Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 9343
Leser i VG ( http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10059465 ) at Breivik prøver å samle sine tilhengere på en nettside myndighetene angivelig ikke vet hvem som står bak.

Det skal også ligge en 'forræder-liste' på siden, samt oversettelser av rettsreferater mm.

Er det noen som har kommet over url til denne siden?

Stusset litt over at det ikke var en tråd om dette allerede.. regner med vi får lov å prate om det iallefall.
Sitat av Vice Vis innlegg
Det var en tråd om dette i går, men den ble fjernet av ukjent grunn.
Vis hele sitatet...
Dukket det opp en link der? Skjønner i såfall godt at det ble slettet. Man må huske på at selv om dere bare er nysgjerrige, så kan folk som ikke har godt av det, og som kanskje støtter Breivik finne linken via Freak, noe som neppe er spesielt ønskelig.

Selv om det ikke dukket opp en link der, så vil det i en slik tråd som dette bare være et tidsspørsmål før linkene kommer frem.
Sist endret av Fuzzybossen; 5. august 2012 kl. 03:38.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Dukket det opp en link der? Skjønner i såfall godt at det ble slettet. Man må huske på at selv om dere bare er nysgjerrige, så kan folk som ikke har godt av det, og som kanskje støtter Breivik finne linken via Freak, noe som neppe er spesielt ønskelig.
Vis hele sitatet...
Nei, dukket ikke opp noen link til siden, men spørsmål om det var mulig å finne den og noe om dox-ing hvis jeg ikke husker feil.
Synes det hadde virket rart å slette den hvis linken dukket opp. Tviler på at det er ulovlig å linke til, og det virker rart hvis man skal sensurere all "undergrunn" her på nFF.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Synes det hadde virket rart å slette den hvis linken dukket opp. Tviler på at det er ulovlig å linke til, og det virker rart hvis man skal sensurere all "undergrunn" her på nFF.
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig, men uetisk muligens. Vi vil jo ikke ha flere Breiviktilhengere akkurat.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Synes det hadde virket rart å slette den hvis linken dukket opp. Tviler på at det er ulovlig å linke til, og det virker rart hvis man skal sensurere all "undergrunn" her på nFF.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Det er et privat forum, og om nso og gjengen ikke liker linken har de all rett til å sensurere det.
Har linken hvis noen vil ha, poster ikke her da mods er veldig glade i og slette alt av tråder som får noe kritisk innhold mot enkelte temaer, men pm
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er ikke ulovlig, men uetisk muligens. Vi vil jo ikke ha flere Breiviktilhengere akkurat.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det skjer dersom besøker siden. Nettstedet er ikke akkurat godt gjemt, så de som ser etter det kan finne det uansett, og selv mener jeg det er positivt å eksponere denne typen grupper i stedet for å mystifisere dem. Jeg liker å tro at folk flest er kritiske nok til å kunne se gjennom propagandaen.

På en annen side kan det hende de mest lavpanna høyreekstremistene ikke klarer å finne frem på internettet og det å dele linken bare vil lede dem til et sted som vil forsterke ståstedet deres.

Så for å kunkludere: I have no strong feelings one way or the other.
Vg skriver om denne: http://breivikreport.blogspot.se/

Brushueblog nr2 laget av avstandsforelsket jente: http://awaiting-2083.tumblr.com/
Fyyy faen for ett latterlig privat liv vedkommende som lagde/styrer bloggen hadde fått i framtiden hadde PST funne han!
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Fyyy faen for ett latterlig privat liv vedkommende som lagde/styrer bloggen hadde fått i framtiden hadde PST funne han!
Vis hele sitatet...
Akkurat hva er det han har gjort som tilsier at han burde bli tatt inn til noe mer enn en samtale for og se hva slags type det er?
Ja, det er et tema mange ikke liker, men det er faktisk bare en blogg som dekker og deler tekster om en sak som er tilgjengelig for alle, med moderert kommentarfelt og egne kommentarer.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Fyyy faen for ett latterlig privat liv vedkommende som lagde/styrer bloggen hadde fått i framtiden hadde PST funne han!
Vis hele sitatet...
ser ingenting ulovelig med den bloggen. Selv om han har et annet synspunkt enn andre, og gjerne et synspunkt man ikke liker betyr ikke det at det er ulovlig for han å ytre sine meninger. Dette er akkurat derfor vi har ytringsfrihet.
Denne tråden ble faktisk nevnt her: http://awaiting-2083.tumblr.com/

