Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  189 22253
Sitat av Opium Vis innlegg
Selfølglig fins det no mellom himmel å jord, når jeg drømmer fks, da er jo hjernen skrudd helt av å jeg lever i en annen dimensjon
Vis hele sitatet...
Hjernen er på ingen måte skrudd helt av når du sover og når man drømmer er det like stor aktivitet i hjernen som om man var våken.

Hvor har du det fra at hjernen kobler ut når vi sover?

Sitat av Norsefire Vis innlegg
det finnes alltid noen som er uenig, ellers hadde det jo vært kjedelig
Vis hele sitatet...
Det var en annen måte å si at det Cumulus skriver er bullshit fra start til slutt, noe jeg tror er tydelig for de fleste.
Sist endret av Veggen; 1. februar 2011 kl. 12:24.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Dette med at man mister 21 gram vekt når man dør, kan ikke det ganske enkelt skyldes at all bevegelse i kroppen opphører? Jeg kom til å tenke på dette med en Powerball, som tilsynelatende får mer vekt etter hvert som bevegelsen blir større. Ikke at vi har en ball inni oss, men vi har tross alt blod som pumpes fra hjertet med en fart på 1 meter i sekundet.
Vis hele sitatet...
Bevegelsene inni kroppen (systemet) vil ikke ha noe å si på vår vekt utenfor systemet. Tyngden vår er definert av masse ganger akselerasjon.
Og for at man skal veie mer må enten massen økes eller (tyngde)akselerasjonen.

For at det skal vises en endring på vekta, må selve kroppen vår akselerere i en av retningene (opp eller ned), noe den ikke gjør, siden den er i ro (summen av krefter er 0).
Blodsirkulasjonen vår er i et lukket system, og har ikke noe å si på tyngden av kroppen vår.

Edit: for at en powerball skal kjennes tyngre (mer motstand), så må du gi den akselerasjon. Det er ikke kula inni ballen som gir den akselerasjon, det er du som påfører systemet kraftøkningen.


Dersom det er slik at man faktisk mister litt vekt, så er nok dette pga at lungene tømmes for den luften vi har "inne".
Etter vi dør vil vi ikke være i stand til holde lungene fylte mer enn normalvolumet, slik at denne luften siver ut.

Massetettheten på luft er 1,29 kg/m³ (= 1,29 g/liter), og en normal utånding er på 0,5 liter, så rundt 0,65 gram blir borte der i alle fall, dersom man har trukket pusten normalt før man dør. Får man vondt i hjertet i det man dør, kan det tenkes at man trekker pusten mye mer enn normalt (siden dette er en normal reaksjon for de som har opplevd stikk i hjertet).

Og man mister sannsynligvis ytterligere lungevolum dersom kroppen bruker muskler på å holde lungene normalt fylte med luft (noe jeg ikke vet noe om), ettersom musklene blir helt avslappet etter døden (før lik-stivheten inntreffer).

Men som jeg sa tidligere, kan man ikke gå ut fra at kroppen blir 21 gram lettere - se min tidligere post i tråden.
Sist endret av Grimdoc; 1. februar 2011 kl. 13:49.
Sitat av Nickodemus Vis innlegg
Du må ha større presisjonsnivå på spørsmålsformuleringene dine. Dette blir bare en urein saus av en blanding mellom kritisk spørsmålstilling og bortforklaring av kjennsgjerninger. Jon Scau er ikke rusa, og han skiller klart mellom fantasi og virkelighet.
Vis hele sitatet...
Javel? Jeg syntes jeg var ganske presis, men la meg få presisere: Det vil være umulig på alle måter for Jon Schau å vite om hans opplevelser er en interaksjon med en ekstern etter-dødelig verden eller en reaksjon strengt begrenset til hans eget sinn – i hvilken grad han lar sin livsførsel påvirkes av det er irrelevant for opplevelsens grunnleggende natur.

Sitat av Grimdoc
Bevegelsene inni kroppen (systemet) vil ikke ha noe å si på vår vekt utenfor systemet.
Vis hele sitatet...
Jo, faktisk. Hadde du hatt en ekstremt nøyaktig vekt ville du kunne måle forskjell på vekten til en powerball eller snurrebass når den er i fart og når den står stille. Det er fordi tyngdekraft, som i krumning av rommet, er et resultat av den såkalte firerimpulsen (four-momentum) til masse og stråling (impuls i tidrommet), og impuls (også kjent som bevegelsesmengde) øker med hastigheten.

Ellers er det riktig at normal bevegelse i kroppen ikke kan gjøre opp for tyngden av 21 gram, og bevegelsene rett før døden er uansett gjerne tilnærmet ikke-eksisterende. At kroppen taper 21 gram ved dødsøyeblikket er forøvrig ikke riktig, og forsøket som påstås å bevise at det er slik var svært dårlig og lite troverdig.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Har du kilder på dette? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta ha en litt mindre "sikker" tone i det du skriver, ettersom du her burer frem med at slik er det. Forskning og vitenskap i flere tusener av år har alikevell ikke klart å finne et eneste bevis på dette.



Stått i stampe? Vi har i de siste 2 tiårene bygd fantastiske og kompliserte teleskoper, satelitter og hva enn dem lager - som tar majestetiske bilder av universet vi aldri før har sett maken til.

Og hvorfor spiller det noen rolle om vi har vært 30 mil over jordens overflate med bemanede fartøy, eller om det er snakk om 100 mil? Det er da vitterlig ingen forskjell - nærmeste planet Mars ligger 55 millioner km unna, og dette er avstander vi ikke har utviklet god nok teknologi til å ta oss frem i.

Du sier at utviklingen har stått i stampe siden 1965. Ta en titt på Hubble-teleskopet, Mars-roveren for å nevne noe. Vi har for første gang kommet oss til Mars, fått tatt utrolige bilder og hentet prøver tilbake til analysering.



Dette gir ingen eller lite mening, og minner bare om viss-vass. Forøvrig er det feil at det bare er vi (regner her med at du tenker jorden) som har vulkaner, Mars inneholder blant annet den utdøde skjoldevulkanen Olympus Mons. Kilde; http://no.wikipedia.org/wiki/Olympus_Mons

Og hva har egentlig vulkaner å si opp i alt dette du ramser opp? Hva bekrefter dette? Seismisk aktivitet?



Hva som er meningen at vi skal finne veit heldigvis du like lite som jeg. For 1-2 tusen år siden sa de religiøse at Jorden var midtpunktet i verden og at alle planeter, stjerner osv kretset rundt den. Og mange slo seg til ro med dette. Alikevell ble det stilt spørsmål ved dette, forsket på og på 1500-tallet måtte folk på nytt slå seg til ro med det helosentriske verdensbildet. Ser du hvor jeg vil hen? Om 200 år kan det hende at vi har funnet andre planeter med liv, og det nytter ikke med slik tankegang.



