Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3510
Hei.

Tok et bilde av en overstadig beruset person på vorspiel her en dag,
synes bildet ble ganske bra.
Har jobbet litt med det i photoshop og er ganske fornøyd.

Bildet er tatt med Canon EOS 350D, med sigma 18-55mm.
Lukker 65
ISO 200

Har stilt ned kvaliteten litt da bildet var på over 2MB.

Bildet!

Ris og ros mottas med takk.
Sist endret av evuhleye; 2. desember 2006 kl. 15:27.
jaha? Var det noe spesiellt med det bildet?
Sitat av Fase^
jaha? Var det noe spesiellt med det bildet?
Vis hele sitatet...
Sier det samme Wow du greide og bytte farge * stolt *
Strøkent bilde! Ser forresten ut som en hælveta trivelig fyr =)
Bildet kunne vært ganske kult hvis det hadde vært litt bedre komponert. Ikke så pent med avkuttede hoder osv.

Men sigma 18-55mm? Sikker på at du ikke mener Canon EF 18-55mm? Sigma har nemlig ikke noe 18-55mm.

http://www.delay.no/metacam/alkis
Sist endret av Deezire; 2. desember 2006 kl. 15:32.
Sitat av Deezire
Men sigma 18-55mm? Sikker på at du ikke mener Canon EF 18-55mm? Sigma har nemlig ikke noe 18-55mm.
Vis hele sitatet...
Liten skriveleif der, mente 18-50mm.
Har jeg ikke sett han fyren i en Bollywood film?
Sitat av magnarL
Har jeg ikke sett han fyren i en Bollywood film?
Vis hele sitatet...
Nei, det har du nok ikke.
Denne personen er norsk og jobber i et anleggsfirma

Han har riktignok blitt forvekslet med bollywoodskuespilleren Aamir Khan tidligere, så det er ikke SÅ rart at du tok feil.
Du har et bra fotokamera, men bildet var ikke noe spesielt.
Desverre ikke noe annet enn et middels bra ansiktsuttrykk og en svært brutal lobotomering. Neste gang passer du på kantene i søkeren bedre, stå på
Hva er greia? Det er et bilde av en berusa fyr med en sigarettsneip i kjeften, ble ikke noe mer "kunstnerisk" av at det er i svart/hvitt
+ fint kjøkken (ironi)
- alt annet

Sorry, men det her gir oss absolutt INGENTING, det er greit til å putte på en piczo side hvor du skriver; "ololoololo ola nordmann var full igår hahaha lol". Skjønner greia?
Sist endret av Lundern; 2. desember 2006 kl. 22:01.
Dette er jo bare et random festbilde i god kvalitet?
På den positive siden ble 'motivet' godt fremhevet ved god fokus på personen og ufokusert bakgrunn. Ellers er det ikke så mye annet og si enn at motivet var ganske kjedelig. Gi meg et spennende motiv og en annen bakgrunn.
For meg var det egentlig bare et bilde av en dude i svart hvitt.. Og som Snerk sier, at motivet ble mer fremhevet med ufokusert bakgrunn
Sitat av kermit-
Hva er greia? Det er et bilde av en berusa fyr med en sigarettsneip i kjeften, ble ikke noe mer "kunstnerisk" av at det er i svart/hvitt
Vis hele sitatet...

Det er jo en helt u påtent sigarett han har i munnen da.
Men bildet var ikke så veldig spesielt.
Hei igjen!

Har nå tatt noe av den konstruktive kritikken i betrakning, og foretatt en rekonstruksjon av bildet.

Har nå unngått lobotomering, samt satt fyr på sigaretten.


Har også denne gangen redigert bildet i photoshop, og fått med fargen på sigratten, synes dette er en spennende effekt.

Personen på bildet er ikke full denne gangen, men svært fyllesjuk.

Innstilligene på kameraet er de samme som sist.

Ny versjon av bildet

Konstruktiv ris og ros av bildet blir også denne gangen mottatt med takk!
Tenkte mer på Ajay Devgan Ashal men okei.
Jeg tror ikke motivet rettferdiggjør bakgrunnen Men nå melder jeg meg ut av denne tråden..
Sitat av magnarL
Tenkte mer på Ajay Devgan Ashal men okei.
Vis hele sitatet...
Det er en skuespiller jeg ikke har hørt om. Kan godt være at han også ligner.
Forresten så må jeg si at jeg synes bollywood er svært undervurdert i forhold til hollywood, tenker da mest på alle de flotte skuespillerne som har hatt sitt utspring der de siste årene!
Kommentar til bildet: Jeg bli bare forstyrret av den lampa jeg. Den har vært på begge bildene. Clone den vekk. Dessuten gjør det seg ikke at døra er skeiv :/ Eller bildet, og det er fortsatt et kjøkken der! Og det er noe som glinser inne i øret hans O.o

Fokuset var fint da. Du har klart å fokusere på det som skal fokuseres på. Blenderåpning?
den sigarettrøyken så veeeldig uekte ut.
Sitat av JRP
Kommentar til bildet: Jeg bli bare forstyrret av den lampa jeg. Den har vært på begge bildene. Clone den vekk. Dessuten gjør det seg ikke at døra er skeiv :/ Eller bildet, og det er fortsatt et kjøkken der! Og det er noe som glinser inne i øret hans O.o

Fokuset var fint da. Du har klart å fokusere på det som skal fokuseres på. Blenderåpning?
Vis hele sitatet...
God ide å fjerne lampa, will do!
Døra er nok skeiv ja, men husverten er amøbe når de gjelder praktiske ting, så om den skal bli retta opp, må vi nok få han til å male ei liksomdør der :/
Kjøkkenet er en del av selve opplevelsen i dette bildet, det symboliserer at dette er en kar som er glad i god mat, og setter pris på å ha et godt kjøkken disponibelt.
Skal fjerne glinsingen i øre.
Blenderåpning 5.4.

wasted16: røyken er jo ekte, vanskelig å få den til å se mer ekte ut, men kom gjerne med forslag.
Bildet ser ut som en helt vanlig kar som tar seg en blås på kjøkkenet sitt, ved første øyenkast. Bilde var tøft når eg studerte det litt. Kan ikke helt sette fingeren på hva det er, men kanskje det har noe å gjøre med at øyenbrynet vokser litt ut på siden?