Litt av noen greier disse Breivik-tilhengerne skriver om. Interessant er det, men veldig spesielt.
Sitat av etse Vis innlegg
ser ingenting ulovelig med den bloggen. Selv om han har et annet synspunkt enn andre, og gjerne et synspunkt man ikke liker betyr ikke det at det er ulovlig for han å ytre sine meninger. Dette er akkurat derfor vi har ytringsfrihet.
Vis hele sitatet...
Sant, men det er da hevet over all tvil at PST overvåker personer som sympatiserer med terrorister, fra alle sider av den politiske skalaen, uten at vedkommende faktisk har gjort noe ulovlig.
Sitat av Tnh Vis innlegg
Sant, men det er da hevet over all tvil at PST overvåker personer som sympatiserer med terrorister, fra alle sider av den politiske skalaen, uten at vedkommende faktisk har gjort noe ulovlig.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig det? Hvis du mener at de leser bloggene og andre ting de publiserer har du nok rett.
Unlicensed Surgeon
vg gjorde den feilen å omtale nettsiden som "mystisk" - Det gjør jo selvsagt folk nyserige! Er jo det samme som å si "Ikke trykk på den røde knappen!"

Derimot er det litt skremmende at noen faktisk bruker så mye tid på å skrive dette....
Var det den der breivikreport-greia som var omtalt?
Herre min hatt...
Bare jeg som faen ikke forstår noe av det han Breifladen snakker om?
Er gått over 1år å jeg forstår enda ikke hva han vil, har lest noen få linjer på de support bloggene, må si disse bloggene inneholder faen meg værre informasjon en det man for hos Telenor.

Hitler er en ond mann, men han var smart å hadde makt.
Breivik er en ond mann, men han mislykte meg fra å forstår hannes hensikter...

Off -.-
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Var det den der breivikreport-greia som var omtalt?
Vis hele sitatet...

Hmmm, du tenker på forsvarstalen?
DDoS-angrep for justice, spør du meg.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
DDoS-angrep for justice, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Det eneste det vil oppnå er å legitimere offerrollen deres. Nei ignorer dem heller, du.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Vg skriver om denne: http://breivikreport.blogspot.se/

Brushueblog nr2 laget av avstandsforelsket jente: http://awaiting-2083.tumblr.com/
Vis hele sitatet...
Avstandsforelsket jente, eller evt. VG/Dagbloid-journalist med mye
dødtid på jobben. "Klikk" er den nye "kollekten" i mediakirken...
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
DDoS-angrep for justice, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Gratulerer med årets dummeste kommentar.

On-topic:
Jeg ser ikke helt problemet med at det er en håndfull mennesker som sympatiserer med Breivik og blogger om det. Mye av det er nok et resultat av online disinhibition effect(/greater internet fuckwad theory), og jeg tviler på at noen av de som har disse bloggene kommer til å gjøre noe annet enn å blogge. Hvis det er noen som planlegger lignende ting som Breivik har gjort, så tviler jeg på at de retter oppmerksomhet mot seg selv ved å ha en blogg som risikerer å bli sjekket av PST fra tid til annen.
Sitat av drittunge Vis innlegg
On-topic:
Jeg ser ikke helt problemet med at det er en håndfull mennesker som sympatiserer med Breivik og blogger om det. Mye av det er nok et resultat av online disinhibition effect(/greater internet fuckwad theory), og jeg tviler på at noen av de som har disse bloggene kommer til å gjøre noe annet enn å blogge. Hvis det er noen som planlegger lignende ting som Breivik har gjort, så tviler jeg på at de retter oppmerksomhet mot seg selv ved å ha en blogg som risikerer å bli sjekket av PST fra tid til annen.
Vis hele sitatet...
Det kan være fristende å lese denne typen blogger som svært
dårlig lyrikk eller prosa. Altså: man heller en stor mengde banal
informasjon (tabloide media) inn i ørene på en nokså kunnskapsløs
person med lav selvtillit og begrenset sosialt liv og lar dette koke
en stund.

