Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1051
Har en Lenovo med Windows 10, 2015-modell, som ikke brukt på "en stund".

Får grønn skjerm med "working on features 100% complete don't turn of your computer" med evigvarende perlesnurr.

Hadde akkurat på Chrome og et program til påslått når jeg valgte å oppdatere og starte på nytt - ville i utgangspunktet kun legge den i hvilemodus.

Så hva gjør jeg? Vente det ut? Restarte?? MåtteSende på service??
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kor lenge har du venta? Erfaringsmessig kan feature upgrades på win10 ta et par timer i verste fall.

Om det ikkje kjem i mål på eit par timer kan du reboote. Om det ikkje løyser problemet har win10 velfungerande recovery-funksjonalitet, så sende på service? Sender du bilen på service for å fylle luft i dekka?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Jeg har ventet om lag ca 50 min nå.

Neida, tenkte på service kun som worst case scenario
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Jeg har ventet om lag ca 50 min nå.
Vis hele sitatet...
Gitt at du antakeleg har feature upgrades på lur, ettersom det kom ny for ikkje så lenge sidan - og at du ikkje har brukt den på ei stund, så kan det fort ta tid. Gi det 2-3 timer om du kan. Om ikkje så rebooter du den, og velger eventuelt recovery om du får valget. Då må du gjennomføre oppdateringa på et seinare tidspunkt.

Feature upgrades er i prinsippet fullstendige oppgraderinger av Win10. Og ja - all crapwaren kjem tilbake.

Shutup10 er og greit på win10...
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Nice.
Bare en detalj: hva spesifikt legger du i crapware - med hensyn på Win10?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Nice.
Bare en detalj: hva spesifikt legger du i crapware - med hensyn på Win10?
Vis hele sitatet...
Dei titalls søppel-appane som kjem med - slik som angry birds. Egner seg jævla bra i enterprise-miljø!
Sist endret av vidarlo; 23. oktober 2017 kl. 20:39.
Nå har det gått litt tid, er det i orden enda?

Om det ikke er i orden er det den enkleste løsningen om den fungerer å teste, system restore fra ett installasjonsmedie.
https://support.microsoft.com/en-us/...covery-options

Om ikke det fungerer så kan du boote mediet igjen, velge kommandolinje og slett cleanup.xml og pending.xml ifra %systemroot%\winsxs
Har vært borti en server der den hang på windows update, men unc paths fungerte så da kan du browse \\hostname\C$\windows\winsxs fra en annen PC på nettverket. autentiser deg med .\brukernavn + passord lokalt på den PCen du skal inn på.

Neste kan være dism ifra kommandolinje.
dism.exe /image:C:\ /cleanup-image /revertpendingactions

Kanskje du har korrupte systemfiler, igjen fra kommandolinje:
sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows
Sist endret av SinHazzard; 23. oktober 2017 kl. 23:34. Grunn: Forbanna smileys