eller tegna o.l. Vi og en annen gruppe hadde lyst til å lage noe i minecraft, og fikk lov til det, så lenge vi lagde en video av hvordan vi gjorde det, hovedgreia var egentlig filmen, pga. det var uansett lov å lage en film. Vi fikk såvidt godkjent å gjøre dette, og læreren visste ikke engang hva minecraft var, men fikk hjelp av sønnen hennes og en yngre lærer som visste hva det var til å bedømme det, men K&H læreren ble også veldig imponert da hun så hvor mye arbeid som måtte til. Vi måtte skrive en liten side der vi presenterte hva vi skulle gjøre i oppgaven, hvordan vi skulle gjøre det, og hva vi skulle bygge før vi fikk begynne, og når vi var ferdige skrev vi en slags arbeidslogg om hvordan vi hadde gjort dette. Vi fikk lov til å stikke hjem og jobbe med prosjektet vårt, så lenge vi beviste at vi faktisk jobbet. Vi satt på garasjeloftet til en av oss hvor vi hadde pcene gjennom hele prosjektet, men vi jobbet selvsagt på det i fritiden også. Vi brukte tre pcer å spille på og en ekstra til å ta et bilde i sekundet med, som vi til slutt gjorde om til en film i VirtualDub og redigerte i Sony Vegas. Vi brukte som sagt 30-40 timer på byggingen, hvis noen har lyst til å se den andre gruppen sitt prosjekt så kan dere se det her: http://www.youtube.com/watch?v=vJwYQIMSfeE
Gi gjerne også tilbakemelding på hvilken av de dere syns var best

World filen skal jeg uploade litt senere, men den ligger på den andre pcen min, så skal gjøre det neste gang jeg er på den
Kan også nevne at to av oss i gruppen faktisk nesten aldri hadde spilt minecraft før :P Bare prøvd det litt.
Sist endret av EitZey; 26. september 2012 kl. 16:44.
Så ikke så veldig langt men det så meget bra ut Kult med en lærer som aksepterer at dere ikke tenker helt innenfor boksen når det gjelder kunst og håndtverk.
Wow, det der skal du få skryt for! Stå på, sinnsykt bra laget!
Game disconnected
pokemon's Avatar
veldig bra! BTW lol @5:26
Så begge, deres var helt klart bedre!
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Utrolig bra gjennomført. Mye arbeid her altså. Spennende at skolen godkjente minecraft prosjektet. Viser at de tenker litt nytt ihvertfall.
Sykt bra bygd! Jeg synes deres var bedre siden det er mye vanskeligere å bygge noe som faktisk finnes og få det til å ligne.

Kult at læreren tillot et slikt prosjekt, men jeg har hørt om flere og flere lærere som lar elevene gjøre prosjektene i minecraft... Går på Vg1 Elektro nå, og vi jobber med å overbevise læreren om at vi kan lære mye gjennom Redstone, og han vurderer det. Vi har også en i klassen som hadde et foredrag om DNA, hvor han bygde det i minecraft og snakket om det.
Takk, takk! Det er veldig hyggelig med så mange fine tilbakemeldinger, kanskje vi skal lage enda et prosjekt senere
Sitat av complex Vis innlegg
Det er bare akseptabelt på grunn av at dette er kunst & håndtverk (som er crap). Å blande inn Minecraft/spill i skole er som regel en dårlig kombinasjon.

Jeg så bare seks minutter, men dere er dyktige
Vis hele sitatet...
Bullshit. Vi lagde en texturepack i design
Ts, noe av det kuleste jeg har sett av lignende prosjekter! Lag mer!
Endelig fått lastet opp world-filen

http://www.mediafire.com/?dd8zprke7k92x87

Selve bygningene er lagt litt borte fra spawnen, men la ut noen piler man kan følge :P
Noe av det tøffeste jeg har sett! Utrolig bra
litt nysgjerrig... hvordan har dere dokumentert det?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
litt nysgjerrig... hvordan har dere dokumentert det?
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Sitat av EitZey Vis innlegg
Hva mener du?
Vis hele sitatet...
hvordan satt dere opp en pc til å ta bilder? en svevende player, med fraps?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvordan satt dere opp en pc til å ta bilder? en svevende player, med fraps?
Vis hele sitatet...
Ahh! Godt spørsmål. Vi satt alle i samme rom gjennom hele byggeprosessen, der hadde vi 3 stasjonære pcer, og en bærbar. De to andre brukte sine stasjonære til å spille på, mens jeg brukte min stasjonære til å recorde med, og den bærbare til å spille på, lagget litt men var viktigst med filmingen. Men uansett så var det jeg gjorde på den stasjonære pcen, var å bruke fraps til å ta et screenshot i sekundet, og jeg koblet også ut musen så jeg ikke skulle bli nær den med et uhell og messe up alt. Når vi da hadde mange, mange bilder så tok jeg de inn i et program som heter VirtualDub og gjorde så 60 bilder ble spilt av i sekundet i en film, altså et minutt pr sekund. Gjorde forresten dette for hver gang vi skiftet vinkel, ikke alt i en omgang. Etter dette tok jeg det i Sony Vegas Pro og redigerte og kutta vekk det unødvendige Orginalt varte filmen i over 20 min, men jeg måtte korte den ned pga. youtube, så ble litt fucka med songcuts osv. på den videoen som er uploadet på youtube.

Men ja, kort fortalt var det en svevende player med fraps. Så brukte jeg pan/crop til å zoome osv. så det ble litt gøyere å se på
Sist endret av EitZey; 1. oktober 2012 kl. 01:13.