Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2700
Er det noen som har peiling om det står i en dødsannonse hvordan personen i dødsannonsen gikk bort?

Eventuelt kan man tolke dette ut ifra teksten; "livet var vanskelig"?? For deres info, jeg tror ikke det er snakk om et naturlig dødsfall.
Sist endret av aeon_illuminate; 13. januar 2017 kl. 02:50.
Ja, da betyr det mest sannsynlig at personen tok selvmord.
Sist endret av norskesvensken; 13. januar 2017 kl. 02:50.
Setter en knapp på selvmord ja
Kan spekulere lenge i det. Kan også bety at personen har tapt kampen mot en sykdom. Eller kanskje at personen var rusmisbruker.
Det er ikkje slik at ein treng å skrive noko om dødsårsak i ein dødsannonse (dødsannonse er ikkje naudsynt i det heile. Melding om dødsfall er det som skal fyllast ut og heller ikkje her er blir dødsårsak spesifisert)

Likevel vel mange å skrive, eller hinte til dødsårsak. Formuleringar som den du viser til kan nok tyde sjølvmord, eller den kan vise til "livsstilsrelaterte" dødsfall, men den kan òg vere der for å hedre ein person som har hatt eit vanskeleg utgangspunkt i livet, og likevel vore viktig for menneskja rundt.
Sist endret av snegler; 13. januar 2017 kl. 09:41.
Ved selvmord tror jeg det er mer normalt å holde seg til veldig generelle vendinger.

Jeg hadde tolket 'livet var vanskelig' som at vedkommende ikke hadde et verdig liv de siste årene, enten grunnet tunge psykiske problemer eller lengre ødeleggende rusmisbruk. Normal sykdom referer man vanligvis direkte til, så det er definitivt noe skam-belagt.

Source: Vet litt mer om dette temaet enn jeg har lyst til.