Sikker? Jeg vil ikke angre på at jeg ikke gikk rundt på Jorden som et naivt individ som trodde på det jeg ble servert av 2000 år gamle religiøse tekster, uten et eneste form for bevis eller vitenskapelig bekreftelse på.



Dette her bunner etter min mening i fudamentet til hvorfor folk blir religiøse - frykten for døden og frykten for det ukjente. Men jeg respekterer det, og håper ikke at du vil angre på bortkastede år.



Til advarsel til alle som tenker seg inn på nettsiden; Nettsiden inneholder konspirasjonsteorier på lik linje med Nyhetsspeilet (Den nye verdensordenen), og inneholder ingen som helst form for kilder/artikler å henvise til, bortsett fra såkalte bekreftelser funnet i en gammel bok, overlevert via folkemunne i generasjoner før den ble skrevet ned, oversatt gjennom uttallige språk, og som i dag sikkert ikke inneholder halvparten av det de første "formidlerne" av boka mente den skulle inneholde.



Grunnen til at innlegget mitt kan bli oppfattet som litt skarpt er måten du velger å ordlegge deg, og her er et prakteksempel på holdningen.



Uforklarlig og derfor ingen tilfeldighet for deg - naturlig seleksjon og evolusjon for meg. Altså ingen tilfeldighet.
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å diskutere med slike folk som Cumlus, det ligger nesten på grensen til trolling det han greier å skrive her. Takk for at du kom med noen gode argumenter så jeg slipper. Cumlus : Du vet de smarteste av de smarte på denne jorda (Skapt i guds bilde som du sier) ikke er i tvil om at det finnes intelligent liv andre steder i universet?
Teorien eller hypotesen stemmer ikke. Da ville jeg sluppet å oppleve at mennesker dør rundt meg (ikke bokstavelig talt altså)
Cumlus:

Vet du egentlig hvordan en planet er bygget opp? Den påstanden din om at det bare finnes vulkaner på Jorda er absurd. De aller fleste vet godt at vår nærmeste nabo, Mars, har en vulkan som er mange kilometer høy og strekker over en utrolig stor flate. Den vulkanen har ikke mer utbrudd fordi Mars' kjerne er død, mao, det er ingenting som kan få utbrudd.

Det med hvordan mennesket er bygd opp og at vi er de mest intelligente på Jorda er også ganske idiotisk. Vi er intelligente på grunn av måten vi er bygd. Uansett, vi måtte ha vært bygd på en måte uansett så uansett hvilken måte vi hadde vært bygd opp på så ville du sagt det. Vi er bare sånn, sånn ble det. Kunne sikkert gått en annen vei, men det kunne vært store forandringer. Selvfølgelig har vi forplantingsmulighet, hvorfor i granskauen tror du vi og x antall andre arter er her idag?! Brødrene Wright var forskere av noe slag. Ikke noen som tenkte at om de ba hardt nok ville "Gud" gi dem evnen til å fly. Nei, de forsket og takket være slike som dem går teknologien vår sinnssykt fort. Takket være dere med religion har vi krig.(ikke at vi ikke hadde hatt det om det ikke fantes religioner, men det er en annen diskusjon)

Hvordan vet du at det ikke finnes liv utenfor Jorda? Det er så lite sannsynlig at det er større sjanse for at Jesus faktisk levde. Har du tenkt over hvor mange planeter/solsystemer/GALAKSER det finnes? Når du faktisk får høre et tall så skjønner du at det er faktisk UMULIG at det ikke finnes liv(kanskje intelligent) på andre planeter.
Visste du forresten at det kan være mulig at livet på Jorda ikke kom fra Jorda? At det var en meteor med "liv" som krasjet i Jorda og "bosatte" seg her.

Kan du ikke komme med noen annen crap? Syns dette var morsomt jeg
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er så lite sannsynlig at det er større sjanse for at Jesus faktisk levde.
Vis hele sitatet...
Jesus levde faktisk, tro det eller ei. (Jeg er ateist, forresten)
Sitat av Tfan Vis innlegg
Jesus levde faktisk, tro det eller ei. (Jeg er ateist, forresten)
Vis hele sitatet...
Hvordan er du så sikker? Jeg bryr meg nada om du er ateist eller troende, gi meg bevis så skal jeg tro på deg.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvordan er du så sikker? Jeg bryr meg nada om du er ateist eller troende, gi meg bevis så skal jeg tro på deg.
Vis hele sitatet...
Herregud, hvorfor fiendtligheten? Det er bevist at Jesus har levd. Folk skrev om Jesus helt siden han levde. Hvorfor skulle de skrevet om han hvis han ikke eksisterte? Og jeg sa jeg er ateist fordi jeg ville gi et eksempel på at man må ikke være religiøs for å tro på at Jesus har levd.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Tfan Vis innlegg
Hvorfor skulle de skrevet om han hvis han ikke eksisterte?
Vis hele sitatet...
Om jeg forstår deg riktig, så impliserer din teori at også gud finnes, for hvorfor skulle de ha skrevet om gud dersom gud ikke finnes? Og for den saks skyld alle andre fiksjonelle karakterer. Noe som betyr at du faktisk ikke er ateist.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Om jeg forstår deg riktig, så impliserer din teori at også gud finnes, for hvorfor skulle de ha skrevet om gud dersom gud ikke finnes? Og for den saks skyld alle andre fiksjonelle karakterer. Noe som betyr at du faktisk ikke er ateist.
Vis hele sitatet...
Da har du forstått feil. Min teori er rett og slett at Jesus har levd; som en historisk person. Ingenting annet.

Men han hevdet jo han var Guds sønn, og derfor ble han noe større enn en historisk person for de religiøse; derfor skrev de om han.

Hvorfor skulle jeg sagt jeg er ateist hvis jeg ikke er det? Jeg tror ikke på Gud, men jeg tror på at Jesus levde; som en historisk person. Og med historisk person så mener jeg rett og slett at han eksisterte, ingenting annet.
Sist endret av Tfan; 6. februar 2011 kl. 15:18.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Tfan Vis innlegg
Da har du forstått feil. Min teori er rett og slett at Jesus har levd; som en historisk person. Ingenting annet.

Men han hevdet jo han var Guds sønn, og derfor ble han noe større enn en historisk person for de religiøse; derfor skrev de om han.