Det lille jeg har lest av såkalte ekstremistblogger på der große internet,
vitner om "godt" utviklet fantasi blandet med manglende logisk innsikt.
Langt på vei de fleste av disse svadaapparatene avslører seg gjennom
elendig retorikk og ditto argumentasjon.

Man sitter igjen med noe som gjør enhver amerikansk bruktbilselger
til sannspådd profet i forhold.
Hadde det vært opp til meg hadde alle breivik tråder blitt slettet, dette har gått for langt. Vi kommer bare dypere og dypere inn i ideologien hans, og jeg er bombesikker på at den informasjonen som blir delt kan missbrukes. Ved å hele tiden holde diskusjonen rundt breivik oppe blir hans ord mer og mer spredt, akkurat etter planen hans. HYSJ!!!!
Sitat av bøtte420 Vis innlegg
Hadde det vært opp til meg hadde alle breivik tråder blitt slettet, dette har gått for langt. Vi kommer bare dypere og dypere inn i ideologien hans, og jeg er bombesikker på at den informasjonen som blir delt kan missbrukes. Ved å hele tiden holde diskusjonen rundt breivik oppe blir hans ord mer og mer spredt, akkurat etter planen hans. HYSJ!!!!
Vis hele sitatet...
Åpner nok øya en dag du og
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Razorama Vis innlegg
Åpner nok øya en dag du og
Vis hele sitatet...
bøtte420 er bare litt treigere enn deg, som allerede har oppdaget Sannheten(™)? Overbevisende og informativt!
Sitat av luni Vis innlegg
bøtte420 er bare litt treigere enn deg, som allerede har oppdaget Sannheten(™)? Overbevisende og informativt!
Vis hele sitatet...
Var ikke ment overlegent, som du fikk det til og se ut som, bare synes det er for dumt og skrike ut at ting skal hysjes ned hvis det innbefatter noe Breivik har snakka om, da jeg er rimelig sikker på at rundt 95% uansett ikke gidder og lese noe om det. Og nei, ble heller ikke plutselig interessert etter alt oppstyret begynte, men først nå er det mulig og dele litt.
Blir som om jeg som er anti doping og narkotika skal gå inn i hver bidige tråd her på forumet og skrive likt som han, men da er det plutselig noe anna for det er alment godkjent her inne.
Sist endret av Razorama; 11. august 2012 kl. 15:35.
Er tydelig det også i Norge fins enkelte/mange(?) som mener ytringsfriheten er kun for synspunkter som er stuereine og som deles av flertallet. Det blir en ytringsfrihet helt uten verdi og "talibanisme" med motsatt fortegn.

Ekstreme synspunkter faller i god jord hos de forhåndsfrelste, men skremmer bort motstandere og nøytrale.
Slik sett virker de oftest kontraproduktivt. Og er følgelig ikke noe å være redd for.
Ser ut til at nestkommanderende har meldt seg!

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...e-3850878.html

Fra spøk til revolver... Er det noen som har dette brevet? Kunne vært interessant å lese det i sin helhet. Men jeg regner med at "åpenhet" nok en gang blir forvist til en mørk krok?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ser ut til at nestkommanderende har meldt seg!

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...e-3850878.html

Fra spøk til revolver... Er det noen som har dette brevet? Kunne vært interessant å lese det i sin helhet. Men jeg regner med at "åpenhet" nok en gang blir forvist til en mørk krok?
Vis hele sitatet...
Hadde vært interessant å lese det brevet hans da. Ligger det ute noen steder?

edit: Usladdet av det her: http://gfx.dagbladet.no/labrador/229...ctive/978x.jpg
Sist endret av Heisenberg1; 14. august 2012 kl. 04:27.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Hadde vært interessant å lese det brevet hans da. Ligger det ute noen steder?

edit: Usladdet av det her: http://gfx.dagbladet.no/labrador/229...ctive/978x.jpg
Vis hele sitatet...
Usladdet og usladdet du... http://vvcap.net/db/beVT5lhIIJtu54Yrpqbj.htp
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
DDoS-angrep for justice, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Du er ikke på et skidforum nå, da har du kommet feil.

