Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3321
Noen som vet om noen triks for å ta ut 9900 på visa kort i minibanken (Vet det er et par gamle tråder men tenkte det ville være greit å starte enn ny en)


Hadde vært fint å få tatt ut en slik en veldig veldig sjelden gang som et lån. (Ingen moral prek takk)



Anyone?
Enkelt det vel? Bare å ha dekning på konto dét.
Haha Ja.... mente uten å ha penge på konto som et lite lån frem til man får pengene.. Event brun teip på Chip og en del av magnet stripa?
Du kan jo prøve noen av de gamle triksene, trenger selv å vite :P
Hei.
Når jeg var ung, så kunne man ta ut penger, akkurat ved midnatt(litt før eller etter).
Det var fordi minibanken var offline.
Så den kunne ikke vite, om det var penger på konto.
Men om det fortsatt funker, vet jeg ikke.
Sitat av Triceptor Vis innlegg
Du kan jo prøve noen av de gamle triksene, trenger selv å vite :P
Vis hele sitatet...
Ja har tenkt til det. tviler på at det funker men men verdt et forsøk... er vel mindre en 1 % sjans. xD
Husker det funket fint å ta ut mellom 2355-0000 i postbanken tidligere, men nå derimot er alle de terminalene nede
Dette er vel en vei som kun leder til faenskap vel? Du har det trangt økonomisk, og forsøker å løse det ved overtrekk. Så får til slutt penger på konto men da går mye til å dekke overtrekk. Og hva gjør du da frem til neste gang du får penger på konto? Nytt overtrekk?

Hva med å ta smellen nå med en gang og klare deg helt uten penger frem til du får neste gang? Ja selv om du er kjemisk fri for alt som kan spises så finnes det løsninger slik at du får til mat. Feks nødhjelp fra NAV. Det har alle krav på selv om de skulle ha sløst vekk pengene. Eller gratis matposer fra de som deler ut slikt? Evt. dumpster diving eller bruke dine aller siste kroner på å kjøpe en sekk med ris og en haug med billigbrød slik at du har noe å stappe i magan til neste gang du får penger?

Det er så lett å starte den karusellen du tenker på nå, også kommer du ikke ut av den. Du blir alltid å leve på forskudd og før eller siden så må du ta det kjipe valget å faktisk ikke bruke mer penger enn du har råd til. Like greit å bare gjøre det med en gang å ha det kjipt noen uker nå.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Dette er vel en vei som kun leder til faenskap vel? Du har det trangt økonomisk, og forsøker å løse det ved overtrekk. Så får til slutt penger på konto men da går mye til å dekke overtrekk. Og hva gjør du da frem til neste gang du får penger på konto? Nytt overtrekk?

Hva med å ta smellen nå med en gang og klare deg helt uten penger frem til du får neste gang? Ja selv om du er kjemisk fri for alt som kan spises så finnes det løsninger slik at du får til mat. Feks nødhjelp fra NAV. Det har alle krav på selv om de skulle ha sløst vekk pengene. Eller gratis matposer fra de som deler ut slikt? Evt. dumpster diving eller bruke dine aller siste kroner på å kjøpe en sekk med ris og en haug med billigbrød slik at du har noe å stappe i magan til neste gang du får penger?

Det er så lett å starte den karusellen du tenker på nå, også kommer du ikke ut av den. Du blir alltid å leve på forskudd og før eller siden så må du ta det kjipe valget å faktisk ikke bruke mer penger enn du har råd til. Like greit å bare gjøre det med en gang å ha det kjipt noen uker nå.
Vis hele sitatet...
er i grunn enig. Det er og vil alltid være veldig dumt. og du har noen gode poeng. Men nå var saken mere å trekke en liten mengde selv om jeg nevnte 9.900 som er standar grense så ville jeg nok ha gått for 500ca. da jeg får penger på kontoen snart. Og nei det gjelder ikke mat til meg selv. da jeg kan gå uten helt uten problemer det er andre uforutsete hendelser (ikke rus eller lignene) som gjør at jeg trenger desperat. kunne alltids ha spurt en venn men jeg er av den typen som prøver å unngå å spørre andre om slikt da skal det være Extremt.
Ikke barnemat vel?
Sist endret av Jandre; 24. oktober 2018 kl. 12:47.
Nå har ikke jeg vært i en minibank på kanskje... 10 år eller mer, men før kunne jeg velge en minibank koblet til DNB for å ta ut penger jeg ikke hadde på konto. Fungerte kun på minibanker med DNB logo på. Har ikke peiling på hvordan dette er, MEN de fleste banker tilbyr å kunne ÅPNE kortet for overtrekk.

Jeg har mulighet til å overtrekke kortet mitt med 16.000 i mnd hvis jeg vil.
Dette satt jeg opp som et nødstilfelle i tilfelle noe uforutsett skulle skje. Har hatt dette i 2 år nå uten å heldigvis ha bruk for det.
Sitat av Agent-Smith Vis innlegg
kunne alltids ha spurt en venn men jeg er av den typen som prøver å unngå å spørre andre om slikt da skal det være Extremt.
Vis hele sitatet...
Det er ingen moral preken, men her lager du bare unnskyldninger til å rettferdiggjøre handlingen. Ikke gjør det før det er ekstremt da?

Vet hvordan dette kan være. Tok selv ut rundt midnatt (alt fra kl 23.50-0010). Hadde da postbank kort og tok vel ut i dnb minibank. Dro ut ofte det jeg klarte på den tiden. Men dette er langt over 15 år siden...

Du fikk oppskriften jeg benyttet meg av, så som sagt det er ingen moral preken, råder deg bare til å ikke begynne å tenke i slike baner da det bare fører vonder med seg.
Sist endret av Jens1; 24. oktober 2018 kl. 14:00.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Hei.
Når jeg var ung, så kunne man ta ut penger, akkurat ved midnatt(litt før eller etter).
Det var fordi minibanken var offline.
Så den kunne ikke vite, om det var penger på konto.
Men om det fortsatt funker, vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Dette virker ikke i dag, nei. Hvis minibanken av en eller
annen grunn er offline, får du heller ikke ut noen penger.