Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 17661
Hei folkens!
Jeg snuser og har snust en god stund, men merker at veldig ofte når jeg tar en snus så må jeg på toalettet for å drite..

Dette virker jo veldig uvanlig, men jeg må nesten spørre dere:
Er det mulig at jeg er allergisk mot noe i snusen eller er dette vanlig?
Ja. Du er allergisk.
Sist endret av Iluwu; 21. februar 2012 kl. 23:18.
Ja, du må drite fordi du er allergisk mot noe.
Du er ikke den eneste. Når jeg kommer på jobb pleier jeg å ta en snus til kaffe, 5 min etterpå er det rett på do og tømme magen
Jøss, drite av snus. Nesten så jeg blir misunnelig. Ingenting er som å sitte på ramma med en kopp kaffe og en avis. (No joke.)
Kan det hende du nå forbinder snus med å måtte drite??? Da skjenner du jo ekstra godt etter
Haha, kjenner flere kamerater som må drite når de tar seg en snus, ganske vanlig vil jeg si.
Tipper det kommer av at du er vant til å gå på do når du tar en snus. Hadde selv et lignende problem: Hver gang jeg spillte bordtennis hjemme, gikk det bare få minutter fra jeg begynnte å spille til at jeg måtte på dass og drite. Forferdelig irriterende, og jeg tror dette kan vere ditt problem også.
All in!
Trådstarter
Sitat av stagg Vis innlegg
Jøss, drite av snus. Nesten så jeg blir misunnelig. Ingenting er som å sitte på ramma med en kopp kaffe og en avis. (No joke.)
Vis hele sitatet...
Nei, klager ikke, men kan være litt irriterende når man ikke er hjemme!
Sitter på "rammen" hjemme, og kun hjemme.

Edit:

Sitat av Pyrocake Vis innlegg
Tipper det kommer av at du er vant til å gå på do når du tar en snus. Hadde selv et lignende problem: Hver gang jeg spillte bordtennis hjemme, gikk det bare få minutter fra jeg begynnte å spille til at jeg måtte på dass og drite. Forferdelig irriterende, og jeg tror dette kan vere ditt problem også.
Vis hele sitatet...
Fullt mulig det, men det virker så rart ettersom det er snakk om mer enn fire ganger per dag om jeg snuser endel..
Sist endret av Echodius; 21. februar 2012 kl. 23:23.
Derfor en kamerat av meg alltid sitt på ramma når jeg ringern jaa... må jo være en sammenheng.

... og det var ikke sarkastisk ment.

... heller ikke det.


Faktisk gir det god mening. Snus er jo ganske sterke saker for magen. Kan jo hende det løser opp noe, eller noe i den duren...?

Selv har jeg ikke denne erfaringen, heldigvis.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Musklene i kroppen slapper vell av når du tar en snus, særlig dagens første.. vips på dass du sitter og driter.
Tror dette fordi det er samme med meg, både med sig og snus.
Virker som alt som har mye svart i seg (cola, lakris, snus, ifa-pastiller) har lakserende effekt. Så er nok noe i det.
mange opplever at de må bæsje når de tar dagens første sigg, kanskje tarmene blir avslappet av nikotinen og slipper seg løs.
Sist endret av eyecandy654; 21. februar 2012 kl. 23:38.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Litt off-topic, men konsumerer du kaffi mens du sitter på porselenet? Spiser ikke baguetten der også eller?
Vis hele sitatet...
Ja, kaffe og sigg i store mengder på toalettet. Sært, men sant.
(Det er vel en godt bevart hemmelighet at de fleste gutter liker å sitte i sin egen dritlukt?)

----------------------------------------------------------------------------------------

Se hva jeg fant, Klara Klok:

Hei

Nikotin som finnes i både snus, røyk, og andre tobakksprodukter, stimulerer de nervene som blant annet styrer tarmene. Dette er grunnen til at man ofte må på toalettet etter å ha brukt slike produkter. Det samme gjelder også for koffein som finnes i kaffe.

