Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2171
Er det noen som vet om noen som tilbyr slik behandling her i norge, ev. pris på noe slikt? Tenkte at dette kunne være en utrolig fin gave for de som tør å legge seg "under kniven" (Sprøyten).
Tror fjerning av åreknuter kan dekkes av det offentlige. Så antakelig bare å ta det opp med fastlege, og få henvisning.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Googlet litt løst, men ser ut som Fornebuklinikken kan hjelpe.
Ser prisene som går igjen er alt mellom 12 - 35'000,- (For begge føttene), så det blir nok til at man kan tilby seg å legge i en liten slant. Ser dog at prisene har sunket med flere tusen siden 2017, så kanskje prisene havner ned på typ 20 - 25'000,- om noen år, og da er det langt mer overkommelig. Utrolig fascinerende hvordan resultatene blir, og ikke minst hvor enkel prosedyren er. Ser også at de tilbyr å gå inn i føttene og faktisk dra ut årene som er ødelagte, men det er nok ikke noe de aller fleste tør å gå med på.
Det finnes som nevnt over flere måter å operere åreknuter på, mer gammeldags "stripping" av hele åra hvor den fjernes, laserbehandling og/eller sklerosering med legemiddel. Framgangsmåte velges individuelt etter hva som kommer til å gi best resultat. Er vedkommende veldig plaget så får en gjort dette i det offentlige på enkelte sykehus også (fritt sykehusvalg) uten å måtte betale i dyre dommer i det private, men venteliste må seff påregnes.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg fikk røska ut et par årer i det ene beinet. Gratis etter henvisning. Eller det var vel en liten egenandel. Veldig enkel prosedyre med lokalbedøvelse. Veldig fornøyd med resultatet. Jeg merka at jeg oftere ble sliten i det beinet jeg hadde knutene i, det gikk over etter inngrepet.