Hvorfor skulle jeg sagt jeg er ateist hvis jeg ikke er det? Jeg tror ikke på Gud, men jeg tror på at Jesus levde; som en historisk person. Og med historisk person så mener jeg rett og slett at han eksisterte, ingenting annet.
Vis hele sitatet...
Du baserer din tro om hans eksistens på skrifter som samtidig sier han var guds sønn, noe du ikke tror på. Får jeg lov til å spørre om du faktisk har lest bibelen, og hvorfor du har valgt å bare tro på deler av den? Tekstene som forteller om Jesus sin "historiske eksistens" er vel like troverdig som tekstene om hans handlinger og sammenheng med Gud? Med mindre du refererer til andre bøker/skrifter som spesifik omhandler Jesus som en ren historisk person, uten noen som helst sammenheng med gud, noe jeg er svært interessert i å få sett. F.eks en eller annen form for "tredjeparts dokumentasjon" fra et romersk arkiv. Jeg skal innrømme jeg har gjort minimalt med søking etter noe slikt, så at jeg nevner bibelen som din eneste kilde er rett og slett fordi jeg ikke har hørt om noen annen.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Du baserer din tro om hans eksistens på skrifter som samtidig sier han var guds sønn, noe du ikke tror på. Får jeg lov til å spørre om du faktisk har lest bibelen, og hvorfor du har valgt å bare tro på deler av den? Tekstene som forteller om Jesus sin "historiske eksistens" er vel like troverdig som tekstene om hans handlinger og sammenheng med Gud? Med mindre du refererer til andre bøker/skrifter som spesifik omhandler Jesus som en ren historisk person, uten noen som helst sammenheng med gud, noe jeg er svært interessert i å få sett. F.eks en eller annen form for "tredjeparts dokumentasjon" fra et romersk arkiv. Jeg skal innrømme jeg har gjort minimalt med søking etter noe slikt, så at jeg nevner bibelen som din eneste kilde er rett og slett fordi jeg ikke har hørt om noen annen.
Vis hele sitatet...
Det finnes andre kilder på at Jesus har levd, på samme måte som at det finnes dokumentasjon på de greske filosofene har levd- ganske mye lenger før Jesus. At Jesus derimot gjorde underverker og var Guds sønn handler vel mer om troen.

Man kan selvsagt stille seg kritisk til alle typer kilder, spesielt de som er over 2000 år gamle, men i den grad man kan kalle såpass gammel dokumentasjon på kilder, finnes det mange som beviser at Jesus har levd.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Du baserer din tro om hans eksistens på skrifter som samtidig sier han var guds sønn, noe du ikke tror på. Får jeg lov til å spørre om du faktisk har lest bibelen, og hvorfor du har valgt å bare tro på deler av den? Tekstene som forteller om Jesus sin "historiske eksistens" er vel like troverdig som tekstene om hans handlinger og sammenheng med Gud? Med mindre du refererer til andre bøker/skrifter som spesifik omhandler Jesus som en ren historisk person, uten noen som helst sammenheng med gud, noe jeg er svært interessert i å få sett. F.eks en eller annen form for "tredjeparts dokumentasjon" fra et romersk arkiv. Jeg skal innrømme jeg har gjort minimalt med søking etter noe slikt, så at jeg nevner bibelen som din eneste kilde er rett og slett fordi jeg ikke har hørt om noen annen.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg leste en artikkel om det for et par år siden, som jeg ikke har peiling på hvor er nå. Har ikke lest bibelen, nei. Den artikkelen handlet om Jesus, og bare Jesus, som person, og ikke sammenhengen mellom han og "Gud".

Jeg tror likevel det finnes en god del tekster om Jesus som person uten sammenheng med Gud; det er derfor mange tror Jesus har levd, samtidig som de ikke tror på Gud.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
Det finnes andre kilder på at Jesus har levd, på samme måte som at det finnes dokumentasjon på de greske filosofene har levd- ganske mye lenger før Jesus. At Jesus derimot gjorde underverker og var Guds sønn handler vel mer om troen.

Man kan selvsagt stille seg kritisk til alle typer kilder, spesielt de som er over 2000 år gamle, men i den grad man kan kalle såpass gammel dokumentasjon på kilder, finnes det mange som beviser at Jesus har levd.
Vis hele sitatet...
Forskjellen mellom dokumentasjon av greske filosofer og Jesus sin eksistens er at tekstene angående Jesus i større grad er omskrevet, eller er for den saks skyld, skrevet av tilhengere av den kristne tro, og handler om hans sammenheng med gud. Dette gjør hele dokumentet/teksten lite troverdig.

Når det gjelder WikiP. artikkelen du linker til kan jeg legge fram et par utdrag:

"Charles Guignebert (Professor of the History Of Christianity at the Sorbonne), while rejecting the Jesus Myth theory and feeling that the Epistles of Paul were sufficient to prove the historical existence of Jesus, said "all the pagan and Jewish testimonies, so-called, afford us no information of any value about the life of Jesus, nor even any assurance that he ever lived"

"There are Greco-Roman pagan passages relevant to Christianity in the works of three major non-Christian writers of the late 1st and early 2nd centuries – ], Tacitus, Suetonius, and Pliny the Younger. However, these are generally references to early Christians rather than a historical Jesus."

Jeg gikk bare gjennom en minimal del av artikkelen, så det hadde vært herlig om du faktisk har noen spesifike tekster jeg burde lese, noe du burde ha ettersom du sier det finnes mange dokumenter som beviser hans eksistens.


Sitat av Tfan Vis innlegg
Vel, jeg leste en artikkel om det for et par år siden, som jeg ikke har peiling på hvor er nå. Har ikke lest bibelen, nei. Den artikkelen handlet om Jesus, og bare Jesus, som person, og ikke sammenhengen mellom han og "Gud".

Jeg tror likevel det finnes en god del tekster om Jesus som person uten sammenheng med Gud; det er derfor mange tror Jesus har levd, samtidig som de ikke tror på Gud.
Vis hele sitatet...
Hva du tror er irrelevant, men når du sier at Jesus sin eksistens har blitt bevist, så forventer jeg kilder.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Hva du tror er irrelevant, men når du sier at Jesus sin eksistens har blitt bevist, så forventer jeg kilder.
Vis hele sitatet...
Hva tror du jeg sitter og venter på?
Det er jo nesten umulig å bevise at han faktisk eksisterte.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Forskjellen mellom dokumentasjon av greske filosofer og Jesus sin eksistens er at tekstene angående Jesus i større grad er omskrevet, eller er for den saks skyld, skrevet av tilhengere av den kristne tro, og handler om hans sammenheng med gud. Dette gjør hele dokumentet/teksten lite troverdig.

Når det gjelder WikiP. artikkelen du linker til kan jeg legge fram et par utdrag:

"Charles Guignebert (Professor of the History Of Christianity at the Sorbonne), while rejecting the Jesus Myth theory and feeling that the Epistles of Paul were sufficient to prove the historical existence of Jesus, said "all the pagan and Jewish testimonies, so-called, afford us no information of any value about the life of Jesus, nor even any assurance that he ever lived"

"There are Greco-Roman pagan passages relevant to Christianity in the works of three major non-Christian writers of the late 1st and early 2nd centuries – ], Tacitus, Suetonius, and Pliny the Younger. However, these are generally references to early Christians rather than a historical Jesus."