(Der fikk jeg plutselig svaret på hvorfor jeg sitter så mye på toalettet)
Sist endret av stagg; 22. februar 2012 kl. 00:12.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hei folkens!
Jeg snuser og har snust en god stund, men merker at veldig ofte når jeg tar en snus så må jeg på toalettet for å drite..

Dette virker jo veldig uvanlig, men jeg må nesten spørre dere:
Er det mulig at jeg er allergisk mot noe i snusen eller er dette vanlig?
Vis hele sitatet...
Du skriver i tillegg til dette at du driter 4 ganger om dagen og snuser veldig mye.

Hvis du er allergisk elns., hvorfor driter du ikke hver gang du snuser?
Ikke unormalt med 4 dobesøk om dagen, og siden du snuser mye vil jeg anta at du nesten hele tiden har snus under leppa. Blir da veldig vanskelig å IKKE snuse når man driter...
Mange her som tar feil angående det at han er allergisk.
Han er intollerang, det er noe helt annet en allergisk. Når man er det så er det ofte tarmen/magen som reagerer, en allergisk reaksjon er som oftes kløe og hevelse og er mye farligere.
Når man er intollerang kan kroppen bli vandt med stoffet igjen og slutte å reagere hvis man er heldig, allergi derimot blir bare værre og værre jo mer du får i deg.
Ganske vanlig å bli intollerang mot kaffe og snus.
Sist endret av Cheese; 22. februar 2012 kl. 08:05.
Såvidt jeg er bekjent fyrer både nikotin og kaffe opp under forbrenninga som igjen fører til at du gjerne får trangen til å tømme tarmen.

Hvertfall slik jeg har fått det med meg.
Jeg har dette problemet.

Dette dabber av sakte, men sikkert nå som jeg vet det bare er psykisk, så jeg spiller CS:S for å tenke på noe annet, mens jeg tar en snus.
Funker meget bra.

Når jeg tar det uten å ha noe å finne på nå, så blir ikke trangen til å besøke trykkeriet like intenst, den blir stadig svakere.
Sist endret av TylerDurden; 22. februar 2012 kl. 09:18.
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
2-3 ganger i uka er forøvrig ikke unormalt lite.
Høres rimelig normalt ut spør du meg, kanskje litt skjeldnere enn normalen.

Det kommer igjen helt opp til hver enkelts forbrenning, jo bedre forbrenning du har, jo mere driter du. Så det er vel bare god graut å være på ramma ofte?

Har selv gått over en uke uten å sitte på ringen, etterfulgt av 2 uker ustoppelig løstarm.
Vis hele sitatet...
Det kan forklare en del, da jeg har en syk forbrenning. Legger som oftest en morrakabel om jeg har tid, for så å tømme ryggen til kvelden igjen før jeg legger meg. Prøver ofte å holde meg i noen dager for pure pleasure, men har enda ikke lykkes med det. Mistenker dog det kan ta grunn i en potensielt løsere fisering etter jeg lærte meg å dra inn luft med mannefitta. Tviler litt på det, men det kan godt hende.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Det kan forklare en del, da jeg har en syk forbrenning. Legger som oftest en morrakabel om jeg har tid, for så å tømme ryggen til kvelden igjen før jeg legger meg. Prøver ofte å holde meg i noen dager for pure pleasure, men har enda ikke lykkes med det. Mistenker dog det kan ta grunn i en potensielt løsere fisering etter jeg lærte meg å dra inn luft med mannefitta. Tviler litt på det, men det kan godt hende.
Vis hele sitatet...
Kan godt hende at lufttriksene dine har gjort ting litt løsere og ja.
Særlig det i en kombinasjon med en veldig god forbrenning kan jo forklare det hele.

Tviler på det er farlig for og si det sånn, men skjønner at det kan være irriterende.
All in!
Trådstarter
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Du skriver i tillegg til dette at du driter 4 ganger om dagen og snuser veldig mye.

Hvis du er allergisk elns., hvorfor driter du ikke hver gang du snuser?
Ikke unormalt med 4 dobesøk om dagen, og siden du snuser mye vil jeg anta at du nesten hele tiden har snus under leppa. Blir da veldig vanskelig å IKKE snuse når man driter...
Vis hele sitatet...