Sneipen så ut som om den har blitt klippet ut fra et annet bilde og limt inn på dette, på en kul måte. Den var litt klarere enn resten av bilde?

EDIT: Skriveleif.
Be den kule linselusen om å lære seg å kakke røyken i blandt!
Dette bildet gir meg ingenting, i tilleg til at det er vemmelig semi-sepia effekt.
Jeg vil annbefale deg å ta en del bilder til før du begynner å redigere i photoshop.
Det virker som om du konsentrerer deg mest på "efektene" og lite på selve motivet.
Du har jo et toppers kamera, så det er bare å sette igang og lære seg å bruke det.

-papa
Den lamapa der var det eneste som fanga blikket mitt, og motivet var ikke noe særlig. Som tidligere nevnt; et festbilde med god kvalitet, nothing more.

Sigaretten på bilde to virket utrolig fake.
Sist endret av Hedges; 5. desember 2006 kl. 16:13.
Han minner meg om Pete Dorthey i Babyshambles
Bilde nummer en kunne faktisk ha vært brukbart med en litt bedre kutting. Når man først lobotomerer må man ikke gjøre det halveis. Og med en slik lobotomering kunne faktisk lyset ha kommet bedre til, selv om det nok er noe for sterkt. Men det værste er lyset i ansiktet på personen.

Bilde nummer to er shit. gidder ikke kommentere en gang. Søppel.
Har nå editert rekonstruksjonen:
  • fjernet lampa
  • fjernet glinsingen i øret

Bilde versjon 3

Sitat av nan
Bilde nummer en kunne faktisk ha vært brukbart med en litt bedre kutting.
Vis hele sitatet...
Bildet var sånn i utgangspunktet, og er ikke kutta i hele tatt.

Velger å fortsette med det rekonstruerte bildet, og legge prosjektet rundt det første bildet dødt.

Takk for alle gode tilbakemeldinger! Venter spent på fortsettelsen
Sist endret av evuhleye; 5. desember 2006 kl. 19:30.
hehe, bedre faktisk. Men om du gidder er det to ting til som du også godt kan fjerne. Ser du den lysende prikken på tørkerullholderen? Se om du kan fjerne den på en ordentlig måte. Samme med den lysende prikken helt øverst i høyre hjørne. På den boksen på toppen av skapet eller hva det er, ellers er døra fortsatt irriterende. Men går kanskje ikke å fjerne den helt :P
Sitat av JRP
hehe, bedre faktisk. Men om du gidder er det to ting til som du også godt kan fjerne. Ser du den lysende prikken på tørkerullholderen? Se om du kan fjerne den på en ordentlig måte. Samme med den lysende prikken helt øverst i høyre hjørne. På den boksen på toppen av skapet eller hva det er, ellers er døra fortsatt irriterende. Men går kanskje ikke å fjerne den helt :P
Vis hele sitatet...
Jepp, har fjerna de lysende prikkene (endret samme fila for enkelhets skyld).
Døra tror jeg det kan bli vanskelig å gjøre noe med, kan dog gjøre en forsøk.
Det bildet er fremdeles crap.

Og det første bildet ditt er jo kutta i utganskpunketet *Himle med øynene*
Hm, ja. Bildet er crap. Men han lærer i det minste. Og han er modig :P Jeg har aldri turt å poste noen av mine bilder her. Så og si uansett hva slags bilder som blir postet så blir de slaktet. Vet ikke om det sier mest om brukerne på forumet, eller kvaliteten på bildene deres, men jeg har nå ikke tatt noen sjangser.

evuhleye: Kan vi se bildet med de fjerna prikkene?
Sitat av JRP
evuhleye: Kan vi se bildet med de fjerna prikkene?
Vis hele sitatet...
Sjekk versjon 3 av bildet igjen du, la ut fila på nytt.
JRP: Fotografi er en kunst, men det er også en vitenskap. Det er veldig mange som bare skjønner seg på en av delene og da blir bildene dårlige komponerte eller følelseløse. Evuhleye ser iallefall ut som han har noe likt grunnlag på begge sider selv om det er lavt. Og det gir han et mye bedre utganspunkt enn mange andre på siden her.

evuhleye: Prøv å gå videre med det første bildet i steden du.
Ok. Kritikk handler ikke bare om aa doemme: Du maa kunne begrunne hva du mener.

Alkis3 viser en fyr med en omtrent ferdigroeyket sigarett i munnen. Roeyk kommer ut av munnen. Siggen har faatt en annen fargebalanse enn resten av bildet som har en ubehagelig sepia farge.
Men jeg skjoenner ikke hvorfor. Hvis det kun er en photoshop oevelse saa er det kanskje greit. Men da burde fotografen nesten understreket at det KUN var det. Scenen er en klisjee de fleste har sett en milliard ganger foer. Da hjelper det ikke at dette fotoet har brukt et sepia filter og fremhevet roeyken.
Det gir meg absolutt ingenting