Jeg gikk bare gjennom en minimal del av artikkelen, så det hadde vært herlig om du faktisk har noen spesifike tekster jeg burde lese, noe du burde ha ettersom du sier det finnes mange dokumenter som beviser hans eksistens.
Vis hele sitatet...
Jeg viste til Wikipedia-artikkelen fordi den beskrev Jesus som en historisk person, og som en relegiøs "skikkelse/person". Det er garantert mange som tilbakeviser Jesus eksistens som en historisk person, men dersom du hadde lest hele artikkelen hadde du funnet følgende:

"Professor of the History of Christianity at the Sorbonne, maintained that the "conclusions which are justified by the documentary evidence may be summed up as follows: Jesus was born somewhere in Galilee in the time of the Emperor Augustus, of a humble family, which included half a dozen or more children besides himself.".[COLOR=#0645ad][46][/COLOR] He adds elsewhere "there is no reason to suppose he was not executed"."

Det er vel ingen personer i verdenshistorien som er så dokumentert som Jesus. Likevel er dokumentasjonen innhentet ETTER hans død, de fleste over 100 år etter, noe som alltid kan bety at forfatterene av materialene forvrenger sannheten. Det er likevel grunn til å tro at han levde, da det finnes såpass mye materiale fra forskjellige personer.

Og langt fra all dokumentasjon er fra tilhengere. Ta også en kikk på Tomasevangeliet.

Så poenget mitt er at det finnes både forskning, arkeologiske funn og dokumentasjon fra "uavhengige" og ikketroende om at Jesus har levd.
Sist endret av reklame; 6. februar 2011 kl. 18:08.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg viste til Wikipedia-artikkelen fordi den beskrev Jesus som en historisk person, og som en relegiøs "skikkelse/person".
Vis hele sitatet...
Nei det gjør den ikke. "This article is about the basis for assuming that Jesus existed as portrayed in the Bible"

Sitat av reklame Vis innlegg
"Professor of the History of Christianity at the Sorbonne, maintained that the "conclusions which are justified by the documentary evidence may be summed up as follows: Jesus was born somewhere in Galilee in the time of the Emperor Augustus, of a humble family, which included half a dozen or more children besides himself.".[COLOR=#0645ad][46][/COLOR] He adds elsewhere "there is no reason to suppose he was not executed"."
Vis hele sitatet...
"Biblical scholar L. Michael White writes that, so far as we know, Jesus did not write anything, nor did anyone who had personal knowledge of him. There is no archeological evidence of his existence. There are no contemporaneous accounts of his life or death: no eyewitness accounts, or any other kind of first-hand record. "

"New Testament scholar Robert Price argues it is quite likely there never was an historical Jesus"

Det blir meningsløst å fortsette og klippe og lime utsagn fra ymse vitenskapsmenn ettersom det åpenbart fortsatt er stor uenighet angående temaet, noe det ikke ville vært dersom det er såpass godt bevist som du sier det er.

Sitat av reklame Vis innlegg
Det er vel ingen personer i verdenshistorien som er så dokumentert som Jesus. Likevel er dokumentasjonen innhentet ETTER hans død, de fleste over 100 år etter, noe som alltid kan bety at forfatterene av materialene forvrenger sannheten. Det er likevel grunn til å tro at han levde, da det finnes såpass mye materiale fra forskjellige personer.

Og langt fra all dokumentasjon er fra tilhengere. Ta også en kikk på Tomasevangeliet.
Vis hele sitatet...
Jesus er langt i fra den best dokumenterte personen i historien. Ei er han heller den personen det er skrevet mest om. At det finnes matreale fra en stor mengde mennesker betyr heller ikke at det nødvendigvis er sant, spesielt ikke når dette matrealet i større grad beskriver Jesus ut fra forfatterens egne idealer, og på mange måter ikke stemmer overens med hverandre.

Og hvorfor i all verden vil du at jeg skal se på "The hidden words that the living Jesus spoke and Didymos Judas Thomas wrote them down"
Dere som blir forført av tanken om evig liv.

Evig liv er ingen gave, men udiskuterbart en av de mest forferdelige torturene som er mulig å motta. Kanskje det første årtusenet kan være underholdende, men hva med det neste? Og milliardene etter det? Og du har fortsatt evigheten igjen. Evig liv er kun en dårlige gjennomtenkt fiksjonen til dødelige som har blitt grådig.

Evig liv ville blitt en forbannelse, uten død ville det ikke ha vært noen grunn til å gjøre noe. Og det er slik ting ville ha fortsatt til det uendelige, og en evighet etter det. Jeg oppfordrer deg sterkt til å akseptere din dødelighet. Ikke la din frykt for en uungåelig død la deg sløse dit eneste dødelige liv på å forfølge fantasier og illusjoner.
Sitat av Johnny B Vis innlegg
Nei det gjør den ikke. "This article is about the basis for assuming that Jesus existed as portrayed in the Bible"
Vis hele sitatet...


[quote=Johnny B;1994711
"Biblical scholar L. Michael White writes that, so far as we know, Jesus did not write anything, nor did anyone who had personal knowledge of him. There is no archeological evidence of his existence. There are no contemporaneous accounts of his life or death: no eyewitness accounts, or any other kind of first-hand record. "

"New Testament scholar Robert Price argues it is quite likely there never was an historical Jesus"
[/quote]

Du finner sikkert flere i artikkelen som mener det ikke finnes noe dokumentasjon. Det er de som baserer Jesus eksistens på troen, og ikke noe annet.

[quote=Johnny B;1994711Det blir meningsløst å fortsette og klippe og lime utsagn fra ymse vitenskapsmenn ettersom det åpenbart fortsatt er stor uenighet angående temaet, noe det ikke ville vært dersom det er såpass godt bevist som du sier det er. [/quote]

Vitenskapsmenn fru Blom. Det er vel heller diverse professorer ved forskjellige teologiske fakulteter. Poenget mitt er at det finnes såpass mange funn av ulike skrifter fra geografiske- og tidsforskjellige steder, at det er en enighet hos brorparten av forskere at han eksisterte.

[quote=Johnny B;1994711
Jesus er langt i fra den best dokumenterte personen i historien. Ei er han heller den personen det er skrevet mest om. At det finnes matreale fra en stor mengde mennesker betyr heller ikke at det nødvendigvis er sant, spesielt ikke når dette matrealet i større grad beskriver Jesus ut fra forfatterens egne idealer, og på mange måter ikke stemmer overens med hverandre. [/quote]

Jeg vil tro du skal slite med å finne en person det finnes flere skrifter om enn Jesus for over 2000 år siden. Det at det finnes materiale fra forskjellige personer og som ikke stemmer overens med hverandre, stammer fra forskjellige årstider, er vel egentlig et større argument for at han faktisk eksisterte.