Jeg har ikke pleid å drite 4 ganger på en dag før.
Før jeg begynte med snus så var det en gamg om dagen, men det virker som om jeg har fått svar nå.

Takk folkens!
Det har jeg faktisk ikke tenkt over, men det gir mening...
Sist endret av Kaput; 22. februar 2012 kl. 20:58. Grunn: leif
Merker selv jeg må drite av nikotin.
Er ganske sikker på at 90% av gangene jeg sitter på dass, er rett etter en snus. No joke.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Hei folkens!
Jeg snuser og har snust en god stund, men merker at veldig ofte når jeg tar en snus så må jeg på toalettet for å drite..

Dette virker jo veldig uvanlig, men jeg må nesten spørre dere:
Er det mulig at jeg er allergisk mot noe i snusen eller er dette vanlig?
Vis hele sitatet...
du er nok ikke allergisk, det er nikotinen som fremskynner dritinga.
spør noen som røyker om de vil ta seg en sig hvis de føler de må drite, de fleste har prøvd det, og kan fortelle deg at det er ingen god idè.

jeg har røyka i 13-14 år, og snusa i 4år

begge deler har en "må drite" effekt
Har samme greie med sigg, Skjer seff ikke hver gang jeg tar en sigg, men kjenner ofte jeg må drite rett etter jeg stomper den
Dette er et ganske vilt skudd, men kanskje det er fordi nikotinen gir deg en rus, og driting i seg selv syntes jeg ihvertfall er digg. Kanskje det er kroppens måte å si jeg vil ha mer?
Jeg har samme problem med røyk, for jeg har nemlig hørt værtfall (om røyk) at en røyk forbrenner 100kalorier?
og merker værtfall, ofte at jeg må på do etter en røyk. vet ikke om dette er noe jeg forbinder med drite, haha eller om det faktisk er dritefremkallende. hahahahaha, var litt morsomt og lese høyt.
Jeg har lest at flere er enig med trådstarter, og må bare spørre.. Hvorfor forsette å snuse om når du snuser, må du gå å "Drite"? Jeg ville virkelig ikke snust, noe som er uøkonomisk og ødelegger tennene OG gjør slikt at du må "drite" hvergang du gjør det.. Høres ut for meg at det er et tegn, om at det er dårlig for dere..
Prøv heller en kopp med strek svart kaffe og en feit rullings på morran!
Har akkurat drikki kaffe, og nå tatt meg en snus. På tide å droppe anker. SHIT AHOY

Har heller ikke spist no idag :S
Det her er da ikke noe problem. Problemet kommer når man skal slutte med snusen.

Har forsøkt 4 ganger, men uten å klare å drite på en uke tør jeg ikke lengre:P
Sitat av Pyrocake Vis innlegg
Tipper det kommer av at du er vant til å gå på do når du tar en snus. Hadde selv et lignende problem: Hver gang jeg spillte bordtennis hjemme, gikk det bare få minutter fra jeg begynnte å spille til at jeg måtte på dass og drite. Forferdelig irriterende, og jeg tror dette kan vere ditt problem også.
Vis hele sitatet...
Allergisk mot bordtennis heime!

Neida, kjenne den følelsen, kvar gang eg kjeme heim fra skulen, så MÅ eg pisse uansett, rett etterpå. Når eg slutta på ungdomskule og begynte på vgs, so kjem eg heim ein time seinare, men er akkuratt samme tidspunkte eg må pisse på

Er nok noko med det at du er vandt til å gå på do når du tar deg en pris
Sist endret av Arathor; 23. februar 2012 kl. 23:04.
Nikotin har en stimulerende effekt på tarmen som resulterer i at maten ofte kommer ut før den ville gjort til vanlig. Dette i tilleg til at nikotin bidrar til dårligere matlyst fører ofte til folk går ned i vekt/eller opp i vekt når de slutter :P

med andre ord så er det nok ikke noe unormalt med deg, TS.