Men det var noen klipp på "breivikreport" hvor Breivik selv fortalte i rettsalen vistnok, er det noen da som har sneket inn båndopptaker, eller er dette faktisk offentligjort?
Sist endret av Bruskork1; 14. august 2012 kl. 08:55.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Du er ikke på et skidforum nå, da har du kommet feil.

Men det var noen klipp på "breivikreport" hvor Breivik selv fortalte i rettsalen vistnok, er det noen da som har sneket inn båndopptaker, eller er dette faktisk offentligjort?
Vis hele sitatet...
Sneket inn selvfølgelig, på en av tilhørersalene, ikke uten grunn at linkene forandrer konstant, filmene slette pga ulovlighet men lastes opp på nytt.
Ser de to siste linkene med henvisning til usladdet versjon av brevet begge er sladdet.

Noen som har en versjon i klartekst, altså leselig?
Sitat av Verilon Vis innlegg
Ser de to siste linkene med henvisning til usladdet versjon av brevet begge er sladdet.

Noen som har en versjon i klartekst, altså leselig?
Vis hele sitatet...
Mulig han med siste linken bare dro en "uslæddet dårlig spøk" ?


Skjønner ikke den stoe interessen her meg å lese dette tullet....!
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ser ut til at nestkommanderende har meldt seg!

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...e-3850878.html

Fra spøk til revolver... Er det noen som har dette brevet? Kunne vært interessant å lese det i sin helhet. Men jeg regner med at "åpenhet" nok en gang blir forvist til en mørk krok?
Vis hele sitatet...
Merkelig hvor fort slikt blir tatt for "god fisk" - hvem som helst
kan smøre sammen et "mystisk" brev og "lekke" det til pressen.

Dette lukter av medie-prank. Personer med ambisjon og vilje til
å følge opp Breivik ville ligget svært lavt i terrenget, slik Breivik
gjorde før sin aksjon - kun idioter vil bruke åpne kanaler på en
slik uforsiktig måte.
Sist endret av PVestlandia; 15. august 2012 kl. 11:25. Grunn: mystisk
http://breivikreport.blogspot.se/ <----

Har ikke engang ord for hvor forstyrrende det er å lese, det at han faktisk har tilhengere og 43 tusen pageviews gjør ikke det bedre... snart er det en eller annen aspirerende Breivik som blir inspirert av det som står på disse bloggene.
Sitat av Slappfisk Vis innlegg
http://breivikreport.blogspot.se/ <----

Har ikke engang ord for hvor forstyrrende det er å lese, det at han faktisk har tilhengere og 43 tusen pageviews gjør ikke det bedre... snart er det en eller annen aspirerende Breivik som blir inspirert av det som står på disse bloggene.
Vis hele sitatet...
Det er lett å la seg lure dersom man ukritisk bruker blogger og informasjon fra
internett som målestokk for virkeligheten. 43.000 visninger på en gitt blogg viser
først og fremst at folk er nysgjerrig - ikke at de er potensielle terrorister.

Folk med mye fritid burde kanskje prioritere å tilegne seg réell kunnskap
fremfor å lese kvasipolitisk fascistromantikk. Her har selvsagt norske
journalister og redaktører en stor og viktig oppgave som språkformidlere.
Sist endret av PVestlandia; 15. august 2012 kl. 12:59.
Sitat av Razorama Vis innlegg
Sneket inn selvfølgelig, på en av tilhørersalene, ikke uten grunn at linkene forandrer konstant, filmene slette pga ulovlighet men lastes opp på nytt.
Vis hele sitatet...
Kanskje litt off topic menmen..
http://www.youtube.com/watch?v=4kcE1vSVHnk Til dere som ikke har hørt den enda!
Sist endret av 1warlock; 15. august 2012 kl. 19:50.
Til alle som sender meg pm og spør om link til bloggen; blitt oversvømt så gidder ikke svare alle med det kronglete pm systemet som er her, men den er linket til flere ganger b.la fra bajjaz e.l + den er første treff hvis man googler noe så lett som 'breivik the clock is ticking' som er er utdrag i den første nettsaken om siden
Så en usladdet versjon av trusselbrevet på tv2 nyhetskanalen, kunne lese hvis man satt på pause.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva med denne karen: http://www.frimuraren.blogspot.se/
Påstår seg å stå frem med fullt navn og foto, frimurer av 8.grad. Kan dette stemme?