[quote=Johnny B;1994711
Og hvorfor i all verden vil du at jeg skal se på "The hidden words that the living Jesus spoke and Didymos Judas Thomas wrote them down"[/quote]

Fordi Tomasevangelium er et evangelium som stiller seg utenfor de andre evangelium, fordi evangeliet er en tvilende skrift. Nettopp fra en "ikke-tilhenger". Det finnes også en del andre romerske og jødiske kilder som mente at Jesus levde, men igjen kan man stille seg kritiske til såpass gamle kilder.

http://no.wikipedia.org/wiki/Jesus_K...B8diske_kilder

Wikipedia-artikkelen inneholdt både de som mente han ikke eksisterte og de som mener at han som historisk person eksisterte. Jeg vet det er uenighet om hans eksistens, men som argument i en diskusjon, mener jeg helt klart man ikke kan utelukke det.
Ikke bare har du dårlige siterings skills, men kan du komme med andre kilder enn wikipedia? Ser ut som alt du finner er derfra.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ikke bare har du dårlige siterings skills, men kan du komme med andre kilder enn wikipedia? Ser ut som alt du finner er derfra.
Vis hele sitatet...
Nettleseren klikka, så jeg fikk ikke forhåndsvist innlegget. However, har du intet annet å komme med i diskusjonen, finn deg en annen tråd.

Klarer du ikke se hvilke kilder Wikipedia bruker? De ligger ofte nederst på siden, og er markert i teksten i [klammer].

Greit nok, jeg kan godt klipp\lime de til deg:

Romerske kilder:
Suetonius: http://www.thelatinlibrary.com/sueto....claudius.html
Tacitus: http://classics.mit.edu/Tacitus/annals.11.xv.html
Josephus: http://www.ccel.org/j/josephus/works/JOSEPHUS.HTM

Så ja, det finnes uavhengig dokumentasjon på at Jesus levde, noe som er mitt poeng. Om man skal velge å tro på kildene får være opp til enhver. Jeg personlig finner det vanskelig å tro at Jesus ikke levde. Om den kristne versjonen og fremstillingen ordrett er korrekt, stiller jeg meg mer kritisk til.
Sist endret av reklame; 7. februar 2011 kl. 12:20.
Jeg anbefaler en bok som vel er den moderne tids mest berømte bok rundt emnet: Journey of Souls av Michael Newton

Journey of Souls is the title of the first book by Newton, published in 1994, in which he introduced his own technique in the area of "age regression" therapy. It documents the results of his 35 years of interviews of age regression case studies. His patients were originally seeking hypnotherapy as a therapeutic means. Newton describes that during their continuous visits, a great number of his patients regressed beyond this life and passed through the spirit worlds; through ongoing age regression sessions, these subjects have recalled and revealed their past life experiences and their journey through the spirit world.

Why are you here on Earth? Where will you go after death? What will happen to you when you get there? Many books have been written about past lives, but there has been very scant information about the ongoing existence of our souls as we await rebirth - until Journey of Souls was published in 1994. Now a best-selling classic, Journey of Souls summarizes Dr. Michael Newton's research and work with individuals whom he placed in a state of deep hypnosis during which they recalled their experiences between lives as eternal spirits.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
Du finner sikkert flere i artikkelen som mener det ikke finnes noe dokumentasjon. Det er de som baserer Jesus eksistens på troen, og ikke noe annet.
Vis hele sitatet...
Nei, det er nettop det de ikke gjør. Sitatene er forøvrig hentet fra artikkelen "Quest for the historical Jesus".

Sitat av reklame Vis innlegg
Vitenskapsmenn fru Blom. Det er vel heller diverse professorer ved forskjellige teologiske fakulteter. Poenget mitt er at det finnes såpass mange funn av ulike skrifter fra geografiske- og tidsforskjellige steder, at det er en enighet hos brorparten av forskere at han eksisterte.
Vis hele sitatet...
Skal si meg enig at vitenskapsmenn bare var et halvslapt forsøk på en oversettelse, og kanskje feil definisjon på de som driver med dette. Men når du i samme avsnitt forteller om en enighet blant forskere må du bestemme deg. Og hvor har du fra at det er en enighet om Jesus eksisens hos en majoritet av forskere?
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg vil tro du skal slite med å finne en person det finnes flere skrifter om enn Jesus for over 2000 år siden. Det at det finnes materiale fra forskjellige personer og som ikke stemmer overens med hverandre, stammer fra forskjellige årstider, er vel egentlig et større argument for at han faktisk eksisterte.
Vis hele sitatet...
Nei det ville jeg ikke, kristendommen er en relativt ung religion ( sett i forhold til f.eks hinduismen) og det finnes nok flere skrifter om de diverse gudene i hinduismen enn Jesus. Og nei, at det finnes store mengder mindre sammenhengende tekster om en fiksjonell karakter er på ingen måte et argument for dens eksistens.

Sitat av reklame Vis innlegg
Fordi Tomasevangelium er et evangelium som stiller seg utenfor de andre evangelium, fordi evangeliet er en tvilende skrift. Nettopp fra en "ikke-tilhenger". Det finnes også en del andre romerske og jødiske kilder som mente at Jesus levde, men igjen kan man stille seg kritiske til såpass gamle kilder.
Vis hele sitatet...
Ikke-tilhenger? o rly? Thomas var en av Jesu tolv disipler.
Dette burde ha skjedd for lenge siden, men nå er det nok med den Jesus-diskusjonen i denne tråden.
Sitat av nichoed Vis innlegg
Kan komme med et inspill, vær person som dør mister 21 gram instant, i det sekunde personen dør. noen sier det er sjelen som forsvinner.
Vis hele sitatet...
Så selv om lungene er fylt av luft og de klapper sammen i det øyeblikk man dør. Kan ikke være luften som utøver massen på 21 gram da?

Når det gjelder død og reinkarnasjon. Se på tibetanerne. De var et ganske rått og brutalt folkeslag som ikke gikk av veien for å la blodet flomme i stri strømmer når de slåss/kriget og alt det der. Men etter at buddhismen fant sin vei til Tibet, se på de nå. Hvem i dag er det som ser på tibetanerne som et voldelig folkeslag?

Kan det være på grunn av buddhismens sitater "Decay is inherent in every thing. Work out your own salvation with dilligence"

Og hva om kroppen, med dens bioenergi og hjerne og avfallstoffer. Den for råtner, går til bake til "altet" i mangel av et annet, og minst mulig new age preget ord. Mens de erfaringer, personligheten som utgjorde den døde personen mens h*n var live. Hva om det er den som finner en annen kropp å innta for å erfare seg selv som det det er?

Kanskje litt psuedo snakk her nå men:P Men den dagen vitenskapen kan stadfeste når konglekjertelen er ferdig utviklet. Muligens vi da får noen mer konkrete svar som visse skeptikere etterspør.

