Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 207
Hei!
Jeg kjøpte noen bøker på Amazone som e-bok og tenkte at jeg ville få en PDF-fil å laste ned, men ser at jeg bare kan se med kindle software.

Jeg har Calibre, kan noen hjelpe meg med hvordan du konverterer noen av disse e-bøkene til PDF og løse DRM-problemet slik at jeg kan laste det ned som PDF, har bare 2 bøker jeg vil gjøre dette med.

Jeg kunne ikke finne det, men vennligst bare link meg hvis du har en god tutorial for dette. Takk
Både .mobi og .epub er egentlig bare en zip fil av HTML (så i praksis komprimert webside presentert som en egen greie), men akkurat Kindle-bøker er et eget proprietært AZW3 (basert på den eldre . mobi), så det vet jeg ikke om det er mulig lenger. Det skal ha vært en last ned for å overføre til Kindle via USB før i tiden, men hvis jeg var deg så ville jeg nok bare sjekker libgen.rs og sett om bøkene allerede er der i pdf eller epub. Kun hvis du ikke finner de der hadde jeg giddet prøve å laste ned fra Amazon og så gjøre om til PDF. PDF ville jeg også unngått for alt i verden. Epub, mobi, html etc. er så mye bedre enn rigide PDF som på død og liv skal låse en A4 side til å kun vises som en A4 side, uansett om skjermen hadde vært mer leselig om teksten fikk flyte fritt uten å være låst til rammer, bredder og lengder