Inntil videre så er det bare enn selv som kan avgjøre hva enn velger å tro angående teamet døden. Men for de spesielt interesserte så kan tibetansk buddhisme være noe sjekke ut. Og spesielt denne boken

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...t=2&pid=300300

Namaste
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Så selv om lungene er fylt av luft og de klapper sammen i det øyeblikk man dør. Kan ikke være luften som utøver massen på 21 gram da?
Vis hele sitatet...
Nei, en åpen og en sammenklemt pose vil veie det samme. Og for n'te gang, kroppen endrer ikke vekt i dødsøyeblikket.

Sitat av RESpekt
Men den dagen vitenskapen kan stadfeste når konglekjertelen er ferdig utviklet. Muligens vi da får noen mer konkrete svar som visse skeptikere etterspør.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "ferdig utviklet"? Og hva har konglekjertelen med evig liv å gjøre?
Sist endret av Provo; 7. februar 2011 kl. 17:34.
Om du tror spritiualitet har en strek sammeheng med dopbruk/psykadeliske stoffer, så anbefaler jeg å ta en titt på The Spirit Molecule.
Endret synet mitt på hallusinogener to say the least!
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, en åpen og en sammenklemt pose vil veie det samme. Og for n'te gang, kroppen endrer ikke vekt i dødsøyeblikket.
Vis hele sitatet...
Det vil jo det, siden luft veier noe?

Dog veldig marginalt som sagt, og vist, i inlegget mitt tidligere.
Den pseudo terorien om at konglekjertelen ikke er ferdig utviklet før 49 dager. Den samme tiden de "tibetanske" buddhistmunkene mener det tar før en sjel er ferdig reinkarnert. Dette er ikke annet enn en vag teori og reine spekulasjoner.

Helt enig der mister provoko. Kroppen endrer ikke vekt i dødsøyeblikket. Den første siterte tekst var et forsøk på å få den personen som skrev det til å tenke litt mer, og ikke bli fast låst i en tanke/teori/spekulasjon=)

namste
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det vil jo det, siden luft veier noe?

Dog veldig marginalt som sagt, og vist, i inlegget mitt tidligere.
Vis hele sitatet...
Ville også tro at vekten endrer seg, men massen til posen vil vel være den samme.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det vil jo det, siden luft veier noe?

Dog veldig marginalt som sagt, og vist, i inlegget mitt tidligere.
Vis hele sitatet...
Nei, fordi den også omgis av luft av samme tetthet. Hvis du bretter ut posen slik at den rommer mest mulig luft, altså omtrent som en tredimensjonal U-form, vil du ikke måle noen større vekt enn om du klapper den sammen og legger den på vekten. Noe annet medfører at fasong direkte påvirker vekt, noe som igjen ville falsifisert Newtons andre lov (F=m·a).

Ta følgende tankeeksperiment om eksempel. Tenk deg at du reiser opp posen i sin "utslåtte" form og setter den på vekten. Det du tenker er da at luften som omsluttes av posen påvirker utslaget på vekten. Men hvis du legger posen på siden, i samme utslåtte form, så omslutter posen like mye luft, og utslaget må være det samme. Så slår du posen flat, og luften som før ble omsluttet av posen har forsvunnet, men er erstattet av den samme luftmengden rett over posen, noe som må gi det samme utslaget på vekten. Altså veier en åpen og en sammenklemt pose det samme.
Ja, okei. Jeg er enig i dette når det gjelder en pose!

Men derimot når det gjelder lunger, så er det ikke sikkert dette er helt likt tilfelle, ettersom lungene kan "tømmes" litt, og fortsatt holde det ytre volumet oppe pga ribbein.
Men jeg kan ikke nok om menneskekroppens oppbygning til å være sikker.

Uansett om dette er mulig eller ikke, så inneholder ikke lungene nok luft til at dette skal kunne utgjøre en forskjell på 21 gram, og man kan ikke gå ut i fra at dette veldig dårlig utførte eksperimentet har noen verdi, whatsoever.
Er det ikke veldig bra tippet på de som har "funnet opp alle religionene", om hva som skjer etter døden. Selv skjønner jeg ikke hvordan folk kan tro på slik.
Håper dere forstår hva jeg mener, utrolig vanskelig å formulere.
Faen, jeg må ha dødd mange ganger ass?

Liker teorien, interessant.
Sist endret av FaenIHelvete; 7. februar 2011 kl. 19:13.
Har ikke Hawkins en slik teori også?
Om vi da skulle komme til evigheten etter å ha dødd av alderdom.. skulle vi bare fortsette sånn, ut i evigheten? Ville ikke det blitt.. slitsomt etterhvert? Fortsette sosm en gammel mann/dame inn i evigheten og forbi?
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg håper og er veldig sikker på at de fleste er svært uenige i det meste av det du skriver, om ikke alt.
Vis hele sitatet...
Dette er min tro og min tanke og slik vil jeg velge å tro at det er. Om det skulle vise seg at jeg har feil så har jeg ikke gjort noe galt. Det er lettere for noe å følge synden enn å leve etter Guds ord. For meg er det letter å følge min tro
enn å bevisst synde.

Sitat av Omaha Vis innlegg
Det er vanskelig å diskutere med slike folk som Cumlus, det ligger nesten på grensen til trolling det han greier å skrive her. Takk for at du kom med noen gode argumenter så jeg slipper. Cumlus : Du vet de smarteste av de smarte på denne jorda (Skapt i guds bilde som du sier) ikke er i tvil om at det finnes intelligent liv andre steder i universet?
Vis hele sitatet...
Hvorhen er de smarte individene? Joda Bibelen nevner noe om himmelske vesner men det er ikke slik vitenskapen ser dem. Ønsker du kunne formulere/definere ordet tolling som du mener jeg skriver..?

Sitat av simzorz Vis innlegg
Morsomt at du beskylder andre for å være naive når du selv stoler blindt på 2000 år gamle hebreiske skrifter, som er mindre kredible enn eventyrene om Askeladden. Selv benekter du veletablerte fakta som romferder, vulkaner på andre planeter (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...rial_volcanoes) og evolusjonsteorien (som ikke kan motbevises med ett eneste valid argument).

Hvis du mot formodning ikke troller, lider du av kraftige vrangforestillinger (oppsøk psykiater).
Vis hele sitatet...
Wikipedia er ikke noe safe oppslagsverk da den redigeres hele tiden ofte av slike som deg og meg. Animasjoner som vist her er skapt av oss er synsing slik vi tror det er/kan være.
Sitat av Cumulus Vis innlegg
Dette er min tro og min tanke og slik vil jeg velge å tro at det er.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Hva er det som tyder på at det er slik, og ikke for eksempel slik hinduene eller buddhistene beskriver det?

Sitat av Cumulus
Hvorhen er de smarte individene?
Vis hele sitatet...
Mener du at siden vi ikke kan observere intelligent liv andre steder så eksisterer det ikke? Vel, la oss si at det er en sivilisasjon teknologisk lik vår 100 lysår unna. De vil da heller ikke observere oss, så da må jo det bety at heller ikke vi eksisterer? Og hvordan kan du trekke en slutning om at det du ikke ser kan ikke eksistere når du samtidig tror på Gud? Eller mener du at andre skal liste opp alle forskere som ikke betviler utenomjordisk liv? Det vil i så fall være en enorm jobb, og jeg tviler på at det skulle endret oppfatningen din. Du kan jo ta utgangspunkt i denne artikkelen: http://en.wikipedia.org/wiki/Extraterrestrial_life

Sitat av Cumulus
Ønsker du kunne formulere/definere ordet tolling som du mener jeg skriver..?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

Sitat av Cumulus
Wikipedia er ikke noe safe oppslagsverk da den redigeres hele tiden ofte av slike som deg og meg.
Vis hele sitatet...
Hvis du gjør en ørliten innsats så ser du at dette er en opplisting av spesifikke artikler om Io, Mars, Venus og Månen, og deres respektive vulkanoer, som videre inneholder kildereferanser.

Sitat av Cumulus
Animasjoner som vist her er skapt av oss er synsing slik vi tror det er/kan være.
Vis hele sitatet...
Leser du bildeteksten så ser du at dette er faktiske bilder tatt av romfartøyet New Horizons, og ikke noen CGI-animasjon. Som sagt, gjør i det minste en bitteliten innsats når du tross alt får informasjonen matet rett i fanget på denne måten.
Sist endret av Provo; 11. februar 2011 kl. 17:49.
Sitat av Cumulus Vis innlegg
Dette er min tro og min tanke og slik vil jeg velge å tro at det er. Om det skulle vise seg at jeg har feil så har jeg ikke gjort noe galt. Det er lettere for noe å følge synden enn å leve etter Guds ord. For meg er det letter å følge min tro
enn å bevisst synde.
Om du følger din tro fordi det er lettest, så tar du (i likhet med elektrisk strøm) minste motstands vei. Dette burde ikke være en grunn til å tro.
Vis hele sitatet...
Hvis du tar feil, har du i ditt liv løyet og predikert om en falsk gud. Om det hadde vært slik at den islamske guden Allah faktisk hadde eksistert, ville du bli straffet for å trodd på feil gud. Om det ikke finnes noen gud, har du kastet bort deler av livet på å be til en fantasifigur.

Begrepet synd har forøvrig ingen mening utenfor en religiøs kontekst. Om jeg har sex utenfor ekteskap vil religiøse mennesker kanskje kalle det å synde. Jeg vil si de er tåpelige.

Hvorhen er de smarte individene? Joda Bibelen nevner noe om himmelske vesner men det er ikke slik vitenskapen ser dem. Ønsker du kunne formulere/definere ordet tolling som du mener jeg skriver..?
Vis hele sitatet...
Trolling er å bevisst prøve å sabotere en diskusjon, gjøre folk sinte eller rett og slett bare kødde med folk.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=trolling
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tilbake til temaet, har tenkt litt for meg selv, og utifra det lille jeg har lest og tenkt og forstått så har jeg kommet frem til noen ganske spennende konklusjoner, håper jeg klarer å ikke rote det til for mye.

Universet vårt eksisterer, jeg vet ikke hvorfor eller hvordan, men siden alt er ganske perfekt for at liv dannes, tror jeg det må ha vert mange universer, med forskjellige egenskaper, som alle kom fra ett eller annet sted, kanskje noe som ligner på virtual particles, energi som kommer fra ingen steder, og som blir borte ekstremt fort. Siden tid og rom ikke eksisterer utenfor universet, skapes det uendelig (virkelig uendelig) med universer hele tiden. ikke som bobler ved siden av hverandre, som noen illustrasjoner viser, men de eksisterer kun sammen. energien som er med på å skape universet(eller formen på energien sjekk siste del av http://www.ted.com/talks/lang/eng/st...verything.html ), bestemmer egenskapene til universet. så det er ikke som noen multiverse-teorier sier, at det skapes et nytt paralellt når man gjør en besluttning eller når det er to muligheter, men at alle mulige universer eksisterer samtidig, og er bygd opp fra enkle former og regler, som senere blir komplekse.
Så hvis man dør, blir ikke bevisstheten din på magisk vis overført til et annet univers, du dør på odenklig i mange universer, men siden du dør i de universene, er du ikke i stand til å føle at du er død. du lever kun i de universene der du ikke døde, alle gjør egentlig det. derfor kan du på en måte si at dette er ditt univers. jeg vet ikke om jeg har lyst til å prøve ut denne teoien, men den er fortsatt gyldig i dette universet, og sikkert ikke gylig i mange, mange andre. Får bare vente å se om jeg lever jævlig lenge... bare synd jeg ikke kan tenke at teorien min er feil hvis jeg dør.

Jeg vet at den kan høres litt ut som religiøst bullcrap, der alle du kjennte fortsatt lever, i et annet univers, og at den gir den betryggene følelsen av at det du ikke kommer til å dø, men jeg håper virkelig at jeg ikke kom på den hypotesen bare fordi underbevisstheten min er redd for å dø.
Sist endret av nixolas1; 30. mai 2011 kl. 01:12.
Hva skjer når man blir gammel og dør, starter man på nytte da?:P
hvis man blir gammel og dør, så dør man. hvis det er en 100% sjanse for at du dør, eg. at du dør i alle uendelig mulige universer, så er det ikke noen flere av deg igjen, og du er død i alle universene.
men det virker mer sansynelig at noen har funnet opp hvordan man kan leve lengere i ett av uendelig universer enn at du dør av alderdom.
men du dør nok til slutt. ingen kan leve evig, med mindre du fucker opp no lover.

PS. du lever alltid, og har alltid levd i det universet der du lever lengst.

PPS. du er den eneste som kan bevise hypotesen for deg selv, for hvis noen andre prøver noe som dette http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum...nd_immortality
så ser du at de dør.(nesten alltid)
Sist endret av nixolas1; 30. mai 2011 kl. 01:38.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Vell, det er egentlig litt rart å tenke på. For da startet jeg jo i et univers kanskje, og lever nå i et annet. Så dette er på en måte ikke hjemmet mitt, hvor jeg tilhører. I et univers så ble den kalde krigen til atomkrig, i en annen ble ikke f.eks bill gates født, osv osv. Nei, sprøe greier.
Selv om jeg tror det er lite sannsynlig så var det en morsom tankegang Hvis det er slik du sier så må man jo hoppe over i et nytt univers som ser helt likt ut det forrige, med de samme vennene og den samme familien.. henger jo ikke på greip ^^
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Nytt univers der du ikke døde av alderdom -> evigheten?
Vis hele sitatet...
Hver gang man dør, blir man født på ny i et annet univers?

Det må jo være noe etter du er død, kan ikke bare være svart i evighetet.
Sist endret av alicante55; 30. mai 2011 kl. 08:36.
Litt vanskelig og gøy tema. Kanskje det finnes parallelle universer.
Som oftest tenker vi mennesker ut flere løsninger av en sak.

F.eks:
En dag du sitter hjemme å tenker på om du skal dra på butikken for å kjøpe middag, eller om du skal bare varme opp gårsdagen taco, la oss si du endte opp med å bare varme gårsdagen rester. Men siden du brukte energi på tenke gjennom at du kanskje skulle dra på butikken istedenfor, så formet du dermed et parallelt univers. I det parallelle universet du nettopp manifisterte så gikk du faktisk på butikken å på veien møtte du drømme damen din som forandret livet ditt.

But, then again. Hva er meningen med parallelle universer hvis du ikke kan oppleve dem?

Dette ble litt knot å tenke på, men fett var det
Sist endret av eRixn; 30. mai 2011 kl. 08:43.
Som jeg sier, det må jo skje noe etter man dør.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Som jeg sier, det må jo skje noe etter man dør.
Vis hele sitatet...
...hvorfor må det det? Hvis jeg blir blind, forsvinner synet mitt et sted? Hvis jeg skader hukommelsen, havner minnene mine et annet sted?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Hver gang man dør, blir man født på ny i et annet univers?

Det må jo være noe etter du er død, kan ikke bare være svart i evighetet.
Vis hele sitatet...
Må det vel ikke. Vi er bare bakterier med intelligens, hva sier at det skjer noe etter døden?
Sitat av Cumulus Vis innlegg
DENNE SKULLE VÆRT TIL #91
HADDE GLEMT VESENTLIGE TING.. REGNER MED Å VÆRE FERDIG NÅ.

Når en er død så er en død. Der skal du ligge til Gud eller vårherre finner tidspunktet for å komme tilbake og vekke de døde. Tidspunktet vet ingen. Endel profetier i Biblen er i nærheten. Noen tror ikke og er m.a.o ateister. Når de dør tror de det er finish. De kommer til å bli overrasket. Verden/jorda og mennesket er altfor komplisert sammensatt til at vi bare er en tilfeldighet. På Jorden er vi pr. i dag det klokeste individ og vi er skapt i Guds bilde.

Hvorfor skulle vi få 2 bein, 2 armer, øyne, hørsel, følelse, tenner og ikke minst forplantningsmuliget? Er det en tilfeldighet? Nei! Siden brødrene Wright laget det første fly så har det gått i en vanvittig utvikling. Mennensket er nysgjerrig av natur. Fly rakketter har vært skapt/konstruert. Astronomene famler i blinde og bruker vanvittige ressurrser på å lete etter liv. Med det utstyret som finns har de ikke funnet ett, bare antydninger om at det "kan" være noe andre plasser. Jeg mener at USA/NASA aldri har vært på månen. Det er sammensatt via filmteknikk. Husk at siden 1965 da det spkallte månelandingen fant sted så har utviklingen stått i stampe. Vi har kun vært med bemannet fartøy 15-30 mil over jordoverflaten i romfergen. Teknologien står i stampe. Verdensrommet er for stort at vi kan nå helt ut om det egentlig er noe helt ut. Jeg mener det ikke er det. M.a.o. endeløst.
Husk at det også bare er vi som har vulkaner. Ingen andre som vi har sett men Bibelen sier noe om utenomjordiske vesener. Får di se disse - neppe.
Vi har UFO (flygende uidentifiserte objekter) som alle assosierer med E.T eller populært kallt mars-menn-figurer men er egentlig uidentifiserbart og blit loggført som UFO.

Jeg slår meg til ro i at vi skal ikke finne noe annet der ute med de midler vi har. For å si det sli så går redskapen som vi lager for sent. Vi må opp i lysets hastighet og uansett så er det ikke meningen vi skal finne annet en andre planeter som er tomme og full av stein.

I nærheten av vårt solsystem Melkeveien finns ikke en kjeft. ikke et individ - kun oss på den fruktbare jorda som Gud skapte på 7 dager.

De som vil følge den ateistiske tro og Darwin kan jo gjøre det men de vil angre. Jeg tar iallfall ikke sjansen på å ikke tro. Om jeg tar feil så er det greit men jeg tar ikke sjansen. Den timen da Gud skal holde dom så er det "no point for retur". På jorda er vi på prøve. Vi har blitt gitt fri vilje til å velge om vi vil følge synden eller Guds ord og jeg vil som sagt følge det siste. Den som vil lese litt lettfattelig stoff om dette kan lese her. http://endtime.net/
Jeg har sendt linken til noen venner og de sa de ble meget fasinert og ikke minst betenkt. Store endringer har skjedd siden tusenårsskiftet og verre skal det bli. Alt står i Bibelen Guds bok. Den som ikke har sett dette er naiv.
Derfor sier jeg: Smak på ordet "Evig Liv" Ingen synd, ingen krangel, ingen sykdom og alt skal være bare godt. Allt dette skal vi en dag få svar på bare om vi lar oss frelse og følge Guds ord. I yngre dager var man ikke nok belest eller voksen til å tro på Gud. Man festet hver lørdag osv. I de voksne senere år skiftet jeg mening. Alt som Gud har putta inni oss har en mening og er altfor komplisert å sette på at vi er en tilfeldighet. Det er rett og slett umulig. Folk er for naive i dag. Det er lettere å synde enn å bruke energi på Gud ord.

Uansett - sett deg ned og tenk på disse ord. Jeg håper og tror innerst inne at de fleste vil være enig.
Vis hele sitatet...
Du skriver at universet og alt som er i universet er altfor komplisert til at det er en tilfeldighet, og at gud har skapt oss fordi det er så komplisert. Vel mister... Der har du bomma, for selv om du ikke forstår at komplekse ting kan komme ved tilfeldigheter så kan jeg virkelig forstå troen din. For det må være virkelig skummelt å leve i en verden hvor man forstår ytterst lite om hva som foregår. Jeg beklager personangrepet, men jeg klarer ikke å la være når du skriver slikt piss. Spesielt ikke:

Uansett - sett deg ned og tenk på disse ord. Jeg håper og tror innerst inne at de fleste vil være enig.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til døden fra min side vil jeg ikke vite hva som skjer med sinnet når man dør, for hva er morsomt med å leve da hvis du finner ut at du havner i paradis eller flyter rundt som elektroner i en stund etterpå.

Døden tar jeg som en deadline, for jeg har frem til døden til å gjøre det jeg må gjøre før "hva enn det er" som ser, hører, styrer, snakker og er resten av sansene mine forsvinner.

Døden er et interessant tema indeed, men det å lage historier om en mann i skyene fordi man er redd det ukjente, eller tro at alt blir helt svart, for det jeg finner interessant med døden er at man ikke vet.